خانه / تکنولوژی / معرفی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۱۰

معرفی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۱۰

برند محبوب سامسونگ پس از ۱۰ سال سابقه در خشان در حوزه تولید گوشی های هوشمند توانسته است بی نظیر ترین گوشی موبایل را به نام گلکسی اس ۱۰ وارد بازار کند. سامسونگ مانند دیگر سری های S، توانسته است مدل پلاس گلکسی اس ۱۰ را نیز طراحی کند که البته فرق چندانی با هم دیگر به غیر از سایز گوشی را ندارد.
موبایل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ متشکل از ۴ مدل مختلف است که تمام آن‌ها دارای تراشه اسنپ‌ دراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۰ هستند. مدل پلاس و مدل معمولی گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر خمیده و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در زمینه‌ی اندازه‌ی نمایشگر و تعداد دوربین سلفی است.

هر دو مدل دارای دوربین اصلی سه‌گانه هستند ولی مدل پلاس، از دوربین سلفی دوگانه بهره می‌برد. سامسونگ یک مدل مقرون به صرفه تحت عنوان گلکسی اس ۱۰ ای را هم معرفی کرده که به جای بهره‌گیری از نمایشگر خمیده، از نمایشگر کوچک‌تر تخت بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت آن هم در کنار بدنه تعبیه شده است. سامسونگ برای این گوشی دوربین اصلی دوگانه و یک دوربین سلفی را در نظر گرفته است.

دوربین

دوربین گلکسی اس ۱۰

سامسونگ اینبار با قدرت تمام عیار موفق به طراحی دوربین های فوث العاده در گلگسی اس ۱۰ شده است که در حقیقت کیفیت سلفی گلگسی اس ۱۰ پلاس با اقتدار با امتیاز ۹۶ در صدر جدول قرار دارد که در جایگاه دوم با امتیاز ۹۲ مطلق به Google Pixel 3 و جایگاه سوم با امتیاز ۹۲ مطلق به Galagsy Note 9 می باشد.
همچنین لازم به ذکر می باشد که گوشی گلگسی اس ۱۰ دارای دو لنز دوربین ۸ و ۱۰ مگاپیکسلی در جلوی موبایل بوده که یکی از آن ها به لنز عریض مجهز شده است.

پشت گوشی سامسونگ گلگسی اس ۱۰ دارای ۳ لنز دوربین بوده که در واقع دوربین اصلی و دوم هر دو ۱۲ مگاپیکسلی هستند با این تفاوت که دوربین دوم به لنز Tele photo مجهز بوده و با بزرگنمایی ۲ برابر عکس می گیرد بدون این که کیفیت عکس کاهش پیدا کند

یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی هم برای دوربین سوم در نظر گرفته شده که عکس ها رو با عرض ۱۲۳ درجه ثبت می کنه، سامسونگ اعتقاد دارد که این دوربین دنیا رو نزدیک به همون چیزی ثبت می کنه که چشم انسان میبینه.

کیفیت عکس برداری گلگسی اس ۱۰ پلاس در نور روز عالیه و نشون میده که این محصول کاملا شایستگی بهترین رو داشته، در شب هم قابلیت دیافراگم دوگانه به کمک شما میاد که در حقیقت دوربین دستگاه نور بیشتری را جذب می کند.

فقط پرچمداران اخیر هوآوی هستند که روی حالت شب تا ۴ ثانیه نور جذب می کنند و از این نظر به گلگسی اس ۱۰ پلاس برتری دارد. در عوض پرچمدار سامسونگ هم یک ویژگی دارد که در موبایل های دیگر پیداش نمی کنید که نامش Super Steady می باشد که با استفاده از فناوری VDIS حتی در سخت ترین شرایط تکان دهنده، ویدئو را با کمترین لرزش ثبت می کند.

دوربین گلگسی اس ۱۰ پلاس هم طبق روند مرسوم این روز ها میتون سوژه ای که در حال عکاسی ازش هستید رو به صورت خودکار تشخیص داده و تنظیمات اون رو بر اساس آن بهینه سازد. دستگاه علاوه بر این می تواند در گرفتن عکس های بهتر کمک کند؛ مثلا این که مرکز کادر رو کجا قرار بدید و زاویه دوربین چطور باشد.

نمایشگر

نمایشگر گلکسی اس ۱۰

طراحی گلکسی اس ۱۰

گلکسی اس ۱۰ سامسونگ دارای نمایشگر Dynamic AMOLED است که برای اولین بار در صنعت گوش ‎های هوشمند توانسته است تاییدیه تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ موبایلی را در بازه رنگ DCI-P3 به دست آورد.

کامپوزیت سیال بی‌نظیر به‌ کاررفته در صفحه نمایش Dynamic AMOLED، بدون تغییر دادن رنگ تصویر روی صفحه نمایش، میزان نور آبی مضر ساطع‌ شده را کاهش می‌دهد. به‌ واسطه این فناوری می‌توانید در میانه شب نیز فیلم مورد نظرتان را تماشا کنید یا بازی مورد علاقه‌تان را انجام دهید، درحالی‌که فشار کمتری به چشمانتان می‌آید و شب می‌توانید بهتر بخوابید

باتری

باتری گلکسی اس ۱۰

سامسونگ سال ها در بازار موبایل های پرچمدار فقط و فقط اپل را در مقابل خود داشته و سلطان بلامناظح دنیای اندروید بوده تا این که هوآوی در پرچمدار های خودش طوفانی ظاهر شد و توانست در بعضی از حوزه ها از جمله باتری جلو بزند.

سامسونگ پس از تجربه ناگوار Note 7 در حوزه باتری کمی دست به عصا عمل می کرد حالا با تهدید جدی از طرف رقیب، احتیاط را کنار گذاشته و ظرفیت باتری پرچمدار خودش را به ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعت افزایش داده است، حالا با این تغییر، گلگسی اس ۱۰ پلاس به راحتی میتونه حداقل یک روز کامل رو با شما همراهی کند و حتی چندین ساعت عکاسی و فیلم برداری مداوم هم باتری آن را خالی نمی کند.

پرچمدار جدید سامسونگ حالا مثل محصولات اخیر هوآوی به شارژ بی سیم معکوس هم مجهز شده و حالا می توانید از آن به عنوان پاور بان بی سیم برای شارژ گوشی هایی که به شارژ بی سیم مجهز هستند استفاده کنید

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰

از تغیرات مهم هم به حسگر اثر انگشت گلگسی اس می پردازیم که حسگر آن مثل رقبای چنی به زیر صفحه ی نمایش رفته و با فناوری Oltra Sonic کار میکند، این حسگر سرعت و دقت بالایی دارد اما همیشه این گزینه را هم در اختیار دارید که با اسکن کردن چهره ی خود دستگاه را قفل کنید.

برای کسانی که در مورد نحوه‌ی کارکرد این حسگر برایشان سؤال پیش آمده است، باید بگوییم که در این نوع حسگرها، صدای فراصوت با فرکانس بالا به‌ سمت انگشت کاربر فرستاده می‌شود تا از این طریق، یک مدل سه‌ بعدی از اثر انگشت او را ذخیره کند.

در واقع هرچه صدای فراصوت بیشتری به سطح انگشت‌ تان برخورد کند و دوباره به حسگر برگردد، جزئيات بیشتری از آن ثبت می‌شود و مدل نهایی، دقیق‌تر در می‌آید. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک دقت و امنیت بیشتری نسبت به حسگر اپتیکال دارد.

فضای ذخیره‌سازی برای ارزهای دیجیتال

فضای ذخیره‌سازی برای ارزهای دیجیتال

بر اساس گفته‌ ها‌ی منابع رسمی، S10 با فرایند‌ های بسیار ایمن ساخته شده تا امنیت کافی برای ایجاد فضای ذخیره‌ سازی برای کلید‌ های خصوصی (Private Keys) ارز‌های دیجیتال تأمین شود.

سامسونگ با استفاده از فضای ذخیره‌ سازی ایمن‌ شده به‌ شکل سخت‌ افزاری و نیز سیستم Samsung Knox، امنیت لازم برای نگه‌ داری کلید های خصوصی را فراهم می‌آورد. اطلاعات بیشتری درباره‌ی این فضای امن‌ شده در دست نیست؛ بنابراین، مطلع نیستیم گلکسی اس ۱۰ از کدام ارزهای دیجیتالی پشتیبانی می‌کند.

کلیپ موبایل سامسونگ گلگسی اس ۱۰

در کلیپ موبایل سامسونگ گلگسی اس ۱۰ به قابلیت های شگفت انگیزی اشاره شده است، پس کلیپ زیر را  از دست ندهید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *