خانه / سبک زندگی / معرفی شهر توکیو همراه با ۷ جاذبه گردشگری

معرفی شهر توکیو همراه با ۷ جاذبه گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر توکیو

شهر توکیو به انگلیسی: Tokyo و به ژاپنی: 東京 Tōkyō پایتخت کشور ژاپن بوده و همچنین یکی از کلان شهر های این کشور می باشد که در حقیقت دومین شهر پرجمعیت در کشور ژاپن است.

جاذبه های گردشگری شهر توکیو به گونه ای است که سالانه میزبان میلیون ‌ها توریست از اقصی نقاط جهان می باشد و نزدیک به پنجاه شرکت بزرگ جهانی در این شهر مستقر هستند به همین جهت بزرگترین اقتصاد ژاپن به این شهر اختصاص گرفته است.

از زیبایی های طبیعی شهر توکیو این است که بیش از سی و شش درصد این شهر را پارک های طبیعی در بر گرفته اند و این شهر از لحاظ داشتن فضای سبز و پارک های طبیعی پس از استان شیگا مقام دوم کشور ژاپن را داراست. شهر توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ‌ ترین پایتخت‌ های صنعتی جهان را به دست آورده‌ است.

(شهر توکیو به دلیل چشم نوازی در رنگ ها که البته متخصصان به طرز عجیبی از رنگ های جذاب در ساختمان های شهر استفاده کرده اند تا به گونه ای، جلوه های مدرن را در طراحی شهر پیاده سازی کنند اما خب از حق هم نگذریم؛ توکیو در حیطه تکنولوژی و هوش مصنوعی به طرز وحشتناکی، پیشرفت کرده اند… “کی فکرشو می کرد که این توکیو، همون شهر معروف هشت ریشتر بوده که ویرانی ها و ضرر های زیادی را متحمل شده بود”)

تاریخچه شهر توکیو

 

توکیو در زبان ژاپنی به معنای پایتخت شرقی است و در ابتدا یک دهکدهٔ ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در اسناد به‌جا مانده از قرن دوازدهم میلادی برای نخستین‌بار نام روستای ادو به چشم می‌خورد. هرچند که محتمل است قدمت این روستا قدیمی‌تر نیز باشد.

آن‌ چه که از تواریخ محلی توکیو برمی‌آید، قلعه ادو در این دهکده در زمان جنگ‌های داخلی دوره سن‌ گوکو در سال ۱۴۵۷ میلادی یک سامورایی‌ به نام اوتا دوکان، ساخته شد.

در سال ۱۸۶۸ میلادی، به منظور احیای حکومت سلطنتی، حکومت شوگون‌ها سرنگون گشت و شهر ادو نیز تحت کنترل دولت جدید درآمد. در همان سال و با آغاز دورهٔ میجی دولت جدید استانی را به نام استان ادو تأسیس کرد. چند ماه بعد، هم‌زمان با تغییر نام شهر ادو به عنوان جدید توکیو به معنی پایتخت شرقی، استان ادو نیز، به استان توکیو تغییر نام داد. در سال بعد امپراتور میجی از کیوتو به توکیو نقل مکان کرد و از آن زمان تا به حال این شهر پایتخت سیاسی ژاپن است.

در سال ۱۸۸۹ میلادی، شهرداری توکیو تأسیس شد. در سال ۱۹۲۳ میلادی، بیش از نیمی از شهر در آتشی که پس از زمین‌ لرزهٔ بزرگ کانتو شعله‌ ور شد، سوخت و ویران گشت. در سال ۱۹۴۳ میلادی، نام‌گذاری و تقسیم‌بندی قبلی توکیو که آن را به دو قسمت شهر و استان تقسیم می‌کرد، منسوخ شد و از آن پس عنوان توکیو برای مجموعهٔ شهر و استان توکیو انتخاب شد.

در طول جنگ جهانی دوم این شهر آماج بمباران‌ های زیادی بود که معروف‌ترین آن‌ها بمبارانی بود که در ۱۰ مارس سال ۱۹۴۵ میلادی صورت گرفت و باعث شد که یک سوم شهر در آتش بسوزد و نزدیک به یکصد هزار نفر کشته شوند. همچنین در ماه ژانویه همان سال در یکی از جزایر اوگاساوارای توکیو، به‌ نام جزیرهٔ ایووجیما، نبردی بین نیروهای آمریکایی و ژاپنی درگرفت که منجر به کشته شدن بیش از بیست هزار نفر از نیروهای ژاپنی در این جزیره شد. حوادث مربوط به نبرد ایووجیما، در چندین فیلم از جمله نامه‌هایی از ایووجیماو پرچم‌های پدران ما به تصویر کشیده شده‌است.

بعد از جنگ، توکیو تقریباً به‌ طور کامل بازسازی شد. برگزاری المپیک در این شهر در تابستان سال ۱۹۶۴ میلادی یکی از مهم‌ترین رویدادهای پس از جنگ است. از دیگر رویدادهای مهم در تاریخ توکیو می‌توان به حادثهٔ حمله با گاز سارین در متروی توکیو که در سال ۱۹۹۵ میلادی اتفاق افتاد، اشاره کرد. این اولین حمله تروریستی به وسیلهٔ گازهای شیمیایی در ژاپن بود و در طی آن سیزده نفر کشته و ۵٬۵۰۰ نفر دچار آسیب شدند.

در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ میلادی، زمین‌ لرزه و سونامی ۲۰۱۱ توهوکو به قدرت ۹٫۰ درجه در مقیاس ریشتر در ساعت ۱۴ و ۴۶ دقیقه به وقت محلی در نزدیکی استان میاگی در شمال شرقی ژاپن رخ داد. در توکیو شدت این زمین‌ لرزه ۵ درجهٔ قوی در مقیاس شیندو ثبت شده‌است. این زمین لرزه در توکیو ۷ نفر کشته و ۸۳ نفر زخمی بر جای گذاشت. در پی حادثهٔ اتمی فوکوشیما و کاهش تولید برق، از مردم خواسته شد که در مصرف برق تا حد امکان صرفه‌جویی کنند.

تاریخچه شهر توکیو

جاذبه های گردشگری شهر توکیو

 

شهر توکیو به دلیل داشتن طبیعت های آرامش بخشش همواره مورد بازدید هزاران توریست درآمده است همچنین علاوه بر آن می توانید از خیابان های آنجا و رستوران هایش خاطرات به یاد ماندنی را برای خودتان به ارمغان آورید.

راستی یادتان نرود که حتما در جشنواره های توکیو ؛ کاندا، سانئو، فوکاگاوا و سانجا شرکت کنید تا یک سفر به یادماندنی را برای خودتان ثبت کنید. در ادامه با باشعوری همراه باشید تا ۷ جاذبه های گردشگری شهر توکیو را به شما معرفی کنیم:

آکیهابارا

آکیهابارا - Akihabara

برای سال‌ها منطقه آکیهابارا – Akihabara در توکیو جایی برای خرید لوازم الکترونیکی بود. بعد وقتی اینترنت همه‌گیر شد و تولید به شکل عمده از ژاپن خارج شد، این بار این منطقه به مکانی برای خرید گجت‌ها و مغازه‌های جذاب تبدیل شد. اما اوضاع با آمدن Yodobashi Camera باز هم تغییر کرد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای که عظمتی خیره کننده دارند و قیمت‌های بسیار پایین. می‌توانید آنها را شبیه فروشگاه‌های وال‌مارت فرض کنید با این تفاوت که محصولات عمده این فروشگاه‌ها الکترونیکی هستند. برای هر یک از شیفتگان گجت‌ها دیدن این منطقه حقیقتا حیرت‌انگیز است.

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری توکیو

کاخ امپراتوری محل زندگی پادشاه توکیو است برای همین نمی توانید به بیشتر قسمت های آن بروید ولی بازدید از به باغ بیرونی، باغ شرقی و پارک کیتا نو مارو (Kita-no-maru-koen Park) اشکالی ندارد و ورود به آن ها هم مجانی است. وقتی به بازدید کاخ امپراتوری می روید در جلوی میدان بزرگی که در روبروی کاخ قرار دارد چشمتان به پلی سنگی و جذاب می افتد.

این پل که به نیجوباشی (Nijubashi) معروف است بر روی خندقی در باغ های بیرونی کشیده شده و یکی از بهترین جاها برای عکس گرفتن است برای همین همیشه در جلوی آن تعداد زیادی گردشگر می بینید. با عبور از روی این پل به محوطه ی داخلی کاخ وارد می شوید و چشم اندازهای تازه ای را می بینید.

معبد زوجوجی

معبد زوجوجی

معبد زوجوجی در همسایگی برج توکیو و پارک «شیبا» قرار دارد. علاوه‌ بر ۶ نفر شوگونی (جنگاوران تاریخی ژاپن) که در آن معبد دفن شده‌اند و آنجا را به مکانی با عظمت تبدیل کرده است، آنچه از این معبد باقی‌مانده به‌راستی ارزش دیدن را دارد. به‌علاوه، باغ کودکان متولد نشده نیز در آنجا قرار دارد که می‌توان مجسمه‌های یادبود کودکان سقط شده یا متولد نشده‌ را در آنجا مشاهده کرد. آثاری که در این معبد و قبرستان وجود دارند، مجسمه‌ها و ساختارهای زیبایی که از قرن شانزدهم در آنجا قرار دارند.

برج توکیو

برج توکیو

برج توکیو یکی از نمادهای توکیو و یک نقطه ی برجسته گردشگری مشهور است که درست بر اساس برج ایفل ساخته شده است و در سال ۱۹۵۸ هنگامی که کمبود یک برج بزرگ پخش در منطقه کانتوی ژاپن احساس شد، تکمیل شد. این برج زیبا تقریبا هنوز فعال است، پخش رسانه های ژاپنی از جمله NHK، TBS و Fuji TV نیز در این ساختمان مستقر هستند .

این ساختمان هیجان انگیز ۱۵۰ متر و ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و امکانات دیگر شامل گالری و آکواریومی که دارای ۵۰،۰۰۰ ماهی زینتی، مغازه های سوغات، یک گوشه بازی، رستوران ها و فست فود، پارک تفریحی نیز از دیگر ویژگی های جالب این مجموعه میباشند. برای طرفداران موسیقی، R & B، و Bossa Nova، هر ماه چهارشنبه و پنج شنبه، در موزه کلوپ شماره ی ۳۳۳ در رصدخانه اصلی اول، موسیقی زنده را میتوانید تماشا کنید. و از زیبایی های این برج لذت ببرید.

دیزنی لند توکیو

دیزنی لند توکیو

دیزنی لند توکیو در حدود ۱۱۵ هکتار یا ۴۶۵۰۰۰ متر مربع طول دارد. درهای ورودی این مکان تفریحی به طور مستقیم در مجاورت ایستگاه های متروی توکیو می باشد و به همین دلیل عبور و مرور نیز بسیار آسان می شود.

در واقع این اولین پارکی از مجموعه ی دیزنی لند می باشد که در خارح از آمریکا ساخته شده است. این پارک از تاریخ آوریل ۱۹۸۳ افتتاح شده است. نام ژاپنی این پارک به صورت (東京ディズニーランド) نوشته می شود. این پارک توسط شرکت والت دیزنی به سبک دیزنی لند در شهر های فلوریدا و کالیفرنیا ساخته شده است.

این پارک در سال ۲۰۰۹ با بازدید بیش از چهارده میلیون نفر، سومین مکان پر بازدید جهان نام گرفت و این در حالی است که پارک های خواهر خود در شهر های آمریکا را نیز پشت سر گذاشت و از آن ها پیشی گزفت.

پارک ملی چیچیبو تاما کای

پارک ملی چیچیبو تاما کای

پارک ملی چیچیبو تاما کای منطقه‌ ای به وسعت بیش از هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و ۸ قله‌ی بالای ۲ هزار متر را در خود جای داده است. این پارک ملی از شهر توکیو به سمت غرب گسترش یافته و نواحی سایتاما، یاماناشی، ناگانو و ادارات توکیو را شامل می‌شود. در این پارک مسیرهای پیاده‌روی فراوان و زیارتگاه‌های کهنی وجود دارد که بازدیدکنندگان را هر ساله به سمت خود می‌کشد.

پل رنگین کمان توکیو

پل رنگین کمان توکیو

پل رنگین‌کمان توکیو (رینبوبریج) که در منطقه‌ی میناتو بر روی خلیج توکیو ساخته‌ شده است، از دیدنی های ژاپن است که طول آن ۷۹۸ متر بوده و دو اسکله‌ ی شیبائورا و اودابیا را به هم متصل می‌کند. ساخت آن سال‌ های ۱۹۸۷تا ۱۹۹۳ به طول انجامید.

نورپردازی پل که از قبل تعیین می‌شود در بعضی روزهای سال مثل کریسمس با توجه به آب و هوای توکیو به رنگ رنگین‌کمان درآمده و زیبایی خاصی به شهر می‌بخشد. جدا از قسمت ماشین‌رو، بخشی نیز وجود دارد که مخصوص عبور عابران پیاده است و عبور دوچرخه و موتور از قسمت پیاده‌ رو ممنوع است.

آب و هوای توکیو

فصل پاییز در توکیو با کاهش تدریجی رطوبت، دما و جمعیت گردشگران فصل تابستان همراه است. در بیشتر فصول سال، محدوده دمایی، ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گراد است، اما در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور تا ۸ مهر)، مسافران ممکن است دمای ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گرادی را نیز تجربه کنند. ماه سپتامبر و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان)، بیشترین بارش را در طول سال تجربه می‌کنند، پس اگر در این زمان از سال به توکیو سفر می‌کنید، حتما چتر به همراه داشته باشید.

فصل زمستان، کم بازدیدترین فصل گردشگری توکیو است، اما انتظار نداشته باشید که قیمت هتل‌ها نزول قابل توجهی داشته باشد. قیمت هتل‌ها در توکیو تقریبا در طول سال ثابت و گران است. دما در طول روز در محدوده ۴٫۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است، اما در طول شب، شهر یخبندان می‌شود. در خاطر داشته باشید در نزدیکی سال جدید، قیمت‌های هتل‌ها بسیار بالا می‌رود و بیشتر موزه‌ها از چند روز قبل‌تر از تعطیلات تا چند روز بعد آن، بسته هستند.

دما در فصل بهار، بسیار دلپذیر و در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱٫۱ درجه سانتی‌گرادی است. پارک‌‌ها در این زمان از سال، مملو از رنگ می‌شوند. شکوفه‌های مشهور گیلاس ژاپنی در هفته آخر مارس تا اوایل ماه آوریل (نیمه اول فروردین)، در پارک‌های شهر، قابل مشاهده هستند. ساکنین شهر توکیو در این رویداد ویژه به پارک‌های شهری می‌آیند، پس آمادگی روبه‌رویی با جمعیت بسیار را داشته باشید.

اگر در فصل تابستان به توکیو می‌آیید، نه تنها با جمعیتی زیاد روبه‌رو می‌شوید، بلکه باید آماده تحمل گرمایی سخت و طاقت‌فرسا نیز باشید. توکیو با دمای ۲۱٫۱ تا ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد در این فصل، گرم، چسبناک و پر از گردشگر است. شما همچنین با روزهای بارانی زیادی در این فصل روبه‌رو خواهید شد؛ ماه‌های ژوئن و ژوئیه (۱۱ خرداد تا ۹ مرداد)، به عنوان فصل باران ژاپن در نظر گرفته می‌شوند.

 

پیشنهاد می کنم شهر توکیو را در کلیپ زیل تماشا کنید

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

جاذبه های گردشگری مسکو

معرفی شهر مسکو در روسیه ؛ همراه با ۸ جاذبه گردشگری

معرفی شهر مسکو در روسیه شهر مسکو یکی از زیباترین شهر های کشور روسیه بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *