خانه / فرهنگ و هنر / کتاب / معرفی کتاب جاذبه حسینی گزیده اثر از بیانات مقام معظم رهبری

معرفی کتاب جاذبه حسینی گزیده اثر از بیانات مقام معظم رهبری

book introduction

در این پست به معرفی کتاب جاذبه حسینی که گزیده بیانات سید‌علی خامنه‌ای درباره حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و اربعین است، می‌پردازیم.

نام کتاب: جاذبه‌ی حسینی
مولف: گزیده بیانات مقام معظم رهبری
ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی
تعداد صفحات: ۱۳۶
جلد: رقعی

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و اربعین حسینی

کتاب حاضر، جاذبه‌ی ‌حسینی، به ماجرای کربلا با محوریت بانوی آزاده کربلا، حضرت زینب کبری، می‌پردازد. و گزیده‌ای از سخنان مقام معظم رهبری در این رابطه است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی گردآوری شده. این کتاب در سه فصل پر محتوا با عناوین؛ حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها، اربعین و شرح فرازهایی از زیارت اربعین و با تأمل و توجه به سیر تاریخی تدوین شده است.

در فصل اول؛ بیانات حضرت آقا مرتبط با ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و فلسفه اقدامات آن حضرت در دوران حیات و به‌خصوص پس از نهضت عاشورای حسینی، ظرفیت روحی حضرت و خردمندی، توصیف‌ناپذیری صبر ایشان است. در بخش دیگر نیز به بررسی اهمیت فلسفه اربعین و احیاء یاد کربلا که امتداد حرکت عاشوراست، می‌پردازد. و بخش پایانی کتاب، هدف و فلسفه قیام، خلاصه نهضت حسینی و نتیجه قیام را در بردارد.

گزیده متن:
در عاشورای حسین علیه‌السلام، بعد از آنکه جوانان بنی‌هاشم همه با اجساد قلم‌قلم‌شده روی زمین افتادند، بعد از آنکه زینب سلام‌الله‌علیها خواهر حسین علیه‌السلام و آینه‌ی حسین علیه‌السلام، همه‌ی این داغها و دردها را برای خدا تحمل کرد، در آن آخرین لحظات به گودال قتلگاه آمد، پیکر مجروح و زخم‌خورده و پاره‌پاره‌شده‌ی حسینش را پیدا کرد، دست زیر بدن حسین علیه‌السلام برد، بدن حسین علیه‌السلام را به خدا عرضه کرد و گفت: «خدایا! این قربانی را از ما قبول کن.»

مقتل‌الحسین، مقرم،ص۳۲۲
جاذبه حسینی، صفحه۱۶

از جمله آثار مرتبط با این موضوع که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده، می‌توان به دو امام مجاهد، همرزمان حسین و ۷۲ سخن عاشورایی اشاره کرد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

دعای روز بیست و ششم ماه رمضان

دعای روز بیست و ششم ماه رمضان

  🕋°| ﷽ |°🕋 «اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *