خانه / فرهنگ و هنر / چرا فیلم ببینیم ؛ فیلم دیدن چه تأثیراتی در زندگی انسان می گذارد؟

چرا فیلم ببینیم ؛ فیلم دیدن چه تأثیراتی در زندگی انسان می گذارد؟

چرا فیلم ببینیم ؛ فیلم دیدن چه تأثیراتی در زندگی انسان می گذارد؟ شاید این سؤال مهمی است که ما امروزه خیلی کم به آن اشاره میکنیم در صورتی که مسئله حیاتی بوده چرا که ما در روزمره خود با این موضوع به دفعات طولانی سر و کار داریم،اما دلایلی بسیاری وجود دارد که ما فیلم میبینیم که یکی از آن ها ارتباط مستقیم فیلم و زندگی در روزمره‌مان بوده است. پس در ادامه با باشعوری همراه شوید تا درباره این مسئله مهم بیشتر صحبت کنیم.

ارتباط مستقیم فیلم و زندگی

فیلم دیدن چه تأثیراتی در زندگی انسان می گذارد

شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا فیلم ببینیم و یا آیا فیلم و زندگی چه ارتباطی می‌توانند با یکدیگر داشته باشند، اما باید در جواب این سوال بگویم که این دو کامل کننده یکدیگر میباشند و دلیل این جمله را برایتان دقیق تر توضیح می‌دهم. اگر دقت کرده باشید اکثر اوقات افراد بعد از کار و یا در مهمانی هایشان و کلا در زندگی فردی خود بدنبال لذت بردن هستند، حال اینکه چه باید کرد که هم هزینه کمی داشته باشد و هم آرامش بخش و لذت بخش باشد، شما مخاطبین عزیز چه چیزی را انتخاب میکنید؟ من که فیلم دیدن را انتخاب میکنم، به این دلیل که هم کم هزینه ترین راه و هم لذت بخش و هم با مفهموم و آموزنده است.

حال می خواهیم بیشتر روی فیلم دیدن و تأثیر آن در زندگی تمرکز کنیم. ما پیش‌تر متوجه شدیم که یکی از راه های لذت بردن در زندگی میتواند فیلم دیدن باشد اما این تنها دلیل برای فیلم دیدن نیست، دلایلی متعددی وجود دارد که ما میخواهیم به ترتیب آن ها را بیان کنیم.
دلایلی که برای فیلم دیدن باید به آن ها توجه کنیم عبارتد از:

  • همزاد پنداری با فیلم
  • سفر کردن با تماشای فیلم
  • آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • آموزش های متنوع براساس سبک های فیلم ها
  • خارج شدن از دنیای واقعی و وارد شدن به دنیای رویا
  • و…

همزاد پنداری با فیلم

اکثرا انسان ها با دیدن فیلم به صورت ناخداگاه میخندند و یا بغض کرده و گریه میکنند این همان همزاد پنداری با شخصیت ها و موضوع آن فیلم میباشد که گاه همین همزاد پنداری و توجه کردن به احساسات مان توسط فیلم هایی که تماشا میکنیم میتواند تأثیر بسزایی در زندگانیمان داشته باشد چرا که احساسات بخشی از یک انسان میباشد که سبب شده زندگی برایمان زیبا تر شود و نهایتا همین دنیای محسوسات(حس های پنچ گانه) کامل کننده ی انسان میباشد که نهایتا بر روی زندگی و روال گذر زمان بسیار مؤثر است، پس ما در این بخش متوجه شدیم که همزاد پنداری و یا همان درک احساساتمان بخشی از ویژگی های فیلم دیدن میباشد. واما مبحث مهمی که در بخش بعدی باید به آن توجه کنیم سفر کردن با تماشای فیلم است.

سفر کردن با تماشای فیلم

تاثیر فیلم بر انسان

چرا فیلم ببینیم ؟ آیا برایمان لازم است؟

اما مبحث جذاب و جالبی که سبب شده است تا ما به فیلم دیدن واکنش خوب نشان داده و به آن در زندگی اهمیت بدهیم مبحث شیرین سفر کردن با تماشای فیلم است، شاید به این موضوع توجه کرده باشید که در هنگام تماشای فیلم ناخداگاه در حال سفر کردن نیز هستیم چرا که با دیدن فیلم ها با مکان های مختلفی آشنا می شویم که همین مسئله ی مهمیست که باید به آن توجه کرد چرا که اکثر ما انسان ها در روزمره ی خود حبس شده ایم و یا مشغله های بسیار داریم ودر حال انجام کار بوده و زمان و یا شرایط سفر را نیز نداریم خوب پس با این شرایط به نظر شما باید چه کرد؟

آیا باید ناراحت و غمگینانه برویم و گوشه خانه اشک و بریزیم که چرا شرایط سفر را نداریم، خیر ما میتوانیم در شرایط اینگونه هم سفر کنیم چرا که با دیدن فیلم شما به دنیای سحرآمیز تصویر رفته و در آنجا قدرت سفر به هرکجا از دنیا را دارید پس این نکته نیز نکته ی قابل توجهی است که باید به آن هم اشاره کنیم. و اما آشنایی با فرهنگ های مختلف با تماشای فیلم مبحث بعدی ماست.

آشنایی با فرهنگ های مختلف با تماشای فیلم

یکی از مهم ترین نکاتی که میتوان به آن در تماشای فیلم اشاره کرد همین بحث آشنایی با فرهنگ های مختلف است، ما انسان ها در طول دوره زندگی خود هميشه تشنه ی دانستن هستیم چرا که یادگیری ما را به مراحل بالایی از انسان بودنمان میرساند و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که هر چقدر بیشتر یاد بگیریم بهتر میتوانیم انتخاب کنیم و همین موجب میشود تا با فرهنگ های متنوع جهان پیرامون خود بیشتر آشنا شویم

حال اینکه ما میتوانیم با دیدن فیلم های بسیار به فرهنگ های آنها اشاره کرده و نکات مثبت این فرهنگ ها را فرا گرفته و برای بهتر زنگی کردن از آنها استفاده کنیم، پس بیایید بعد از پایان این مقاله زین پس به فرهنگ هایی که در فیلم ها میبینیم بیشتر توجه کنیم و ضعف های این فرهنگ هارا پیدا کنیم و در طول زندگی خود از آن استفاده نکنیم تا زندگی شاد و مفرحی داشته باشیم، و اما نکته مهم بعدی که باید به آن توجه کنیم این است که فیلم دیدن، راهی برای موفقیت بوده. پس با باشعوری همراه شوید تا به بخش بعدی برویم.

فیلم دیدن، راهی برای موفقیت

میخواهم درباره ی مسئله جدی با شما مخاطبین عزیز سخن بگویم و این مسئله همان موفقیت است. موفقیت میتواند تنها دلیل برای زندگی ما باشد البته ن همه، تعداد معدودی از افراد، چرا که ما انسان ها همیشه زیاده خواه هستیم و همین علتی است که ما را سوق می‌دهد به سمت پیدا کردن اهداف و رویاهایمان و موجب شده تا برای رسیدن به همین رویاها تلاش کرده تا به موفقیت برسیم، حال بحثی وجود دارد که باید آن را برسی کنیم آیا به نظر شما دیدن فیلم چه تأثیری بر روی موفقیت ما میگذارد؟

اجازه دهید شما را کمی به چالش بکشم چرا که برایتان سوال های زیادی پیش می آید و پیدا کردن پاسخ این سوال ها شما را برای درک بهتر این موضوع یعنی فیلم دیدن کمک می کند، ما تا کنون فیلم دیدن را خیلی ساده میگرفتیم اما اکنون که این پست را میخوانیم متوجه بسیاری از مسائلی که باید به آنها توجه میکردیم میشویم.

پیش از این ما به بحث لذت بردن از فیلم اشاره کردیم اما لذت بردن که همه چیز نیست، فیلم دیدن در ژانر های مختلف سبب میشود تا ما با اشتباهات و یا راه حل هایی که در فیلم میبینیم بهتر آشنا شویم، اجازه دهید مثلی برای شما بزنم شما در فیلم هایی که میبینید اشخاصی به اشتباه وارد مسیر های نا مناسب میشوند و زندگیشان به تباهی میکشد و یا افرادی را میبینیم که با اینکه سختی های بسیاری میکشند اما در حال تلاش هستند و ما در این بخش امید داشتن را می آموزیم

متوجه سخنان من شدید، من سعی دارم تا به شما بگویم همین مسائلی که در فیلم ها مشاهده میکنیم همانند پازلی بوده که مارا در راه رسیدن به موفقیت کمک میکند و نکته قابل اهمیت آن اینجاست که گاهی ما از دیگران حرف شنوی نداریم چرا که اکثرا در حال نصیحت هستند و جوانان نسل امروز از نصیحت بیزارند، اما وقتی فیلیمی را مشاهده میکنند چون نصیحتی در آن وجود ندارد به راحتی میپزیرند و برای رسیدن به موفیقیت و داشتن زندگی خوب از آن ها استفاده میکنند، و این نیز دلیلی بوده که سبب شده فیلم دیدن انقدر نکته مهمی باشد

حال متوجه شدید چرا میگویم فیلم دیدن نکته مهمی است که خیلی کم به آن اشاره میشود، حال امیدوارم که شما زین پس به تماشا فیلم های مناسب بنشینید و به این نکات مهمی که اشاره کردم بیشتر توجه کنید. اما به نکته بحث بعدی حتما دقت کنید که آیا چه فیلم هایی باید ببینیم؟ پس با ما همرا شوید تا با خیال راحت فیلم مورد علاقه مان را ببینیم.

چه فیلم هایی باید ببینیم؟

هدف از فیلم دیدن

همانطور که میدانید فیلم ها امروزه به ژانر های متنوعی تقسیم شده اند که به عنوان مثل:ترسناک، طنز، درام، عاشقانه، تراژدی، انگیزشی و… چیزی که قابل توجه است تا فیلمی را انتخاب کنیم سلیقه ی شما دوستان عزیز بوده است و اما من نکته ای را باید خدمت شما دوستان باید عرض کنم که حتما به این نکته توجه داشته باشید، عواملی که در قسمت های بالا برای شما توضیح دادم زمانی صدق میکند که شما انتخابی درست برای دیدن فیلم انجام دهید چرا که ممکن است بر روی شخصیت شما تأثیر منفی بگزارد و شما را از حالت انسانی خارج کند

پس انتخاب شما و نگاه شما به فیلم های مختلف باید بر روی شخصیت فردیتان تأثیر مثبت بگذارد آن زمان است که میتوان گفت یک فیلم مناسب و پند آموز و لذت بخش بوده است.پس حتما به انتخابتان توجه داشته باشید چرا که افردای دیده شده اند که با دیدن فیلم هایی که مناسب نبوده است جانشان را از دست داده و یا به دیگران صدمه زده اند، پس برای انتخاب درست فیلم به نکته نهایی ما یعنی تماشای فیلم بر اساس سنین مورد نظر دقت فرمایید.

تماشای فیلم بر اساس سنین مورد نظر

مبحث نهایی و مهم برای دیدن فیلم مبحث سن افراد میباشد، زیرا افرادی که در هرسنی میباشند باید فیلم ها و موضوعات مرتبط با سن مورد نظرشان را مشاهده کنند چرا که فیلم ها میتوانند تاثیرات مخربی بر روی افرادی که این قوانين را نقض میکنند بگذارند، پس حتما توجه داشته باشید که اگر میخواهید فیلمی را انتخاب کنید برای کودکانتان و یا برای خود و خانواده فیلم های باشند که مناسب بود و به سنشان نیز بخورد، و مشکلی به وجود نیاورد

این ها مسائلی بودند که مانند پازل اگر انجامشان دهید و به این سخنان توجه کنید میتوانید فیلمی مناسب دیده و هم از آن یاد گرفته و هم از دینش لذت ببرید، پس تا اکنون متوجه این سوال که چرا فیلم ببینیم شده اید. سپاسگزاریم که تا اینجا با سایت باشعوری همراه شدید و امیدواریم از مطالعه این پست لذت برده باشید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده به انگلیسی UNFUCK YOURSELF اولین اثر از نویسنده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *