خانه / فرهنگ و هنر / معرفی کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

معرفی کتاب بسه دیگه گند نزن اثر گری جان بیشاپ

کتاب گند زدن بس است

کتاب بسه دیگه گند نزن به انگلیسی: Stop Doing That Shit یکی دیگر از شاهکار های گری جان بیشاپ بوده که نخستین بار در سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید. نویسنده در این کتاب سعی داشته تا به ما بفهماند که چگونه باید رفتارهای خودتخریب گرانه را متوقف سازیم.

همچنین بیشاپ توضیح می دهد که چرخه های رفتاری آسیب زا پس از مدتی به عادت و به نوعی «پیش فرض» ذهن ما تبدیل می شوند. نویسنده با تحلیل این که چرا برخی رفتارهای مخرب را از خود نشان می دهیم، به ما می آموزد که چگونه می توان این مشکل پیش پا افتاده را نابود کرد تا از آسیب زدن به زنگی خود جلوگیری شود. برای آشنایی بیشتر با این کتاب انگیزشی در ادامه با سایت باشعوری همراه شوید.

کتاب گند زدن بس است به چه کسانی پیشنهاد می شود؟

گری جان بیشاپ نویسنده کتاب خودت را به فنا نده درباره کتاب گفته است: این کتاب کم حجم، در نهایت نظر من درباره کشف و تغییر این مزخرف برای شماست؛ چیزی که دائما زندگیتان را تخریب می کند. بنابراین، اگر خسته، گیج، پرمشغله، نادیده گرفته شده، متوقف، در حال مکث، کسل، شکست خورده، بیش از حد مضطرب، بیش از حد تحلیلگر، بدون اعتماد به نفس، بی روح، طرد شده، گمراه، در مسیر اشتباه، رسیده به ته خط، گیر افتاده در گذشته، نگران آینده، ناامید، ترسیده، مشکوک، بی گذشت، بد گمان، عصبانی و درمانده هستید، یا فقط در روزمرگی گیر افتاده اید، پس کتاب گند زدن بس است به شدت به شما پیشنهاد می شود و همین حالا باید به فکر تهیه کردنش باشید.

کتاب کمتر گند بزن

بریده ای از کتاب کمتر گند بزن

در بریده ای از کتاب کمتر گند بزن می خوانیم: شما همان چیزی هستید که درباره اش حرف می زنید، یا به عبارتی دیگر شما شخصیتی هستید که درباره اش حرف می زنید. اگر برای شما زندگی چیز سختی است، پس واقعا چیز سختی است، اشتباه از اینجاست که فکر میکنید زندگی روش خاصی دارد و شما فقط در حال گزارش چیزی هستید که می بینید؛ ولی چنین چیزی در حقیقت وارونه است.

واقعیت این است: شما تجربه تان از زندگی را در مکالمه با خودتان خلق می کنید و بعد طبق آن عمل می کنید. همیشه هم در حال همین کار هستید. هیچ وقت، مطلقا هیچ وقت بر اساس خودِ زندگی عمل نمیکنید. چیزی که بر اساس آن عمل می کنید، نظرتان درباره زندگی است. به همین دلیل، زندگی چنین تجربه متفاوتی برای هر کدام مان است.

زندگی فقط وجود دارد. به عهده خودتان است که آن را چه بنامید. این را به خاطر داشته باشید که مجبور خواهید بود با آنچه می نامیدش، زندگی کنید؛ کاری که در حقیقت انجام می دهید. «این هم چیز تازه ای نیست»

پیشنهادی: ۱۰ عکس نوشته انگیزشی برای پروفایل

فیلسوفانی مانند هانس گئورگ گادامر، ادموند هوسرل و مارتین هایدگر اهمیت زبان و این که چطور زبان تجربه ما درباره همه چیزِِ زندگی را می سازد، بررسی کرده اند. احساساتی که دارید یا ندارید، در زبانتان ساخته شده است. حرف شما زندگی تان است و آن را به وضوح در گردش های معمول و کوچک تان در دنیای خودتخریبی می بینیم.

چنین چیزی ممکن است به کمی تفکر بنیادین از سوی شما نیاز داشته باشد؛ ولی در معنای بسیار واقعی، احساسات و گفت‌و گو های شما در رقصی دائمی باهم به سر می برند، در طول زندگی از این سو به آن سو می جنبد و حرکت می کنند. به عنوان یک جامعه، به شدت به تغییر احساسات مان اعتیاد پیدا کرده ایم، به شادتر شدن، مطمئن تر بودن و هر چیز دیگری…

همه این تغییر احساسات هم، بدون خطاب قرار دادنِ چیزی که آن حالت را جذاب تر می کند، اتفاق می افتد. این تقصیر زندگی وحشتناکی نیست که ظاهرا دارید؛ بلکه از گفت‌و‌شنود درباره زندگی تان است که شما را تحت فشار خود دارد و خوشبختانه بخش بزرگی از آن گفت‌و‌شنود ناپیداست. بنابراین شما بررسی اش نکرده اید؛ چیزی که در پس زمینه در حال اجراست.

این کتاب کاری را که در خودت را تباه نکن شروع کردیم، به مرحله بعد می برد. بالاخره قصد داریم مکالمه شخصی و مخصوص تان با خود را کشف کنیم و به این پی ببریم که چرا چنین چیزی منبع تمام چیزهای ناخوشایندی است که در حال حاضر در زندگیتان وجود دارد. در زندگی روزانه عمرمان، عمدتا فقط حالت ها و احساساتِ گفت‌وگوی درونی مان را تجربه می کنیم، بدون کوشش برای اینکه بفهمیم واقعا در حال گفتن چه چیزی هستیم.

لازم به ذکر بوده کتاب بسه دیگه گند نزن در ایران توسط انتشارات میلکان و با ترجمه ی شبنم اسماعیلی به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه اثر مارگارت آتوود

معرفی کتاب سرگذشت ندیمه کتاب سرگذشت ندیمه به انگلیسی The Handmaid’s Tale یکی از شاهکار های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *