خانه / تکنولوژی / آموزش تصویری رفع ریپورت در اینستاگرام با یک ترفند ساده و سریع

آموزش تصویری رفع ریپورت در اینستاگرام با یک ترفند ساده و سریع

چگونه از حالت ریپورت اینستاگرام خارج شویم

آموزش تصویری رفع ریپورت در اینستاگرام به صورت قدم به قدم

یکی از جذاب ترین شبکه هایی که این روزه مورد پسند کاربران قرار گرفته؛ اپلیکیشن اینستاگرام بوده و زمانی که وارد آن می شویم، دیگه زمانمون رو از دست میدیم. در اینستاگرام شما آزاد هستید که پست و استوری های متنوعی منتشر کنید که دقیقا همین مورد باعث شده تا خیلیامون از هر موضوعی که به ذهنمون میرسه رو ویدئو یا عکس بگیریم و داخل اینستاگرام بگذاریم.

اینستاگرام با تمام آزادی هایی که به کاربران داده اما لازمه توجه داشته باشیم که قانون هایی وجود داره که اگر اونا رو رعایت نکنیم، از طرف اینستاگرام برامون جریمه لحاظ بشه. دقیقا موضوعی که می خوام در این پست خیلی مفصل براتون توضیح بدم؛ قضیه ریپورت اینستاگرام هستش.

مشکلی که خیلی از دوستان از جمله شمایی که داری این مطلب رو میخونی، مدام در حال دست و پنجه نرم کردن با اون هستی. جالبه زمانی که شما ریپورت میشی، ایسنتاگرام هیچ اخطار و پیامی به شما ارسال نمکنه. یعنی اینطوری که شما تصمیم داری امروز یه پست تو پیج اینستاگرامت منتشر کنی اما با اخطاری مواجه میشی که میگه شما به دلیل ریپورت شدن، نمیتونی پست وارد کنی.

دقیقا تو این موقعیت با خودت میگی که دلیل ریپورت شدن در اینستاگرام چیست؟ و اصلا چرا من ریپورت شدم؟ مگه من چیکار کردم؟ حالا شما حسابشو بکن که طرف یه صفحه ای تو اینستاگرام داره که از اون کسب درآمد هم میکنه و الانم ریپورت شدنش، خواب خوراک رو ازش گرفته.

سایت باشعوری یکی از بهترین منابع برای آموزش ترفند های اینستاگرامی بوده که در این پست می خواهیم به اون دسته از عزیزانی که میپرسند چگونه از حالت ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟ راه حلی رو یاد بدیم تا به کلی با report اینستاگرام خداحافظی کنید.

دلیل ریپورت شدن در اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه یاد بدیم که چطور حساب اینستاگرام رو از حالت ریپورتی خارج کنید، باید ابتدا بدانید که اصلا چه چیز هایی باعث میشه تا یه اکانتی ریپورت بشه، ریپورت یه واژه انگلیسی هستش که معادل فارسیش میشه “گزارش” از اونجایی که اینستاگرام دوست داره تا کاربران از این شبکه راضی باشند پس اومده یکسری قوانین رو طراحی کرده که اگر شما اونا رو زیر پا بزاری، براتون گزارش رد میشه؛ البته منظور از گزارش، همون امتیاز منفی بوده که میتونه به اکانت شما خسارت وارد کنه.

آموزش رفع سریع ریپورت اینستاگرام

در ادامه می خوام چند تا از نکاتی که باعث ریپورت شدن حساب اینستاگرام شما میشه رو به ترتیب توضیح بدم؛ پس اگر دلیل ریپورتی پیج خودت رو نمیدونی، پیشنهاد میکنم دلایل زیر رو با دقت بخونید تا متوجه بشید که کجای راهو کج رفتی….

مزاحمت برای افراد

آخ آخ آخ ….. این مورد میتونه برای صفحه اینتستاگرام شما خیلی ضرر داشته باشه. یعنی اگر شما به شخصی توی اینستاگرام توهین کرده باشی، اون شخص خیلی شیک و مجلسی میتونه حساب شما رو ریپورت کنه. البته اینجا باید یه نکته ای رو هم این گوشه کنارا به شما بگم؛ اونم اینه که گزینه report خیلی راحت دربالای هر پیجی برای شما قرار دارد و هر موقع که دوست داشته باشید، میتونید روی این گزینه کلیک کنید.

این موضوع رو گفتم که که اون دسته از عزیزانی که هیچ مزاحمتی برای پیجی نداشتند اما از طرف یه خدا نشناسی ریپورت شدن، در جریان باشن. اینستاگرام برای این مشکل یه راه حلی گذاشته که اگر یک پیج از طرف چندین نفر (تعداد بالا – بالای ۵ نفر) ریپورت بشه، اون پیج رو جریمه میکنه که از عوارض های ریپورتی میشه به قطع پست گذاری و … اشاره کرد.

حالا این ماجرایی گفتم؛ تازه بکب از حالت های ریپورت کردن در اینستاگرام هست که میخوام شما رو با دو نوع دیگه هم آشنا کنم؛ مورد بعدی اینطوری که مثلا شما میای یه کامنت ناپسند میزاری زیر پست طرف، اونم اگر ناراضی باشه، میتونه کامنت شما رو ریپورت کنه (جالبه بدونید که اشخاص دیگه ای به غیر صاحب حساب هم میتونن کامنت شما رو ریپورت کنن، پس خیلی حواستون جمع باشه)

یکی دیگر از حالت های ریپورت شدن، هشتگ ها هستن، یعنی اینطوریه که شما میای یه پست تو اینستا میزنی و دوست داری تا با هشتگ دادن، اونو به بازدید برسونی. اما متاسفانه شما از هشتگ هایی استفاده کردی که اصلا ربطی به محتوای توی پست نداره. بعد از اینکه پست رو منتشر کردی و اون post تو لیست کلمه ای که شما هشتگ کرده بودی، رفته باشه، هر شخصی که پست شما رو اونجا ببینه و متوجه بشه که محتوای پست هیچ ربطی به هشتگ نداره، اینجا هم میتونه اون پست شما رو ریپورت کنه که عملا براتون امتیاز منفی لحاظ میشه (به هیچ وجه پست های خودتون رو بمب بارون هشتگ های بی ربط نکنید، با اینکار میتونید پیج خودتون رو نابود کنید؛ برای آموزش کامل اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام ، با ما همراه بشید)

لایک و فالو بیش از حد

خیلی از دوستان از اونجایی که میخوان صفحه اینستاگرام شون رو رشد بدن و به فالوور های بالایی دسترسی پیدا کنند، میان تا میتونن پیج های زیادی رو فالو می کنند تا با این ترفند، خودشون هم فالو بشن. از اونطرف قضیه هم مسلسل لایکو بر میدارن و تا جایی که نفس دارن، پست ها رو لایک میکنن. اینار رو گفتم تا متوجه بشید که اگر همچین کاری انجام می دادید، باید بگم که اینبار کسی شما رو ریپورت نمیکنه اما محض اطلاع باید بگم که از طرف اینستاگرام ریپورت میشید و براتون دردسر درست میشه.

البته من نمیگم که اصلا همچین کاری نکنید. ولی بایدرو اصول و منطقی باشه. پس بزارید بهتون بگم که چه مقدار لایک و فالو میتونید انجام بدید تا با پُتک ریپورتی رو به رو نشید؛ اول اینکه سقف فالوینگ هر پیجی تا ۷۵۰۰ تا می باشد، یعنی شما نهایتا می تونید تا همین عدد، پیج فالو کنید امااااااا اینجا یه نکته ای وجود داره که حتما باید در جریانش باشی؛ اونم اینه که حواستون باشه که شما در یک ساعت، نمیتونید بیش از ۶۰ پیج رو فالو کنید…..

مورد بعدی که باید به اون دقت داشته باشی؛ تعداد لایک کردنه که پیشنهاد میکنم این نکته رو هم مثل قضیه فاول کردن، به تعادل رعایت کنید تا خدایی نکرده، از طرف داور های اینستاگرام، کارت قرمز نگیری؛ اینستاگرام برای لایک کردن هم محدودیت گذاشته اگر این محدودیت رو رد کنی، پیج شما با امتیاز ریپورتی رو به رو میشه: یادتون باشه که شما در هر ساعت میتونید فقط تا ۳۵۰ بار لایک در پست ها انجام بدید (اگر کمتر که چه بهتر – اگر بیشتر که وای به حالتون)

در واقع به لایک و فالو کردن مکرر، به اصطلاح کامپیوتری و اینستاگرامی؛ Spam اسپم گفته میشه که این مورد نتیجه خیلی بدی رو اکانت اینستاگرام شما داره

انتشار پست تکراری و نقض کپی رایت

در نظر داشته باشید که اینستاگرام به شدت روی قانون کپی رایت، حساس هستش که اگر بو ببره که شما کپی کاری کردی و میخوای زیر آبی بری، خیلی راحت دستت رو میخونه. یعنی در واقع بعضی افراد هستن که میان پست های صفحه های دیگه رو دانلود میکنن و داخل پیج خودشون منتشر میکنن که دقیقا دارن کپی برداری انجام میدن. البته شرایط میتونه خیلی وخیم تر باشه؛ یعنی که طرف میره از یه پیج معتبر و معروف، پست های اونو کپی میکنه تو پیج خودش که اینستاگرام دقیقا روی پی های معروف خیلی غیرتی تشریف داره و اگر بفهمه شما دست بردی سمت همچین پست هایی، که خیلی راحت اکانت شما رو ریپورت میکنه.

البته توجه داشته باشید که این حالت ریپورتی برای اون دسته از افراد بوده که مدام در حال کپی برداری هستن. یه نکته ای هم باید اشاره کنم که میتونه توی ریپورتی صفحه شما دخیل باشه؛ اگر شما بیای یه ویدیویی رو از یوتیوب برداری و بزاری تو اینستاگرامت، بازم با اخطار ریپورتی مواجه می شوید پس اکیدا پیشنهاد میکنم دست به همچین کاری نزنید.

حالا خیلی از دوستان هستن که میخوان پست هاشون بیشتر دیده بشه که به همین خاطر میان یه پست رو چند بار منتشر میکنن که دوباره به این حالت، اسپم گفته میشه و دارن با دست خودشون، پیج رو خفه میکنن چرا که اینستاگرام سرش درد میکنه تا اینجور پیج ها رو ریپورت کنه.

یکی از دلایل ریپورت شدن از سمت اینستاگرام، منشتر کردن محتویات غیر مجاز که البته به این نوع موضوعات؛ مطالب زرد میکن که حالا میتونه این محتویات، سیاسی باشه، مستهجن و …. باشه. فرقی هم نمیکنه که به صورت استوری یا پست منتشر میشه یا ینه…

چگونه از حالت ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

حالا که متوجه شدید چرا حساب شما مسدود و ریپورت شده، حالا باید برای رفع ریپورت در اینستاگرام اقدام کنید که دقیقا در همین نقطه خیلی از دوستان عصبی میشن و قید اکانت خودشونو میزنن چرا که تو خیلی سایت ها گشتن و راه حل های عجیب و غریبی رو شنیدن؛ راه حل هایی مثل: کامنت انگلیسی فرستادن – یعنی شما حسابشو بکن که میخوای از ریپورتی در بیای که به همین خاطر التماس دوستات رو میکنی که برات کامنت انگلیسی بفرستن (تو این مرحله شما میای یه استوری تستی منتشر میکنی و فالور ها هم براتون کامنت های انگلیسی میفرستن)

یکی دیگر از راه های دراومدن از ریپورت اینستاگرام ، اینه که شما باید برای خود پشتیبانی insta پیغام بفرستید تا حساب شما رو به حالت عادی برگردونه اما متاسفانه این روش خیلی خیلی زمانبر هست که خیلی نمیشه رو این قضیه حساب باز کرد.

حالا از اینجا به بعد میخوام یه ترفند خیلی ناز رو بهتون یاد بدم تا بتونید خودتون رو از ریپورتی اینستاگرام آزاد کنید.

برای شروع، باید وارد تنظیمات پروفایلی حساب تون بشید که برای این کار به بخش پروفایل اینستاگرام برید و همونطور که در تصویر براتون مشخص کردم، روی گزینه «Edit Profile» بشید.

چگونه ریپورت اینستاگرام را برطرف کنیم

با کلیک روی گزینه فوق، شما وارد ویرایش پروفایل خود شدید. حالا کاری که در این قسمت باید انجام بدید، اینه که هر چی محتویات هست رو پاک کنید؛ یعنی کلماتی که در گزینه های Name – website – bio نوشته اید رو به کل پاک کنید (متن بیو رو با لینکی که گذاشتی و کلماتی که برای اسم نوشتی رو به کل حذف کن – “البته دیده شده که بعضی از دوستان تو این مرحله، آیدی و نام کاربری رو عوض میکنن”)

روش دراومدن از ریپورت اینستاگرام

همچنین شما باید عکس پروفایل رو هم پاک کنید که به همین منظور، روی گزینه change profile photo ضربه بزن و گزینه قرمز رنگ remove profile photo کلیک کن.

چگونه از ریپورت اینستاگرام خلاص شویم
در قدم آخر هم باید از حساب خودتون خارج بشید که برای این کار هم روی گزینه سه خطی بالای صفحه پروفایل کلیک کنید و از منوی باز شده، به تنظیمات اینستاگرام برید و سپس گزینه Log out رو کلیک کنید.

صبر کن هنوز تموم نشده، بعد از اینکه مراحل فوق رو انجام دادید، حالا باید اینترنت گوشی رو قطع کنی و موبایل رو restart روشن خاموش کنی. خب تبریک میگم شما تونستید عملیات رفع ریپورت در اینستاگرام با موفقیت به پایان برسونید. حالا طبق روال عادی گوشی رو روشن کن و اپ اینستاگرام رو اجرا کن و وارد حسابت شو. کلا سر جمع، این کار ۲ دقیقه هم وقتتون رو نمیگیره.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه عکس پس زمینه گوشی هواوی را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه گوشی هواوی با ۴ کلیک ساده

آموزش تغییر تصویر زمینه گوشی هواوی همراه با تصاویر صفحه اسکرین موبایل در واقع همان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *