خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تایید دو مرحله ای اینستاگرام در نسخه جدید فقط با ۵ قدم

آموزش تایید دو مرحله ای اینستاگرام در نسخه جدید فقط با ۵ قدم

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم

آموزش تایید دو مرحله ای اینستاگرام در نسخه جدید همراه با تصاویر

اگر از اشخاصی هستی که فعالیت گسترده ای در اینستاگرام داری و به نحوی کسب و کار شما هم در همین اینستاگرام خلاصه شده است، حتما به تازگی نگران امنیت حساب خود هستید که خب البته این موضوع یکی از معضلاتی بوده که جدیدا در بین کاربران رواج پیدا کرده است، یعنی شما فکرشو بکن که بعد از این همه زحماتی که برای حساب اینستاگرام خود کشیده اید، در عرض چند دقیقه حساب شما هک می شود و اگر بخوام رک براتون بگم، به راحتی اکانت اینستاگرام شما توسط هکر های اینستاگرامی، دزدیده می شود.

اینستاگرام مدتی میباشد که برای همین مشکل، راه حلی را پیاده سازی کرده است و از این پس دیگر لازم نیست شما نگران به سرقت رفتن اکانت خود باشید. instagram یک سیستم امنیتی طراحی کرده که به تایید دو مرحله ای معروف می باشد؛ یعنی اگر هکر بتواند پسورد اینستاگرام شما را نیز هک کند اما با داشتن رمز عبور هم دیگر قادر نیست به اکانت اینستاگرام شما دسترسی داشته باشد….

اگر شما تایید دو مرحله ای را فعال کنید در وقع فقط خود شما می توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید (اگر بخوام یک مثال بزنم که به این موضوع شبیه باشد، دقیقا همان رمز پویا خودمان بوده که به تازگی برای کارت بانکی مان ایجاد شده است)

پس دیگر لازم به نگرانی در مورد امنیت حساب اینستاگرام تان نبوده و اگر تایید دو مرحله ای را فعال کنید دیگر هیچ بنی بشری نمی تواند از ده قدمی حساب اینستاگرام تان رد شود. لازم به ذکر است؛ قبل از اینکه نسبت به two-factor authentication اقدام کنید، در ابتدا باید ببینید که چه کسانی به اکانت اینستاگرام شما دسترسی دارند؟ که برای این موضوع حتما روی لینک کلیک کنید تا دسترسی های سیستم و اشخاص دیگر را از اینستاگرام تان قطع کنید.

سایت باشعوری یکی از منابع تخصصی در زمینه آموزش ترفند شبکه های اجتماعی بوده که می توانید تمامی مباحث مربوط به اینستاگرام را یاد بگیرید و به قول خودمونی ها، آقای خودتون باشید پس در ادامه همراه ما باشید تا امنیت پیج خود را ارتقا دهید.

چگونه تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنیم؟

در ابتدا پیشنهاد می کنم که حتما اینستاگرام خود را به نسخه جدید آپدیت کنید تا در مراحلی که برایتان توضیح می دهیم، دچار مشکلی نشوید. در قدم اول باید به تنظیمات اینستاگرام بروید (به پروفیل پیج خود بروید و از صفحه بالا روی علامت سه خطی کلیک کنید تا منوی دسترسی ها برایتان باز شود سپس روی گزینه Settings ضربه بزنید)

رمز دو مرحله ای اینستاگرام

پس از اینکه صفحه تنظیمات اینستاگرام برایتان باز می شود در قم بعدی باید به سمت تنظیمات امنیت بروید که به همین منظور، گزینه «Security» در ردیف چهارم قرار دارد که در این قسمت باید روی آن کلیک کنید.

آموزش افزایش امنیت اینستاگرام

در قدم بعدی، صفحه تنظیمات اینستاگرام برایتان باز می شود و از آنجایی که قصد دارید که تایید دومرحله ای اکانت خود را فعال کنید، از همین صفحه باید روی گزینه ای کلیک کنید که با عبارت «two factor authentication» در ردیف چهارم برایتان مشخص می باشد.

ورود دو مرحله ای در instagram

با کلیک بر روی گزینه فوق، کار شما به صورت رسمی از همین حالا شورع می شود که باید دقت کافی داشته باشید. همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ اینستاگرام برای شما توضیح داده است که اگر تایید دو مرحله ای را فعال کنید، زمان هایی که از اکانت خود خارج شده اید و می خواهید دوباره وارد شوید، برای ورود و Login کردن حتما باید رمز ۶ رقمی که برایتان ارسال می شود، اقدام کنید – در انتهای همین صفحه، دکمه آبی رنگ «Get Started» قرار دارد که برای شروع باید روی آن کلیک کنید.

چگونه امنیت اکانت اینستاگرام خود را بالا ببریم

صفحه جدیدی که برایتان باز شده با عنوان «Choose Your Security Method» در اختیار شما می باشد که در واقع باید تعیین کنید که به چه صورتی می خواهید تایید دومرحله ای اینستاگرام خود را فعال کنید: شما به ۲ صورت می توانید امنیت دو مرحله ای اکانت خود را فعال سازی کنید؛ ۱- استفاده از شماره همراه بوده که در واقع هرگاه بخواهید به حساب خود وارد شوید، کدی از سمت اینستاگرام برایتان ارسال می شود – برای فعال سازی تایید دو مرحله ای با شماره تلفن باید روی دکمه گزینه «Text Message» کلیک کنید.

قفل امنیتی اینستاگرام

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید؛ شما با صفحه ای رو به رو می شوید که از شش خط تیره تشکیل شده است، در واقع در این حالت یک کد ۶ رقمی برایتان ارسال می شود و هویت خود را ثبت می کنید (البته تصویری که مشاهده می کنید مربوط به اکانتی بوده که از قبل شماره همراه ثبت شده است، پس اگر تا به حال شماره خود را ثبت نکرده اید، در این قسمت اینستاگرام از شما می خواهد تا شماره مورد نظر خود را ثبت کنید تا برای آن کد تایید هویتی ارسال کند) همچنین اگر شماره ای ثبت کرده اید که نمی خواهید برای آن کد ارسال شود، می توانید در همین قسمت، شماره خود را عوض کنید که به همین منظور، گزینه آبی رنگ «Change Phone Number» در پایین صفحه قرار دارد که می توانید از آن استفاده نمایید.

اموزش دو مرحله ای اینستاگرام

پس از اینکه کد شش رقمی که برایتان ارسال شد را ثبت کردید، در صفحه بعد اینستاگرام به شما می گوید که عملیات تایید دو مرحله ای با موفقیت انجام شده است که در آخر صفحه نیز یک دکمه آبی رنگ Done قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید.

روش غیر قابل هک شدن اینستاگرام

در صفحه بعد، اینستاگرام ۵ کد بازیابی در اختیار شما قرار می دهد که پیشنهاد میکنم حتما از این صفحه عکس بگیرید، البته یک Screenshot در زیر همان کد ها به رنگ آبی قرار دارد که می توانید از آن استفاده کنید (کد بازیابی می تواند بعدا به دردتان بخورد )

پسورد دو مرحله ای اینستاگرام

تا اینجای ماجرا گفتیم که می توانید از شماره همراه خود برای تایید دو مرحله ای استفاده کنید اما دومین حالت برای فعال سازی، استفاده از اپلیکیشن authentication بوده که می توانید همی حالا با استفاده از لینک زیر آن را دانلود کنید که البته لازم به ذکر بوده که این اپ منحصرا برای شبکه گوگل بوده و می تواند در جاهای دیگر نیز برایتان مفید باشد.

دانلود Google Authenticator

پس از نصب اپلیکیشن، در مرحله بعد از داخل اینستاگرام روی گزینه «authentication App» کلیک کنید (در تصاویر بالا به آن اشاره شده است، دقیقا در همان صفحه Choose Your Security Method قرار دارد)

برای امنیت پیج اینستاگرام چه کنیم

پس از کلیک بر روی گزینه فوق، سریعا به اپ authentication وارد می شود که باید حساب اینستاگرام خود را تایید کنید که به همین منظور روی ok کلیک کنید سپس در همان اپ برایتان کد ۶ رقمی فعال می شود که لازم است اشاره کنم که این کد تا ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و سپس یک کد جدید ساخته می شود که در واقع همین کد را باید در صفحه Confirmation code تایپ کنید تا تایید دو مرحله ای تان با موفقیت ثبت شود.

برنامه امنیت اینستاگرام

لازم به ذکر است که هر گاه بخواهید به حساب اینستاگرام خود ورود داشته باشید، می توانید کد دو مرحله ای خود را از همان اپ authentication بردارید که همیشه برایتان در حال ساخت کد می باشد. برای غیر فعال کردن تایید دو مرحله اینستاگرام نیز می توانید همین مراحل فوق را از تنظیمات تا two factor authentication طی کنید و دکمه های آن ها را خاموش کنید که البته این کار را فقط باید صاحب حسابی که نسبت به تایید دو مرحله ای اقدام کرده است، انجام دهد نه هیچ شخص دیگری چرا که هیچ شما با فعال کردن دو مرحله اینستاگرام در واقع امنیت حساب خود را فقط برای خود قفل کرده اید و دیگر گذشت آن زمان که برای ورود به حساب طرف باید از نام کاربری و رمز عبور استفاده می کردی.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *