خانه / سبک زندگی / انگیزشی / بی انگیزه بودن و شناسایی علل آن در زندگی

بی انگیزه بودن و شناسایی علل آن در زندگی

چرا بی انگیزه می شویم

بی انگیزه بودن و شناسایی علل آن در زندگی می تواند شما را در راستای شادی و موفقیت در زندگی کمک کند. چرا که اکثر انسان ها در زندگی روزمره خود دچار همین مشکل شده، و از زندگی کردن نیز رنج میبرند. و اما مسئله مهم این است که، آیا چقدر حاضر به مقابله با بی انگیزه بودن هستیم؟

این مشکل نیز ماننده تمامی مشکلات و یا بهتر است بگویم سنگ هایی که مانع زندگی کردنمان میشوند و ما را از پای در آورده و در مسیر بی هدفی ما را یاری میکنند نیز چاره دارد. پس اگر مشتاق هستید تا در طول عمر خود زندگی شادی داشته و از این هدیه الهی استفاده کنید و همچنین بهره و لذت کافی را ببرید، پس حتما با باشعوری همراه شوید چرا که راه حل های مناسبی برای شما عزیزان دارد.اما ابتدا حتما توجه داشته باشید که بی انگیزه بودن خطرناک ترین بیماری بشریت بوده که ابتدا حتما باید با این بیماری آشنا شوید.

بی انگیزه بودن خطرناک ترین بیماری بشریت

 

بی انگیزه بودن خطرناک ترین بیماری بشریت است ، میخواهید بدانید چرا؟ اکثر انسان ها با مبتلا شدن به بیماری های جزئی همچون سرما خوردگی و یا سردرد و یا دل درد به آنها بسیار اهمیت داده و برای بهبود این بیماری ها به پزشک مراجعه می کنند. چرا که از درد کشیدن توسط این بیماری ها رنج می‌برند، و شاید برایتان جالب باشد که خوده شما نیز وقتی با همچین بیماری هایی برخورد می کنید هزینه گزافی پرداخت کرده و دست به خوردن قرص های جور واجور می زنید. اما از آنجایی که انسان ها کلا دارای شخصیت جالبی میباشند هیچگاه برای همچین موضوع مهمی یعنی بی انگیزه بودن کاری انجام نمی دهند.

من میخواهم در این بخش شما را با یکی از مهم ترین و یا خطرناک ترین بیماری دنیا یعنی بی انگیزه بودن آشنا کنم. توجه داشته باشید که چرا من به بی انگیزه بودن میگویم بیماری و شاید نیز تا کنون سوال برایتان پیش آمده که چرا من بی انگیزه بودن را انقدر خطرناک میدانم؟ پس اجازه دهید دقیق تر برايتان این موضوع را تشریح کنم. بی انگیزه بود به علت اینکه دیده و یا شنیده نمیشود و از این رو که دارای هیچ درد جسمی نمیباشد شما نیز به این علت است که به آن اهمیت نمی دهید در صورتی که اگر به این موضوع یعنی بی انگیزه بودن اهمیت نداده و برای بهبود آن کاری انجام ندهید این بی انگیزگی همچون غده سرطانی عمل کرده و به مرور زمان بزرگ تر میشود و تمام بدن شما را در برگرفته تا جایی که شما را از پای در آورد.

بهتر است بگوییم که اگر متوجه آن نشوید، بی انگیزه بودن میتواند مرگی خاموش باشد، اکثرا ما به هنگام بیدار شدن در صبحگاه بی حوصله و دمق هستیم و به گذر زمان نیز اهمیت نمی دهیم و بسیاری از چیز های اساسی زندگی برای ما مهم نیستند بهتر است بگویم ما نسبت به تمام چیز ها حتی زندگی خودمان بی تفاوت شده ایم و این بی تفاوتی یکی از علل اصلی این بی انگیزه بودن در زندگی است.

می توان حتی اینگونه نیز بیان کرد که بی انگیزه بودن در اصل یعنی نداشتن انرژی کافی و همچنین محرکی برای انجام دادن کار های مهم زندگیمان، صبر کنید ممکن است الان کمی نگران شده باشید که زندگی و حتی جانتان نیز در خطر است و این نگرانی منطقی است اما به حرف های من خوب دقت داشته باشید چرا که در قسمت بالا نیز اشاره کردم که زمانی بی انگیزه بودن مسئله خطرناکی میشود که شما عزیزان آن را نادیده بگیرید، اما نگران نباشید چرا که اگر اکنون در حال خواندن این پست میباشید نسبت به این موضوع یعنی بی انگیزه بودن بی تفاوت نیستید.

شاید تا الان برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه باید تشخص بی انگیزه بودن در زندگی و یا بهتر است بگویم از کجا باید متوجه شویم که یک شخص مبتلا به بی انگیزه بودن شده است. پس با ما همراه شوید تا جواب این سوال را دریافت کنید.

تشخیص بی انگیزه بودن در زندگی

تشخیص بی انگیزه بودن در زندگی

تشخیص بی انگیزه بودن در زندگی دلایل متعددی دارد چرا که شما زمانی میتوانید برای بهبود هرچیزی نه فقط بی انگیزه بودن تلاش کنید که ابتدا تشخیص دهید که واقعا دچار آن شده اید، و سپس برای بهبود آن تلاش کنید، حال من قصد دارم که به شما دوستان عزیز توضیح دهم که چگونه متوجه شوید که دچار بی انگیزی شده اید.

یکی از رفتار های افرادی که بی انگیزه هستند این است که آن ها در روزمره خود گیر کرده اند و دائما با خود در حال جدل هستند اما اکثرا این بی انگیزگی را پشت گوش انداخته و یا اسم های متنوعی مانند افسردگی روی آن میگذارند. در اصل افرادی که دچار روزمرگی شده اند و همش در حال تکرار روز گذشته خود هستند و درون این چرخه گیر کرده اند دلیل آن را نمیدانند آنان حس و حالی برای زندگی نداشته و دائما این جملات را با خود تکرار می کنند که این جملات عبارتند از:

حوصله ندارم، اعصبام خورده، هیچکس به من اهمیت نمیده، هیچکس به من کمک نمیکنه، دیگه آدما منو نمیفهمن، خانواده ام منو درک نمیکنه، همه نسبت به من بی محبت شدن و… می بینید اکثرا این افراد همش در حال بهونه گیری هستند آنها بجای کمی تفکر و پیدا کردن اشتباهاتشان دیگران را مورد تهاجم قرار می دهند، جالب است بگویم که افرادی که بی انگیزه هستند نه تنها به خود و روح خود صدمه میزنند بلکه آنها به دیگران نیز صدمه میزنند، چرا که نمیتوانند به مشکلات و اشتباهات زندگی خود به صورت منطقی فکر کرده و برای مشکلاتشان راه حل های درستی بیابند، تا این مشکلات را حل کرده و زندگی شاد و مفرحی داشته باشند.

حال می خواهم کمی علمی تر و دقیق تر با شما عزیزان سخن بگویم، در اصل انگیزه یک نیروی محرک است که شما را برای رسیدن به اهدافتان و خواسته هایتان یاری میکند، دقیقا همچون بنزین و یا بهتر است بگویم سوخت انسان عمل می کند، که اگر در هنگام حرکت به آن توجه نکنید میتواند شما را در جاده زندگی تنها گذاشته و رهایتان کند.

اما مسئله ی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که حتی اگر شما این انرژی را داشته باشید اما هدف نداشته باشید، و یا حتی هدفی دور از دسترس و غیر ممکن داشته باشید(مثلا بخواهید در زمان سفر کنید) که دور از دسترس باشد و راه مشخصی برای رسیدن به آن نباشد شما باز دچار بی انگیزگی شده و احساس پوچی میکنید.

پس می توان اینگونه نیز گفت که بی انگیزگی حاصل نداشتن هدفی منطقی است که شما را ناامید کرده و بی تفاوت تان نیز میکند. اما مسئله اینجاست که بی انگیزگی در دوره های مختلفی از زندگی به شکل های متنوعی رخ می دهد که دلایل متفاوتی دارد، و اما دلایلی که سبب بی انگیزه شدن انسان میشود عبارت است از:

  • داشتن اضافه وزن
  • نبود شغل مناسب
  • نبود امکانات برای ازدواج
  • فقر های فکری
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • استعمال دخانیات
  • شرایط نامناسب تحصیلی
  • حرف های دیگران نسبت به خودشان

داشتن اضافه وزن

افرادی هستند که از داشتن اضافه وزن رنج میبرند و همین سبب شده تا نسبت به زندگی بی انگیزه شوند و این مسئله ای است که آنان را آزار داده، پس بهتر است بجای بی انگیزه شدن تلاش کنند تا اندامشان را متناسب کرده و با ورزش کردن انگیزه را به خود دوباره بازگردانند.

نبود شغل مناسب

یکسری افراد از نبود شغل مناسب و نداشتن درآمد برای زندگیشان و یا بهتر است بگویم نبود شغل مربوط به رشته تحصیلیشان بی انگیزه شده و از وضعیت کنونی زندگیشان ناراضی هستند، اما با کمی تلاش و پشتکار میتوانند زندگی مناسبی را برای خود درست کرده و با کمی جستجو شغل مناسب و مورد علاقه شان را بیابند.

نبود امکانات برای ازدواج

افرادی نیز در مورد مسئله ازدواج و نبود امکانات برای ازدواج در زمان مناسب رنج میبرند چرا که وضعیت اقتصادی آنها مناسب نبوده و از اینکه نمیتوانند مزدوج شوند ناخشنود هستند و این دلیل دیگری است که موجب بی انگیزه بودن افراد شده است.

استعمال دخانیات

اکثر انسان ها به محض اینکه در زندگانی خود به مشکل بر می خورند، به سمت استعمال دخانیات رفته و جالب است بدانید که، خود آنها از استعمال این دود ها نا خشنود بوده و این کار را کار صحیحی نمیدانند و فقط به بهانه سختی و یا ناراحتی سیگار می کشند، که خوده این مورد سبب بی انگیزگی آنها می شود.

و موارد بسیاری وجود دارد که در قسمت بالا از آن ها نام برده شد، که این موضوعات سبب بی انگیزه شدن افراد در زندگی شده است، اما شما که اکنون متوجه شدید چه عواملی سبب بی انگیزگیتان شده است می توانید به راحتی با آنها مقابله کرده، و زندگی شاد و مفرحی را برای خود داشته باشید سپاسگزاریم که تا کنون ما را دنبال کرده و امیدوارم مطالعه این پست برایتان اثر گذار بوده باشد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

جاذبه های گردشگری مسکو

معرفی شهر مسکو در روسیه ؛ همراه با ۸ جاذبه گردشگری

معرفی شهر مسکو در روسیه شهر مسکو یکی از زیباترین شهر های کشور روسیه بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *