خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی اندروید با برنامه MX Player

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی اندروید با برنامه MX Player

چگونه زیرنویس را به فیلم اضافه کنیم در گوشی

آموزش چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی اندروید همراه با تصاویر قدم به قدم

دوستانی که فیلم باز هستن میدونن که لذت ساعت ها تماشا کردن فیلم به هر چیز دیگری می ارزه حتی اگر دنیا رو هم به شما بدن ولی باز هم شما دوست دارید که بشینید فیلم مورد نظر خود را نگاه کنید. برای مثال خودم به شخصه زمانی که سریال پیکی بلایندرز رو دانلود کردم، وقتی که اونو نگاه میکردم، فقط می خواستم ساعت ها بشینم پای فیلم و به هیچ چیز دیگه ای هم فکر نکنم.

موضوعی که در این پست می خوام به صورت مفصل به شما عزیزان آموزش بدم اینه که بسیاری از دوستان هستن که فیلم های با زبان انگلیسی رو بیشتر ترجیح میدن به دوبله فارسی چرا که دیالوگ های زبان اصلی بسیار طبیعی تر از دوبله جلوه می کنه (خود من به شخصه اصلا فیلم دوبله نگاه نمیکنم مگر اینه که دیگه مجبور باشم و زبان اصلی اون فیلم رو پیدا نکردم)

حالا ماجرا از اونجایی شروع میشه که شما فیلم زبان اصلی رو دانلود کردید و میخوای اونو تماشا کنی و یکدفعه میبینی ای دل غافل چرا زیرنویس نداره؟ دقیقا در همین موقعیت باید اشاره کنم که فیلم های زیرنویس به دو دسته تقسیم میشن و دسته سومی اصلا وجود نداره؛ یا اینکه خود زیرنویس به فیلم چسبیده که خب چقدر عالی و کار ما رو راحت تر کرده، یا اینکه شما باید علاوه بر فیلم، فایل زیرنویس هم داشته باشید تا اونو به صورت ویرایشی به فیلم اضافه کنید.

ابتدا باید یه نکته بسیار کلیدی رو به شما عزیزان یاد آوری کنم و اونم اینه، زمانی که شما فیلم رو دانلود میکنید، حواستون باشه که فایل زیرنویس اونو هم داشته باشید (معمولا از سایتی که فیلم رو دانلود میکنید، فایل زیرنویس هم قرار دارد – اگر نبود میتونید با یه سرچ ساده در گوگل پیدا کنید؛ مثلا دانلود زیرنویس ……) بعد از دانلود زیرنویس، کاری که باید بکنید اینه که فیلم و زیرنویس رو داخل یک فایل قرار دهید (حالا این مورد رو برای چی گفتم؟ اینو گفتم تا زمانی که خواستید زیرنویس رو به فیلم بچسبانید، مشکلی براتون پیش نیاد)

از اونجایی که شما از گوشی اندروید استفاده می کنید، نیاز به یه اپلیکیشن حرفه ای دارید تا با استفاده از اون به راحتی بتونید زیرنویس رو به فیلم اضافه کنید. حالا مسئله اینجاست که ما باید از چه اپ پخش کننده حرفه ای فیلم استفاده کنیم؟ خب معلومه عزیزم؛ شما همین حالا تشریف ببر به گوگل پلی و برنامه MX Player رو دانلود کن.

یعنی اینطوری بهت بگم که اگر واقعا یه فیلم باز حرفه ای به تمام عیار هستی، حتما حتما باید ام ایکس پلیر رو توی گوشی نصب کنی و ساعت ها بشینی و فیلم تماشا کنی. از قابلیت های جالب و مهم این برنامه میتونم برات بگم که:

  • استفاده بهینه از سخت افزار گوشی برای پخش هر چه بهتر فایلها
  • رمز گشایی چند هسته ای برای بهبود عملکرد پخش فیلم نسبت به سایر پلیر ها
  • پخش فایل های ویدئویی با فرمت های گوناگون
  • پشتیبانی از انواع فرمت های زیرنویس
  • قفل کودک برای جلوگیری از جا به جایی ویدیو توسط کودک
  • امکان عقب و جلو کردن زیرنویس در هنگام پخش فیلم

سایت باشعوری یکی از بهترین منابع دوست داشتنی در زمینه آموزش ترفند های ساده و حرفه ای بوده که البته بیشتر در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت دارد و اگر دوست داشته باشی، میتونی همین حالا کلی ترفند اینستاگرامی، واتساپی و تلگرامی یاد بگیری ولی اکر سفت و محکم برات سوال پیش اومده که چگونه در گوشی زیرنویس را به فیلم اضافه کنیم؟ بعد از نصب ام ایکس پلیر در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه زیرنویس را به فیلم اضافه کنیم در گوشی

ابتدا وارد برنامه MX Player شوید و فیلم مورد نظر خود را باز کنید (اسمی که برای فایل فیلم در نظر گرفته اید در این برنامه نیز به همان نام میباشد) دقت داشته باشید که باید فیلم رو به صورت کامل باز کنید؛ همانطوری که می خواید نگاه کنید.

تنظیم زیرنویس فیلم در گوشی

همونطور که در تصویر بالا اشاره کردم، در قسمت بالا و راست تصویر، گزینه ای به شکل سه نقطه عمودی قرار دارد که برای تنظیم زیرنویس فارسی در mx player می باشد (در کنار همون گزینه ای که اشاره کردم، یک علامت موزیک قرار دارد که در واقع برای فیلم های دو زبانه می توانید از آن استفاده کنید “فیلم های دو زبانه توسط ادیتور های فیلم تعیین می شود و به این معنی نیست که هر فیلمی دو زبانه هستن” پس از دانلود فیلم، اون گزینه موزیکی رو کلیک کنید تا متوجه شوید دو زبانه هست یا نه)

چگونه زیرنویس را با فیلم هماهنگ کنیم در گوشی

پس از ضربه روی گزینه سه نقطه، یک لیست کوتاه از چند گزینه براتون ظاهر میشه که در این قسمت شما باید روی گزینه «Subtitle» به فارسی “زیرنویس” کلیک کنید.

آموزش فعال سازی زیرنویس فیلم با گوشی

در قدم بعدی، یک صفحه جدید به همان صورت براتون باز میشه که شما باید فایل زیرنویس رو روی فیلم باز کنید که به همین جهت در اینجا نیز روی گزینه «Open» کلیک کنید.

چگونه زیرنویس را روی فیلم بگذاریم با mx player

در مرحله بعدی شما باید فایل زیرنویس مورد نظر رو انتخاب کنید (یادتونه گفتم فیلم و فایل زیرنویس رو داخل یک فایل قرار بدید، دقیقا اینجا به دردتون میخوره؛ به خاطر این که وقتی که شما فیلم رو داخل ام ایکس پلیر پخش می کنید، برای اینکه بخوای زیرنویس رو هم به فیلم اضافه کنید، با همین ترتیبی که در تصاویر بالا اشاره کردم، خود برنامه زیرنویس مخصوص فیلم رو شناسایی میکنه چرا که با اون فیلم داخل یک فایل بودن)

آموزش گذاشتن زیرنویس روی فیلم در اندروید

البته اگر هم فایل زیرنویس در فایل های دیگر گوشی شما قرار دارد، می توانید آن را با استفاده از گزینه «Folder up» که یک فلش سبز رنگ در کنارش قرار دارد، پیدا کنید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید، فایل زیرنویس روی فیلم اضافه شد و به راحتی میتونید بشینید پای گوشی و فیلم زیبای خود را تماشا کنید

تنظیمات زیرنویس فارسی در ام ایکس پلیر

زمانی که شما از ام ایکس پلیر برای چسباندن زیرنویس به فیلم در گوشی استفاده می کنید، گاهی اوقات پیش میاد که سایز و رنگ زیرنویس به دید شما زیاد جالب نمیاد. در MX Player میتوانید نوع زیرنویس را ویرایش کنید که برای این موضوع شما باید روی سه نقطه در کنار صفحه کلیک کرده و پس از انتخاب Subtitle ، روی گزینه تنظیمات Settings ضربه بزنید.

استفاده از زیرنویس فیلم در گوشی

همانطور که در تصویر بالا اشاره کردم، به صورت پیش فرض شما تنظیمات Text رو مشاهده می کنید که بهتره به دسته های دیگر دست نزنید. با گزینه Size شما می توانید اندازه متن را به صورت دلخواه، کم و زیاد کنید که به صورت خطی در دسترس بوده و با انگشت خود به چپ و راست بکشید تا اندازه متن به دلخواه شما درآید. با گزینه Color هم می توانید رنگ دلخواه متن را انتخاب کنید که به صورت پیش فرض، سفید هست و اگر روی رنگ سفید کلیک کنید، به رنگ های بیشماری دسترسی پیدا می کنید. گزینه Bold بهتره فعال باشه تا متن رو پررنگ نشان دهد

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *