خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام نسخه جدید فقط با ۵ کلیک

آموزش پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام نسخه جدید فقط با ۵ کلیک

چگونه در اینستاگرام تاریخچه جستجو را پاک کنیم

آموزش پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام نسخه جدید همراه با تصاویر

حتما برای شما هم پیش آمده که می خواهید کلماتی در سرچ اینستاگرام، جستجو کنید و دقیقا در همان جا، تمامی کلمات و نام کاربری که قبلا سرچ کرده اید، برایتان ظاهر می شود. خب شاید به دلایلی، این موضوع برایتان آزاردهنده یا ناخوشایند باشد اما نگران نباشید، در اینجا به این موضوع به صورت کامل رسیدگی می شود.

اگر بخوام شفاف تر برایتان توضیح بدم، علت ذخیره شدن چیز هایی که در اینستاگرام سرچ میکنید، این است که اینستا قصد شناخت شما را دارد. در واقع این قابلیت یک نوع ربات هوش مصنوعی بوده تا شما را به صورت کامل بشناسد. تا حالا برایتان سوال پیش نیامده که پست هایی که مد نظر شما می باشد، چگونه در explore یا صفحه جستجوی اینستاگرام برایتان نمایش داده می شود؟؟

دقیقا به خاطر جستجو هایی بوده که قبلا در اینستاگرام انجام داده اید، اینستاگرام هم به صفحاتی که بیشتر در آنجا وقت می گذارید، متوجه می شود که آن صفحه برایتان خیلی ارزش دارد (حالا آن صفحه میتواند هشتگ یا پیج باشد) این سیستم به منظور رساندن سریع مخاطب به موضوعات مقصد مورد علاقه کاربر راه اندازی شده است.

اما خب همانطور که در ابتدا اشاره کردیم؛ این موضوع برای بسیاری از عزیزان، ناراحت کننده می باشد و برایشان سوال پیش می آید: چگونه در اینستاگرام تاریخچه جستجو را پاک کنیم؟ در ادامه با سایت باشعوری همراه باشید تا آموزش را به صورت تصویری به شما دوستان ارائه دهیم.

چگونه در اینستاگرام تاریخچه جستجو را پاک کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید؛ این است که به تنظیمات اینستاگرام رجوع کنید. لازمه یادآوری کنم، ابتدا باید به صفحه پروفایل بروید سپس با ضربه بر روی آیکن ۳ خطی، از منوی باز شده، در پایین صفحه؛ گزینه Setting در دسترس می باشد.

پاك كردن سابقه جستجو اینستاگرام ورژن جدید

پس از ورود به صفحه تنظیمات اینستاگرام، می بایست به تنظیمات امنیت اینستاگرام دسترسی پیدا کنید؛ به همین منظور، در این قسمت بر روی گزینه «Security» به فارسی: امنیت کلیک کنید که دقیقا ششمین ردیف از بالا میباشد. (برای آموزش قرار دادن لوکیشن در پست اینستاگرام در ادامه با ما همراه شوید.)

نحوه پاك كردن جستجو در اينستاگرام فارسی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ شما وارد صفحه تنظیمات امنیتی شده اید. اگر هنوز هم قصد پاک کردن سابقه جستجو در اینستاگرام را دارید، آخرین گزینه «Search History» به فارسی: (تاریخچه جستجو) در دسترس تان قرار دارد که در این مرحله روی آن کلیک کنید.

حذف کامل هیستوری اینستاگرام

همانطور که متوجه شده اید؛ اینستاگرام تمامی آنچه را که سرچ کرده اید را در حافظه خود بایگانی کرده است. شما در این قسمت به صورت تکی و هم به صورت کلی می توانید سابقه را حذف کنید. در کنار هر کدام، علامت ضربدر قرار دارد که با کلیک بر روی آن، فقط آن پیج یا هشتگ پاک می شود.

حذف کامل سرچ در اینستا جدید

اما اگر قصد حذف کامل هیستوری اینستاگرام را دارید، گزینه ای در بالای صفحه برایتان قرار دارد که با رنگ آبی با عبارت «Clear All» قابل رویت می باشد. با کلیک بر روی گزینه مذکور، اینستاگرام برای تایید، یک سوال از شما می پرسد: «Clear Search History?» به فارسی: (تاریخچه جستجو پاک شود؟) که در نهایت با زدن بر روی «Clear All» کار شما با موفقیت به اتمام می رسد.

مشکل پاک نشدن کامل تاریخچه اینستاگرام

بعضی از دوستان هستند که با مشکل پاک نشدن کامل تاریخچه اینستاگرام روبرو می شوند که نیازی به نگرانی نیست چرا که با انجام یکسری کار های جزئی می توان این مشکل را حل کرد؛ اولین راه حلی به این صورت بوده که می بایست موبایل خود را Restart یا روشن خاموش کنید. اگر باز هم به مشکل برخوردید؛ باید سراغ راهکار دوم بروید؛ اینستاگرام خود را باز کنید و به کلی از حساب خود خارج شوید؛ یعنی روی گزینه «Log out» کلیک کنید سپس اپلیکیشن اینستاگرام را به کلی از گوشی خود پاک کنید و دوباره آن را نصب کنید و در نهایت وارد حساب خود شوید. (این راهکار در اکثریت موبایل ها تست شده و با موفقیت انجام شده است)

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *