خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / چگونه در تلگرام کانال بسازیم ؟ کمتر از ۵ دقیقه

چگونه در تلگرام کانال بسازیم ؟ کمتر از ۵ دقیقه

آموزش ساخت کانال در تلگرام

چگونه در تلگرام کانال بسازیم

حتما بنا به دلایلی شما نیز می خواهید برای خود در تلگرام یک کانال ایجاد کنید تا پستی را که انتشار می دهید افراد بسیاری بتوانند آن را مشاهده کنند اما قبل از ارائه آموزش ساخت کانال در تلگرام باید خدمت شما بگویم که تلگرام دیگر مثل قدیما نیست و امروزه با امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار گرفته است. پیشنهاد می کنم که برای ایجاد کانال حتما از نسخه اصلی تلگرام استفاده کنید و اپلیکیشن های نظیر موبوگرام و تلگرام طلایی را حذف کنید.

حتما با خود می گویید که تلگرام اصلی فیلتر شده و شما نمی توانید از آن به راحتی استفاده کنید اما برای اینکه فیلترینگ تلگرام را دور بزنید پیشنهاد می کنم حتما سری به نحوه استفاده از پروکسی MTProto تلگرام بزنید، خواندنش ضرری برایتان ندارد و در ادامه نیز برای آموزش کامل ایجاد کانال تلگرام با سایت باشعوری همراه باشید.

آموزش ساخت کانال در تلگرام

برای شروع ساخت کانال در تلگرام شما از ۲ راه می توانید این کار را انجام دهید؛ اولین گزینه بدین صورت بوده که اگر به پایین صفحه تلگرام خود دقت کنید می بینید که یک دایره آبی رنگ که یک مداد در وسط آن می باشد، وجود دارد و با کلیک بر روی آن، همانطور که مشاهده می کنید، ۳ گزینه و لیست مخاطبین شما برایتان باز شده است که شما در حقیقت باید بر روی گزینه New Channel کلیک کنید. دومین روش هم بدین صورت بوده که شما پس از کلیک بر روی ۳ خط بالای تلگرام (با کشیدن صفحه به سمت راست) همانطور که در منوی تلگرام مشاهده می کنید، گزینه New Channel در این قسمت هم وجود دارد.

نحوه ساخت کانال در تلگرام

خب فرقی نمی کنید که شما از کدامی روش های فوق استفاده می کنید، کار شما پس از کلیک بر روی New Channel – کانال جدید، شروع می شود و همانطور که برایتان کاملا وضح است از شما می خواهد که ۳ گزینه اصلی کانال را پر کنید که آن ها شامل: اسم یا عنوان کانال – عکس کانال و توضیحات کانال می باشد که پس از نوشتن آن ها با زدن تیک بالا، کانال شما به طور نسبی ایجاد می شود.

چگونه تلگرام کانال بسازیم

خب همانطور که مشاهده می کنید به نقطه حساس ایجاد کانال تلگرام رسیده اید که در حقیقت در این قسمت تعیین می کنید که ماهیت کانال تلگرام شما چگونه باشد. در این صفحه ، در قسمت اول ؛ ۲ گزینه برای شما وجود دارد که باید معلوم کنید که کانال شما عمومی باشد یا شخصی. حتما می پرسید که فرق این ۲ چی میتونه باشه؟ در حقیقت اگر شما بر روی گزینه Public Channel بزنید؛ کانال شما طوری ایجاد می شود که اگر اشخاص یا کاربران بخواهند کانال شما را پیدا کنند، با سرچ کردن آدرس کانال به راحتی می توانند داخل آن عضو شوند.

اما اگر بر روی گزینه Private Channel کلیک کنید در واقع کانال شما به صورتی می باشد که افراد فقط فقط برای عضویت در آن باید از لینک کانال ورود پیدا کنند نه از راه دیگری. پس از انتخاب یکی از آن ها حال نوبت آن می رسد که یک لینک برای کانال خود بسازید: ساخت لینک تلگرام بسیار ساده می باشد و شما باید یک اسم با حروف انگلیسی در آن قرار دهید تا لینک کانال شما ساخته شود (می توانید اسم خود کانال رو به انگلیسی بزنید) در آخر نیز باید بر روی تیک بالای صفحه کلیک کنید تا پاسخ کامل چگونه در تلگرام کانال بسازیم را به دست آورید.

ایجاد کانال در تلگرام

این قسمت یکی از شیرین ترین مرحله های ساخت کانال تگرام می باشد چرا که شما در این صفحه تعیین می کنید که چه کسانی در کانال شما عضو شوند و یا به زبان دیگر Members کانال خود را انتخاب می کنید که برای این کار ابتدا شما می توانید برای شروع کار از لیست مخاطبین خود استفاده کنید و پس از انتخاب کاربران بر روی گزینه فلش آبی رنگ کلیک کنید.

نحوه ساخت کانال خصوصی در تلگرام

تبریک می گم همانطور که مشاهده ی کنید کانال شما با موفقیت ثبت و ایجاد شد و شما به راحتی می توانید به پست گذاشتن در کانال خود ادامه دهید اما برای اینکه بیشتر با جزئیات کانال خود آشنا شوید در ادامه می خواهم به تنظیمات کانال تلگرام نیز مختصر اشاره ای داشته باشم.

ساخت آیدی برای کانال تلگرام

آشنایی با تنظیمات کانال تلگرام

اگر به تصویر بالا دقت کنید می بینید که یک مداد در بالای صفحه وجود دارد که پس از کلیک بر روی آن شما به تنظیمات کانال تلگرام خود منتقل می شوید. در اولین قسمت شما می توانید اسم، توضیحات و عکس کانال خود را در صورت لزوم ویرایش کنید. دومین ردیف که به اسم Channel Type می باشد در حقیقت با کلیک بر روی آن می توانید حالت Public یا Private بودن کانال خود را تغییر دهید و همچنین لینک کانال را در صورت لزوم ویرایش کنید.

آشنایی با تنظیمات کانال تلگرام

ردیف بعدی که Discussion می باشد یکی از قابلیت های جدید تلگرام بوده که بسیار جالب و پرکاربرد برای کانال شما می باشد در حقیقت با استفاده از این گزینه شما به راحتی میتوانید گروه پشتیبانی یا بحث و گفتگو کانالتون رو بهش اضافه کنید، گروه شما میتواند با هر تعداد ممبری باشد.

با کلیک بر روی گزینه Administrators نیز می توانید ادمین کانال خود را انتخاب کنید یعنی به شخصی یا کاربری این اجازه را می دهید که مانند شما در کانالی که ایجاد کرد اید، پست وارد کند (به او دسترسی پست نویسی کانال را می دهید)

گزینه Subscribers نیز برای کاربران عضو در کانال شما می باشد و شما می توانید افرادی که در کانال شما هستند را مشاهده کنید و همینطور از همین گزینه می توانید کاربر جدیدی را در کانال اضافه کنید.

گزینه Recent Actions نیز در حقیقت آمار کاربران شما را برایتان جمع آوری می کند که چه کسانی در کانال شما عضو شدند و چه کسانی از کانال شما ترک کرده اند و همینطور اطلاعات دقیقی از نحوه ی عضویت و ترک کانال. بسیار خرسندیم که توانسته ایم به سوال چگونه در تلگرام کانال بسازیم شما پاسخ دیم و امیدواریم که موفقیت های بسیاری را در کانال خود کسب کنید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *