خانه / گالری طوری / عکس پروفایل / عکس نوشته عید سعید قربان مبارک برای پروفایل | ۱۰ عکس و جملات خاص

عکس نوشته عید سعید قربان مبارک برای پروفایل | ۱۰ عکس و جملات خاص

عکس نوشته تبریک عید قربان

عکس نوشته عید سعید قربان مبارک برای پروفایل

یکی از عید هایی که مورد پسند تمامی مسلمانان قرار گرفته، عید سعید قربان بوده که به روز حج و قربانی معروف می باشد. بنابراین زمانی که حاجی تصمیم می گیرد تا یک گوسفند را قربانی کرده و گوشت آن را در بین نیازمندان تقسیم کند، به سنت خداوند احترام گذاشته و به الطاف خدا نیز نزدیک تر می شوند….

با نزدیک شدن به عید قربان ، می توانید به اقوام خویش تماس بگیرید و این روز با سعادت را به یکدیگر تبریک بگویید اما از آن جایی که بسیاری از ما در شبکه های اجتماعی فعالیت داریم، پس باید به دنبال با کیفیت ترین و جذاب ترین عکس نوشته های تبریک عید قربان باشیم تا بتوانیم آن ها را در شبکه ای مثل اینستاگرام، منتشر کنیم….

البته پیشنهاد ما اینه که حتما از عکس نوشته ها برای پروفایل خود استفاده کنید تا دو سه روز نزدیک به عید سعید قربان را با عکس پروفایل و جملات عید قربان سپری کنیم. لازم به ذکر بوده که یکی از دعا های کوتاه مخصوص عید قربان، چنین می باشد: «اللهم انی اسئلك بحق هذا اليوم الذي جعلته للمسلمين عيدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و كرامة و مزیدا…؛ بارالها! به حق این روزی كه آن را برای مسلمانان عید و برای محمد(صلی الله علیه وآله) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قراردادی…»

سایت باشعوری با تجربه در زمینه عکس نوشته های مناسبتی، پروفایلی، سخنان بزرگان، بهترین منبع برای عکس نوشته های تخصصی بوده که می توانید با کیفیت ترین عکس و جملات را با خیال راحت دانلود کنید و برای پروفایل های تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و …استفاده نمایید.

گالری عکس نوشته تبریک عید قربان

لازم است که قبل از تماشای گالری عکس نوشته تبریک عید قربان ، کمی در مورد سنت پیامبر در روز عید قربان اشاره کنیم؛ عید قربان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی، اعمال و آدابی دارد از جمله آن سنت پیامبر (ص) در این عید بزرگ است؛ روایت شده که رسول خدا (ص) در عید فطر و قربان هر اندازه هوا سرد و یا گرم بود، بُرد می ‏پوشید و عمامه به سر می ‏نهاد. همچنین رسول خدا (ص) روز عید فطر و قربان، وقتی براى نماز عید خارج می ‏شد، صدایش را به تکبیر بلند مى ‏کرد.

همچنین امام صادق (ع) در حدیثی فرمود: سنت بر آن جارى شده که آدمى روز «عید فطر»، قبل از رفتن براى خواندن نماز عید در مصلّى، و در «عید قربان» بعد از آن، افطار کند.

«همانگونه گفته شد قربانی کردن برای کسانی که در حج حضور ندارند، مستحب است، اما از سوی ائمه اطهار (ع) و پیامبر اکرم (ص) بسیار سفارش شده است و در روایتی آمده که امّ سلمه نزد پیامبر (ص) آمد و گفت:‌ ای رسول خدا (ص)، عید اضحى فرا می‌رسد، و من قیمت قربانى را در اختیار ندارم، پس آیا قرض کنم و قربانى کنم؟ فرمود: قرض بگیر؛ زیرا که آن قرضى ادا شده است.

در روایات آمده است که رسول خدا (ص) دو قوچ قربانى کرد، که یکى از آن‌ها را به دست خودش ذبح نمود، بعد عرضه داشت: خدایا این از جانب من و از جانب کسانی از اهل بیتم که قربانی نکردند، و بعد دیگری را ذبح نمود و عرضه داشت: خدایا این از جانب من و از جانب کسانی از اُمتم که قربانی نکردند.»

جملات زیبایی را برای تبریک عید قربان به مسلمانان جهان پیدا کنید

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

عکس نوشته تولدت مبارک رفیق عزیزم به انگلیسی

۱۱ عکس نوشته تبریک تولد به دوست صمیمی به انگلیسی برای پروفایل

عکس نوشته تبریک تولد به دوست صمیمی به انگلیسی برای پروفایل تولد رفیقی نزدیک شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *