خانه / سبک زندگی / انگیزشی / چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟

چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟

در لحظه چگونه زندگی شادی داشته باشیم

چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟

در این پست می خواهیم به موضوعی بپردازیم که واقعا از هر چیزی که فکرش رو می کنید مهمتر و با ارزش تره . زمان؛ چیزی که از طلا هم بیشتر می ارزه. ما آدم ها خواسته یا ناخواسته وقت خودمون رو داریم آتیش می زنیم و بعد از عمری تازه می فهمیم که چه گوهری رو از دست دادیم.

(برای داشتن زندگی شاد باید به کل این ماجرا را برای خود حل کنید که تمام پیرامون محیط رو برای خود شاد جلوه دهید، حتی باید از لباس پوشیدن و رفتار با دیگران از خود شروع کنید، پیشنهادی که من براتون دارم، اینه که حتما برای پروفایل شبکه های اجتماعی خود از عکس های شاد استفاده کنید تا دیگران از انرژی مثبت شما با خبر شوند و به همین دلیل همین حالا روی عکس نوشته مردانه شاد برای پروفایل کلیک کنید تا بتوانید بهترین عکس و متن های شاد پسرونه رو برای خود دانلود کنید)

انقدر خودمون رو درگیر چیز های کوچک کردیم که تازه می فهمیم زندگی ما حروم شده و هیچ لذتی از تک تک لحظه ها نداشتیم. پس اگر تا زه به این سوال رسیده اید که چگونه زندگی شادی داشته باشیم در ادامه با سایت باشعوری همراه باشید.

در لحظه چگونه زندگی شادی داشته باشیم ؟

میدونید چه روزی از هفته قراره بر اثر سکته قلبی بمیرید؟ حدس بزنید! بهتون زمان میدم… دوشنبست! میتونید بگید چه ساعتی؟؟ بین ساعت ۸ تا ۹ صبحه! میدونید چه اتفاق دیگه ای قراره ساعت ۸ روز دوشنبه بیوفته؟ همون روز و ساعتیه که مردم آماده میشن تا به سر کار برن، کاری که ازش متنفرن. همش اتفاقیه؟

من که اینطور فکر نمیکنم، میزان متوسطی که زندگی میکنیم ۸۰ ساله البته اگر خوش شانس باشیم در ۱۸ سالگی، کار کردن رو شروع کنیم و بعدش همینجوری کار می کنیم تا در ۶۷ سالگی بازنشسته بشیم. حالا اینا چه معنی ای میتوننن برای ما داشته باشن؟ چه خوب چه بد ، قسمت اعظم طول عمرتون در حال کار کردن گذرونده میشه؛ این زمان رو با تنفر نگذرونید مثل دوستم کیومرث.

کیومرث همیشه می گفت وقتی درسم تموم بشه خوشحال میشم خب کیومرث درس رو تموم کرد اما … خوشحال نبود بعدش گفت وقتی که کار گیرم بیاد، اونموقع خوشحال میشم. کیومرث یه کار پیدا کرد اما متاسفانه هنوزم خوشحال نبود، بعد از اون کیومرث گفت : وقتی ازدواج کنم و سر و سامون بگیرم و بچه دار بشم.. اونموقست که خوشحال میشم

خب ازدواج کرد، سر و سامون گرفت و صاحب دو تا بچه شد اما هنوز خوشحال نبود بعدش دوباره گفت خیلی خب؛ وقتی که بچه هام بزرگ بشن و برن سر خونه و زندگیشون منم بازنشسته بشم، اونموقععععع… خوشحال میشم.

بچه ها رفتن سر خونه و زندگیشون، کیومرث هم بازنشسته شد اما اون هنوز خوشحال نبود بنابراین کیومرث تصمیم گرفت که به مسجد بره . از کیومرث پرسیدم که چرا انقدر به مسجد میری؟ اون جواب داد : چون وقتی که مردم، اونموقع خوشحال میشم…

چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم
چگونه در بدترین شرایط شاد باشیم

داستان زندگی کیومرث هر چقدر که ناراحت کننده باشه اما منحصر به فرد نیست. میتونستم جای کیومرث رو با رضا یا کیهان عوض کنم در واقع داستان کیومرث در مورد همه ما صدق می کنه. خیلی از ما ها شبیه کیومرث هستیم اما دست خودمون نیست. گولمون زدن که تو شغل هایی بمونیم که واقعا ما رو مریض میکنن و افراد “بعدش … میشم” شما در مورد افراد «بعدش … میشم» میدونید دیگه؟ آدم هایی هستند که مرتب میگن : بعدش.. خوشحال میشم..

خانم ها و آقایان؛ ما باید از حالت «بعدش… میشم» به سمت «تبدیل شدن» رشد کنیم ، همین حالا باید خوشحال باشیم. چطور؟ یا باید شغلی رو پیدا کنیم که دوستش داریم یا علاقه بیشتری رو وارد کارمون کنیم. بالاخره زمانش رسیده که این مسابقه رو ببریم چون نکته جالب اینه که حتی اگر برنده بشید، کلی پول در بیاری جایزه رو بالا سرت ببری که همه تحسینش کنن… هنوزم مثل یک موش که نوک بینیش تیزه و دم درازی داره، کوچیکی.

بیدار شو، از بازی کردن با زندگیت دست بکش؛ این مثل یک بازی کامپیوتری نیست، مثل بازی ماریو و فورتنایت نیست، هیچ دکمه ی «دوباره تلاش کنید» وجود نداره هیچ راهی وجود نداره تا دوباره در این مرحله بازی کنی پس وقتی بازی تموم بشه، واقعا تموم میشه.

اما نگران نباشید هنوز هم یه کد تقلب برای انسان وجود داره و اونم اینه که کنترل رو به دست بگیری. از این دفعه دیگه نباید دروغ هایی که جامعه بهت میگه رو باور کنی مثلا اینکه زیاد کار کردن چقدر خوبه و اینکه چقدر اضطراب داشته باشی نشونه ی عالی بودنه.

داشت یادم می رفت… و بزرگترین دورغ؛ بین کار و زندگی تعادل ایجاد کن – در ظاهر امر ممکنه متوجه نشید که چقدر این حرف مسخره به نظر میرسه اما بهش فکر کنید؛ بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنم؟ نباید یه طور دیگه باشه؟ نباید اول بگیم زندگی بعد کلمه ی کار رو بیاریم؟ چون وقتی زندگیت بهتر بشه، کار کردن هم بهتر میشه؟ اما نظر منو قبول نکنید.

شان ایکور؛ پروفسور هاروارد به تازگی یه چیز فوق العاده کشف کرده که بهش میگه «منافع خوشحالی» مطالعاتش نشون داده که ۷۵% از موفقیت های شغلی میتونن پیش بینی بشن، نه تنها با مقدار هوش و ذکاوت.. نه تنها با میزان استعداد و توانایی هاتون.. بلکه با میزان خوشحال بودنتون…

تحقیق اون جای هیچ سوالی باقی نمیزاره. پروفسور میگه وقتی خوشحال هستید، هوشتون افزایش پیدا میکنه – خلاقیت و بهره وری افزایش پیدا میکنه… میدونی قسمت جالبش کجاست؟ همینطور بیشتر میتونی پول در بیاری و قسمت مهمش اینجاست: میتونی بیشتر عمر کنی.

چگونه ذهن شادی داشته باشیم
چگونه ذهن شادی داشته باشیم

میدونم باور نکردنیه اما حقیقت داره. بله؛ طول عمر افراد خوش بین بیشتر از افراد منفی نگر هستش به همین علت می توانید بازه ی طول عمرتون رو چند سال بیشتر کنید ؛ در این قسمت، بیشتر با خوشی و لذت پر شده. بذارید شفاف تر براتون بگم: از این صحبت به سادگی نگذرید! این وظیفه ی شماست که خوشحال باشید فقط برای محض رضای خودتون، مهم نیست که شما هم به آخر خط رسیده باشید هیچوقت دیر نیست که دوران مردگی و خمودگی رو با دوران سرزندگی و شادابی عوض کنید و رنج بردن از روز های هفته رو ترک کنید.

ههه خنده داره که همچین اسمی برای اون گذاشتن! چون در «روز های هفته» شما در «روز های سرگردانی» به سر میبرید چون مدام منتظر هستید که هفته زود تر به پایان برسه بنابراین من معتقدم که خیلی از افراد بر اثر سکته ی قلبی میمیرن چون درگیر شغلی هستند که با تمام علاقه انجامش نمیدن. معتقدم که مردم دارای علائم حیاتی ضعیفی هستند چون درگیر شغلی هستند که براشون حیاتی نیست.

دوستان من؛ خوشحالی یک انتخابه اما هر کسی که میگه کار راحتیه! دورغ گفته – اصلا آسون نیست اما باید تلاش کنید. اولین قدم اینه که به درونت نگاه کنی و حرفی رو که بودا، ۲ هزار سال پیش گفته رو به خاطر بیاری؛ حرفی که باور دارم برای خیلی از مردم صدق میکنه. مشکل اینه که شما فکر می کنید باز هم زمان دارید ، دست از تلف کردن زندگیتون بردارید

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری ؛ طراحی منحصر به فرد دیوار خانه

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری دیوار های خانه یکی از مهمترین ترین قسمت ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *