خانه / بیوگرافی / بازیگر / با لئوناردو دی کاپریو بیشتر آشنا شوید

با لئوناردو دی کاپریو بیشتر آشنا شوید

بیوگرافی کامل لئوناردو دیکاپریو

لئوناردو دی کاپریو به انگلیسی: Leonardo DiCaprio همانطور که خودتان می دانید یکی از بازیگران محبوب هالیوودی بوده که با آن چهره شیرین و موهای لخت توانسته است دل میلیون ها نفر را به سمت خود جذب کند.

لئوناردو دی کاپریو در سال ۱۹۷۴ در شهر لنس آنجلس واقع در ایالات کالیفرنیا به دنیا آمده است. جالب است بدانید که مادرش ایرملین ایندربرکن زمانی که لئو را در شکم خود داشت در حال تماشای نقاشی های داوینچی بود که یکدفعه بچه لگد می زند و به همین دلیل شد که اسمش را از روی آن هنرمند برداشت.

متاسفانه زمانی که لئوناردو تنها فقط یک سال داشت، مادر و پدرش از هم طلاق می گیرند و جدا می شوند و لئوناردو همراه مادرش در محله فقیرنشینی با نام اکو پارک که موسوم به زاغه‌ های هالیوود است زندگی کردند.

فکرش را بکنید چنین بچه ای در آینده که بزرگ می شود برای علاقه اش به سینما ابتدا کار خود را در سن ۱۴ سالگی از تبلیغات تلوزیونی شروع می کند که بعد از آن به دلیل نقش آفرینی های جذابش در فیلم های دار و دسته های نیویورکی، تایتانیک، تلقین …. توانسته است یکی از ستاره های اصلی در هالییوود شود که در واقع اولین اسکار خود را در سال ۲۰۱۶ به دلیل نقش آفرینی در فیلم بازگشته ؛ به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرده و تا الان ۶ با موفق به کسب جایزه اسکار شده است.

امروزه همانطور که در پیج اینستگرامش می بیند خود را مشغول کار های محیط زیستی کرده است که معلوم است علاقه زیادی به محیط زیست دارد. در ادامه با باشعوری همراه باشید تا درباره لئوناردو دی کاپریو بیشتر بدانید.

حقایق جالب درباره لئوناردو دی کاپریو

۱۷ حقایق جالب درباره لئوناردو دی کاپریو

 

۱ – اولین بار در تبلیغاتی درباره شیر (milk) در تلویزیون ظاهر شد.

۲ – برای بازی در فیلم زندگی “جیمز دین” بازیگر، انتخاب شد اما آن را رد کرد زیرا معتقد بود برای این نقش تجربه کافی ندارد.

۳ – در سال ۱۹۹۸ توسط مجله people در لیست ۵۰ فرد زیبای جهان قرار گرفت.

۴ – برای فیلم مرد هاروارد (۲۰۰۱) انتخاب شد اما از آن جا که سازندگان قادر به پرداخت دستمزد پیشنهادی او را نبودند، این نقش به آدریان گنجور داده شد.

۵ – در انتخابات ۲۰۰۴ از جان کری حمایت کرد و در ۱۱ ایالت مختلف ۲۰ سخنرانی درباره محیط زیست در دولت بوش انجام داد.

۶ – برای نقش پیتر پارکر در مرد عنکبوتی (۲۰۰۲) در نظر گرفته شده بود.

۷ – برای نقش آناکین اسکای والکر در جنگ ستارگان (۲۰۰۲) پیشنهاد شده بود.

۸ – بازیگران مورد علاقه اش رابرت دنیرو و جک نیکلسون هستند.

۹ – بازیگر زن مورد علاقه اش در تمام زمان ها مریل استریپ است.

۱۰ – دی کاپریو و جیسون رابردز هر دو به خاطر بازی در نقش “هاوارد هیوز” نامزد دریافت جایزه اسکار شدند، رابردز در فیلم ملوین و هاوارد (۱۹۸۰) و دی کاپریو برای فیلم هوانورد (۲۰۰۴).

۱۱ – کیت وینسلت، ماریون کوتیار و تام هاردی از دوستان صمیمی او هستند.

۱۲ – بازی در نقش مایکل پیت در فیلم خیالباف ها (۲۰۰۳) را نپذیرفت زیرا معتقد بود سنش برای بازی در نقش پسر ۲۰ ساله زیاد است.

۱۳ – کارگردان مورد علاقه اش مارتین اسکورسیزی است.

۱۴ – دی کاپریو، کیت وینسلت و جیمز کامرون متعهد شدند زندگی میلوینا دین (آخرین بازمانده کشتی تایتانیک) را از نظر مالی ساپورت کنند اما بعدها گزارش شد این خانم برای پرداخت صورت حساب های خانه سالمندان مجبور به فروش نشان خود در سال ۲۰۰۹ شده است.

۱۵ – کیت وینسلت او را بهترین بازیگر نسل خودش می داند.

۱۶ – بازی در نقش استیو جابز (۲۰۱۵) را نپذیرفت.

۱۷ -لئوناردو دیکاپریو  پس از نقش آفرینی در گرگ وال استریت (۲۰۱۳) آنقدر خسته بود که تا دو سال بعد از آن هیچ نقشی را نپذیرفت. فیلم بعدی او بازگشته (۲۰۱۵) بود.

کتاب گرگ وال استریت اثر جردن بلفورت

فیلم های لئوناردو دیکاپریو

فیلم های لئوناردو دیکاپریو

 

۱۹۹۲ – پیچک سمی
۱۹۹۳ – چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد
۱۹۹۳ – زندگی بچه
۱۹۹۴ – مهمانی شلیک با پا
۱۹۹۵ – خورشید‌گرفتگی کامل
۱۹۹۵ – خاطرات بسکتبال
۱۹۹۵ – سریع و مرده
۱۹۹۶ – اتاق ماروین
۱۹۹۶ – رومئو و ژولیت
۱۹۹۷ – تایتانیک
۱۹۹۸ – شهرت
۱۹۹۸ – مردی در نقاب آهنی
۲۰۰۰ – ساحل
۲۰۰۲ – اگر می‌توانی منو بگیر
۲۰۰۲ – دار و دسته‌ های نیویورکی
۲۰۰۴ – مردگان
۲۰۰۴ – هوانورد
۲۰۰۶ – الماس خونین
۲۰۰۸ – جاده انقلابی
۲۰۰۸ – مجموعه دروغ‌ها
۲۰۰۹ – یتیم
۲۰۱۰ – تلقین
۲۰۱۰ – هابل سه‌ بعدی
۲۰۱۰ – جزیره شاتر
۲۰۱۱ – جی. ادگار
۲۰۱۱ – نیمه ماه مارس
۲۰۱۱ – گردش شنل‌ قرمزی
۲۰۱۲ – جنگوی آزاد شده
۲۰۱۳ – گرگ وال استریت
۲۰۱۳ – خارج از کوره
۲۰۱۳ – رانر رانر
۲۰۱۳ – گتسبی بزرگ
۲۰۱۴ – ویرونگا
۲۰۱۵ – پیش از سیل
۲۰۱۵ – بازگشته

سخنان لئوناردو دی کاپریو

سخنان لئوناردو

 

من در محله‌ای پر از مواد مخدر و فسادهای اخلاقی بزرگ شدم و این واقعاً وحشتناک بود. خودم هم دو بار به سرم زد تا به سمت مصرف هروئین بروم. مواد مخدر می‌تواند زندگی شما را نابود کند چرا که بعد از مصرف، شما دیگر خودتان نیستید. در کودکی دوستان زیادی نداشتم و در این مدت بارها از بچه‌های دیگر کتک خوردم. مادرم همیشه سعی می‌کرد مرا به بهترین مدارس بفرستد و پدرم نیز هر از گاهی مرا با خود پیش هنرمندان دیگر می‌برد. همین چیزها باعث شد که محیط مسموم اطرافم، آنچنان تأثیر منفی روی من نگذارد.

در دوران مدرسه همیشه تقلب می‌کردم و در خانه نیز حوصله ی نشستن و مشق نوشتن را نداشتم. در امتحاناتم همیشه سعی می‌کردم کنار باهوش‌ترین فرد کلاس بنشینم.

قبول دارم که در ابتدای راه بازیگریم در فیلم‌ها و سریال‌های به درد نخوری بازی کرده‌ام ولی شما در آن سن، مجبورید برای جلب توجه دست به هر کاری بزنید.

هر بار که نقش پسری جوان به من پیشنهاد میشد یاد ریور فونیکس می‌افتادم. فقدان او درد بزرگی برای سینماست. ریور قهرمان دوران کودکی من بود و همیشه دوست داشتم او را از نزدیک ملاقات کنم. در شب هالوین سال ۱۹۹۳ او را در شرایطی دیدم که حسابی رنگش پریده بود و حال مساعدی نداشت. تا خواستم به خودم بیایم و سلام دهم ناگهان از مقابل چشمانم غیب شد. او همان شب به کلوپ رایپر روم که متعلق به جانی دپ بود رفت و همانجا درگذشت.

متنفرم از اینکه به من بگویند با افزایش سن باید همچون بزرگسالان فکر کنی. صادقانه بگویم دوست دارم دوباره به ۱۸ سالگیم برگردم. در آن زمان تصور غلطی که وجود داشت این بود که همه می گفتند من در سینما نماینده ی گروهی از بچه های وحشی و پر شرو شور هستم. در حالی که اصلاً اینطور نبود و من فقط زندگی خودم را می کردم. تصور غلط دیگر این بود که همه خیال می‌کردند من فقط توانایی بازی در نقش‌های کوچکتر از سن خودم را دارم در حالی که می‌توانستم در نقش‌های بزرگتر از سنم نیز بازی کنم.

به محض اینکه توجه مردم به شما زیاد می‌شود و به شهرت و محبوبیت خاصی می‌رسید، شما به قدرتی دست می‌یابید که پیش از این در زندگیتان تجربه‌اش نکرده‌اید. همین موضوع باعث می‌شود که مغرور شوید یا با مردم بی‌ادبانه رفتار کنید. این یک احساس غلط است. اینکه فکر کنید خیلی توانا هستید یا به تنهایی مسیر تاریخ را تغییر داده‌اید.

هیچگاه در زندگیم در مصرف چیزی زیاده روی نکردم. من نه با جت‌های خصوصی پرواز می‌کنم، نه محافظ شخصی دارم و نه دست به خریدهای دیوانه‌وار می‌زنم. بیشتر سعی می‌کنم پولم را خرج خرید خانه در مکان‌های مختلف کنم. یا خرید ساعت‌های مچی گرانقیمت یا پوستر اوریجینال فیلم‌های سینمایی. من عاشق پوستر فیلم‌های کلاسیک هستم.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ دونالد ترامپ Donald John Trump یکی از شخصیت های میلیاردر در ایالات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *