خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش حذف اکانت جیمیل از گوشی دیگران | قدم به قدم و تصویری

آموزش حذف اکانت جیمیل از گوشی دیگران | قدم به قدم و تصویری

چگونه جیمیل خود را از گوشی دیگران حذف کنیم

آموزش حذف اکانت جیمیل از گوشی دیگران همراه با تصاویر

برای فعالیت در شبکه های گوگل و بازی های آنلاین، شما نیاز به یک حساب جیمیل یا گوگل دارید که البته این دو تا حساب به یک صورت می باشد که فقط نام برند شان فرق می کند. در نظر داشته باشید که زمانی شما در گوشی خود یک حساب جیمیل می سازید، آن حساب با شماره موبایل گوشی تان تایید هویت می شود شما تا زمانی که خط موبایل خود را به همراه داشته باشید، می توانید مالکیت آن حساب را در هر سیستمی گزارش کنید. برای مثال اگر شما گوشی خود را عوض کرده اید و می خواهید حساب گوگل یا جیمیل را در گوشی جدید ثبت کنید، با تایید هویت شماره موبایل خود به راحتی می توانید این کار را انجام دهید…

اما یکی از موضوعاتی که می خواهیم به صورت کلی در مورد آن صحبت کنیم، در واقع استفاده همزمان چندین دستگاه از یک اکانت Gmail می باشد (به یاد داشته باشید که به راحتی میتوان یک حساب را به چندین دستگاه متصل کرد که البته با قوانین با خیر کردن صاحب اکانت میسر می باشد، یعنی به طوری که اگر بخواهید در یک سیستم جدید، اکانتی را ثبت کنید که سازنده و نشست اصلی آن، یک دستگاه دیگر می باشد، در همین راستا یک پیام چندین گزینه ای برای خبردار کردن صاحب اکانت ارسال می شود که اگر جواب یکسان انتخاب شود، اکانت بر روی دستگاه جدید لاگین می شود)

گاهی اوقات پیش می آید که یک اکانت به هر دلیلی در چندین دستگاه های دیگر فعال می شود و همچنین خود صاحب حساب نیز از این قضیه ناراحت بوده و می خواهد هر چه سریع تر، حساب گوگل خود را از دستگاه آن فرد خارج یا پاک کند. دقیقا همچین موقعیتی برای بسیاری از ما پیش آمده است و اولین سوالی که در ذهنمان پیش می آید، اینه که چگونه جیمیل خود را از گوشی دیگران حذف کنیم؟ – در ابتدا لازم است که خونسردی خود را حفظ کنید چرا که اگر صاحب اکانت گوگل و جیمیل هستید، پس دیگر جای نگرانی نیست چرا که در تنظیمات حساب جیمیل، می توانید به راحتی دسترسی تمامی دستگاه های متصل به اکانت خود را در عرض چند ثانیه غیر فعال کنید….

سایت باشعوری یکی از منبع های اصلی در زمینه آموزش تکنیک شبکه های اجتماعی و دیگر سرویس ها بوده که می توانید تمامی آن ها را به یکباره به صورت قدم به قدم یاد بگیرید و امیدواریم که محتوای ما برای شما مفید واقع شود.

چگونه جیمیل خود را از گوشی دیگران حذف کنیم؟

برای حذف اکانت جیمیل از گوشی دیگران در ابتدا شما باید به مدیریت حساب گوگل دسترسی داشته باشید که می توانید به دو صورت نسبت به آن اقدام کنید: ۱- استفاده از اپلیکیشن جیمیل ۲ – با استفاده از مرورگر Google

ابتدا با استفاده از گوگل به شما یاد می دهیم که چطور می توانید به بخش مدیریت اکانت دسترسی داشته باشید: موتور جستجوی گوگل را باز کرده سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم، باید روی عکس پروفایل در بالا و گوشه صفحه کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود، اگر چندین اکانت گوگل داشته باشید، به ترتیب به شما نشان داده می شود که در واقع برای قطع دسترسی حساب مورد نظر از دستگاه های دیگران، باید روی اکانتی که مد نظر دارید، کلیک کنید تا وارد تنظیمات آن شوید سپس همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، عبارتی در بالای صفحه به صورت «Manage your Google Account» قرار دارد که همان مدیریت حساب گوگل و جیمیل می باشد.

اگر از اپلیکیشن جیمیل می خواهید اقدام کنید پس در مرحله اول باید به تنظیمات آن وارد شوید: برای باز کردن تنظیمات جیمیل، همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ در بالا و گوشه تصویر، گزینه ای به شکل سه خطی افقی قرار دارد که باید روی آن ضربه بزنید.

حذف جیمیل گوگل از گوشی های دیگر

در قدم بعدی، نوار دسترسی ها برایتان باز می شود که در این قسمت باید انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا به آخر منو مراجعه کنید و بر روی گزینه «Settings» با شکل چرخ دنده کلیک کنید.

پاک کردن جیمیل از سیستم های دیگر

اگر چندین حساب متفاوت در گوشی خود دارید، در صفحه بعدی، جیمیل از شما می خواهد تا بر روی اکانت مورد نظر کلیک کنید تا دسترسی های آن را برایتان باز کند. (البته اگر هنوز آن حساب را وارد اپ Gmail نکرده اید، می توانید از گزینه «Add account» برای اضافه کردن حساب جیمیل استفاد کنید)

قطع دسترسی دستگاه های متصل به جیمیل

در صفحه بعدی، همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ گزینه «Manage your Google Account» در ابتدای صفحه قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید…

مهم نیست که از کدام روش برای وارد شدن به مدیریت اکانت جیمیل و گوگل استفاده می کنید، دقیقا کار شما بعد از وارد شدن به تنظیمات حساب آغاز می شود که در واقع باید به بخش تنظیمات حریم خصوصی حساب خود مراجعه کنید.

آموزش لغو دسترسی گوشی به اکانت گوگل

همانطور که مشاهده می کنید؛ دقیقا در یر آدرس گوگل، یک نوار دسته بندی به ترتیب در دسترس شما قرار دارد که باید با انگشت خود به سمت چپ و راست هدایت کنید: اگر به سمت راست هدایت کنید؛ گزینه «Security» به وضوح برایتان مشخص می شود و در این مرحله باید روی آن ضربه بزنید.

قطع دسترسی دیگران به جیمیل

پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات حریم خصوصی، به سمت پایین صفحه مراجعه کنید تا به بخش «Your devices» برخورد کنید و همانطور که خودتان مشاهده می کنید، دستگاه هایی که به شما متصل هستند را به شما نمایش می دهد که در واقع برای دسترسی کامل به مدیریت دستگاه ها و نمایش تمامی دستگاه های که به حساب شما وصل می باشند، باید روی گزینه آبی رنگ «Manage devices» کلیک کنید.

خارج کردن دستگاه های متصل به حساب جیمیل

در مرحله آخر شما به راحتی وارد تنظیمات و مدیریت دستگاه های متصل به حساب جیمیل و گوگل خود شده اید. برای حذف حساب گوگل از گوشی دیگران ، اگر به خوبی مشاهده کنید، متوجه میشوید که حتی اسم موبایل و اینکه آی دسکتاپ باشد یا …. برایتان نمایش می دهد در کنار هر کدام از آنها، یک گزینه سه نقطه ای قرار دارد که با کلیک بر روی آن، می توانید روی گزینه «Sign out» ضربه بزنید تا حساب تان از آن دستگاه خارج شود بدون آنکه اصلا آن دستگاه متوجه اقدام شما شود.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *