خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز کمتر از ۳ دقیقه

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز کمتر از ۳ دقیقه

چگونه می توانیم روی کامپیوتر واتساپ نصب کنیم

آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر و لپ تاپ ویندوز همراه با تصاویر

یکی از پیام رسان هایی که می توانید بدون دردسر فیلترینگ از آن استفاده کنید، پیام رسان whatsapp بوده که امروزه مورد علاقه بسیاری از کاربران شده است. اما بیشتر کاربران واتساپ که از آن در گوشی و موبایل استفاده می کنند، عده ای از عزیزانی هم هستند که می خواهند واتساپ را روی کامپیوتر یا دسکتاپ داشته باشند چرا که بسیاری در محل کار یا پشت لپ تاپ هستند و همین باعث می شود که برای سهولت، واتساپ را روی سیستم داشته باشند و سریعا به چت و گفتگو با مخاطبین خود بپردازند.

برای دوستانی که برایشان سوال پیش آمده که چگونه می توانیم روی کامپیوتر واتساپ نصب کنیم؟ باید بگم که شما می توانید از دو نسخه وب و دسکتاپ واتساپ استفاده کنید که در این قسمت میخواهیم برایتان توضیح دهیم که چطور از واتساپ در لپ تاپ ویندوز استفاده کنید چرا که نسخه وب whatsapp بسیار دردسر می باشد؛ شما فکرش را بکنید که هر دفعه ای که بخواهید وارد واتساپ خود شوید، باید به سایت واتساپ مراجعه کنید و ….

اما بهترین حالت اینه که شما خود اپ واتساپ را در سیستم خود نصب کنید تا هر زمان که خواستید، واتساپ را به سرعت باز کنید. در ابتدا لازم است شما را با یکی از ویژگی های واتساپ در دسکتاپ آشنا کنم که بسیاری از کاربران به خاطر همین ویژگی، بسیار ناراحت و عصبی هستند که البته حق دارند و خود من هم از این قضیه زیاد خوشم نمیاد:

این ویژگی به این صورت بوده که هر وقت بخوای از واتساپ سیستم کامپیوتر استفاده کنید، باید اینترنت موبایلی که در آن واتساپ دارید روشن باشد، در غیر این صورت، واتساپ در سیستم لپ تاپ برایتان باز نمی شود؛ دقت داشته باشید که منظورم اینه که همان حساب واتساپی که در گوشی خود دارید، اگر بخواهید در کامپیوتر از آن حساب واتساپ استفاده کنید، باید اینترنت همان گوشی روشن باشد .

اما خب بالاخره با این موضوع باید کنار آمد. البته امیدواریم که با آپدیت های واتساپ این مشکل برطرف شود. لازم به ذکر است که این ویژگی در واقع نکته امنیتی داره چرا که اینطوری هر کسی نمیتونه به حساب واتساپ شما دسترسی داشته باشه. در ادامه با سایت باشعوری همراه شوید و تا با کمک همدیگه بتوانیم واتساپ را در کامپیوتر شما عزیزان نصب و راه اندازی کنیم.

چگونه می توانیم روی کامپیوتر واتساپ نصب کنیم؟

ابتدا شما باید برنامه واتساپ را روی سیستم خود نصب کنید که البته باید حواستان باشد که سیستم شما ۳۲ یا ۶۴ بیت می باشد. (لازم به ذکر است که فرقی نمی کند کامپیوتر یا لپ تاپ شما چه ویندوزی باشد) در قسمت زیر می توانید نرم افزار واتساپ خود را برای ویندوز ۷ – ۸ – ۱۰ نصب و اجرا کنید.

دانلود whatsapp برای سیستم های ۳۲ bit
دانلود whatsapp برای سیستم های ۶۴ bit

پس از نصب واتساپ روی سیستم، همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ یک QR کد به شما نشان داده می شود که با اسکن کردن آن، واتساپ را روی سیستم نصب کنید. پلتفرم دسکتاپ واتساپ به نوعی تنظیم شده است که دیگر لازم نباشد با وارد کردن شماره همراه، سریعا به حساب متصل شد چرا که همانطور که اشاره کردیم، این مراحل حکم امنیتی را برای حساب واتساپ شما دارد….

نصب واتساپ روی کامپیوتر بدون شماره موبایل

اگر QR code صفحه غیر فعال شد، همانطور که مشاهده می کنید؛ آن قسمت از صفحه به رنگ سبز شده و عبارت «Click to reload QR code» را برایتان نشان می دهد و به معنی این است که برای دوباره نشان دادن کد باید روی آن قسمت سبز رنگ شده کلیک کنید.

طریقه نصب واتساپ روی لپ تاپ

در گام دوم شما باید گوشی خود را بردارید و دقیقا همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ روی گزینه سه نقطه ای در بالای صفحه کلیک کنید تا یک لیست کوتاه برایتان باز شود سپس روی گزینه «Whatsapp web» ضربه بزنید.

آموزش تصویری نصب واتساپ روی کامپیوتر

در صفحه ای که برایتان باز می شود مربوط به تاریخچه یا هیستوری سیستم های login شده به حساب واتساپ شما می باشد که البته اگر برای بار اولتان باشد، این قسمت خالی می باشد و شما تنها کاری که باید انجام دهید، اینه که روی گزینه + در بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه اسکن برایتان باز شود.

نصب برنامه واتساپ روی دسکتاپ

همانطور که متوجه شد، با استفاده از اسکن واتساپ می توانید آن را به سمت QR code که روی صفحه مانیتور شما قرار گرفته است، بگیرید تا عملیات اسکن با موفقیت انجام شود. نگران نباشید، همان زمانی که scan گوشی رو به سمت کامپیوتر می گیرید، سریعا به حساب واتساپ خود وارد میشوید که البته یادتان بماند حتما اینترنت گوش هم روشن باشد.

راه اندازی واتساپ روی لپ تاپ و کامپیوتر

در آخر هم باید به یکسری نکات حرفه ای و لازم نیز در رابطه با راه اندازی واتساپ روی لپ تاپ و کامپیوتر اشاره کنم که حتما باید آن ها زیر نظر داشته باشید. اولین مورد در رابطه با اون عزیزانی بوده که میخوان واتساپ روی سیستم رو بدون گوشی انجام دهند که متاسفانه باید بگم که این مورد به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد….

دومین مورد اینه بعد از نصب واتساپ روی دسکتاپ و کامپیوتر، شاید برایتان پیش بیاد که هر زمان سیستم خود را روش می کنید، به صورت پیش فرض، whatsapp روی ویندوز باشد می شود که این مورد می تواند بسیاری از عزیزان را عصبی کند، از طرفی هم باز شدن خودکار واتساپ روی ویندوز باعث می شود تا سیستم کند شود پس بهتره که آن را متوقف کنید (لازم به ذکر است که این مورد بیشتر برای ویندوز ۱۰ اتفاق می افتد)

برای غیر فعال کردن باز شدن خودکار روی سیستم، شما باید از طریق تنظیمات خود واتساپ اقدام کنید. روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ روی گزینه «Settings» کلیک کنید.

واتساپ دسکتاپ ویندوز 7 و 10

بعد از ورود به صفحه تنظیمات، همانطور که مشاهده می کنید، چندین گزینه در دسترس شما بوده که در این قسمت باید روی گزینه «Desktop settings» کلیک کنید که به معنای تنظیمات دسکتاپ می باشد. (از اینستاگرام در دسکتاپ و کامپیوتر استفاده می کنی؟ اگر نمیدونی که چطور با کامپیوتر در اینستاگرام پست بزاری، همین حالا روی * راهنمای پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر * کلیک کن)

راهنمای استفاده از واتساپ در کامپیوتر

پس از کلیک بر روی گزینه فوق، شما به صفحه جدید منتقل می شوید که تنها یک گزینه در آنجا قرار دارد و به عبارت «start whatsapp at login» مشخص می باشد. اگر تیک این گزینه فعال بوده، شما باید آن را غیر فعال کنید تا دیگر از این پس، با روشن کردن سیستم، واتساپ شما به صورت پیش فرض باز نشود.

آموزش راه اندازی واتساپ در لپ تاپ

نکته بعدی که بهتر است آن را بدانید، اینه که شما باید زیر نظر داشته باشید که حساب واتساپ خود را روی چند سیستم وارد کرده اید و اگر مسائل امنیتی پیش بیاد بتوانید آن را سریعا از آن سیستم ها حذف کنید. خوشبختانه شما می توانید از داخل واتساپ گوشی، تمامی سیستم های وصل شده به حساب خود را ببینید که در ادامه به آن می پردازیم:

آموزش نصب واتساپ روی ویندوز 10

واتساپ گوشی خود را باز کرده و سپس در بالای صفحه، روی گزینه سه نقطه کلیک کنید و بعد از باز شدن لیست کوتاه، روی گزینه Whatsapp web کلیک کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، تنها یک سیستم به واتساپ من وصل می باشد که ویندوز دسکتاپ می باشد. یک گزینه ای در این قسمت قرار دارد که با کلیک بر روی آن، واتساپ شما از روی تمامی سیستم های دیگر، غیر فعال می شود و آن گزینه هم عبارت «Log out from all devices» می باشد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *