خانه / کسب و کار / بازاریابی / تاثیر بازاریابی محتوا برای شروع کسب و کار

تاثیر بازاریابی محتوا برای شروع کسب و کار

بازاریابی محتوا چیست

امروزه بازاریابی محتوا حرف اول را در بازار و کسب و کار می زند و به جرات می توان گفت اکثریت کسب و کار ها و همچنین شرکت ها از همین حرفه توانسته اند سرمایه های هنگفتی را به جیب بزنند.

همانطور که می دانید برای پر رنگ شدن و بزرگتر شدن جایگاه کسب و کارتان نیاز است تا به خوبی برای عموم شناخته شوید. پس باید محتوایی از خود تولید کنید که علاوه بر این که بازار خود را به جامعه شناسایی می کنید، پایه های استارت آپ خود را در رقابت های امروزی محکم نگه دارید.

یکی از مشکلات رایج شکست شرکت های این دوره رعایت نکردن اصول بازاریابی محتوا می باشد که در واقع همین موضوع اولین نکته برای موفق شدن در این عرضه می باشد. حتما برایتان سوال است که این بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری در روند سعودی کسب و کار ما دارد؟ پس با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوال پاسخ دهیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا (Content Marketing) در اصل یک نوع تکنیک برای جذب مشتری به بازار خود بوده که هدف آن بیشتر بر روی مشتری های وفادار متمرکز شده است. به گونه ای که شما با تولید محتوای خود قصد ایجاد پرسونای خود در کسب و کار خود هستید. اگر بخواهم شفاف تر توضیح بدهم، در حقیقت شما با بازاریابی محتوا دقیق تر می توانید مشتری هدف را به سمت خود جذب کنید که همین موضوع برای موفقیت در کسب و کار خود بسیار موثر و تایید شده است.

یکی از اشعار های معروف در رابطه با محتوا نویسی که بر سر زبان نویسنده های وب افتاده ؛ «محتوا پادشاه است» این شعار حتی اگر بهش فکر هم نکنید اما انقدر قدرتمند بوده که در واقع بیشتر صاحب استارت آپ ها هم از این موضوع بی اطلاع می باشند؛ در صورتی که خودشان رو همین اصول حرکت می کنند…. حالا شما فکرشو بکن که در گوگل سرچ می کنی؛ خرید لباس مجلسی زنانه، به نظر شما چه اتفاقی می افتد که اون سایت ها در اول صفحه گوگل قرار دارند؟؟؟ اول از همه باید بگم که اون سایت ها در زمینه نویسندگی محتوا بسیار قدر میباشند؛ داستان از اونجا شروع میشه، زمانی که در سایت وارد می شوی، از خواندن مطلب سیر نمیشی و دوست داری بیشتر در مورد لباس مجلسی در اون سایت بخونی.

اون سایت با محتوا نویسی اومده نیاز شما را نسبت به اون موضوع رفع کرده است اما در حقیقت فقط برای محض رضای خدا این کارو براتون انجام نداده… چون با اینکار قصدش این بوده که بیاد با محتوا نویسی، محصولش رو به راحتی به فروش بزاره و خب البته انقدر محتوا نویسی شون دقیق و حرفه ای بوده که شما دلتان نمی آید که اون محصول رو نخری… قصه محتوا نیسی هم دقیقا همینایی بود که براتون گفتم، حالا در ادامه می خوام، مفصل براتون الباقی داستان کسب درآمد از محتوا نویسی رو توضیح بدم.

بازاریابی محتوا در چه زمینه ای تاثیر دارد؟

 

خب حالا با شناخت کافی شما از بازاریابی محتوا به راحتی می توانیم زمینه ی فعالیت آن را برای شما بازگو کنیم. اگر نگاه سطحی به روند بازاریابی امروزی بیاندازید، می بیند که جایگاه اینترنت در بازاریابی بسیار موثر بوده است. حتما از خودتان می پرسید که چطور به این جایگاه رسیده است؟

ذات بشریت همیشه به دنبال کار های آسوده بوده و همین امر امروزه موجب شده است که مشتری های بیشتری به سمت خرید های اینترنتی رواج پیدا کند. مردم امروزه دیگر رقبتی برای خرید های حضوری در گرما، سرما، ترافیک و یا چانه زدن با فروشندگان را ندارند، پس به راحتی با یک ورزش خیلی ساده انگشت سبابه می تواند کالای مورد نظر خود را بخرند و دم در خانه هایشان دریافت کنند.

در اینجا تاثیر بازاریابی محتوا بسیار شفاف می شود، چرا که برای دریافت خدمات و کالای مورد نظر خود باید خواسته هایشان در در قالب چند کلمه جستجو کنند. خب حالا می رویم سر اصل مطلب که کجا و در چه زمینه ای باید فعالیت خود را آغاز کنیم؟

جواب خیلی ساده و واضح است، گوگل امروزه تاثیر شگفت انگیزی بر روی جستجو ها (Search) داشته است. به طوری که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو میتونی داخلش پیدا کنی. حالا فقط کافیه که برای شروع کلمه یا کلماتی رو جستجو کنید؛ پس از سرچ، شما به اولین صفحه ی GOOGLE هدایت می شوید که چندین سایت به صورت ستونی به زیر همیدیگر قرار دارند و شما به دنبال آن محتوایی می گردید که با جستجوی شما همخونی داشته باشد.

سایت هایی که داخل گوگل مشاهده می کنید، اکثریت آن ها همان شرکت هایی هستند که قصد ارائه خدمات و محصول خود را به شما دارند. پس در اینجا نتیجه گیری می شود که اگر شما هم قصد ارائه محصول و یا خدماتی را برای مشتریان خود دارید، باید از همین لحظه دست به کار شوید و یک سایت برای خود طراحی کنید.

همچنین امروزه اینستاگرام با رشد پی در پی خود، تبدیل به بزرگترین منبع بیزینس شده است که کسب و کار های زیادی علاوه بر فعالیت در سایت های خود، روی محتواگذاری بر اینستاگرام هم فعالیت دارند. در ادامه به قوائد بازاریابی محتوا برای داشتن کسب و کاری موفق به صورت آنلاین می پردازیم.

تقویت مهارت نویسندگی برای بازاریابی محتوا

تقویت مهارت نویسندگی

 

برای اینکه بازاریابی محتوای شما به صورت کاملا حرفه ای رو به جلو هدایت شود باید قبل از اینکه وب سایتی برای خود طراحی کنید، این سوال را از خود بپرسید که آیا مهارت نویسندگی من مناسب این کار هست یا خیر؟

پس شما به هر دلیلی که شده است باید به تقویت مهارت نویسندگی خود بپردازید، چرا که همین امر، زمینه بازاریابی شما را رقم خواهد زد که در نتیجه منجر به تولید محتوای با کیفیت شما در راستای کسب و کار شما می شود. البته این نکته در زمینه بوده که شما قصد داشته باشید وب سایت خود را با دستان خودتان محتوا گذاری کنید.

تاثیر مهارت نویسندگی بازاریابی محتوا ۱۰۰ درصد می باشد چرا که همین موضوع باعث شده است تا مشتریان از محتوایی که تولید کرده اید لذت ببرند و در نهایت منجر به خرید محصولاتتان شود. شما اگر قصد معرفی محصولی را در وب سایت خودتان دارید پس باید به صورت کاملا حرفه ای با مشتریان خود صحبت کنید، چرا که همین تولید محتوای شما می باشد که به خواندن مخاطب می رسد و در واقع شما با معرفی محصول به صورت کاملا واضح در حال صحبت کردن با مشتری خود می باشید.

و به همین خاطر است که باید تقویت مهارت نویسندگی خود بپردازید. این را هم به شما بگم که اصلا کار دشواری نیست. برای نوشتن محتوای معرفی محصول حتما لازم نیست که از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنید. کافی است هنگام نوشتن، خودتان را کنار مشتری ببینید و صحبت کردن خود را به صورت محتوا رسم بنویسد.

شما تنها زمانی می توانید محصول خود را در وب سایت به فروش برسانید که محتوای تولید شده ی شما به صورت کامل به معرفی محصول پرداخته شده باشد. یعنی شما باید طوری محتوا را برای کسب و کار خود بنویسید که مشتری جای سوال در ذهنش نمانده باشد.

تاثیر وب سایت در بازاریابی محتوا

راه اندازی وب سایت

 

راه اندازی وب سایت یکی رابط های مرسوم در بازاریابی محتوا می باشد چرا که با استفاده از آن می توانید حرف های خود را به مشتری های هدف برسانید. در این دوره خیلی ها قصد راه اندازی وب سایت را برای خود داشته اند اما در اواسط فعالیتشان از این کار دست کشیده اند.

پس برای راه اندازی وب سایت باید با قاطعیت هر چه تمام تر به فعالیت خود در این حوزه ادامه دهید. چرا که وب سایت دقیقا نقش باغبان و درخت را ایفا می کند. شما باید با صبوری به بارگذاری محتوا در وب سایتتان ادامه دهید و برای موفقیت در این عرضه همانطور که اشاره شد باید به تولید محتوای با کیفیت به صورت چند ساله ادامه داد.

البته ناگفته نماند که ایده های دست اول به چند سال نکشیده و اگر ایده خدمات شما بسیار یونیک بوده در عرض چند ماه با راه اندازی وب سایت می توانید به نتیجه مناسب خود برسید.

بیشتر بخوانید: ۷ نکات موثر در ایده پردازی

بهترین راهکار مناسب بدین گونه می باشد که شما چندین محتواگذار را برای خود فراهم کنید و با به کارگیری آن ها شروع به تولید محتوا بر روی وب سایت خود بکنید. چرا که اگر شما بتوانید در روز چندین محتوای شاخص را به انتشار در گوگل وارد کنید قطعا نتیجه مثبت خود را مشاهده می کنید.

تاثیر سئو در بازاریابی محتوا

یادگیری اصول سئو

 

پس از راه اندازی وب سایت و تولید متوا حال زمان آن رسیده است که یادگیری اصول سئو بپردازید؛ تکنیکی که بسیار موثر در زمینه تولید محتوا بوده و نتیجه ی مثبتی را در بازاریابی محتوای شما به رقم می زند. شاید واژه ی سئو برای شما نا آشنا بیاید اما همین کلمه ی نا آشنا مواد مغزی ای برای وب سایت شما خواهد بود. در ادامه به تعریف کامل سئو می پردازیم.

سئو چیست؟

واژه ی سئو (به انگلیسی: Seo)  مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. در واقع شما با یادگیری اصوص سئو قادر خواهید بود تا محتوای خود را به صورت کاملا حرفه ای به گوگل و موتور جستجویش معرفی کنید.

بگذارید از همین ابتدا نکته ای را برایتان بگویم، شما زمانی که کلمه ای را در موتور جستجوی گول سرچ می کنید در ابتدا چندین سایت را صفحه اول گوگل مشاهده می کنید. و این دقیقا خود سئو.  سئو تنها دلیلی بوده که که آن سایت ها را با توجه به جستجوی شما صفحه اول گوگل نگه داشته است.

امروزه کمتر کاربرانی پیدا می شود که صفحات دوم و سوم گوگل را نیز مشاهده کنند. حتی آنقدر کاربران سریع السیر هستند که تنها چشمشان به لینک های اول، دوم و سوم برخورد می کند و تنها آن ها را برای جستجوی خود باز می کنند.

پس شما هم اگر می خواهید که در صفحه اول گوگل دیده شوید حتما باید اصول سئو را بر روی وب سایت خود پیاده سازی کنید. البته این نکته را هم به شما بگویم که سئو تنها به صفحه اول ماندن سایت شما بست نمی شود بلکه شما با پیاده سازی استراتژی سئو می توانید شاهد افزایش چشمگیر بازدید وب سایت خود شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *