خانه / استایل و زیبایی / تناسب اندام بانوان و ۵ مورد از برترین ورزش ها

تناسب اندام بانوان و ۵ مورد از برترین ورزش ها

تناسب اندام بانوان یکی از اصلی ترین رکن هایی بوده که امروزه برای بسیاری از آقایان مهم می باشد که در نتیجه باعث دلبری آن ها در اجتماع می شود. امروزه بسیاری از خانم ها به خوش اندامی خود اهمیت زیادی می دهند، به همین جهت حاضرند هزینه های گزافی را متحمل شوند تا شاید به قول خود بتوانند یک هیکل باربی از خود درآورند. هزینه هایی که شاید به آسیب خودشان تمام شوند.

خانم ها این را در نظر بگیرید که برای داشتن بدنی خوش فرم حتما لازم نیست که به باشگاه های گران قیمت رجوع کنید، چرا که شما فقط با یادگیری چندین تکنیک می توانید هیکل خوش فرمی را در خانه خود بسیازید.

نکته اصلی ای که باید به آن توجه داشت این است که در مرحله اول باید اعتماد به فنس خود را در این زمینه کسب کنید، چرا که اگر بدون برنامه بخواهید به این روند ادامه دهید، احتمال منصرف شدن شما از بدنسازی خود بسیار بالا می باشد. برای کسب اعتماد به نفس بیشتر خیلی راحت می تونید به اقوامی که از تناسب اندام جذابی برخوردارند نگاهی بندازید.

بله آن ها که برای تناسب اندامشان شاخ غول رو که نشکستن. پس شما هم با کمی برنامه ریزی دقیق میتونید بدنی با فرم کاملا منحصر به فرد خود را داشته باشید. البته لازم به ذکر است، این مقاله صرفا جهت آشنایی شما با انواع ورزش های بدنسازی بانوان بوده که در مرحله اول پیشنهاد میکنم، برنامه خود را حتما با پزشک متخصص در جریان بگذارید تا از عوارض های احتمالی خودداری شود.

انواع ورزش های بدنسازی بانوان

انواع ورزش های بدنسازی بانوان

ورزش های خانگی برای تناسب اندام بانوان

در این مقاله شما را با ۶ ورزش معتبر جهانی در زمینه بدنسازی آشنا خواهیم کرد که هر کدام از آن ها را می توانید در خانه اجرا کنید و پس از آشنایی هر کدام میتوانید نسبت به آن ها اقدام نمایید. این ۵ ورزش قدرتی به شرح ذیل می باشد:

ورزش فیتنس در خانه

بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان

بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان

فیتنس یکی از ورزش های پر طرفدار در بین جوانان بوده که از محبوبیت خاصی برخوردار است. در واقع فیتنس با بدنسازی کاملا متفاوت می باشد و بیشتر جنبه ی آمادگی جسمانی را به همراه دارد که در حقیقت به تقویت قدرت عضله و تناسب اندام بانوان می پردازد. همچنین این ورزش به فیتنس مدلینگ هم معروف است که از زیر زیر شاخه های رشته فیتس به شمار می رود.

فیتنس از سری ورزش هایی است که نیاز به عضلات درشت یا هیکل آنچنانی ندارد، بلکه فیتنس برای کسای مناسب خواهد بود که از هیکل جمع و جوری برخوردارند که در نتیجه بهترین گزینه برایشان می باشد.

تفاوت فیتنس با بدنسازی

در اصل در فیتنس نیازی به تمرین با وزنه های سنگین نیست. وزنه زدن نیز راحت ترین راه برای رسیدن به توده عضلانی است. هدف اصلی در بدنسازی حجیم ساختن بدن و در فیتنس ، متناسب و خوش فرم نمودن آن است.

در فیتنس سوزاندن چربی های اضافه نیز صورت می گیرد. در بدنسازی اصولا دوره ای به اسم دوره حجم و افزایش وزن وجوز دارد در حالی که در فیتنس دلیلی برای افزایش حجم و افزایش وزن وجود ندارد این ورزش به دلیل ظرافت خود بیشتر مورد توجه بانوان است و بدنسازی مورد علاقه آقایان است.

مزایای ورزش فیتنس

  • کاهش خطر بیماری هایی از قبیل: عارضه های قلبی، دیابت، سرطان ریه و سینه
  • افزایش قدرت عضلانی، آمادگی جسمانی بدن و انعطاف پذیری استخوان ها
  • افزایش جریان خون و رسایی اکسیژن بیشتر به مغز
  • افزایش کلسترول های مفید بدن
  • نگهداری وزن ایده آل و کاهش چربی های مضر
  • افزایش جریان خون د ر مغز و آزاد شدن اندروفین که در نتیجه باعث شادابی و کاهش افسردگی می شود

ورزش پیلاتس در خانه

ورزش در خانه برای تناسب اندام بانوان

ورزش در خانه برای تناسب اندام بانوان

پیلاتس از سری ورزش های زیبا و دوست داشتنی می باشد که از ویژگی خاصش می توان به آرامش آن اشاره کرد. پیلاتش در حقیقت ترکیب ورزش های عضلانی همراه با تمرکز به خصوصی است که برای خوش اندامی خانم ها بسیار مناسب می باشد و از عارضه های کمر درد جلوگیری می کند. به بیان بهتر، ورزش پیلاتس برای بانوان ؛ به مجموعه حرکاتی گفته می شود که با داشتن تمرکز خاص خودش از ذهن و جسم از جاذبه، وزن بدن و دستگاه های مخصوص استفاده می شود و از جمله ورزش هایی بوده که به راحتی میتوان در خانه اجرا کرد.

لازم به ذکر است، ورزش پیلاتس در سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ توسط فردی به نام ژوزف پیلاتس اخراع شده است که در حقیقت وی معتقد بود سلامت جسمی و ذهنی ارتباط به خصوصی با یکدیگر دارند و جالب است بدانید که پیلاتس برای کمک به توانبخشی به سربازان جنگ جهانی اول بوجود آمد.

تفاوت پیلاتس با یوگا

پیلاتس در حقیقت یک ورزش اروپایی بوده که بیشتر به درمان جسمی توجه می‌کند و با تنظیم و بازسازی بدن با تکنیک های خودش حس آرامش را القا می کند. ورزش پیلاتس به دو صورت تمرینات بر روی زیرانداز و استفاده از دستگاه پیلاتس میسر می شود.

اما یوگا ورزشی در آسیای جنوب شرقی بوده که قدمتی ۵ هزار ساله را به همراه دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به درمان و آرامش روحی اهمیت زیادی می دهید، یوگا بهترین گزینه برای شما می باشد. این را هم در نظر داشته باشید که با ورزش یوگا به انعطاف پذیری خاصی در بدن و روح می رسید.

مزایای ورزش پیلاتس

  • افزایش انعطاف پذیری، قامتی صاف و کشیده بدن
  • افزایش آرامش و تمرکز
  • جلوگیری از درد های کمر و گردن
  • تقویت قدرت و تعادل بدن
  • تناسب کل بدن و کاهش وزن

ورزش ایروبیک در خانه

ورزش برای خوش اندامی خانم ها

ورزش برای خوش اندامی خانم ها

ایروبیک یکی از ورزش های پر نشاط و ساده بوده و در عین کم هزینه بودنش بسیار مناسب برای تناسب اندام بانوان می باشد که به راحتی میتوان در خانه انجام داد. همچنین به دلیل ترشح هورمن اندروفین در بدن، عارضه افسردگی را به شدت کاهش داده و سبب افزایش نشاط، خلاقیت و تمرکز ذهن می شود.

حتما بخوانید: معرفی کتاب خودت باش دختر

ورزش ایروبیک با فعالیت بدن همراه با حالت ریتمیک و موزون به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه انجام شده که در واقع باعث بهره وری بدن از اکسیژن می باشد. از سری ورزش های ایروبیک می توان به شنا، کوهنوردی و اسکیت اشاره نمود.

ایروبیک در واقع یکی از فعالیت های هواری بوده و روند پی در پی آن باعث می شود تا اکسیژن به مقدار مساوی در تمامی نواحی بدن پخش شود و در واقع ورزش مفیدی برای قلب و عروق است که سلامت شما را تضمین می کند. از آن جایی که این حرکات ورزشی از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد.

تفاوت ایروبیک با پیلاتس

پیلاتس از سری ورزش هایی بوده که برای قدرتمند کردن عضلات و تناسب اندام بانوان مناسب می باشد که تقریبا بیشتر حرکاتش شامل فعالیت های هوازی است. گفتنی بوده که ورزش پیلاتس برای کسانی که حجم عضلاتشان بیشتر از چربی میباشد بسیار مناسب است.

در واقع ورزش ایروبیک کاملا از تکنیک های هوازی برخوردار بوده که با بالا بردن ضربان قلب، بدن را به سمت چربی سوزی هدایت می کند و این بدین معنی می باشد که ایروبیک برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است. البته برای انجام تمرینات ایروبیک لازم است که بدنتان از آمادگی نسبی برخوردار باشد و سابقه مصدومیت‌های طولانی یا درگیری با مشکلاتی در نواحی پا، مچ پا، زانو، مفصل ران و کمر را نداشته باشید. همچنین فراموش نشود که داشتن مربی متخصص در این زمینه ضروری بوده و هماهنگی لازم را برای رژیم غذایی خود با پزشک داشته باشید.

مزایای ورزش ایروبیک

  • كنترل قند خون، كنترل فشار خون و كم كردن وزن اضافی
  • جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بی‌تابی
  • کاهش بیماری های قلبی و باز شدن عروق
  • افزایش شادابی و اعتماد به نفس
  • تناسب اندام بانوان و بهبود جریان خون
  • کنترل وزن و افزایش انرژی

ورزش باراسل درخانه

ورزش باراسل برای تناسب اندام

باراسل (به انگلیسی: Barre Au Sol) یکی از ورزش های فرانسوی بوده که از دوکلمه Barre به معنی میله و Sol به معنی زمین می باشد. ورزش باراسل در واقع زاییده انتقال حرکات و تمرینات باله از حالت ایستاده به حالت افقی و روی زمین است که به فرم دهی و انعطاف پذیری بدن بسیار کمک می کند.

باراسل در واقع شمال حرکات باله است که با تکنیک های قدرتی – کششی انجام می شود و عضلات به صورت مداوم دور و نزدیک می شوند که همین موضوع باعث کاهش وزن و تناسب اندام بانوان می شود. بنیانگذار این ورزش زیبا بوریس کنیاسف بوده که در دهه ۶۰ میلادی در شهر پاریس به افراد حرفه ای آموزش باله می داد.

تفاوت باراسل با پیلاتس

در حقیقت باید گفت که باراسل و پیلاتس هر دو ورزش های انعطافی، قدرتی و کششی هستند. عمده تفاوت اصلی پیلاتس و باراسل بدین جهت بوده که حرکات باراسل بسیار سنگین‌تر از پیلاتس می باشد. باراسل شامل حرکات کششی و قدرتی بیشتری می‌باشد. تمرکز عمده ورزش باراسل بیشتر بر روی شکم پهلوها و ران ها هست و به تقویت عضلات این نواحی کمک فراوانی می‌کند.

در نتیجه شما به سرعت با انجام ورزش باراسل به عضلاتی زیبا، کشیده و قوی در ناحیه شکم، پهلو و پاها خواهید رسید. به دلیل سنگین بودن تمرینات باراسل زودتر به نتیجه و اندام دلخواه تان دست پیدا خواهید کرد. اما پیلاتس ورزشی برای اصلاح ستون فقرات و افزایش قدرت کلی و عمومی بدن می باشد و تمرینات آن سبک تر و راحت تر از حرکات باراسل هستند و برای افرادی که بعد از مدت طولانی می‌خواهند ورزش را شروع کنند مناسب تر است.

باراسل شامل حرکات کششی و قدرتی بوده که در واقع بیشتر بر روی شکم، پهلو ها و ران پا تمرکز دارد و نتیجه مثبتی را بر زیبایی و کشیدگی این نواحی خواهد داشت.لازم به ذکر است، به دلیل تمرینات سنگین باراسل، به فرم دلخواه بدنی خود خواهید رسید.

اما ورزش پیلاتس بسیار سبک تر از باراسل می باشد که به افزایش قدرت بدنی و اصلاح ستون فقرات می پردازد و برای افرادی که بعد از مدت ها می خواهند برروی تناسب اندام خود کار کنند بسیار مناسب می باشد.

مزایای ورزش باراسل

  • کشیده شدن عضلات دست و پا
  • نرم کردن و عضلانی تر شدن بدن
  • جلوگیری از دردهای مفصلی و سیاتیک
  • انعطاف پذیری ستون فقرات

ورزش اسپینینگ در خانه

ورزش اسپینینگ برای تناسب اندام

از انواع ورزش های بدنسازی بانوان می توان به ورزش اسپینینگ اشاره نمود که یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش وزن و تناسب اندام بانوان می باشد و با استفاده از یک دوپرخه ثایت امکان پذیر است. Spinning به معنای چرخش و دوران بوده که البته واضح است که معنای آن به خود دوچرخه مربوط می شود. اسپینینگ از سری ورزش های بوده که برای تمامی سنین مناسب می باشد و برای آمادگی جسمانی بسیار مفید واقع شده است.

شایان به ذکر است که ورزش اسپینینگ کمک بسزایی به کاهش وزن و تقویت ماهیچه ها می کند و البته از سری ورزش های پرنشاط بوده که با یک موسیقی درجه یک حس خوبی را به شما منتقل می کند و با انگیزه بالا در عرض یک هفته قادر به چربی سوزی خود خواهید بود.

مزایای ورزش اسپینینگ

  • کاهش وزن و چربی سوزی
  • کاهش استرس و افزایش روحیه وانگیزه فردی
  • افزایش قدرت ماهیچه های پا
  • نرمال سازی قلبی – عروقی
اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کرم موس صورت چیست

کرم موس صورت چیست و چه تاثیراتی بر روی پوست دارد ؟

کرم موس صورت چیست ؟ حتما تا به حال اسم کرم موس صورت به گوشتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *