خانه / فرهنگ و هنر / کتاب / برش از متن کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

برش از متن کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم

تکه‌هایی از یک کل منسجم

فصل اول/ نگاهی به مفهوم زندگی و واقعیت‌های آن

برشی از فصل اول کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم؛ زندگی قانون‌های خودش را دارد و قطعا همه ما به نوعی با بزرگی و قدرت جریان زندگی روبه‌رو شده‌ایم. قطعا همه ما به نوعی ترس را تجربه کرده‌ایم خصوصا در شرایطی که نمی‌توانیم موقعیت را پیش‌بینی کنیم. اما همیشه یادتان باشد که ما برای همین زندگی طراحی شده‌ایم. زندگی‌ای که غیر قابل پیش‌بینی است و یکی از بزرگ‌ترین و بهترین و در عین حال ناخوشایندترین ویژگی‌هایش «ناپایداری» آن است. ما برای زندگی‌ای تکامل پیدا کرده‌ایم که «ناپایدار» است. شاید بااهمیت‌ترین بخش همین است که گاهی با از دست دادن‌هایی مواجه می‌شویم که اصلا آماده نیستیم. گاهی چنان روبه‌روی مرگ قرار می‌گیریم که یادمان می‌رود برای چه چیزهایی نگران بوده‌ایم، چه چیزهایی به ظاهر بااهمیتی.

با اهمیت به این علت که ما را با توهمی قدیمی روبرو می‌کند؛ اینکه همه چیز در کنترل ما قرار دارد. هیچ چیز در کنترل ما نیست و این مهمترین درسی است که می‌توان از چنین شرایطی آموخت.

گاهی باید دل سپرد به هر آنچه در اختیار ما نیست و هشیار بوذ؛ هشیار به این حقیقت که زندگی ناپایدار است، هم در دردها و هم در خوشی‌ها، هم در اضطراب‌ها و هم در آرامش‌های کوتاهش. زندگی ناپایدار است و همیشه همه چیز تمام خواهد شد و ما در میان موقت‌ها قرار است اعتماد کنیم؛ اعتماد به بدنمان و اعتماد به هشیاری‌مان.

در بحران‌ها سعی کنبد با افرادی که دوستشان دارید معاشرت کنید و با گروه از بحران رد شوید. آغوش را فراموش نکنید و هیچ‌گاه با زندگی قهر نکنید، چون هر آنچه اتفاق می‌افتد ما را به خودمان و حقیقت‌های زندگی نزدیک‌تر می‌کند و هر رویارویی با حقیقت با تمام تلخی‌اش مفید است و ما را با بخش‌هایی از زندگی‌مان مواجه می‌کند که احتیاج به تغییر و بازنگری دارد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه کتاب سرگذشت ندیمه به انگلیسی The Handmaid’s Tale یکی از شاهکار های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *