خانه / سبک زندگی / معرفی شهر لندن همراه با ۱۰ جاذبه های گردشگری

معرفی شهر لندن همراه با ۱۰ جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر لندن

معرفی شهر لندن انگلستان

اگر قصد دارید به شهری سفر کنید که تا ابد در ذهنتان ماندگار شود پیشنهاد می کنم حتما چمدانتان را برای سفر به شهر لندن ببندید تا با چشمان خودتان شاهد زیبایی های هنری و معماری های بسیار حرفه ای این شهر خارق العاده باشید.

لندن به انگلیسی: London در واقع پایتخت کشور انگلستان بوده که به پادشاهی متحد بریتانیا نیز معروف می باشد. جالب است بدانید که این شهر بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست.

شهر لندن که در کنار رود تیمز قرار دارد قدمتی ۲ هزار ساله دارد و تاریخ معماری به دوران روم باستان برمی‌گردد. سیتی لندن به عنوان مرکز تاریخی لندن تا حدود زیادی حفظ شده‌است و از قرن ۱۹ میلادی توسعه این شهر شروع شده و امروزه این شهر مهمترین شهر انگلستان به شمار می‌آید و ساختار اداری بسیار گسترده‌ای دارد. همچنین شهردار لندن به عنوان شهردار نمونه انتخاب شده‌است.

از سری نکات معرفی شهر لندن این است که به دلیل جاذبه های گردشگری زیادی که شهر لندن به خود جذب می کند در واقع باید گفت که این شهر یکی از مراکز تجاری، مالی و فرهنگی عمده در جهان است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه‌ها، معماری و هنر دارد.

جاذبه های گردشگری شهر لندن

خیالتان راحت! جاذبه های گردشگری شهر لندن به قدری بوده که یک هفته ای هم نمی شود آن ها را تموم کرد اما برای سفر به این شهر اسطوره ای باید دقت داشته باشید که حتما حتما به چندین نقاط اصلی گردشگری آن سر بزنید برای همین منظور بهتر است با سایت باشعوری همراه باشید تا شما را با ۱۰ جاذبه های گردشگری شهر لندن کنیم:

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام
کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام لندن دارای ۷۷۵ اتاق، شامل ۱۹ اتاق دولتی و ۷۸ حمام و اتاق های دیگر است. اتاق های دولتی اتاق هایی هستند که پادشاه در آن ها کارهای اداری و عمومی اش را انجام می داده است. از میان این اتاق ها در بعضی از آن ها مراسم های مهمی مانند مراسم ازدواج هم انجام می شده است.

اگر در فصل تابستان از این کاخ دیدن کنید، می توانید تور کوتاهی به این اتاق ها هم داشته باشید. تزییناتی که در این اتاق ها به کار رفته است از ستون های مرمری گرفته تا فرش های گران قیمت، کاغذ دیواری های چشمگیر، لوسترهای عظیم و مبلمان و تندیس ها همه خیره کننده هستند و اصلا نباید فرصت دیدن آن ها را از دست داد.

یکی از خوبی های بازدید از کاخ باکینگهام این است که در آن جا می توانید آثار تعدادی از بهترین هنرمندهای دنیا را ببینید. در این کاخ نقاشی هایی از ون دیک، روبنز، رامبرانت، ورمر و کانالتو و تندیس هایی از کانووا وجود دارد.

نقاشی هایی که در اتاق های دولتی وجود دارند پرتره هایی فوق العاده از گذشته و زمان حال افراد خانواده سلطنتی انگلستان مانند ملکه ویکتوریا، جرج سوم و ملکه چارلت و البته خانواده ی سلطنتی حال حاضر است.

برج لندن

برج لندن
برج لندن

معرفی شهر لندن : برج لندن بیش از ۹۰۰ سال برای محافظت از پایتخت باپرجا بوده است. برج لندین با نام های «قصر سلطنتی علیاحضرت و قلعه نظامی برج لندن» نیز معروف می باشد. این قلعه در اواخر سال ۱۰۶۶ توسط ویلیام فاتح (William The Conqueror) ساخته شد و ۱۲ سال بعد، برج سفید (The White Tower) را به آن اضافه کرد. قرن‌هاست که برج لندن به عنوان اقامتگاه سلطنتی، اسلحه‌خانه، خزانه، ضرابخانه‌ی سلطنتی، اداره‌ی اسناد، باغ وحش و محل نگهداری جواهرات سلطنتی، به کشور انگلیس خدمت کرده است.

از زمانی که ویلیام فاتح شروع به نگهداری گنجینه‌ها در برج لندن کرد، این قلعه تبدیل به مکانی برای نگهداری جواهرات سلطنتی شده است. تعداد این جواهرات امروزه به ۲۳۵۷۸ می‌رسد و صد البته تاج امپراطوری انگلستان با ۲۸۶۸ الماس،۲۷۳ مروارید، ۱۷ یاقوت کبود، ۱۱ زمرد و ۵ یاقوت سرخ، زیباترین قطعه در میان آن‌هاست.

ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن
ساعت بیگ بن

ساعت بیگ بن لندن بزرگ‌ترین و مشهورترین برج ساعت جهان است که در ضلع شمال شرقی ساختمان پارلمان بریتانیا قرار گرفته است. جالب است بدانید که بیگ بن لندن اسم یک برج نیست. بیگ بن ساعت داخل آن است. همچنین نام رسمی برجی که بیگ بن داخل آن قرار گرفته است، «برج الیزابت» است. این برج در سال ۱۸۵۹ تکمیل شده است.

بیگ بن در برج الیزابت در شمالی ترین قسمت کاخ پارلمانی وست مینستر، در مرکز لندن و در نزدیک رودخانه ی Thames است. در هر کجای شهر که باشید می توانید با استفاده از اتوبوس هایی که در شهر هست، به بیگ بن بروید، حتی ایستگاهی به نام Westminster Tube station هم وجود دارد و در نتیجه مسیر دسترسی به آن راحت است.

کاخ کنزینگتون

کاخ کنزینگتون
کاخ کنزینگتون

معرفی شهر لندن :کاخ کنزینگتون یکی از کاخ‌های سلطنتی انگلیس است که در کنزینگتون(کنزینگتون یکی از محله‌های غربی شهر لندن است. این محله به منطقه کنزینگتون و چلسی تعلق دارد و در کناره باختری هاید پارک قرار گرفته است.) لندن واقع شده‌ است.

این کاخ محل اقات خانواده سلطنتی بریتانیا از قرن ۱۷ بوده است. این کاخ در ابتدا عمارت ناتینگهام نام داشت زیرا ارل ناتینگهام در آنجا ساکن بود ولی شاه ویلیام سوم در ۱۶۸۹ آنجا را خریداری نمود و از آن زمان تا ۱۷۶۰ به عنوان اقامتگاه اختصاصی پادشاه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ملکه ویکتوریا در ۱۸۱۹ و ملکه مری، همسر جورج پنجم، در ۱۸۶۷ در این کاخ زاده شدند. امروزه قسمت‌هایی از کاخ که شامل دفاتر و سکونتگاه‌های شخصی می‌شوند هنوز در اختیار خاندان سلطنتی قرار دارد ولی قسمت‌های دیگر برای بازدید عموم آزاد است. همچنین موزه لندن تا ۱۹۷۶ در این کاخ قرار داشته است.

کاخ وست مینستر

کاخ وست مینستر
کاخ وست مینستر

معرفی شهر لندن : یکی از باشکوه‌ترین و زیباترین کاخ‌های جهان کاخ وست مینستر است که آن را ساختمان پارلمان انگلیس نیز می‌نامند. این کاخ در قسمت شمالی رودخانه تیمز قرار دارد و نام خود را از کلیسای وست مینستر که در مجاورت آن واقع شده گرفته است.

این کاخ در قرن ۱۱ میلادی بنا گردید و سال‌ها پادشاهان انگلستان در این کاخ زندگی می‌کردند. این کاخ دو بار در معرض آتش‌سوزی قرار گرفت. یک‌بار در سال ۱۵۱۲ در آتش سوخت که پس از آن از کاخ وست مینستر به‌ ساختمان پارلمان انگلستان تغییر کاربری داد.

در آتش‌سوزی دیگر که در سال ۱۸۳۴ رخ داد اکثر قسمت‌های کاخ به‌جز قسمت‌های مربوط به قرون وسطا شامل سردابه سنت ماری، برج جواهر و تالار وست مینستر ویران شد.

این برج در سال ۱۸۵۸ به‌عنوان بلندترین برج زمان خود شناخته می‌شد. ساختمان اصلی کاخ وست مینستر شامل چند رستوران، کافه، میدان تیر و دارای سه ورودی مختلف است. ورودی پادشاه مخصوص ورود پادشاه و ورودی اعضای مجلس مخصوص ورود اعضای مجلس است.

مردم عادی نیز می‌توانند از ورودی سنت استفان وارد کاخ شوند. کاخ ۴ طبقه، ۱۱۰۰ اتاق و حدود ۱۰۰ راه‌پله دارد. طبقه همکف تعدادی دفترخانه و سالن صرف غذا دارد. در طبقه دوم می‌توانید از اتاق مذاکرات، لابی و کتابخانه نیز دیدن کنید و در دو طبقه‌ی دیگر نیز اداره و اتاق‌های مجلس مشاوره قرار دارند.

از اتاق‌ های دیدنی و زیبای این کاخ می‌توان به «اتاق ردای ملکه»، «رویال گالری»، «اتاق شاهزاده» و «اتاق لردها» را نام برد که برای تزیین فضای داخلی آن‌ها از نقاشی‌ها و دیوارنگاری‌های تاریخی، نشان‌های سلطنتی، تصویر پرتره و صحنه‌هایی از تاریخ نظامی انگلستان استفاده شده است.

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا
موزه بریتانیا

موزه بریتانیا از بزرگترین موزه های جهان است که بیش از هفت میلیون آثار تاریخی و معاصر را از سراسر جهان در دل خود جای داده است. جالب تر اینکه بر خلاف دیگر موزه های معروف، بازدید از موزه بریتانیا رایگان است و پولی بابت آن، از بازدیدکننده دریافت نمی شود. از این رو بازدید از این موزه علاوه بر این که شما را با فرهنگ و تمدن کشورهای مختلف آشنا می کند، مقرون به صرفه نیز هست.

این موزه، بخش هایی مربوط به نقاشی ها و تصویرگری ها دارد که آثار هنرمندانی همچون لئوناردو داوینچی را می توان در آن جا یافت. بخش های دیگر، شامل آثاری همچون سکه ها و نشان ها، آثار باستانی مصر و روم، آثار باستانی آسیای غربی و خاورمیانه و آثار تاریخی قرون وسطی و دوره های بعد از آن می باشند.

در بخش خاورمیانه این موزه، آثار تاریخی کشورهایی همچون ایران، عراق و اسرائیل را در بردارد. گفتنی است که تعداد آثار تاریخی ایرانی در این موزه، بیش از سیزده هزار رقم است که از مشهورترین آثار ایرانی در این موزه می توان به منشور حقوق بشر کوروش بزرگ اشاره کرد.

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت
موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن از برترین موزه‌های جهان به جهت داشتن ذخائر غنی آثار هنری، و بزرگ‌ترین موزهٔ جهان از نظر هنرهای تزئینی است. این موزه که مسکن دائمی مجموعهٔ بیش از ۴٫۵ میلیون اشیاء گوناگون است در سال ۱۸۵۲ تأسیس گردید و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام‌گذاری شد.

این موزه در منطقهٔ برامپتون لندن ازشهرک سلطنتی کنزینگتون و چلسی، واقع شده‌ است. این موزه از نهادهای عمدهٔ فرهنگی است. خدمات این موزه عبارتند از: موزهٔ تاریخ طبیعی، موزهٔ علوم و رویال آلبرت هال.

این موزه یک نهاد دولتی غیر دپارتمان است که با حمایت «وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش» گردانیده می‌شود. مانند سایر موزه‌های ملی بریتانیا، بازدید و ورود به این موزه از سال ۲۰۰۱ به صورت رایگان بوده‌ است.

موزه وکتوریا مساحتی برابر ۵٫۱ هکتار را پوشش می‌دهد. و دارای ۱۴۵ گالری‌ است. گسترهٔ مجموعه‌های آن از ۵۰۰۰ سال آثار هنری، از دوران باستان تا به امروز، از فرهنگ‌های اروپا، شمال آمریکا، آسیا و شمال آفریقا.از آثار جمع‌آوری شده در موزه ویکتوریا می‌توان به قالی اردبیل و گنجینه آمودریا اشاره کرد.

چشم لندن

چشم لندن
چشم لندن

معرفی شهر لندن : هنگامی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد، چشم لندن یا چرخ هزاره بلندترین چرخ و فلک اروپا با ارتفاع ۱۳۵ متر بود، تا اینکه در سال ۲۰۱۴،‌های رولر در لاس‌وگاس بر آن غلبه کرد. با این حال هنوز هم یکی از جاذبه‌های محبوب توریستی انگلستان در شهر لندن به شمار می‌آید.

این چرخ و فلک دارای ۳۲ کپسول است و روزانه حدود ۱۰ هزار بازدیدکننده دارد. زمانی که در این کپسول‌ها قرار می‌گیرید، خیالتان راحت باشد، زیرا ایمنی شما به صورت کامل تامین می‌شود. جذاب‌ترین نکته در این چرخ و فلک، چشم‌انداز زیبایی که تا حدود ۲۵ مایل از هر سمت از شهر لندن خواهید داشت، است.

زمان باز کردن این چرخ و فلک عظیم، بسته به فصلی که در آن قرار داریم، می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال، در ماه دسامبر و آگوست، به زمان کار این چرخ، اضافه می‌شود.

چشم لندن در نزدیکی South Bank قرار دارد که یکی از پر جاذبه‌ترین مراکز در لندن است. در این مرکز انواع سرگرمی دیده می‌شود. همچنین در نزدیکی آن سیاه چال لندن و ماجراجویی‌های شرک هم وجود دارد. در طرف دیگر رودخانه تایمز، مجلس پارلمان و دیوان عالی کشور دیده می‌شود.

رودخانه تیمز

رودخانه تیمز
رودخانه تیمز

رودخانه تیمز دومین رودخانه طولانی در UK پس از رودخانه SEVEN می باشد و با اینکه تنها ۸ کیلومتر از seven کوتاه تر است اما طولانی ترین رودخانه ای بوده که که به طور کامل در کشور انگلستان قرار دارد و همواره یکی از جاذبه های گردشگری شهر لندن به شمار می رود

رودخانه تیمز از شهر های آکسفورد، ریدینگ و ویندزور نیز گذشته و در انتها به دریای شمال می ریزد. این رودخانه یکی از پر رفت و آمد ترین های شریان های آبی در جهان بوده و کل لندن را تخلیه می کند. موقعیت رودخانه آن را در مرکز بسیاری از رویداد های تاریخ بریتانیا قرار داده است که منجر شده به عنوان تاریخ مایع توصیف شود

پل های زیادی بر روی این رودخانه احداث شده اند که از شهرت بالایی برخوردار هستند و از مهمترین آن ها می توان به پل برج لندن و پل وست مینستر، از مقاوم ترین پل های جهان اشاره کرد.

میدان لستر

میدان لستر
میدان لستر

با قدم زدن در میدان لستر، قدم در جای پای ستارگان هالیوود می‌گذارید. تابه‌حال فیلم‌های متعدد و معروفی در این مکان دیدنی ساخته شده است. میدان لستر از جاهای دیدنی لندن است که از قرن ۱۹ میلادی به مرکز سرگرمی‌ها تبدیل شده است.

در اطراف این میدان سینماهای معروف و رستوران‌های مختلفی وجود دارد. باغی که در مرکز این منطقه قرار دارد، مکان مناسبی برای وقت گذراندن و استراحت است.

برای دیدن فیلم‌های کالت و تجربه‌س شب‌های حماسی سری به سینمای پرنس چارلز (Prince Charles Cinema) بزنید. هنگام سال نوی چینی برنامه‌های متعددی برای جشن گرفتن در میدان لستر برگزار می‌شود.

آب و هوای شهر لندن

در آخر  معرفی شهر لندن بهتر است که از آب و هوای این شهر نیز اطلاعاتی داشته باشید تا زمان سفر خود را تخمین بزنید

بهار در لندن از ماه مارس تا می می باشد. اختلالات آب و هوایی هنوز هم اغلب اتفاق می افتد. دمای متوسط به آرامی افزایش می یابد و اولین روزهای گرم با بازگشت هوای سرد جایگزین می شوند. در ماه مارس شما هنوز هم می توانید کم و بیش برف را مشاهده کنید. در ماه آوریل درجه حرارت هنوز هم می تواند سرد و زمستانی باشد. به طور معمول درجه حرارت در نیمه دوم ماه می به نحوی پایدار تر می شود.

تابستان در لندن، از ماه ژوئن تا ماه اوت می باشد و هوا خیلی گرم نیست. اما در این فصل لندن گرم ترین شهر در کل انگلستان است. در ماه های جولای و اوت، پایین ترین درجه حرارت در حدود ۱۴ درجه سانتی گراد و بیشترین درجه حرارت در حدود ۲۳ / ۲۳٫۵ درجه سانتی گراد است.

پاییز از ماه سپتامبر تا ماه نوامبر می باشد. درجه حرارت به تدریج کاهش می یابد. آب و هوا هنوز هم در ماه سپتامبر بسیار خنک است؛ به خصوص در نیمه اول ماه و سپس به تدریج سرد تر، ابری و بارانی تر می شود. در ماه نوامبر، روزها کوتاه هستند و به اندازه کافی سرد هستند. خورشید به ندرت دیده می شود و اغلب باد می وزد.

زمستان لندن، از دسامبر تا فوریه هوا سرد است و بارانهای فراوانی می بارد. دمای متوسط در ماه ژانویه حدود ۵ درجه سانتیگراد است.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری ؛ طراحی منحصر به فرد دیوار خانه

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری دیوار های خانه یکی از مهمترین ترین قسمت ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *