خانه / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی | خلاصه ۶ فصل

معرفی کتاب اثر مرکب از دارن هاردی | خلاصه ۶ فصل

دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب به انگلیسی: The Compound Effect شروع زندگی نو در عصری جدید بوده که راهنمایی برای چگونه موفق شدن با راهکارهایی ساده اما دشوار برای کسانی که در زندگیشان مشکل های بسیار زیادی دارند نوشته شده است تا شاید بتوان با به کار گیری عزم و اراده در زندگانی خود و سپس خواندن و عمل کردن به این کتاب روانشناسی موفقیت تحولی عظیم در زندگیتان بوجود آورد.

هدف دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب این بوده که مخاطبان و افرادی که در زندگی خود دارای مشکلات زیادی بوده اند و افرادی که تلاش میکنند و قدم های بزرگ در زندگی خود بر میدارند اما با مشکل مواجه شده و شکست میخورند را با اثر مرکب آشنا کند تا راه رسیدن به موفقیت حتی برای افراد معمولی هم هموار شود، و اما تیم باشعوری در تلاش است تا بتواند گزیده ای از این کتاب را به بهترین شکل ممکن برای شما مخاطبین عزیز که جویای موفقیت هستید جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار دهد.

دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب

 

دارن هاردی نویسنده کتاب اثر مرکب بوده که پس از تحقیقات بسیاری در زمینه موفقیت و روانشناسی این کتاب را نهایتا به چاپ رساند و تمام تحقیق ها و پژوهش های خود را در قالب این کتاب درآورد. دارن هاردی توانست با نوشتن این کتاب خود را جزوه برترین افراد در مجله موفقیت کند.

او پس از چاپ این کتاب با بمب فروش آن مواجه شد، به طوری که این کتاب ارزشمند پر فروش ترین کتاب طبق آمار نیویورک تایمز، یواس ای تودی و وال استریت ژورنال شد و پس از چاپش با محبوبیت بسیاری مواجه شد که به همین دلیل کتاب اثر مرکب در بسیاری از کشور های مختلف ترجمه شد و در دست مخاطبینی که تشنه ی موفقیت بودند قرار گرفت، جالب است بدانید که دارن هاردی در ارتباط با خوانندگان کتابش چنین بیان می کند که من در مورد موفقیت تان بیش از شما مراقب هستم و او یک معادله ساده برای موفقیت بیان کرده که چنین است.
ضرب موفقیت های شما = یک گام ساده × یک زمان

این معادله ساده شما را در راه رسیدن موفقیت تان بسیار کمک می کند. دارن هاردی خود به دلیل موفقیت هایش در کتاب اثر مرکب از افرادی که در راه رسیدن به موفقیت و نوشتن و چاپ این کتاب یاری اش کردند چنین بیان می کند: سپاس و تشکر عمیق خود را از تیم رسانه ای موفقیت و گروه مجله ی موفقیت اظهار می دارم. از تمام افرادی که من را در این کار شیرین و پرشور و هیجان و گاه غمگین و همراه با اشک حمایت کردند نهایت سپاس را دارم، به ویژه دوستان خوبم رید بیلبری و استوارت جانسون. تشکر از تمام متخصصینی که در رشد شخصیتی خود درخشیدند و من بیش از دو دهه از آنها چیز های زیادی فرا گرفتم. او همچنین از همسر خود جورجیا که شب ها تا دیر وقت منتظر او میماند و صبر پیشه کرد تا او این کتاب را بنویسد تشکر بسیار ویژه ای کرده است.

حتما بخوانید: بازاریابی محتوا برای شروع کسب و کار

و اما ما در مقدمه کتاب اثر مرکب نکاتی اساسی را در مورد موفقیت و رازهایش متوجه خواهیم شد، و اما متشکریم از مخاطبین باشعوری که تا اینجا همراهیمان کردند. ولی قبل از رفتن به بخش مقدمه جالب است که بدانید دارن کتاب خود را به دو نفر تقدیم کرده است.

او در بخشی از کتابش چنین بیان میکند: این کتاب را تقدیم میکنم به جری هاردی، بهترین مرد زندگی ام پدرم. مردی که به من اصول اثر مرکب را از طریق نمونه ای چون خودش آموخت.و اما دارن این کتاب را نیز تقدیم کرد به جیم ران و در جمله ای به او چنین بیان کرد، جیم ران راهنما و مربیم: مردی که به من چیز های بسیاری آموزش داد، او به من توصیه کرد در مورد چیزهایی که برای مردم مهم است سخن بگویم.

مقدمه کتاب اثر مرکب

مقدمه کتاب اثر مرکب

موفقیت چیست؟ آیا منظور ما از موفقیت در ذهنمان چگونه است؟ این سوال ها ما را به چالش میکشد که کمی در خود و تفکرات خود بی اندیشیم تا ببینیم آیا موفقیت آن گونه که ما میبینم است یا اینکه آیا واقعا می توان گفت که انسان یک شبه ثروتمند می شود،خوب با کمی تعمق جواب را خواهیم یافت هر موفقیت یا آرزو و هدفی نیازمند تلاش بسیار است و ممکن است رسیدن به موفقیت بهای زیادی داشته باشد که باید آن را بپردازیم خوب این قانون همیشگی است که برای بدست آوردن هر چیزی باید چیز دیگری را بدهیم تا توازن نیز برقرار شود حال آنکه ممکن است بهای رسید به موفقیت پول و یا زمان باشد که خوده زمان نیز یکی از بزرگ ترین ثروت هایی است که انسان دارد و به آن توجه نمیکند که درباره ی زمان نیز جلوتر صحبت میکنیم.

میبینید موفقیت آن چیزی که ما در ذهنمان آنقدر آن را ساده میگیریم نیست، و اما همان گونه که در کتاب آمده است موضوع این کتاب در مورد چگونگی رسیدن به موفقیت است، حال آن که چه مقدار زمان نیاز داریم تا به موفقیت دست پیدا کنیم بستگی به موارد بسیاری دارد، میبینید باز هم بحث زمان به میان آمد، شاید شما در راه رسیدن به موفقیت بار ها مسخره شده اید اما بهتر است بدانید که راز و رمز برای رسیدن وجود ندارد.

ما در زندگیمان مطمئنن با افراد زیادی روبرو شده ایم که احساساتی صحبت میکنند و میخواهند هر چه سریع تر پولدار شوند یا خوش تیپ و یا خوش هیکل شوند، این دسته از انسان ها اینگونه به موفیقت نگاه میکننده که آری میتوان با کم ترین هزینه به نتیجه مورد نظرشان برسند. و اما این احساسات و تفکرات حاصل پیام های بازاریابی هستند که ما را از مسیر اصلی منحرف میکنند و باعث میشوند تا با خود بی اندیشیم که آیا واقعا بعد از گذشت چه زمان میتوان به هدف مورد نظر رسید؟ میدانید ما جنبه ی ساده اما کاملا بنیادی چگونگی رسیدن به موفقیت را گم کرده ایم حالا اثر مرکب در تلاش است که مسیر درست را نشانمان دهد.

اثر مرکب (منظور سیستم اجرایی است که زندگی شما را چه برای اهداف برتر و چه معمولی اداره میکند) آغاز تحول زندگی شما خواهد شد و خود معجزه آن را با چشمانتان خواهید دید، حال آنکه اثر مرکب را دنبال کرد و به تمرینات آن به درستی عمل کنید.

دارن در بخشی چنین بیان میکند: به شما توصیه می کنم بر اساس دلیل و گواه زندگی کنید، نه تئوری های غیر قابل هضم. او چنین میگوید که تجربه ی شخصی من اثبات می کند که مهم نیست که شما چه چیزی را فرا میگیرید و یا چه استراتژی و تاکتیکی را به کار میگیرید، موفقیت نتیجه سیستم اجرایی شما است. میدانید دارن هاردی میخواهد این دید را به ما منتقل کند که اگر ما در هر صنعت دید جامعی داشته باشیم و البته که به مطالعه و آموزش های فرآوان بپردازیم در نهایت به خواسته خود خواهیم رسید.

دارن هاردی نیز دید بسیار دقیقی دارد و با اثر مرکب خود به ما این را انتقال می دهد که حقایق اساسی و زیر بنایی تبدیل به کریستالی شفاف می شود. دیدن، خواندن، شنیدن و شناختن این مسائل و همچنین تمرکز بر روی مباحث جدید مانند: روش علمی برداشتن موانع باعث میشود که دیگر حماقتی باقی نماند. او نیز سخنی از فیلسوف بزرگ تجارت جیم ران نیز میگوید: هیچ زیربنا و ریشه ی جدیدی وجود ندارد، حقیقت تازگی ندارد و قدیمی است فقط باید کمی کنجکاو بوده و شک داشته باشید. با باشعوری همراه شوید تا در کنار هم به چگونگی اثر مرکب در عمل دست پیدا کنیم.

اثر مرکب در عمل

اثر مرکب در عمل

هدف ما در این بخش این است که با روش اثر مرکب آشنا شده و آن را در زندگی خود جایگزین استراتژی های بیهوده کنیم، ما با اثر مرکب همرا میشویم تا زندگی خود را سروسامان دهیم حال آنکه چگونه؟ حتما داستان لاک پشت و خرگوش راشنیده اید، خانوم ها و آقایان بیاید به دنیا لاک پشت برویم تا بتوانیم خود را جای او گذاشته و متوجه آن شویم هرکسی را میتوانیم شکست دهیم، نه بخاطر اینکه بهترین یا باهوش ترین هستیم بلکه وقتی به عادات و رفتار های مثبت خو میگیریم و آنها را در خود نهادینه کرده و پیوسته انجامش میدهیم ما نیز پیروز میدان میشویم شاید این جمله را شنید باشید که میگوید آهسته و پیوسته پیروز میدان می شود.

دارن هاردی بر این جمله بسیار تاکید دارد که میگوید: وجود ثبات و پایداری بزرگ ترین عامل برای دست یابی به کلید نهایی و اصلی موفقیت است. اما جالب است بدانید که این عامل خود دامیست بزرگ و پنهان برای افرادی که مرتبا برای رسیدن به موفقیت می جنگند و تقلا میکنند، اکثر ما انسان ها نمیدانیم چگونه باید به ثبات دست پیدا کنیم اما دارن با توجه با تجربیات خود آن را به ما آموزش خواهد داد.

و اما دارن در این کتاب به سختی هایی که در کنار پدرش که خوده او باعث شده بود دارن بسیار پخته و باشعور شود اشاره میکند و جمله ای که پدرش رو دیوار گاراژ خانه ی شان نوشته بود که باعث شد دارن نیز با آن جمله بسیار تکان بخورد واما جمله این بود:نابرده رنج گنج میسر نمیشود. و اما سخت گیری پدر او همان بس که بر این باور بود مهم نیست چه قدر باهوش هستی، برای رسیدن به مهارت، هوش و ذکاوت کافی نیست بلکه باید سخت تلاش کرد تا به هدف ها رسید، حال میتوان درک کرد که چرا دارن هاردی میگوید پدرش اولین راهنما و استاد او در رسیدن به اثر مرکب بود است.

او در بخشی از کتاب اینگونه بیان میکند اگر رقیب شما باهوش تر، توانمند تر و یا با تجربه تر است شما باید چهار برابر او تلاش کنید تا بتوانید رقیب تان را شکست دهید حال آنکه مگر رقیبی سر سخت تر از خوده انسان وجود دارد؟ این همان ثبات و پایداری است که در قسمت بالا از آن سخن گفتم همین عوامل است که باعث موفقیت دارن شده.

ما نیز در زندگیمان پدرانی همچون پدر دارن هاردی داریم و پدرانمان هم همچون پدر او ممکن است جملاتی بگویند یا با رفتارشان کاری را انجام دهند که باعث موفقیت ما شود اما ما از آن سرپیچی کرده و سعی میکنیم با آنها مخالفت کنیم و به طور مثال میگویم نصحت بس است، این دقیقا تفاوت ما با دارن هاردی است او پدر خود را همچون بت میپرستد و رفتار های پدرش برای او الگو بوده و از آنها استفاده میکند، این جمله پدر دارن هاردی مرا یاد جمله پدر خودم می اندازد که همیشه به من میگوید:

مردی باش که بتواند هروقت لازم باشد نه بگوید،او همیشه به من میگوید همرنگ جماعت بودن هنریست که همه انجام میدهند تا به بهترین نهو شبیه هم باشند اما تو اینگونه نباش، متفاوت بودن زمانی اتفاق می افتد که خود انتخابش کنی، چقدر بد که ما خود درون خانه هایمان چنین الگو هایی را داریم که از سخنان و تجربیاتشان استفاده نمی کنیم. ولی در نهایت با فواید اثر مرکب آشنا میشویم و زندگی جدیدی را آغاز میکنیم.

دارن در بخشی از کتابش در ارتباط با اثر مرکب چنین میگوید:اثر مرکب اصول دست یابی و جمع آوری پاداش های بزرگ از مجموعه ای گزینه های کوچک به صورت هوشمندانه است. میدانید بسیاری از افراد از ساده بودن اثر مرکب دچار اشتباه میشوند بعنوان مثل میتوان گفت فردی بعد از چندین روز دویدن خسته میشود و آن را رها میکند ویا فردی دیگر در یادگیری  ورزشی یا موسیقی به چند ماه نرسیده آن را رها کرده و میگوید اثر مرکب جواب نمی دهد، اما میدانید آنچه که اهمیت دارد این است که آن ها نمیدانند که این گام های کوچک و به ظاهر بی اهمیت، اگر در طی زمان و به صورت پیوسته انجام شود تغییرات اساسی و مهمی را خلق خواهد کرد.

معادله جدیدی که در این مسیر بسیار ما را کمک و همراهی میکند این است:
تفاوت اساسی= زمان + ثبات و پیوستگی + انتخاب های کوچک و زیرکانه

میدانید در واقع، موفقیت عمیق یک فرد، نتیجه ی گزینش انتخاب های کوچک و زیرکانه ای که با پیوستگی و ثبات در طی زمان تکمیل شده اند، می باشد. دیگر بخشی که دارن هاردی در این کتاب بسیار بر روی آن تاکید دارد بخش اثر فزونگرا یا همان موج دهنده است، که جلوتر با آن بهتر آشنا میشویم. جادوی اثر مرکب دقیقا ساده بودن آن است، پس بیایید آن را به نفع خود استفاده کرده تا به موفقیت برسیم و از تاثیرات آن بهرمند شویم.

میدانید اکثر ما انسان ها به موفقیت همچون اندیشه های ریز موجی (مایکروویوی) نگاه میکنیم و انتظار داریم تا همچون غذا به سرعت پخته شود و ما به اهدافمان هرچه سریع تر برسیم، که به جد میتوانم بگویم این امکان پذیر نیست پس حتما یا روشتان را تغیر داده و یا نوع تفکرات تان را تا بتوانید به چیزی که میخواهید برسید. دیگر زمان آن فرا رسیده است که شما انتخاب گزینه ها را بدست بگیرید، وبه سوی موفقیت حرکت کنید.

اثر فزونگرا (موج دهنده)

اثر فزونگرا

آیا میدانید همانگونه که اثر مرکب در طول زمان باعث موفقیت شما میشود همان گونه هم میتواند شما را دچار مشکل کند و به قولی گفتنی شما را از عرش به فرش بی اندازد، حتما برایتان سوال پیش آمده که چگونه مگر میشود اصلی که دارن به آن اشاره میکند و برای رسیدن به موفقیت است پس چطور ممکن است که ما را نابود کند؟ اتفاقا به بخش دقیقی اشاره کرده اید در قالب یک مثال برای شما توضیح می دهم:

شما فکر کنید که هر روز یک عدد شیرینی میخورید حال شما به صورت مخفی آن یک شیرینی تعدادش را افزایش داده اید و زمانی که کسی نمی بیند میخورید این افزایش تعداد شیرینی در روز سبب میشود تا شما به هنگام شب کسل و تنبل شوید و صبح هم وقتی از خواب بیدار میشوید به سستی قدم بردارید، همین مسئله سبب میشود تا شما عصبی شده و در طول روز تند خو تر شوید که این نیز باعث بوجود آمدن مشکل در خانواده میشود، و همه ی اینها سبب میشود شما از کارتان رضایت کافی را نداشته باشید و زیاده روی در خوردن شیرینی نیز باعث میشود تا شما دچار اضافه وزن شده و حس کنید که دیگر همسرتان به شما اهمیت نمیدهد و شما را دوست ندارد و با یک شیرینی اضافه شما باعث از بین رفتن خانواده نیز شده اید.

حال میبینید که اثر مرکب یا اثر فزونگرا چگونه در زندگی شما عکس عمل کرده و باعث خراب شدن زندگی تان می شود. و نیز همین سبب میشود شما به همه بدبین شده و دنبال مقصر میگردید تا خود را بی گناه جلوه دهید که این کار شما خود جزوه یکی از اصل های روانشناسی است، پس بیایید شما جزوه آن دسته افراد نباشید که چنین اتفاقی برایتان بی افتد.

اندیشه های ریز موجی (مایکروویوی)

اندیشه های ریز موجی

همانطور که میدانید درک صحیح اثر مرکب موجب شده است تا شما از انتظارات رسیدن به نتایج آنی رها شوید، و این ایده را که موفقیت همچون دریافت کردن سریع فست فود و یا گرفتن یک عکس چند دقیقه ای و یا دریافت تخم مرغ های پخته از مایکروویو است را کنار بگذارید. بیایید این تفکرات شانس گونه که دائما در ذهن خود می پرورانید که در قرعه‌کشی و یا لاتاری برنده شوید را دور بریزید، چرا که ما انسان ها فقط داستان های افراد برنده را میشنویم و برای شنیدن داستان های افردا بازنده وقت نداریم هرچند که ممکن است خود در آن دسته باشیم، میبینید حال آنکه دانستید که اثر مرکب چگونه عمل میکند پس دیگر مانند افراد ضعیف ناراحت برنده نشدن در قرعه‌کشی را نمیخورید بلکه اکنون به فکر آنید که چگونه و چه زمانی شروع کنید.

بیایید اینگونه آغاز کنیم که همانند ورزشکاران موفق که سالها تلاش کردند و درد کشیدند و زود از خواب برخاستند دیر تر از همه خفتند شما هم تلاش برای آغاز زندگی جدید و اینکه آماده درد کشیدن در این مسیر باشید. اکنون زمان انتخاب است که آیا میخواهید اثر مرکب را در زندگانی خود بیاورید و آماده این هستید که پایان افسانه ای قصه ی خود را بیافرینید و یا اینکه انتخاب خواهید کرد که خود را به چالش نکشیده و همین منوال عاذی زندگی خود ادامه دهید و جلوی تلویزیون خانه بنشینید و بگویید اثرمرکب دیگر چیست. حالا دیگر شما باید انتخاب گزینه ها را بدست بگیرید.

انتخاب گزینه ها

انتخاب گزینه ها در دنیایی که ما خود در آن انتخاب شده ایم تا بتوانیم زندگی کنیم، و قدرت انتخاب نیز به ما داده شده کمی پیچیده است، اما وقتش رسیده که سرمان را از لاک تفکراتمان بیرون آورده و آنها را انتخاب و در نهایت به آن عمل کنیم. ما انسان ها همه همانند هم پا در این دنیا نهادیم، ما گزینه هایی که در ذهن هایمان داریم انتخاب میکنیم آیا میدانید گزینه هایمان میتواند بهترین دوست و یا بدترین دشمنان ما باشند فقط نیاز است کمی به صحبت های من بی اندیشید، خود خواهید فهمید که هر چه در زندگی شما وجود دارد خودتان انتخابش کردید

چرا که این انتخاب را روزی در ذهن خود داشته اید، این گزینه هایی که انتخاب میکند سازنده و ریشه واساس زندگی شما را تشکیل میدهد و موجب می شود که شما در زندگیتان خوشحال و یا ناراحت باشید پس به این نتیجه خواهیم رسید که انتخاب درست گزینه هایمان است که زندگی ما را میسازد و ما را در طول زندگی شکل میدهد، هر انتخاب شما خود باعث شروع رفتار هایی از شما است که بعد از گذشت زمان تبدیل به عادت هایتان میشود.

پس اگر انتخاب های بدی داشته باشید این خودتان هستید که ضرر کرده و زمان را نیز از دست داده اید و  آن زمان که متوجه میشوید  گزینه ای را در زندگیتان انتخاب کردید که منجر شده زندگیتان متناسب با آن انتخاب تغیر کند حال مجبورید که تا دیر تر از آن نشده بروید سراغ انتخابی دیگر از میان گزینه هایتان فقط توجه داشته باشید که زمان همچون طلا است پس اگر زندگی خود را تحت تاثیر انتخابی اشتباه قرار دادید به سرعت مسیرتان را تغیر دهید چرا که هر زمان که ماهی را از آب بگیرید تازه است.

اما انتخاب ها فقط زمانی صورت میگیرند که شما گزینه ای برای انتخاب داشته باشید در غیر اینصورت است که شما باید پذیرنده ی مجهولاتی باشید که سر راه شما قرار میگیرند، در اصل شما انتخاب میکنید که گزینه ی دیگری را انتخاب کنید پس باید بدنبال گزینه ی دیگر بروید اما چگونه ممکن میشود؟ شما فقط زمانی میتوانید گزینه ی دیگری را در زندگی و ذهنتان خلق کنید که خودتان را به نهو احسنت بشناسید، و این خودشناسی است که به شما اجازه میدهد تا گزینه ی دیگری برای انتخاب داشته باشید.

جالب است بدانید که افرادی هستند که موفقیت را حاصل خوش شانسی میدانند و این دسته افراد سخت در اشتباه هستند چون چیزی به نام شانس وجود ندارد، و اما با باشعوری همراه شوید تا نکاتی در ارتباط با شانس متوجه شوید که شما را شگفت زده خواهد کرد. در نهایت این تکانش است که شما را به موفقیت میرساند فقط کمی صبور باشید خودتان خواهید دید قدرت جادویی تکانش را.

خوش شانسی

خوش شانسی

خوش شانسی یا بد شانسی اصلا آیا واقعا چیزی بنام شانس وجود دارد؟ و اما نظر شخصی من درباره شانس این است که شانس آرزوی واهی افراد ضعیف است، در اصل افرادی که قدرت انتخاب و یا انجام کار ها و اهداف خود را ندارند به خود میگویند بد شانس اما شاید برایتان جالب باشد که اکثر افراد موفق چیزی به نام شانس را قبول نداشته و خوش شانسی و یا بد شانسی را بهانه های افراد ضعیف برای تنبلیشان میدانند و اما ببینیم نظر دارن هاردی در ارتباط با شانس در کتاب اثر مرکب چگونه است: تفاوت بین ثروت، سلامتی و شادی افسانه ای با شکست، افسردگی و بیماری بسته به انتخاب شما در مسیر زندگی دارد، همه ی ما خوش شانس هستیم. اگر سالم هستید و کمی هم خوردنی در قفسه دارید شما حقیقتا خوش شانس هستید.

هرکسی فرصت خوش بختی را دارد زیرا در ماورای سلامتی ما، شانس با مجموعه ای از گزینه ها و انتخاب هایمان بدست می آید. و اما فرمولی که در کتاب اثر مرکب آمده برای خوش شانسی چنین است:

  1.  آمادگی (رشد شخصیتی) +
  2.  نگرش (عقیده_تفکر-اندیشه) +
  3.  فرصت (چیز خوبی که در مسیر شما قرار میگیرد) +
  4.  عمل کردن (انجام دادن کاری در ارتباط با آن)= شانس

۱ – آمادگی

آمادگی در صورتی بوجود می آید که چنانچه خود را آماده سازید و برای رشد دادن خود به طور پیوسته تلاش کنید و با افزایش مهارت، دانش، تخصص، ارتباطات، منابع به سوی موفقیت حرکت کنیدو برای رسیدن به موفقیت آنچه که لازم است از آن بهره بگیرید و فرصت های بزرگ را در اختیار خود دارورید آن زمان است که شما آمادگی لازم را کسب کرده اید.

۲ – نگرش

نگرش راهیست که با اندیشه هایمان عجین شده و خود نیز در راستای رسیدن به هدفمان پایه و اساس اصلی را دارد که داشتن نگرشی صحیح سبب می شود تا در زندگانیمان به سمت موفقیت حرکت کنیم یا به قول دارن هاردی بخشی از شانس تلقی می شود.

۳ – فرصت

فرصت یعنی بدست آوردن امکان هایی در پیش روی مان داریم برای پیشرفت و رشد شخصی ما خیلی تاثیر گذار است. فرصت بخشی از شانس است که موجب می شود میزان خوش شانسیمان بیشتر شود و اما این شانس سریع تر و متفاوت تر از آنچه که انتظارش را دارید بدست می آید.

۴ – عمل کردن

عمل کردن مرحله آخریست که خود کامل کننده شانس است، اگرچه این شانس از طرف خداوند مالک جهان هستی به شما رسیده است، اما خود شانس نیز نیازمند انجام دادن و عمل‌کردن به هدف هایتان صورت میگیرد و در نهایت شما فردی خوش شانس خواهی بود.

تکانش

تکانش همان نیروی سحرآمیزی است که شما آن را نمی بینید اما در مسیر رسیدن به موفقیت بشدت کمکتان می کند اما تکانش چیست و چگونه عمل میکند؟ قبل از هرچیزی دیگری میرویم به سراغ کتاب اثر مرکب که به سخنان دارن هاردی در ارتباط با تکانش بپردازیم: می خواهم یکی از دوستان بسیار خوبم را به شما معرفی کنم. این دوست من بسیار به افراد سرشناسی چون، بیل گیتس، استیو جابز، ریچارد برانسون، مایکل جوردن، لانس آرم استرانگ، مایکل فلپس و هر فرد موفق دیگری که میشناسید نزدیک است و در زندگی بسیاری از آنها تاثیر گذار می باشد. من او را تکانش بزرگ می‌خوانم، بدون شک تکانش یکی از قدرتمند ترین و مرموزترین نیروهای کسب موفقیت است، شما تکانش را نه میبینید و نه احساس میکنید اما میدانید چه زمانی آن را بدست آورده اید.

تکانش میتواند چون منجنیقی شما را به سوی طبقات فوقانی موفقیت پرتاب کند. اگر شما تکانش را نزد خود داشته باشید دیگر هیچکس نمیتواند با شما رقابت کند، چرا که داشتن تکانش مانند کلیدی می ماند که قفل های بزرگ موفقیت را باز میکند و همچون پشتوانه ای به شما قدرت فزونی میبخشد، اما شاید برای شما سوال باشد که چگونه می‌توان تکانش را کنترل کرد؟ باید به شما بگویم اگر کلاس فیزیک دوره دبیرستان خود را به یاد آورید حتما میدانید که قانون اول نیوتن به نام لختی یا اینرسی شناخته شده است. اشیاء در حال سکون تمایل دارند که در همان حالت بمانند، مگر آنکه نیروی خارجی بر آن وارد شود. اشیاء در حال حرکت تمایل دارند که همانگونه متحرک بمانند، مگر آنکه چیزی آن ها را از جنبش باز دارد.

بزارید مثالی بزنم که بهتر متوجه شوید اکثرا افراد تنبل دوست دارند همیشه در یک حالت بمانند اما افراد موفق و بزرگ که به یک هماهنگی و توازن موفقیت آمیز میرسند با تلاش های بسیار به کارشان ادامه می دهند و در نهایت به موفقیت های پی در پی میرسند. می بینید تکانش دقیقا همچون همان چرخ و فلک هایی است که در کودکی سوار میشدیم در ابتدا حرکت دادن آن چرخ و فلک بسار سخت و دشوار بود اما هنگامی که میچرخید و سرعتش زیاد تر میشد دیگر از کنترل خارج میشد و خودش میچرخید بدون آن که نیاز به چرخاندن داشته باشد.

موفقیت نیز همچون تکانش اس ایتدا باید بسیار تلاش کنیم تا به حرکت درش بیاوریم اما بعد از آنکه به حرکت در آمد خود دور میگیرد و سرعت رسیدن موفقیت بیشتر میشود و همینگونه ادامه پیدا میکند امیدوارم که به خوبی تکانش را متوجه شده باشید زیرا در این کتاب یکی از مهم ترین بخش ها تکانش است و اگر در زندگی خود از آن استفاده کنید به جد شما موفق خواهید شد. و اما در نهایت به نظرات بزرگان درباره اثر مرکب میپردازیم.

نظرات بزرگان درباره اثر مرکب

نظرات بزرگان درباره اثر مرکب

اثر مرکب صندوقی ارزشمند از ایده ها برای کسب موفقیت های بزرگ است که دستیابی به آن ها را برای خود غیر ممکن می دیدید.
برایان تریسی (سخنگو و نویسنده کتاب های انگیزشی)

فرمولی درخشان برای زندگی خارق‌العاده، آن را بخوانید و مهم تر این که به آن عمل کنید.
جک کنفیلد (نویسنده کتاب اصول موفقیت :چگونه از جایی که هستیم به جایی که میخواهیم باشیم برسیم)

دارن هاردی کتاب انجیل جدیدی برای پرورش دادن خود نوشته است، اگر به دنبال برنامه ای واقعی با ابزاری حقیقی هستید تا بتوانید زندگی خود را تغییر دهید ورویای تان را تحقق ببخشید، اثر مرکب این کار را برای شما انجام خواهد داد.
دیوید باخ (مؤسس کمپانی باخ و نویسنده کتاب پر فروش میلیونر اتوماتیک)

این کتاب شما را قادر خواهد ساخت از نردبان موفقیت در هر قدم دو پله بالا بروید. آن را بخرید، بخوانید و نگه دارید.
جفری گیتومر (نویسنده کتاب فروش انجیل و کتاب کوچک قرمز مزایده ای)

هرچند یک بار فرصت هایی داریم که میتونایم از جایی که هستیم به جایی که دوست داریم، جست بزنیم. کتاب اثر مرکب همان فرصت است، اکنون زمان شما است کاری عالی از نوری هدایت کننده را آغاز کنید.
روبین شارما (نویسنده کتاب پر فروش راهبی که اتومبیل خود را فروخت و رئیسی که لقبی ندارد.)

 

منبع: آمازون

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

معرفی کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

کتاب بسه دیگه گند نزن به انگلیسی: Stop Doing That Shit یکی دیگر از شاهکار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *