خانه / استایل و زیبایی / ورزش پیلاتس برای بانوان ؛ یک ورزش ایده آل برای داشتن هیکل خوش فرم

ورزش پیلاتس برای بانوان ؛ یک ورزش ایده آل برای داشتن هیکل خوش فرم

ورزش پیلاتس برای بانوان

اگر به دنبال ورزشی حرفه ای هستید که علاوه بر تناسب اندام، آرامش خاصی را برایتان مهیا سازد پیشنهاد می کنم حتما ورزش پیلاتس را برای یک هفته هم که شده امتحان کنید.

زمانی که در حال تمرینات پیلاتس هستید ؛ در واقع یک تمرکز خاص بر روی ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ اﻧﻌﻄﺎف و ﻗﺪرت در ﺗﻤﺎم اﻧﺪام‌ های ﺑﺪن القا می شود بدون اینکه عضلات بدن را از بین ببرد و یا اینکه حجیم کند.

اگر علاقه دارید تا بیشتر با ورزش پیلاتس آشنا شوید پس بگذارید یک اشاره ای هم به تاریخچه و شخص بنیان گذارش داشته باشم ؛ مخترع این ورزش مردی آلمانی به نام ژوزف پیلاتس به انگلیسی Joseph Pilates است که در سال های ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ این ورزش را اختراع کرده است.

جالب است بدانید که او از بچگی نسبت به همسن و سال‌ هایش ضعیف‌ تر بود، اما مجموعه‌ ای از حرکات را برای تقویت خودش طراحی کرد تا این مشکل را برطرف کند. با توجه به سایت بنیاد ورزش پیلاتس ظاهرا آقای پیلاتس تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی داشته است.

او در سال ۱۹۱۲ در انگلستان به عنوان بازیگر سیرک، مشت‌ زن (بوکسور) و مربی دفاع شخصی فعالیت می‌کرده است. او بعد از این دوره با سربازهای زخمی بازگشته از جنگ جهانی اول که به خاطر جراحت‌شان نمی‌توانستند راه بروند کار می‌کرد.

ورزش پیلاتس طی سال‌ها پیشرفت بسیاری کرده است، تا جایی که امروزه به عنوان یک راه خوب برای بازسازی و ورزیده کردن بدن شناخته می‌شود. در ادامه می توانید با کلیک بر روی تیتر های صورتی مربوطه، سریع تر به مطلب مورد نظر برسید پس با سایت باشعوری همراه باشید.

ورزش پیلاتس بانوان چیست ؟

ورزش پیلاتس بانوان چیست

حتما برایتان این سوال پیش آمده که ورزش پیلاتس بانوان چیست ؟ ورزش پیلاتس مجموعه‌ ای از حرکاتی‌ است که از جاذبه، وزن بدن و دستگاه‌ های مخصوص در جهت افزایش مقاومت و توان‌ تان کمک می‌گیرد تا ماهیچه‌ های تثبیت کننده‌ی بدن ورزیده و قوی شوند. ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است. ورزش پیلاتس به ذهن‌تان کمک می‌کند تا سطح مشخصی از آگاهی را در مورد شیوه‌ی حرکت‌های بدن خود داشته باشد.

ﺑﺎ ﺷﺮوع ﭘﯿﻼﺗﺲ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻗﺪم ﺑﻪ ﻗﺪم ﺗﻐﯿﯿﺮ ظﺎھﺮ، اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ ﺣﺮﮐﺎت، ﺑﺪن ﺟﺪﯾﺪ و بهتر، ﻣﺘﻮازن، ﺻﺎف و ﮐﺸﯿﺪه، بلندﺗﺮ و اﻧﻌﻄﺎف ﭘﺬﯾﺮﺗﺮ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻗﺪرت پنهانی ﺳﺎﺧﺖ. اﻋﺘﻘﺎد ﭘﯿﻼﺗﺲ از ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻗﻮای ﺑﺪﻧﯽ ﮐﺴﺐ و ﺣﻔﻆ ﺑﺪﻧﯽ ﺳﺎﻟﻢ و ذھﻨﯽ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺮای اﺟﺮای ﺧﻮب ﮐﺎرھﺎی روزاﻧﻪ و دﯾﮕﺮ فعالیت های ﺑﺪﻧﯽ اﺳﺖ.

احتمالاً مزیت اصلی تمرین پیلاتس ، تقویت ارتباط بین مغز و بدن باشد. پیلاتس شامل مولفه های تنفس و تمرکز است و شما را تشویق می کند تا از روش انجام حرکات و حتی طریقه نشستن آگاه باشید.

ورزش پیلاتس برای بانوان به طوری تنظیم شده که در واقع تمام اجزای بدن به کار گرفته می‌شود تا در نهایت بتوان به یک اندام جذاب دسترسی پیدا کرد. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است و حرکت‌ های ورزش پیلاتس بدن‌تان را برای چالش‌های فیزیکی که هر روزه پیش‌ِ‌رو دارید، آماده می‌کنند.

گفته شده که ورزش پیلاتس با افزایش سرعت عضله سازی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. چون فعالیت عضله‌ها بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. بهترین کاری که می‌توانید برای لاغری انجام بدهید این است که تمرین‌های پیلاتس را با ۵ جلسه ورزش کاردیوی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ترکیب کنید.

پیلاتس علاوه بر عضله سازی، بدن‌تان را قوی می‌کند و شما را برای ورزش‌های شدید دیگری که کالری بیشتری می‌سوزانند آماده می‌کند. پیلاتس به افزایش اعتماد به نفس و کاهش سطح استرس کمک می‌کند که هر دوی‌ اینها برای کاهش وزن مفیدند.

فواید پیلاتس برای خانم ها

فواید پیلاتس برای خانم ها

ورزش پیلاتس بهترین گزینه برای خانم ها می باشد که می خواهند به خوش اندامی مورد نظر خود برسند جالب است بدانید که بیشتر خانم هایی که بعد از زایمان می خواهند دوباره به بدن خوش فرم قبلی خود دست پیدا کنند سریعا به سمت ورزش پیلاتس رجوع می کنند. دیگر فواید پیلاتس برای خانم ها به شرح ذیل است:

  1. ساخت ماهیچه های بلند و بدون چربی
  2. جلوگیری از آسیب دیدگی بدن
  3. تقویت و استواری عضلات مرکزی بدن
  4. هم تراز شدن ستون فقرات
  5. تقویت کف لگن
  6. توازن بدنی در هنگام نشستن و ایستادن
  7. تقویت عضلات شکم
  8. بهبود عملکرد فکر و جسم به صورت همزمان
  9. افزایش انرژی بدن و کاهش استرس
  10. کمر را باریک و شکم را صاف می کند
  11. تسهیل سازی گردش خون
  12. گردش اکسیژن در بدن به صورت مرتب

ورزش پیلاتس در خانه

اگر می خواهید ورزش پیلاتس در خانه را انجام دهید فراموش نکنید که حتما باید یک برنامه ریزی درست و حسابی برای خودتان تنظیم کنید چرا که اگر پیلاتس را یک روز انجام دهید و ۳ روز انجام ندهید ، به آن هیکل زیبایی که می خواهید نمی رسید.

پس اگر دوست دارید اهدافتان در مورد باربی شدن هیکلتان به تحقق برسد باید برای خود یک چک لیست حرفه ای بچینید. در قدم دوم هم می توانید DVD های پیلاتس را از مراجع مطمئن خریداری کنید و حرکاتی که مشاهده می کنید را همراه با تلویزیون انجام دهید فقط یادتان نرود که قبل انجام حرکات پیلاتس یک دست لباس راحت بپوشید

وسایل ورزش پیلاتس

وسایل ورزش پیلاتس

اگر قصد شروع ورزش پیلاتس در خانه خود را دارید بهتر است در مرحله اول وسایل ورزش پیلاتس را تهیه کنید:

  • یک دست لباس راحت برای سهولت انجام حرکات کششی
  • یک بطری آب برای آبرسانی مداوم در حین تمرین
  • یک عدد حوله برای خشک کردن عرق
  • داشتن یک مت یا زیرانداز که حتما الزامیست
  • در صورت تمایل می توانید دستگاه ریفورمر مخصوص تمرینات پیلاتس را تهیه کنید
  • تهیه توپ تعادلی یا توپ سوئیسی برای انجام تمرینات قدرتی
  • یک هدفون برای تقویت انرژی

ناگفته نماند که برای انجام حرکات پیلاتس می توانید به باشگاه های مناسب هم ثبت نام کنید اما در واقع امروزه با گسترش اطلاعات و فضای اینترنت هر کاری را می توان به تنهایی انجام داد. در مورد ورزش پیلاتس بانوان هم این نکته صدق می کند که در واقع خودتان می توانید مربی خصوصی پیلاتس خود شوید.

جالب است بدانید که اینترنت هم پر شده از فیلم و کتاب های ورزش پیلاتس که در واقع از فروشگاه های ورزشی هم می توان تهیه نمود. به همین راحتی می توانید در خانه و حتی روز های تعطیل به انجام حرکات پیلاتس بپردازید و یک بدن ایده آل و مناسب برای خود بسازید.

اشتراک گذاری:

درباره ی صادق توسلی پویا

همچنین ببینید

لولایت مو چیست

لولایت مو چیست ؟ انواع لولایت مو سال ۲۰۱۹ برای خانم های جذاب

لولایت مو چیست ؟ سری قبل در مورد انواع هایلایت مو صحبت کردیم و همانطور …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *