خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تماس تصویری در واتساپ اندروید و لپ تاپ با چند کلیک ساده

آموزش تماس تصویری در واتساپ اندروید و لپ تاپ با چند کلیک ساده

چگونه تماس تصویری در واتساپ بگیریم

آموزش تماس تصویری در واتساپ اندروید و لپ تاپ همراه با تصاویر

واتساپ یکی از پیام رسان های محبوب در زمینه چت و گفتگو می باشد که با همان محیط کاربری ساده و بی آلایش خود، بهترین کیفیت و امکانات را برای کاربران فراهم کرده است. یکی از امکاناتی که اکثر شبکه های اجتماعی دارند، قابلیت تماس تصویری می باشد که همین مورد در واتساپ نیز برای کاربران شده است و شما می توانید در هر زمان ممکن با مخاطبین خود به صورت تصویری تماس بگیرید.

واتساپ در ابتدا تماس های صوتی را در اختیار کاربران خود قرار داد اما به مرور زمان و آپدیت ها، امکان Video Call را نیز در شبکه خود اضافه کرد و از این پس شما می توانید با دوستان خود در تماس باشید. بسیاری از دوستان مبتدی، با جزئیات آشنا نیستند و و برایشان سوال پیش آمده که چگونه تماس تصویری در واتساپ بگیریم؟ در ابتدا باید بگم که حتما سراغ گوگل پلی خود بروید و اپ Whatsapp خود را به روز رسانی کنید تا عملکرد پیام رسان برایتان بهینه تر باشد.

نکته ای که در ابتدا باید به آن اشاره کنم، اینه که برای برقراری تماس ویدئویی در واتساپ شما باید اینترنت خود را روشن کنید و اگر با مخاطبین خود تماس گرفته اید و او جواب نمی دهد، بدانید که حتما اینترنت گوشی او نیز خاموش می باشد چرا که برای مثال: شخصی با واتساپ با شما تماس بگیرد و اینترنت شما خاموش باشد، شما نمی توانید متوجه شوید که در واتساپ با شما تماس گرفته شده است.

پس از تماس ناموفق، زمانی که به واتساپ خود مراجعه کنید، در چت شخصی با آن مخاطب، یک Miss call برایتان فرستاده می شود که یعنی با شما تماس گرفته شده اما پاسخگو نبودید. سایت باشعوری یکی از بهترین منابع برای یادگیری ترفند های واتساپ و دیگر شبکه های اجتماعی می باشد که می توانید روزانه چندین تکنیک برای پیام رسان ها خود یاد بگیرید پس با دقت در ادامه همراه ما باشید.

چگونه تماس تصویری در واتساپ بگیریم؟

برای شروع باید به چت شخص مخاطب مورد نظر بروید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ در بالای صفحه چت، دو گزینه اصلی مشاهده می کنید که یکی از آن ها به شکل تلفن بوده که همان تماس صوتی می باشد و در کنار همان، گزینه ای به شکل دوربین بوده که برای برقراری تماس تصویری در واتساپ می باشد.

برقراری تماس تصویری در گروه واتساپ

پس شما باید روی گزینه دوربین شکل، ضربه بزنید اما در نظر داشته باشید که بلافاصله تماس گیری نمی شود چرا که ابتدا واتساپ از شما سوال می پرسد که آیا می خواهید تماس تصویری را شروع کنید؟ «Start Video Call» اگر مایل باشید، می توانید روی گزینه «CALL» ضربه بزنید.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، تماس تصویری برقرار شده است اما باید منتظر باشید تا مخاطب مورد نظر، درخواست شما را قبول کند. در وسط صفحه، دکمه قرمز رنگی قرار دارد که با استفاده از آن می توانید ارتباط را قطع کنید. در پایین صفحه نیز ۳ گزینه در دسترس شما می باشد که در صورت لزوم می توانید از آن ها استفاده کنید:

نحوه برقراری تماس گروهی در واتساپ

شکل دوربین چرخشی برای زمانی که شما می خواهید جهت دوربین را تغییر دهید؛ مثلا از سلفی به سمت دوربین پشت – زمانی که تماس تصویری برقرار باشد، در پایین و وسط صفحه، گزینه دوربین شکل قرار دارد که روی آن خطی کشیده شده است؛ برای زمانی است که می خواهید تصویر را قطع کنید و تماس به صورت صوتی برقرار باشد.

سومین گزینه در پایین صفحه به شکل میکروفون می باشد که یه خط روی آن کشیده شده است و برای زمانی است که می خواهید در زمان تماس، صدای خود را قطع کنید که این گزینه می تواند بسیاری اوقات به دردتان بخورد.

نحوه گرفتن تماس گروهی در واتساپ

همانطور که مشاهده کردید، شما به همین راحتی می توانید با مخاطب خود تماس ویدیویی برقرار کنید اما یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از دوستان سوال شده، این است که چگونه تماس تصویری گروهی در واتساپ داشته باشیم؟ یعنی طوری که چند نفر همزمان بتوانند تماس تصویری برقرار کنند. خوشبختانه پیام رسان واتساپ در رابطه با این موضوع، ویژگی تماس گروهی را ایجاد کرده است که در ادامه به شما عزیزان توضیح خواهم داد.

چگونه تماس تصویری گروهی در واتساپ داشته باشیم؟

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، من با یکی از دوستانم تماس تصویری برقرار کرده ام که در همین حالت بدون اینکه تماس را قطع کنم، می خواهم یکی دیگر از دوستانم را در تماس تصویری بیاورم (نکته اینجاست که اگر می خواهید تماس تصویری گروهی داشته باشید، ابتدا باید با یکی از دوستان خود تماس تصویری برقرار کنید سپس تکی تکی، دوستان خود را وارد کنید)

تماس تصویری همزمان با چند نفر در واتساپ

در بالای تصویر تماس تصویری در واتساپ، گزینه ای به شکل آدمک با یک علامت + قرار دارد که دقیقا برای اضافه کردن مخاطب جدید در تماس تصویری می باشد و شما باید روی آن کلیک کنید.

پس از ضربه روی گزینه فوق، لیست مخاطبین واتساپ برایتان باز می شود که می توانید دوستان مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ در نظر داشته باشید که در نسخه های قدیمی واتساپ، شما فقط می توانستید، تماس تصویری ۴ نفره داشته باشید اما در نسخه جدیدی که واتساپ منتشر کرده، شما می توانید به صورت همزمان با ۸ نفر گروهی در تماس باشید اما لازم به ذکر است که باید تمامی آن ها از نسخه جدید واتساپ استفاده کنند.

تماس گرفتن با واتس اپ

در نظر داشته باشید؛ اشخاصی که به تماس گروهی خود اضافه می کنید، آن ها نیز می توانند دوستان خود را اضافه کنند اما خب به هر جهت، تا سقف هشت نفر امکان پذیر می باشد.

تماس تصویری با واتس اپ در لپ تاپ ویندوز

اگر می خواهید در واتساپ لپ تاپ، تماس تصویری برقرار کنید، باید بگم که متاسفانه این مورد امکان پذیر نیست چرا که در نسخه ویندوز واتساپ، فعلا قابلیت تماس صوتی و تصویری اضافه نشده است اما خب بالاخره هر گره ای باز شدنی است. در این جا به شما عزیزان، ترفندی آموزش می دهیم که با استفاده از آن می توانید در لپ تاپ هم، واتساپی نصب کنید تا به راحتی تماس تصویری داشته باشید.

چگونه با واتس اپ کامپیوتر تماس تصویری برقرار کنیم

شما باید ابتدا نرم افزار bluestacks 4 را در لپ تاپ خود نصب کنید که با یک سرچ ساده در کروم می توانید آن را دانلود و نصب کنید. پس از دانلود، همانطور که در تصویر به آن اشاره کرده ایم، باید روی «Install now» کلیک کنید تا روی سیستم شما نصب شود.

واتساپ با قابلیت تماس تصویری برای کامپیوتر

احتمالا در هنگام نصب، یکی دو دقیقه ای طول بکشید اما همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، در قسمت پایینی، دکمه ای آبی رنگ «Launch» قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید.

تماس تصویری با نسخه ویندوز واتس اپ

خب تبریک میگم، شما از همین لحظه نرم افزاری در لپ تاپ نصب کرده اید، که اپ های اندرویدی که در قابلیت های آن ها در حالت گوشی پاسخگو می باشد را در اختیار دارید. در واقع در نرم افزار bluestacks شما می توانید به اپلیکیشن Google Play دسترسی داشته باشید و هر اپلیکیشن و بازی که مد نظر دارید را داخل آن نصب و اجرا کنید.

تماس ویدیویی با whatsapp در ویندوز

روی اپ گوگل پلی کلیک کنید اما لازم به ذکر است که باید حساب جیمیل خود را روی گوگل پلی راه اندازی کنید (اگر حساب Gmail و گوگل ندارید همین حالا روی ایجاد اکانت جیمیل کلیک کنید تا تمامی جزئیات را به شما عزیزان آموزش دهیم)

دانلود واتس اپ با قابلیت تماس تصویری

پس از کلیک روی اپ گوگل پلی، همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم، گزینه سبز رنگ «SIGN IN» در وسط صفحه قرار دارد که همان ورود با حساب جیمیل می باشد و حتما باید حساب خود را متصل کنید و راه دیگری ندارد.

تماس صوتی همزمان با چند نفر در واتساپ ویندوز

پس از اتصال حساب جیمیل به google play تمامی app ها برایتان باز می شود که دقیقا در همین مرحله شما باید برنامه whatsapp را از داخل گوگل پلی سرچ کرده و آن را نصب کنید.

چگونه با واتس اپ لپ تاپ تماس تصویری بگیریم

پس از نصب واتساپ، شماره موبایل را ثبت کنید تا وارد حساب واتساپ شوید و سپس سراغ مخاطب مورد نظر بروید و همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ گزینه تماس تصویری و صوتی در بالای تصویر چت، قابل دسترسی می باشد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *