خانه / فرهنگ و هنر / بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده به انگلیسی UNFUCK YOURSELF اولین اثر از نویسنده ای اسکاتلندی و سخنران انگیزشی ؛ گری جان بیشاپ بوده که در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسیده است و در واقع توانسته از مسیر پر فروش ترین های نیویورک تایمز سر در آورد

اگر به گونه ای از اوضاع زندگی رسیدی که فکر می کنی دچار روزمرگی شدی و یا این که زندگی خود را بر روی یک تردمیلی فرض می کنی که به هیچ چیز نمی رسی ، کتاب خودت را به فنا نده می تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشد.

در واقع این کتاب به گونه ای نوشته شده است تا یک سیلی از طرف دنیا به شما زده شود که در نهایت از خواب غفلت بیدار شوی و توانایی هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و بهترین خودت در زندگی باشی.

نویسنده در کتاب حاضر دست‌ چینی از اظهار نظر های شخصی درباره اختیار داشتن، زندگی‌ بخشیدن، متعالی‌ بودن و جسارت داشتن جمع کرده‌ تا با عمل به آن ‌ها، در زندگی‌ هر روز بهتر و بهتر شوید.

همچنین صحبت ‌ها و گفتارهایی از فلاسفه، شخصیت‌های مهم تاریخی و نکته‌ هایی از یافته ‌های علمی هم در این کتاب خواهید یافت که همۀ آن‌ ها به نگرش پروبال بیشتری می‌دهند. درحالی‌ که همه این موارد خوب و عالی هستند، اما تنها راه مطالعه و تعامل با کتاب خودت را به فنا نده، این است که آن را در خود جستجو و گفته ‌هایش را امتحان کنید.

برای اندیشیدن، اندیشیدن به خود و تجربه کردن آن، وقت بگذارید. هیچ دانش و حکمتی بالاتر از دانشی که خود آن را تجربه کرده باشید نیست. برای دانستن خلاصه کتاب خود را به فنا نده در ادامه با سایت باشعوری همراه باشید.

خلاصه کتاب خودت را به فنا نده

خلاصه کتاب خودت را به فنا نده

گری جان بیشاپ در کتاب خودت را به فنا نده ، ابزار و توصیه هایی را در اختیارتان قرار می دهد که با کمک آن ها، خواهید توانست از شر مسائل و مشکلات آسیب زا رها شوید و به نسخه ی «به فنا نرفته ی» خودتان اجازه ی بروز دهید.

بیشاپ در این کتاب به مخاطبین خود می گوید: «چشمانتان را به روی معجزه ای که خودتان هستید، بگشایید. این چیزی است که فراموش کرده اید: شما معجزه ای از وجود هستید.»

این سایر افراد نیستند که در مسیرتان قرار دارند، این حتی شرایط هم نیستند که جلوی شکوفایی شما را می گیرند؛ بلکه خودتان هستید و حرف های منفی و ناامیدکننده ای که زیر لب به خودتان می گویید.

آنچه نویسنده می‌خواهد بگوید و در سراسر کتاب کاملا مشهود است این نیست که مخاطبش راه صدساله را یک‌شبه طی کند، او فقط راه به فنا رفتن را نشان می‌دهد و بعد مخاطب را در تصمیم گیری آزاد می­‌گذارد.

زبان کتاب گاهی تند است و همان‌طور که خود نویسنده در فصل اول اشاره می­‌کند، بهتر است برای خواندن این کتاب دل نازک نباشید! چرا که به صریح‌­ترین شکل ممکن مسائل را باز می­‌کند و راهی برای انکار و یا توجیه باقی نمی‌­گذارد.

حتما بخوانید: تغییر دادن دنیا در کمترین زمان ممکن

ترتیب مطالب ارائه شده در کتاب به این صورت است که ابتدا نویسنده مخاطب را با گفتگوهای درونی­‌اش آشنا می­‌کند و سپس به او کمک می‌کند تا شکل‌دهی نورون­‌های عصبی مغز را با ادبیات جدیدی بازطراحی کند، در گام بعدی کلیدواژه­‌های جالبی مانند اشتیاق، بی­تابی برای موفقیت، توانایی کارهای سخت، تردید، فکر و عمل، مصمم بودن و پذیرا بودن شما را به پیش می­‌برند.

کتاب گری جان بیشاپ

بخشی از کتاب گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ با این جملات شروع می شود: تمام مدتی که درگیر بگومگو و قضاوت های درونی هستی، که البته هیچ وقت هم متوقف نخواهد شد، صدایی ارام زیر گوشَت زمزمه می کند : «خیلی تنبل و خرفتی و اصلا به درد هیچ کاری نمی خوری.» تو حتی متوجه نیستی چقدر به این زمزمه اعتقاد داری یا چه اندازه تباهت می کند.

تو فقط تمام روز کار می کنی تا بر استرس ها و فشار های روحی ات چیره شوی، زندگی ات را نجات دهی و اگر نتوانی چرخ لعنتی زندگی را بچرخانی، تن به تسلیم می دهی و شاید هرگز به جایی که در زندگی می خواستی نرسی. هیچگاه به آن شادی، اندام ایدئال، شغل یا ارتباطی که آرزویش را داری نرسی.

بیا بحثمان را از یک جای درست شروع کنیم. ۲ نوع گفتگو وجود دارد که هر روز با آن درگیری: صحبت با دیگران و حرف زدن با خودت. ممکن است از آن دسته افرادی باشی که «حرف زدن با خود» را حاشا کنی، البته در واقعیت، مخاطبِ اغلب مکالمه های روزمره، خودت هستی، و از تمام این صحبت ها در خلوت و انزوای ذهنت لذت می بری.

چه فردی برون گرا یا درون گرا، و چه خلاق و یا عمل گرا باشی، مقدار زیادی از زمانت را برای حرف زدن با خودت صرف می کنی! تو در حال ورزش کردن، کار کردن، خوردن، مطالعه کردن، نوشتن، قدم زدن، پیام دادن، گریه کردن، بحث کردن، مذاکره کردن، برنامه ریزی کردن، دعا کردن، میانجیگری کردن، حتی حین رابطه جنسی (و هر چیز دیگری که بگویی)، در ذهنت مشغول حرف زدن با خودت یا دیگران هستی. بله، حتی موقعی هم که خوابی این کار را انجام می دهی!

حتی همین الان هم داری با خودت حرف می زنی! البته نگران نباش! این نشانه دیوانگی نیست؛ شاید این نشان می دهد که همه ما کمی دیوانگی در وجودمان هست. به هر جهت، همه ما با خودمان حرف می زنیم، پس بنشین و از این نمایش عجیب و غریب استقبال کن……..

 

لازم به ذکر بوده کتاب خودت را به فنا نده در ایران توسط انتشارات کوله پشتی و با ترجمه ی حسین گازر به چاپ رسیده است.

 

منبع: کتابراه – ایران کتاب – چطور – طاقچه

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

معرفی کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

کتاب بسه دیگه گند نزن به انگلیسی: Stop Doing That Shit یکی دیگر از شاهکار …

یک دیدگاه

  1. سلام
    این کتاب متفاوت از هرآنچه تاکنون خونده بودم بود، ساده ولی بانفوذ، کم حجم ولی سخنانی که تاثرش به عمق وجودت رخنه میکنه، سخنانی که رنگ و بوی شعار نداره و ضعفهای بنیادی وجودت رو ردیابی میکنه و راه حل میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *