خانه / استایل و زیبایی / آشنایی با ورزش بادی بالانس | ۱۰ فوایدی که باید بدانید

آشنایی با ورزش بادی بالانس | ۱۰ فوایدی که باید بدانید

فواید ورزش بادی بالانس

ورزش بادی بالانس چیست ؟

بادی بالانس می تواند گزینه ی مناسبی برای کاهش وزن شما عزیزان باشد ، در گذشته برای اینکه وزن خود را کم کنیم باید چندین ماه با تمرینات سخت ورزش می کردیم تا شاید اندکی بتوانیم کاهش وزن داشته باشیم اما دیگر نگران نباشید چرا که امروزه با ورزش هایی از جمله همین بادی بالانس می توانید با خیالی آسوده به چربی سوزی خود ادامه دهید و در کنارش از آرامش خاصی هم برخوردار شوید.

(ورزش بادی بالانس فقط برای بانوان نمی باشد، حتی برای نوجوان ها و آقایان نیز بسیار مفید بوده و می توانند با ثبت نام در کلاس های بادی بالانس در تمرینات آرامش بخش شرکت کنند…. ورزش بادی بالانس برای کسانی که نمی توانند حرکات ورزشی پر فشار را تحمل کنند، بسیار مناسب بوده و البته اینم بگم که اگر اهل ورزش و ریکس کردن هستی؛ بادی بالانس میتونه بهترین گزینه برات باشه و پیشنهاد میکنم که در زمان صبح این ورزش زیبا را انجام دهید)

اگر می خواهید با بادی بالانس آشنا شوید، در ابتدا باید بگوییم که این نوع ورزش از تلفیقی از شاخه های یوگا، پیلاتس و تاچی می باشد که علاوه بر اثرات کاهش وزن، تمرکز ذهنی شما را نیز افزایش می دهد. همچنین شما با انجام این ورزش تمامی عضلات خود را تقویت کرده اید که در نتیجه انعطاف پذیری بدنتان نیز بیشتر می شود. در ادامه با باشعوری همراه باشید تا بیشتر در مورد ورزش بادی بالانس آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: تاثیر گوش دادن به موسیقی در زمان کار

تاثیرات بادی بالانس در کاهش وزن

کلاس‌های بادی بالانس به کاهش چربی بدن و داشتن بدنی خوش‌فرم کمک می‌کنند. در این کلاس‌ها تمرینات مختلفی به‌کار گرفته می‌شوند که پس از گذشت مدتی نتایج محسوسی به‌همراه دارد. تمرکز اصلی مربیان این ورزش بر تغییر سبک زندگی افراد است.

درحالی‌که عده‌ای برای کاهش وزن به کلاس‌های بادی بالانس می‌روند، هدف اصلی این ورزش ترکیبی روی افزایش انعطاف‌پذیری، افزایش قدرت عضلات و کاهش استرس استوار شده است. شاید در این کلاس‌ها، کاهش وزن نیز اتفاق بیفتد. اما هدف اصلی این کلاس‌ها کاهش وزن نیست. زیرا در یک کلاس ۵۵ دقیقه‌ای فرد حدودا ۳۹۰ کالری می‌سوزاند.

این در حالی است که اگر یک فرد ۷۰ کیلوگرمی همین زمان را با سرعت متوسط پیاده روی بکند، حدود ۳۳۰ کالری انرژی می‌سوزاند. سایر برنامه‌های تمرینی که در آن حرکات شدیدتری وجود دارد، بیش از این ورزش ترکیبی به کاهش وزن کمک می‌کنند.

۳ جلسه کلاس در هفته تنها می‌تواند باعث حدود ۱۵۰ گرم کاهش وزن شود. کالری مصرفی در هر جلسه‌ی بادی بالانس معادل کالری مصرفی در پیاده‌روی یا تمرینات فیزیکی مشابه است.

بادی بالانس بیشتر به سلامت روان و جسم افراد از طریق تمرینات فیزیکی و مدیتیشن اتکا دارد. اگر قصد اصلی‌تان از کلاس‌های ورزشی افزایش سلامت جسم و کاهش استرس‌تان است، این ورزش ترکیبی برای‌تان گزینه‌ی خوبی خواهد بود. اما اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، برنامه‌های ورزشی دیگری را دنبال بکنید.

ورزش بادی بالانس چیست

فواید ورزش بادی بالانس

  1. افزایش قدرت عضلات
  2. کاهش چربی بدن
  3. افزایش تمرکز دهنی و آرامش بدن
  4. افزایش متابولیسم بدن
  5. کمک به تحرک مفاصل
  6. افزایش انعطاف پذیری ماهیچه ها
  7. کاهش استرس و افزایش سلامت ذهن
  8. کنترل خشم
  9. خوش فرم سازی بدن
  10. تقویت سیستم تعادل بدن

سخن آخر درباره بادی بالانس

در آخر درباره بادی بالانس باید بگوییم که این نوع ورزش برای تمامی سنین بانوان و آقایان مناسب بوده و همچنین از سری ورزش های کم هزینه به شمار می رود چرا که شما فقط با داشتن یک حوله کوچک، لباس راحتی، کفش ورزشی و بطری آب می توانید ورزشی با آرامش ذهنی مناسب داشته باشید. راستی تا یادم نرفته بگم که حتما این کلیپی که براتون فراهم کردم رو ببینید تا بیشتر با حرکات بادی بالانس آشنا شوید.

یکی از نکاتی که باید در پایان انجام تمرینات بادی بالانس انجام دهید، این است که حتما در انتهای کار، یک آهنگ بی کلام آرامش بخش و ملایم برای خود بگذارید و همزمان با گوشی کردن به آن آهنگ، جملات مثبتی که به شما انگیزه می دهد را به زبان بیاورید و همزمان، یک تصویر سازی زیبا در ذهنتان انجام دهید؛ این کار برای این است که تمام نگرانی ها و استرس ها را به یکباره از خود دفع کنید و پایان بادی بالانس را با خوشحالی و آرامش لذت بخش ترک کنید….

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کرم موس صورت چیست

کرم موس صورت چیست و چه تاثیراتی بر روی پوست دارد ؟

کرم موس صورت چیست ؟ حتما تا به حال اسم کرم موس صورت به گوشتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *