خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش جستجو در کانال تلگرام در نسخه جدید | با ۳ کلیک ساده

آموزش جستجو در کانال تلگرام در نسخه جدید | با ۳ کلیک ساده

چگونه در کانال تلگرام جستجو کنیم

آموزش جستجو در کانال تلگرام همراه با تصاویر

یکی از قابلیت های ویژه و جالب که در تلگرام قرار دارد؛ ویژگی کانال یا همان Channel می باشد – حالا یا شما سازنده آن کانال هستید یا اینکه به تازگی در کانالی عضو شده اید. بالاخره در هر اکانت تلگرامی همه ما، تعدادی کانال های مورد علاقه قرار دارد که هر روزه آن را چک می کنیم. زمانی که شما در حال تماشا کردن و خواندن محتوا های کانال در تلگرام هستید، گاهی اوقات پیش می آید که شما می خواهید کلمه یا عبارتی را در کانال تلگرام سرچ کنید.

در نسخه های قدیمی تلگرام، زمانی که شما می خواستید، عبارتی را در کانال جستجو کنید، می بایست قبل آن حتما علامت # را لحاظ می کردید. اما بعد از آپدیت های متعدد در تلگرام، متوجه شدیم که دیگر نیازی به سرچ با شارپ یا هشتگ نمی باشد – در نسخه جدید تلگرام شما می توانید یک کلمه یا عبارت خالص را به راحتی جستجو کنید و به آن عبارت دسترسی پیدا کنید (البته این موضوع را به یاد داشته باشید که حتما باید آن کلمه در پست های کانال درج شده باشد)

پس اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چگونه در کانال تلگرام جستجو کنیم؟ ابتدا باید به جرات بگم که حتما از تلگرام اورجینال استفاده کنید و همچنین از آپدیت بودن تلگرام اطمینان حاصل کنید. سایت باشعوری یکی از قدرتمند ترین منابع برای آموزش ترفند های تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بوده که می توانید روزانه چندین ترفند کاربردی و مفید یاد بگیرید

چگونه در کانال تلگرام جستجو کنیم؟

ابتدا وارد کانال مورد نظر شوید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ در بالای صفحه کانال، در سمت راست (البته در صورت انگلیسی بودن) یک علامت سه نقطه قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید.

روش سرچ در کانال تلگرام

پس از کلیک بر روی علامت فوق، یک لیست کوتاه از چندین گزینه، قابل مشاهده می باشد؛ برای مثال با گزینه Mute می توانید کانال را رو حالت بی صدا قرار دهید تا زمانی که آن کانال، پست منتشر کرد، برایتان نوتیفیکیشن ارسال نشود.

اما از آن جایی که قصد جستجو در کانال تلگرام را داریم، اولین گزینه «Search» به فارسی: جستجو قرار دارد که با استفاده از آن می توانید عبارت یا کلمه مورد نظر را سرچ کنید.

جست و جو در کانال تلگرام

پس کلیک بر روی گزینه فوق، در بالای صفحه، یک کادر برای تایپ باز می شود که دقیقا در همان لحظه، کیبورد گوشی شما بالا می آید و می توانید کلمه مورد نظر را تایپ کنید – لازم به ذکر است که بسیاری از دوستان پس از تایپ عبارت، فکر می کنند که سریعا به آن عبارت دسترسی پیدا می کنند اما در نظر داشته باشید که پس از تایپ، حتما باید روی علامت ذره بین گوشی کلیک کنید که همان علامت جستجو می باشد تا شما را به عبارت هدف برساند.

جستجوگر کانال تلگرام

توجه داشته باشید که بعد از سرچ در صورتی که آن کلمه در پست ها قرار داشته باشد، در پایین صفحه کانال، در سمت راست، یک علامت بالا و پایین قرار دارد که آن کلمه را به ترتیب برایتان نشان می دهد – در سمت چپ پایین نیز، تعداد آن کلمه می باشد؛ برای مثال در تصویری که برایتان مشخص کرده ایم؛ ۳۲ مرتبه، عبارت «عکس نوشته»در پست ها قرار دارد.

موتور جستجوی کانال تلگرامی

همانطور که متوجه شده اید، سرچی که در کانال انجام دادم، در هشتگ های پست قرار دارد اما جالب اینجاست که آن ها را هم به شما نشان می دهد بدون اینکه شما دقیقا با # و خط تیره، سرچ را انجام دهید.

سرچ پیشرفته داخل کانال تلگرام

در آخر نیز یک ترفند در مورد سرچ آن کلمه به شما عزیزان آموزش میدهم که در آینده می تواند برایتان مفید باشد. همان تصویر بالا اگر دقت کنید، در گوشه و پایین صفحه، یک علامت تقویم وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تعیین کنید اگر آن عبارتی که سرچ کرده اید، برای کدام تاریخ می باشد. پس از انتخاب تاریخ، روی گزینه «JUMP TO DATE» بزنید تا عبارت سرچ شده آن تاریخ را برایتان نشان دهد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *