خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش پست گذاشتن در فیسبوک | راهنمای کامل و تصویری

آموزش پست گذاشتن در فیسبوک | راهنمای کامل و تصویری

چگونه در فیسبوک پست بگذاریم

آموزش پست گذاشتن در فیسبوک همراه با تصاویر

یکی از شیک ترین و بهترین شبکه اجتماعی در زمینه اشتراک پست های ویدئویی و تصویری، اپلیکیشن فیس بوک بوده که با استفاده از آن می توانید هر چقدر که دوست داشته باشید، پست های متنوع بگذارید به طوری که دوستان یا friends های شما بتوانند پست های شما را لایک کنند و برایتان کامنت بگذارند. (اپلیکیشن facebook در سال های اخیرا دارای محیط کاربری ساده ای بود که البته کمی کار با آن پیچیده به نظر می رسید، لازم به ذکر بوده که در آن زمان کمتر شخصی از اپ استفاده می کرد و بیشتر از خود وبسایت فیسبوک می توانستید به حساب خود دسترسی داشته باشید)

امروزه پس از گذر چندین سال، محیط کاربری فیسبوک به قدری حرفه ای شده که حتی بچه ده ساله هم می تواند از آن استفاده کند. اما خب در ابتدایی که شما فیسبوک را در گوشی نصب می کنید، اوایل کمی برای شما ناآشنا می باشد به طوری نمی توانید پستی برای دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دقیقا در همین زمان است که برای بسیاری از دوستان این سوال پیش می آید که چگونه در فیسبوک پست بگذاریم؟ اما بهتر است بگویم که آنقدر ها هم که فکر می کنید قضیه سخت و پیچیده نیست، بلکه شما فقط کافیه با محیط کاربری فیس بوک آشنا شوید که دقیقا در این پست می خواهیم به صورت کامل و حرفه ای، تمامی ابعاد پست گذاری در فیسبوک را برای شما عزیزان شفاف سازی کنیم (لازم به ذکر است که سایت باشعوری یکی قدرتمند ترین منابع شناخته شده در زمینه آموزش ترفند شبکه های اجتماعی بوده که برای آموزش پست زدن در فیس بوک از گوشی اندروید استفاده شده است)

چگونه در فیسبوک پست بگذاریم؟

شما به راحتی می توانید با استفاده از گوشی که در چند روز پیش فیسبوک را نصب کرده بودید، در فیسبوک Post بگذارید اما قبل از اینکه وارد جزئیات شویم، در ابتدا پیشنهاد می کنم که حتما به گوگل پلی بروید و facebook خود را بروزرسانی کنید تا در روند کاری، مشکلی برایتان پیش نیاید.

پس از اینکه فیسبوک را در گوشی باز کردید، همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم، در بالای صفحه فیسبوک، ۶ دسته بندی قرار دارد که اگر بخواهیم از سمت چپ، همه آن ها را تعریف کنیم: گزینه ای که به شکل خانه بوده، در واقع همان time line می باشد و پست هایی که از طرف دوستان منتشر می شود را می توانید از این بخش تماشا کنید – اگر بخواهید با شخصی به صورت خصوصی چت کنید یا به اصطلاح اینستاگرامی، دایرکت داشته باشید، می توانید به بخش دومی که به شکل دو نفره بوده وارد شوید.

سومین بخش که به شکل سه نفره می باشد، در واقع امکان چت گروهی بوده که جدیدا با آپدیت های فیسبوک می توانید به صورت گروهی در فیسبوک فعالیت داشته باشید و برای خود یک گروه درست کنید یا اینکه عضو یک گروه جدید شوید – چهارمین بخش که دقیقا در تصویر برای شما آبی شده است به معنی این بوده که دقیقا در همان صفحه قرار داریم که در واقع باید به همین صفحه ای که با شکل آدم تک نفره نشان داده شده است وارد شوید (این بخش مربوط به پروفایل شخصی شما می باشد) و به همین جهت یک پست جدید را برای به اشتراک گذاری ایجاد کنید.

نحوه پست زدن در فیس بوک

پس از اینکه به صفحه پروفایل خود مراجعه کردید، در همان صفحه کمی به پایین تر مراجعه کنید تا به یک بخش خیلی مهم برسید: آن بخش که برای ایجاد پست در فیس بوک می باشد، با عبارت «what’s on your mind» در دسترس شما قرار دارد که دقیقا در همان باکس باید کلیک کنید.

صفحه جدیدی که برایتان باز شده در واقع آغاز اولین قدم شما بوده که باید تعیین کنید به چه صورت می خواهید پست بسازید؟ اگر روی صفحه سفید کلیک کنید در واقع می توانید متن دلخواه خود را تایپ کنید و پست خود را در قالب تک نوشته ارسال کنید اما خب اگر دوست داشته باشید، می توانید پست خود را در قالب ویدیو یا عکس ارسال کنید و در صورت نیاز می توانید برای آن یک متن نیز بنویسید پس اگر ی می خواهید عکس یا ویدئویی را در پست فیس بوک خود بگذارید، دقیقا در پایین صفحه گزینه با عبارت «Photo/Video» در دسترس شما می باشد که اگر روی آن کلیک کنید، در همان لحظه وارد گالری موبایل خود می شوید.

چگونه می توانیم در facebook پست بگذاریم

پس از کلیک بر روی گزینه فوق، یک صفحه جدید برایتان باز می شود که خب سفید بودنش به خاطر این است که شما برای اولین بار است که می خواهید پست بگذارید و دسترسی کامل فیسبوک را آزاد نکرده اید، پس برای شروع باید روی گزینه آبی رنگ در وسط صفحه که با عبارت «Allow Access» در قرار دارد کلیک کنید و دسترسی به گالری گوشی خود را در اپ فیسبوک باز کنید.

آموزش کامل پست گذاری در فیس بوک

همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم، پس از کلیک بر روی گزینه فوق، گالری گوشی شما در فیسبوک باز می شود و می توانید روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید (نکته ای که در این قسمت وجود دارد، اینه که شما می توانید چندین عکس را در قالب یک پست منتشر کنید پس اگر انگشت خود را روی یکی از عکس ها کلیک کنید، متوجه میشوید که عدد یک به گوشه تصویر اضافه شده است و با کلیک روی سایر عکس ها، عدد به ترتیب نشان داده می شود که این یعنی شما می توانید چند عکس را همزمان در یک پست قرار دهید)

گذاشتن پست عکس با متن در فیسبوک

 

پس از اینکه تصویر خود را انتخاب کردید، در بالای صفحه، یک گزینه «Next» قرار دارد که اگر روی آن کلیک کنید به مرحله بعدی منتقل می شوید. در صفحه بعد شما می توانید اقدامات نهایی خود را روی پست اعمال کنید؛ اگر در پایین صفحه دقت کنید، متوجه میشوید که ۴ شکلک در دسترس شما می باشد:

  • گزینه اول که به شکل تصویر و گالری است، با کلیک روی آن، دوباره به گالری موبایل منتقل می شوید و می توانید عکس یا ویدئویی که فراموش کرده بودید را اضافه کنید.
    دومین گزینه که به شکل یک آدم ی می باشد در واقع برای زمانی مفید است که قصد دارید آدرس صفحه یکی از دوستان خود را روی پست خود mention کنید (یعنی آدرس طرف دلخواه روی عکس پست مورد نظر قرار می گیرد)
  • سومین گزینه همان ایموجی و استیکر بوده که می توانید از آن ها در پست استفاده کنید.
  • چهارمین گزینه که به شکل قرمز بوده در واقع همان آیکن Location می باشد و می توایند با استفاده از آن، لوکیشن و موقعیت دلخواه خود را روی پست قرار دهید (فکر کنید که عکس هایی که از سفر به اصفهان گرفته اید را می خواهید در فیسبوک پست بگذارید و می توانید لوکیشن دقیق اصفهان را روی تصویر ها لحاظ کنید)

راهنمای پست گذاشتن در facebook

در بالای تصویر پست ها، عبارتی با عنوان «Say something about these photos» قرار گرفته است که اگر روی آن کلیک کنید بلافاصله حالت تایپ گوشی فعال می شود. در واقع از این قسمت می توانید متن و caption پست خود را بنویسید و اگر دوست داشته باشید، می توانید از هشتگ ها در متن خود استفاده کنید تا در معرض جستجو قرار گیرد.

گزینه ای هم به صورت کوچک و دکمه ای با اسم «friends» در کنار عکس پروفایل شما قرار دارد که می توانید حالت دیدن پست خود را برای بقیه تعریف کنید؛ خب این قضیه به صورت پیش فرض روی حال Friends بوده که یعنی همه دوستان شما می توانند پست شما را ببینند اما اگر وارد جزئیات شوید، می توانید تعریف کنید که پست من برای همه افراد به غیر از دوستان نیز نمایش داده شود – جالبی قضیه اینه که می توانید از آن قسمت اقدام کنید که چه کسانی پست شما نبینند یا اینکه پست شما برای افرادی که در نظر دارید، پنهان یا مخفی شود که برای اینکار گزینه «Friends Except» قرار دارد و می توانید افراد را انتخاب کنید تا پس از منتشر شدن پست در معرض دید آن ها قرار نگیرد…..

پس از اینکه اقدامات خود را روی پست انجام دادید و می خواهید آن را منتشر کنید، دقیقا در بالای صفحه، یک گزینه «Post» قرار دارد و زمانی که روی آن کلیک کنید، پست شما پس از چند ثانیه روی پروفایل تان بارگذاری می شود و از آن پس میتوانید مشاهده کنید که چه کسانی پست شما را لایک می کنند و چه افرادی برای پست شما نظر یا کامنت می گذارند

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *