خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / پروکسی MTProto چیست و چطور کار می کند

پروکسی MTProto چیست و چطور کار می کند

پروکسی MTProto چیست

پروکسی MTProto در واقع یک نوع پروتکل امنیتی بوده که با استفاده از آن به راحتی می توانید فیلترینگ تلگرام را دور بزنید و تفاوتش با VPN این بوده که فقط بر روی خود تلگرام قابل نصب می باشد. پس اگر واقعا از وی پی ان های خسته کننده و چند روزه خسته شده اید، نصب پروکسی ام تی پروتو بسیار می تواند برای شما عزیزان کارساز باشد. لازم به ذکر می باشد که پروکسی MTProto بر روی تمامی سیستم عامل ها مانند: اندروید، IOS، ویندوز، مک و لینوکس قابل نصب می باشد.

اگر می خواهید بیشتر با این پروکسی آشنا شوید باید بگویم که MTProto مخفف Mobile Telegram Protocol بوده و صرفاً اطلاعات رو بین کاربر(Client) و سرور(Server) رمزنگاری میکند که در واقع پیام در سرور رمزگشایی می شود و محتوای پیام مستقیما برای سرور قابل مشاهده می باشد.

از مزایای این پروتکل این است که از ترکیب متنوعی از روش‌های رمزنگاری همچون پروتکل تبادل کلید دیفی-هلمن (Diffie–Hellman Key Exchange)، الگوریتم رمزنگاری SHA-256، استاندارد رمزنگاری پیشرفته AES، و استانداردهایی همچون AES IGE و AES IGE IV ـ که فقط توسط خود تلگرام توسعه داده شدند و استفاده می شوند، استفاده می‌کند. نکته جالب دیگر این پروتکل این بوده که می تواند از هر روشی برای ارتباط و انتقال بسته‌ استفاده کند، از جمله TCP، UDP، Http و Https . برای آشنایی بیشتر با این پروکسی جذاب، باشعوری شما را به خواندن ادامه مطلب راهنمایی می کند.

نکات موثر درمورد پروکسی MTProto

پروکسی ام تی پروتو

یک سری نکات هم محض اطلاعتون بگم که Proxy ام تی پروتو در محدوده خاصی از زمان ها فیلترینگ تلگرام شما را نجات می دهد و از مدتی به بعد پروکسی مرده می شود حال اگر برایتان سوال پیش می آید که پروکسی MTProto چه فرقی با دیگر VPN ها دارد در جواب باید به شما بگویم که اصلا اشکالی ندارد. بگذارید مهلتشان تمام شود. همانطور که اشاره کردم یک سری کانال ها هستند که روزانه برایتان حدود ۱۰ تا Proxy MTProto ارسال می کند و دیگر نیاز نیست شما تنظیمات تلگزام را دستکاری کنید.

فقط کافی است که شما لینک پروکسی را بر روی تلگرام اضافه کنید. نکته بعدی که باید به آن اشاره کنم آن بوده که حتما یک لیست پروکسی برای خودتان آماده کنید؛ یعی این که فقط به ۲ یا ۳ تا از MTProto ها بسنده نکنید.

راستی اینم بگم تا یادم نرفته، شما پس از Add کردن پروکسی ها بر روی تلگرام مشاهده می کنید که یک سری از پروکسی ها قرمز هستند و دیگری سبز و همچنین رقم هایی نیز از خود نشان می دهند. آنهایی که قرمز شدند یعنی این که فعلا قابل دسترسی نمی باشد، البته شاید هم مدت زمانش منقضی شده.

و آن هایی که سبز هستند به معنی آن بوده که می توانید از آن استفاده کنید. ناگفته نماند که عدد های آن ها نیز مهم بوده که در حقیقت سرعت پروکسی را معلوم می کند. یادتان باشد که عدد های کمتر نشانه ی سرعت بیشتر پروکسی و عدد های بیشتر نشان دهنده کند بودن پروکسی می باشد.

پروکسی ام تی پروتو را از کجا پیدا کنیم؟

حال اگر می خواهید از این پروتکل چرب و چیلی بهره ببرید به راحتی می توانید آن را در کانال های تلگرام جست و جو کنید و سپس بعد زدن بر روی لینک، پروکسی آن را بر روی تلگرام خود ADD کنید.

نکته بسیار جالب اینه که تلگرام طی سیاستی هوشمندانه هنگام استفاده از Proxy MTProto ارائه شده توسط یک کانال‌، آن کانال را مانند یک تبلیغ بالای لیست چتها برای شما به نمایش می گذارد تا امکان عضویت در اون کانال رو بالا برده و در حقیقت با این کار می خواهد از سازنده پروکسی تشکر کند!

چطور Proxy MTProto را در تلگرام نصب کنیم؟

نصب Proxy MTProto در تلگرام

در ابتدا شما بایستی تلگرام خود را به روز کنید. اندرویدی ها فقط از طریق گوگل استور یا پلی استور یا گوگل پلی (همگی یکی هستند و در برندهای مختلف نامشان فرق می کند) و آیفون داران در اپ استور. بعد از آنکه تلگرام شما به روز شد اگر داخل آن بروید متوجه یک آیکون شبیه به سپر بالای صفحه اصلی چتهایتان خواهید شد. این یعنی تلگرام شما به نسخه جدید با روش انتقال MTProto به روز شده است.

فعال‌سازی پروکسی MTproto در اندروید

  • وارد محیط Setting شوید.
  • گزینه Data and Storage را انتخاب کنید.
  • به انتهای صفحه بروید و روی گزینه Proxy Setting کلیک کنید و سپس Add Proxy را بزنید.
  • پس از وارد شدن به این صفحه می‌بایست تیک گزینه MTProto Proxy را بزنید و با وارد کردن اطلاعات پروکسی و زدن تیک فعال‌سازی بدون نیاز به نرم‌افزارهای دیگر وارد تلگرام شوید.

فعال‌ سازی پروکسی MTproto در ویندوز

  • وارد محیط Setting شوید و به پایین اسکرول کنید.
  • در بخش Advanced Setting وارد زیربخش Connections Type شوید و گزینه Add Proxy را انتخاب کنید.
  • در این بخش می‌بایست گزینه MTproto را انتخاب کنید و اطلاعات سرور را وارد کنید.

 

در آخر هم برایتان ۲ تا از بهترین کانال های پروکسی MTProto را برایتان به اشتراک می گذارم : (@ قبلش رو فراموش نکنید) MTproxies – ProxyMTProto

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

یک دیدگاه

  1. مفید بود. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *