خانه / سبک زندگی / دیدنی های شهر پاریس فرانسه | ۹ جاذبه گردشگری Paris

دیدنی های شهر پاریس فرانسه | ۹ جاذبه گردشگری Paris

جاذبه های گردشگری شهر پاریس

دیدنی های شهر پاریس فرانسه

اگر دلتان می خواهد که به یک شهر لوکس سفر کنید ، پیشنهاد می کنم حتما به شهر پاریس بروید که در واقع با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این شهر، حس قدم زدن در موزه را به شما دست می دهد. شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه بوده و یکی از ستون های گردشگری این کشور به شمار می رود که هر ساله از تمام جهان، گردشگرای زیادی را به خود دیده است.

در واقع اگر قصد دارید با شکوه ترین موزه ها، باغ ها ، کافه ها و خیابان ها در قاره اروپا را ببیند بهتر است از همین حالا به فکر بستن چمدان های خود باشید تا با یک دوربین عکاسی، رویایی ترین خاطره ی خود را ثبت کنید.

 

تاریخچه شهر پاریس

اولین آثار زندگی و تمدن دائمی در مکان فعلی پاریس و حاشیه آن به ۴۲۰۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. از حدود ۲۵۰ سال قبل از میلاد مسیح پاریزیها که شاخه‌ای از تیره سلت‌ها بوده و عمدتاً به شغل قایقرانی و تجارت اشتغال داشتند ساکن این مکان شدند. رومی‌ها در حدود سال ۵۲ قبل از میلاد پاریس را تصرف کردند.

در زمان رومی‌ها نام این شهر به «لوتشیا» تغییر کرد. در این عصر عمارت‌های زیادی نظیر: سالن‌ها، کاخ‌ها، حمام‌ها، معابد، تئاترها و یک آمفی تئاتر در پاریس ساخته شد. تعدادی از این آثار از جمله حمام رومی و آمفی تئاتر هنوز پا برجاست. پس از پایان سلطه رومی‌ها در قرن سوم و چهارم میلادی پاریس به شهر کوچکی تبدیل شد، اما پس از مدت کوتاهی توانست جایگاه سابق خود را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: سفر به شهر استانبول ترکیه

در حدود سال ۴۰۰ میلادی پاریس پایتخت حکومت کلوویس یکم (امپراتور فرانکها) شد.پس از مرگ کلوویس امپراتوری فرانک‌ها به چند قسمت تبدیل گردید. در این دوره پاریس پایتخت یکی از این کشورها بود. در قرن نهم میلادی کشور فرانسه مورد هجوم وایکینگ‌ها قرار گرفت اما تنها بخش سمت چپ رود سن پاریس آسیب دید.

در سال ۱۱۹۰، شاه فیلیپ دوم پاریس را در هر دو سمت رودخانه گسترش داد و دانشگاه پاریس، کاخ لوور و کلیسای نوتردام را گشایش کرد. پاریس پس از جنگ‌های ۱۰۰ سالهٔ فرانسه و انگلستان دوباره به عنوان پایتخت فرانسه برگزیده شد.

در زمان جنگ‌ های مذهبی فرانسه و کشتار سن بارتلمی در زمان شارل نهم پاریس به عنوان قطب مذهب کاتولیک در اروپا مطرح شد. پس از تغییر سلطنت از خانواده والوا به بوربون در فرانسه و روی کار آمدن لویی چهاردهم مرکز سیاست فرانسه به ورسای که شهری در نزدیکی پاریس بود، جابجا شد؛ اما پاریس کانون بودن خود را از نظر جمعیت، هنر، فرهنگ، علم و آموزش نگهداشت کرد.

یک سده بعد، در روند انقلاب‌های فرانسه و فتح زندان باستیل در سال ۱۷۸۹ و تبدیل حکومت سلطنتی به سلطنت مشروطه، لویی شانزدهم پادشاه آنزمان فرانسه به درخواست انقلابیون به پاریس نقل مکان کرد و پاریس دوباره به عنوان پایتخت فرانسه برگزیده شد. حال که با تاریخچه این شهر اشنا شدید دیگر نویت آن رسیده تا با دیدنی های شهر پاریس فرانسه آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری شهر پاریس

شهر پاریس از لحاظ جغرافیایی در مرکز رود سن قرار گرفته و شامل ۲ قسمت جزیره مانند می شود. ایل سن لویی بخش کوچکتر و ایل دو لا سیته قسمت بزرگتر را تشکیل داده و شامل بخش قدیمی شهر است.

مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸ انجام شده حدود دومیلیون نفر در این شهر زندگی می کنند. برای اطلاعات کامل از جاذبه های گردشگری شهر پاریس در ادامه با سایت باشعوری همراه باشید:

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه

کاخ گارنیه در پاریس در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد. این کاخ و معماری با شکوه آن ، توسط فردی به نام شارل گارنیه و تحت نظارت امپراطور دوم فرانسه در سال ۱۸۶۲ ساخته شده است.

مطمئنا گارنیه یکی از زیباترین ساختمان های پاریس است که تا حالا در آن تئاترها و اپراهای معروفی اجرا شده است، این کاخ حدود ۱۶۰۰ صندلی دارد و در آن، کتابخانه، موزه و فروشگاه هم وجود دارد. به این کاخ، خانه اپرای ملی پاریس هم گفته می شود.

سبک معماری این بنا را می توان الهام گرفته شده از سبک معماری یونانی و رومی دانست. سالن اپرای گارنیه در طبقه ی دوم و به شکل نعل اسب ساخته شده است و شکوه محسور کننده ای دارد. سراسر سالن از صندلی های مخملین قرمز رنگ تماشاگران پر شده است که در ترکیب رنگ طلایی جایگاه ها، فضا را خیره کننده کرده است.

روی سقف این تالار، می توان نقاشی های زیبایی از ۱۴ اپرا را دید، این نقاشی ها اثر هنرمندی روس به نام شاگال است. همچنین یک لوستر خیره کننده و بزرگ هم وجود دارد که تماما از برنز و کریستال ساخته شده است.

موزه لوور

موزه لوور

ریشه کلمه لوور به معنای «روشنایی آسمان» است. دولت فرانسه آثار هنری با ارزش لوور را در بین دو جنگ جهانی اول و دوم مخفی و به شدت مراقبت کرده است. این مکان برای آنکه در مواقع ضروری دوباره قابل استفاده باشد، به صورت اسرار آمیز و نهان باقی مانده است.

در میان اتقاق های موزه، نقاشی های بی نظیری از فرانسه دیده می شود. بعضی از این نقاشی ها آنقدر بزرگ بوده که بر روی دیوار های یک خانه معمولی جا نمی گیرد. لوور دربرگیرنده میراث ارزشمند هنرمندان از زمان کاپتی ها تا ناپلئون بناپارت و امروز است.

ساختمان این موزه قبل از انقلاب کبیر فرانسه، یکی از کاخ های سلطنتی بود که در آن آثار با ارزش هنری نگهداری می شد (به عنوان موزه سلطنتی) پس از انقلاب کبیر، در سال ۱۷۸۹ موزه و آثار موجود به مردم فرانسه اهدا شد و در سال ۱۷۹۳ تبدیل به موزه ملی فرانسه شد.

در مجموعه های مختلف موزه لوور پاریس، آثاری از دوران پیش از تاریخ تا کنون نگهداری می شود، می توان گفت معروف ترین آثار هنری و تاریخی جهان را در این موزه نگهداری می کنند. در پشت این کاخ، باغ زیبایی به نام تویلری وجود دارد و رو به روی باغ نیز میدان کنکورد قرار گرفته است. ناگفته نماند که موزه لوور نزدیک خیابان معروف شانزه لیزه است.

خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه

این خیابان از میدان مارشال دوگل تا میدان کنکورد امتداد دارد. شانزه لیزه خیابانی اعیان نشین و از معابر اصلی شهر پاریس می باشد که در منطقه ۸ این شهر قرار دارد. فرانسوی ها شانزه لیزه را زیباترین خیابان جهان نیز می نامند.

خیابان شانزه لیزه در پاریس به دو بخش تجاری و فضای سبز تقسیم شده است : بخش سبز از ساختمان های مهمی چون گراند پله و تئاتر مارینی آغاز می شود.

در قسمت تجاری هم مغازه های بسیار شیک و جذاب می بینید مانند فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی سفورا، لویی ویتان، فروشگاه لوازم ورزشی آدیداس، فروشگاه پوشاک H&M و سیلو، فروشگاه معروف دیزنی و همچنین بهترین رستوران ها و کافه ها و سالن های سینما و تئاتر در این خیابان است.

شانزلیزه بخشی از محور تاریخی پاریس به‌شمار می‌آید. از طاق پیروزی با عنوان تاج خیابان شانزلیزه یاد می‌شود. طول این بلوار ۱۹۱۰ متر و عرض آن ۷۰ متر است.

موزه اورسی

موزه اورسی

موزه اورسی محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ می باشد. آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است. مهمترین علت معروفیت این موزه به خاطر مجموعه های سبک دریافتگری از جمله آثار کلود مونه و رنوار است. بسیاری از این آثار تا پیش از گشایش این موزه در سال ۱۹۶۸ در موزه ژو دو پوم، موزه لوور و موزه ملی هنر مدرن نگهداری می شد.

موزه اورسی که به داشتن مجموعه شاهکار های امپرسیونیستی در بین گردشگران تور اروپا شهرت دارد، سابق بر این، یک ایستگاه قطار بوده است.

سال ها پیش، ریل قطار درست از وسط این ساختمان عبور می کرد. هنر اورسی آدم را از سال ۱۸۴۱ به سال ۱۹۱۴ می برد؛ زمانی که دنیای قدیم با دنیای جدید رو به رو شد. در اینجا آثار محافظه کارانه و انقلابی در کنار هم قابل مشاهده اند.

این موزه مشهور، مجموعه ای از هنر امپرسیونیست و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر پاریس است. ناگفته نماند که در موزه اورسی بهترین آثار سبک امپرسیونیسمبه نمایش درآمده است؛ از هنرمندانی مثل دگا و مونه تا هنرمندان پست امپرسیونیست مثل ون گوگ.

طاق پیروزی

طاق پیروزی

طاق پیروزی در مرکز میدان شارل دوگل قرار گرفته است و غرب خیابان شانزلیزه به آن منتهی می‌شود؛ خیابانی که پس از مسافتی دو کیلومتری در سمت دیگر خود میدان کنکورد را می‌بیند.

این طاق زیبا که توسط «ژان فرانسوا ترز شالگرین» طراحی شده است و جزو یکی از خیره کننده ترین دیدنی های شهر پاریس فرانسه به شمار می رود؛ ارتفاعی معادل ۵۰ متر و عرضی برابر با ۴۵ متر دارد. این بنا در یک میدان دایره‌ای شکل قرار گرفته که دوازده مسیر از آن انشعاب می‌گیرند و شکلی ستاره‌ای را به این میدان بخشیده‌اند.

طراحی انجام‌شده توسط شالگرین، بسیار نوستالژیک بوده و تا حدی از طاق تیتوس در روم الهام گرفته شده بود. مجسمه‌های زیبا و برجسته‌ای که نشان‌دهنده جشن‌های پیروزی انقلاب و اعدام نخستین امپراطور بودند نیز در نمای بالایی چهارستون این بنا توسط فرانسوا روده (François Rude) و ژان پیر کارتوت (Jean-Pierre Cortot) و آنتوان اتکس (Antoine Etex) ساخته شدند.

مشهورترین این مجسمه‌ها، کاری از روده است که به جدایی گروهی داوطلبان در سال ۱۷۹۲ (که در میان عوام مردم با نام مارسیز مشهور و محبوب است) اختصاص دارد. سطوح دیگر بنا نیز با نام‌های صدها ژنرال و جنگ‌هایی که در آن‌ها شرکت داشته‌اند مزین شده است. تعداد ۲۸۴ پله وجود دارد که شما را از سطح زمین به بالای این بنا می‌برند.

طاق پیروزی همچنان به‌عنوان یک سمبل منحصربه‌فرد، نه‌ تنها به مردم فرانسه بلکه به‌ تمامی مردم جهان خدمت می‌کند. تابوت بسیاری از مشاهیر فرانسه مانند ویکتور هوگو و فردیناند فوش نیز پیش از دفن آن‌ها در مکان‌های دیگر، مدتی در این طاق قرار داشته است.

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام

کلیسای نوتردام که شاهکار معماری گوتیک است، در قلب پاریس، در Ile de la Cite (جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن) و نزدیک Latin Quarter قرار دارد. Ile de la Cite جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن است که مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس محسوب می‌شود.

در این بخش کوچک، رومی‌ها شهری به نام لوتتیا را ساخته بودند و از قرن ۶ تا ۱۴، پادشاهان فرانسه در آن زندگی می‌کردند. کلیسای نوتردام در سال ۱۱۶۳، توسط پادشاه لوئیس ششم (سنت لوئیس) و اسقف Maurice de Sully ساخته شد.

ساخت این بنا بیش از ۱۵۰ سال طول کشید. این کلیسا در ابتدا به سبک گوتیک اولیه ایجاد شد و بعدها اجزای دیگری همچون بخش غربی و شبستان کلیسا به آن اضافه شد که نشان‌دهنده‌ی تغییر به سبک بالای گوتیک بود.

گردشگران در همان ابتدا مبهوت تزئینات نمای ساختمان، با مجسمه‌های زیاد، ستون‌های قوسی و عجیب آن می‌شوند. حتما از ۲۱ شخصیت در گالری پادشاهان بازدید کنید که سر خود را در دوران انقلاب از دست داده‌اند. امروزه این سرها در موزه‌ی Cluny به نمایش گذاشته شده‌اند.

عصر دوشنبه، ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۹، کلیسای نوتردام پاریس در آتش سوخت و در اثر این آتش سوزی مناره مخروطی کلیسا تخریب شده و سقف آن آسیب جدی دیده است.

ایل سن لویی

ایل سن لویی

درست پشت باغ‌ های نوتردام، پل عابر پیاد ه‌ی سن لویی به خیابان‌ های خاص و مغازه‌ های هیجان‌ انگیز ایل سن لویی منتهی می‌شود. این جزیره‌ی آرام با داشتن عمارت‌ های زیبا از قرن هفدهم میلادی واقعا مکانی دنج است.

شما می‌توانید از بازارهای سنتی آنجا که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را عرضه می‌کنند، لذت ببرید. یکی از معروف‌ترین بستنی‌سازی‌های دستی پاریس در ایل سن لویی قرار دارد که نود مزه‌ی مختلف از توت‌فرنگی وحشی تا کشمش و شکلات سفید را درست می‌کند.

باغ لوکزامبورگ

باغ لوکزامبورگ

پارک لوکزامبورک یکی از گمنام ترین باغ ها و دیدنی های شهر پاریس فرانسه است و در اکثر نقاط این پارک بیش از ۱۰۰ مجسمه وجود دارد که کار دست نقش پیکر تندیس سازان بزرگ قرن شانزدهم تا بیستم می باشد. علاوه بر آن گل کاری های افزون هنرمندانه ای هم در این پارک اجرا شده که هر بازدید کننده ای را به وجد خواهد آورد.

در دل باغ لوکزامبورگ پاریس یک حوضه هشت ضلعی صولت می بینید که بر طراوت این باغ زیادشده نسبت داده شده است. از آن جایی که پاریس شهر گالری ها و موزه های هنری است از فضای این باغ برای برپایی گالری های هنری هم استفاده می شود.

در گوشه ای از باغ فواره ای برنزی وجود دارد که اثر چهار تصویر ساز معروف است و در نگارگری برنامه ریزی آن از هشت اسب، لاک پشت آبی و ماهی مصرف شده است.

برج ایفل

برج ایفل پاریس

بازدید از نماد منحصر به فرد پاریس اولین کاری است که بیشتر توریست‌ها بعد از رسیدن به پاریس انجام می‌دهند. برج ایفل با ارتفاع بیش از ۱۰۰۰ فوت (۳۲۴ متر) در پارک قهرمانی مریخ قرار دارد و از شکیل ترین دیدنی های شهر پاریس فرانسه به شمار می رود. این ساختار آهنی برای نمایشگاه جهانی و یادبود صدمین سال انقلاب فرانسه در سال ۱۸۸۹ توسط “گوستاو ایفل” ساخته شد.

شما می‌توانید هم در شب و هم در روز عکسهای زیبایی از برج بگیرید. می توانید برای بالا رفتن از برج از آسانسور استفاده کنید. البته تا طبقه دوم را می توان با پله رفت. در بالای برج مناظر باور نکردنی از پاریس را تماشا خواهید کرد و می توانید در یکی از بهترین رستوران های پاریس که در برج قرار دارد غذا میل کنید.

آب و هوای پاریس

آب و هوای پاریس در بهار (بازه زمانی میان ماه های مارس تا می میلادی یعنی ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)، تقریباً میان ۸ تا ۱۵ درجه دمایی متغیر و تقریباً کم باران است. با این حال قیمت خدمات مسافرتی در این ایام در میزان مناسبی قرار دارد. بازدید از جاذبه های طبیعی پاریس، شکوفه های فراوان درختان و … از جاذبه های این ایام می باشد.

آب و هوای پاریس در تابستان (بازه زمانی میان ماه های ژوئن تا آگوست میلادی یعنی ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)، یکی از مناسب ترین زمان ها جهت سفر به این شهر است. چرا که میانگین دمایی در این ایام در حدود ۲۱ درجه می باشد. علاقه‌مندان سفر به شهرهای ساحلی و حمام آفتاب، عاشقان فستیوال ها و غیره می توانند در این ایام به پاریس سفر کنند.

آب و هوای پاریس در پاییز (بازه زمانی میان ماه های سپتامبر تا اکتبر میلادی یعنی ۱۰ شهریور تا ۹ آبان)، نیز در وضعیت مناسبی است و می تواند کاندید انتخاب بهترین زمان سفر به پاریس باشد. در واقع در این بازه ی زمانی آب و هوا بسیار مطلوب و پاریس خلوت تر از تابستان است. میانگین دما در این ایام برعکس بهار می باشد و از ۱۵ درجه به سمت ۴ درجه حرکت می کند.

آب و هوای پاریس در زمستان (بازه زمانی میان ماه های نوامبر تا فوریه میلادی یعنی ۱۰ آبان تا ۱۰ اسفند)، جهت سفر به شهرهای ساحلی و لذت بردن از دیدنی های شهر پاریس فرانسه مناسب نیست. چرا که میانگین دمایی در این ایام به نسبت پایین و سرد می باشد، از ۴ تا منفی یک درجه دما در این ایام متغیر است.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری ؛ طراحی منحصر به فرد دیوار خانه

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری دیوار های خانه یکی از مهمترین ترین قسمت ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *