خانه / استایل و زیبایی / هایلایت مو چیست ؟ انواع هایلایت مو سال ۲۰۱۹ برای خانم های جذاب

هایلایت مو چیست ؟ انواع هایلایت مو سال ۲۰۱۹ برای خانم های جذاب

هایلایت مو چیست ؟

اگر به دنبال تغییری اساسی برای موهای خود هستید که در نتیجه باعث جذابیت منحصر به فرد خودتان شود پیشنهاد می کنیم که حتما رنگ موی هایلایت را به یکباره امتحان کنید. پس اگر می خواهید در ماه های باقی مانده سال به یکی از شیک ترین خانم های سال ۲۰۱۹ تبدیل شوید، لازمه ی آن بوده که ابتدا اطلاعات دقیقی از هایلایت مو داشته باشید.

برای پاسخ به سوال هایلایت مو چیست باید بگوییم که هایلایت مو در واقع به ایجاد رگه های روشن در لا به لای موهای تیره گفته می شود که جدیدا به یکی از تکنیکی ترین آرایش های سال ۲۰۱۹ تبدیل شده است. این سری از رنگ موها قدرت روشن کنندگی خیلی خوبی دارند و اگر هوشمندانه آنها را به کار برید میتوانید موها را به راحتی و بدون رفله های مزاحم ۳ الی ۴ پایه روشن نمایید و یا اینکه در موهای بلوند, توسط آنها مش های زیبایی درآورید.

حتما بخوانید: برترین ورزش های تناسب اندام بانوان

انواع هایلایت مو سال 2019

انواع هایلایت مو برای خانم های شیک

تا اینجای مطلب به پاسخ هایلایت مو چیست ؟ رسیده اید در مرحله بعد باید گفت که بسیاری از آرایشگران ماهر، همیشه تاکید می کنند که رنگی را برای موهایتان انتخاب کنید که دو درجه تیره تر یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست تان باشد. چرا که در این حالت زیبایی بیشتری به چهره تان خواهد داد.

کسانی که پوست های تیره و در اصطلاح سبزه یا گندمی دارند، اگر از رنگ های خیلی روشن مثل طلایی استفاده کنند، چهره ی زیبایی نخواهند داشت. به هماهنگی رنگ هایلایت با رنگ پایه ی موهایتان نیز دقت داشته باشید.

تضاد خیلی زیاد بین رنگ هایلایت و رنگ موی اصلی، به هیچ عنوان زیبا دیده نمی شود. چرا که تنوع به هر قیمتی خوب نیست. پس در ادامه با باشعوری همراه شوید تا انواع هایلایت مو را به شما معرفی کنیم.

 

هایلایت کاراملی

هایلایت کاراملی

هایلایت کاراملی یک رنگ زیبا و جذاب برای موهایی است که طیف ماهگونی یا قهوه‌ای سوخته دارند. سایه روشنی که این رنگ در موهایتان ایجاد می‌کند موجب می‌شود موهایتان به زیبایی بدرخشد.

البته خود رنگ موی کاراملی هم طیف های تیره تا روشنی داره که باید به این موضوع هم توجه کنید و سایه و طیفی که مناسب رنگ پوست و رنگ موی طبیعی تون هستش رو انتخاب کنید.

هایلایت برنز

هایلایت برنز

 

هایلایت می‌تواند همانند بالیاژ فقط به روی نیمی از مو انجام بگیرد به جای اینکه بخواهید از ریشه یا قسمتی نزدیک‌ تر به ریشه موهایتان را هایلایت کنید. این مدل هایلایت برنز نیز یک هایلایت بالیاژ محسوب می‌شود که به روی موهای قهوه‌ای مایل به قرمز مناسب خواهد بود.

مطمئن هستم که شما هم هایلایتی زیباتر از هایلایت برنز ندیده اید. این هایلایت مو در صورتیکه در تقسیم بندی هایی با ضخامت متوسط روی موهای شما اجرا شود، برای خانم هایی با موهای حالت دار و مجعد گزینه‌ای بی‌نظیر خواهد بود.

هایلایت برنز هرچه به سمت جلوی موهایتان پیش می‌رود تیره تر و قسمت‌های پایین تر آن روشن تر از قسمت‌های بالایی است و به این ترتیب بالیاژی ظریف و جذاب در موهای شما به تصویر می‌کشد.

هایلایت طلایی

هایلایت طلایی

یکی از ویژگی‌های داشتن موهای مشکی این است که به راحتی می‌توانید رنگی ایده آل برای هایلایت کردن آن بیابید. اگرچه شاید هایلایت طلایی در ذهن چیزی شبیه به رنگ زرد باشد اما در رنگ مو اینطور نخواهد بود.

یا شاید فکر کنید هایلایت طلایی نمی‌تواند سه درجه روشن‌تر از رنگ مشکی باشد. بله شما درست فکر می‌کنید، اما همانطور که می‌بینید سه درجه روشن‌تر از رنگ مشکی نیز می‌تواند طیفی از رنگ طلایی در خود داشته باشد و به زیبایی لابه لای موهایتان بدرخشد.

هایلایت مو با چه روش هایی انجام می شود؟

حتما برایتان سوال پیش آمده که هایلایت مو با چه روش هایی انجام می شود؟ خب در پاسخ می توانیم از ۲ روش با کلاه و با فویل استفاده کنیم:

با کلاه :

در این روش کلاه مخصوص هایلایت که دارای منافذی در سطح خود است روی سر قرار می گیرد و تکه هایی از مو به طور نامنظم از منافذ کلاه خارج می شود و با رنگ دلخواه مشتری رنگ می شود.

در اغلب موارد رنگ هایلایت چند درجه روشن تر از رنگ موی سر انتخاب می شود تا رگه های روشن بتوانند به خوبی لا به لای مو خودنمایی کنند. بعد از برداشتن کلاه شما شاهد تکه های روشن مو در میان موهای تیره ی سر خواهید بود.

با فویل :

در روش دیگر فویل ها به شکل مستطیل و بلند تر از طول موها، برش داده می شود و تکه های رنگ شده‌ی مو داخل فویل قرار می گیرند. بعد از رنگ گرفتن موهای داخل فویل، شاهد تکه های هایلایت شده در میان موهای سر خواهیم بود که شکل و شمایل زیبایی به موهای سر داده اند.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

هایلایت مو بدون دکلره چگونه انجام می‌شود؟

برای پاسخ به سوال هایلایت مو بدون دکلره چگونه انجام می‌شود؟ در ابتدا باید بگوییم که اگرچه روش معمول برای روشن کردن و یا هایلایت کردن موها استفاده از پودر دکلره است، اما راهکارهای دیگری نیز وجود دارد که می توان بدون استفاده از پودر دکلره مو را هایلایت کرد. برای این منظور می‌توان تنها از اکسیدان‌‌‌هایی با شماره‌ های مختلف استفاده کرد. به ۳ مثال‌ زیر توجه کنید:

۱ – اگر کسی بخواهد موهایش را تا ۳ درجه روشن کند باید از مایع اکسیدان با شماره ۲ یا با میزان ۹ درصد استفاده کند. این روش بیشتر برای مو‌های نازک مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت تیره‌تر بودن مو میتوان از اکسیدان‌ها درصد و بالاتر استفاده کرد.

۲ – همچنین در صورتی که بخواهید مو‌های خود را تنها یک درجه روشن کنید می‌توانید از اکسیدان شماره ۱ یا ۶ استفاده کنید.
اکسیدان‌های ۱۲ درصدی نیز مناسب برای روشن کردن مو تا ۴ یا ۵ درجه است.

۳ – نکته قابل توجه اینکه در هر کدام از روش‌های فوق باید رنگ موی مورد نظر خود را نیز با اکسیدان ترکیب کرده تا از نتیجه دلخواه خود بهره‌مند شوید. به عنوان مثال کسانی که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها را موی سفید تشکیل داده است باید از رنگ موی ۰۰ به همراه اکسیدان مناسب استفاده کنند.

نکته پایانی درباره هایلایت مو

تا اینجای مطلب اگر به جواب سوال هایلایت مو چیست ؟ رسیده اید باید درباره هایلایت مو بگوییم خانم هایی که از پوست روشن برخوردارند و همچنین چشمانشان به رنگ قهوه ای تیره، آبی پر رنگ و سبز تیره است به جرات باید گفت که هایلایت مو بیشتر مناسب آن ها می باشد چرا که این تحقیقات طبق سلبریتی های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به دست آمده است.

 

منبع: استاد کار – ستاره – Aroos

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کرم موس صورت چیست

کرم موس صورت چیست و چه تاثیراتی بر روی پوست دارد ؟

کرم موس صورت چیست ؟ حتما تا به حال اسم کرم موس صورت به گوشتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *