خانه / بیوگرافی / زندگینامه کریستیانو رونالدو از ۰ تا ۱۰۰

زندگینامه کریستیانو رونالدو از ۰ تا ۱۰۰

زندگینامه و بیوگرافی کریستیانو رونالدو از دوران بچگی

کریستیانو رونالدو دوس سانتوش آویرو Cristiano Ronaldo (زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) و مطابق ( ۱۶ بهمن ۱۳۶۳) در کشور پرتغال متولد شده است.که معمولا با نام کریستینو رونالدو به شهرت رسیده است،در حال حاضر او یکی از برترین ستاره های درخشان فوتبال می باشد که به نام گران ترین مرد فوتبالیست نیز معروف می باشد.

(رونالدو از همون بچگی که در محدودیت و فقر بزرگ شده بود، همیشه رویای ستاره شدن رو با خودش تکرار می کرد و ایمان داشت که روزی میرسه که انقدر تو کارش حرفه ای شده که در واقع کسی جرات نکنه به اندازه اون ستاره بشه…. هیچوقت فقر و بدبختی رو برای خودش حصار نکرد/ بالعکس، اومد از تمام محدودیت هاش برای پیشرفت خودش استفاده کرد و اگر همین الان زندگی شو ببینی، متوجه میشی که بیشتر از اون چیزی که خواسته، بهش رسیده و داره توی زمین خودش امپراطوری می کنه)

رونالدو در سال ۲۰۰۹ با انتقال ۸۵ میلیون پوندی اش یعنی (۹۴ میلیون یورو، که برابر ۱۳۱٫۶ میلیون دلار میباشد) از منچستر یونایتد به رئال مادرید رفت،که یعنی رونالدو به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان تبدیل شد. رکوردی که بر اساس گزارش های منتشرشده، با انتقال ۱۰۰ میلیون یورویی گرت بیل از تاتنهام به رئال مادرید در سال ۲۰۱۳، شکسته شد.و اما در بخش بیوگرفی رونالدو به صورت دقیق تر با او آشنا خواهیم شد. باشعوری از شما دعوت می کند به خواندن ادامه مطلب.

بیوگرافی رونالدو

بیوگرافی رونالدو

کریستیانو رونالدو در شهری به نام فانچال در منطقه ای واقع در مادیرا در کشور پرتغال به دنیا آمد. خوانواده ی او شامل مادر او یعنی ماریا دولورس داس آویرا و پدرش که خوزه دینیس آویرا نام داشت و اما برادراو به نام هوگو و دو خواهرش با نام های الما و کاتیا که در نهایت خوانواده رونالدو را تشکیل داده بودند.

اما شاید برایتان جالب باشد که نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطرعلاقه ای که به رونالد ریگان یعنی رییس‌جمهور آمریکا داشتند نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. پدر رونالدو تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است و به دلیل علاقه اش به این هنرپیشه نام پسرش را رونالدو گذاشته است.

رونالدو وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. و در شش سالگی زمانی به مدرسه رفت که دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. رونالدو از همان دوره ی کودکی به تیم بنفیکا بسیار علاقه مند بود و اما جالب است که او بعدها به تیم رقیب آن یعنی اسپورتینگ پیوست. رونالدو از همان ابتدا با یک تیم آماتور به نام آندورنیا بازی می‌کرد چرا که پدرش هم در همان باشگاه مشغول به کار بود.

وی عطر و بوی فوتبال را در سن ۵ سالگی احساس کرد. آن دورانی که پشت بالکن می نشست و بچه ها را می دید که برای فوتبال بازی کردن می رفتند. به گفته ی خودش در دوران ۵ سالگی اش طرف آن بچه ها دوید و گفت که می خواهد فوتبال بازی کنن اما آن بچه ها چون از اون بزرگتر بودند، او را پس زدند و گفتند که تو هنوز خیلی بچه ای، زمانی که به خانه برگشت جورابش را به شکل توپ درآورد و در خانه تمرین می کرد.

در سن ۶ سالگی رونالدو، پدرش الکی می شود، خوزه دینیس پولی که از باغبانی و تدارکات تیم محلی به دست می آورد زا صرف الکل می کرد و حقوق مادرش صرف غذا و اجاره خانه که هرگز کافی نبود. از صبح تا شب کار می کرد و همیشه در حال پخت و پز یا تمیز کردن خانه بود. به سختی کار می کرد و هر آنچه در توانش بود برای خانواده انجام می داد ولی پدر کمکی نمی کرد. پدر قول می داد که دیگر الکل مصرف نکند اما هرگز به قولش عمل نمی کرد. غم انگیز بود زمانی که مست می کرد ترسناک می شد و کریستیانو از این حالت متنفر بود. به همین دلیل کریستیانو قسم خورد که هرگز نوشیدنی الکلی مصرف نکند. حتی یک لیوان، حتی یک قطره

کریستیانو رونالدو در سن ۱۵ سالگی یک عمل قلب داشته است. در دوران نوجوانی، زمانی که رونالدو می دوید، ضربان قلب اش به شدت بالا می رفت. مادرش می گفت: «من از این که او چنین مشکلی دارد، بسیار ناراحتم زیرا ممکن است که این بیماری مانع از فوتبال بازی کردن او شود.» اما خوشبختانه عمل قلب او با موفقیت پیش رفت و او ورزش کردن را بار دیگر از سر گرفت. حتی می توان گفت که عمل او سرعت دویدن اش را نیز بالاتر برده است.»

بازی سرنوشت ساز کریستیانو رونالدو در تیم اسپورتینگ لیسبون

کریستیانو رونالدو در تیم اسپورتینگ لسبون

در سال ۱۹۹۵ یعنی زمانی که رونالدو ده سال داشت آرام آرام در پرتغال با نام کریستینو رونالدو کسب شهرت می‌کرد و به آهستگی نامی آشنا در ورزش فوتبال می‌شد. به نحوی که دو تیم برتر شهر مادیرا در پی امضای قرارداد با او بودند.

رونالدو با بازی در مسابقات زیر هفده سال یوفا برای تیم اسپورتینگ لیسبون مورد توجه جرارد هولر یعنی سرپرست تیم لیورپول قرار گرفت.همان زمان بود که او تنها شانزده سال داشت و به همین خاطر بود که لیورپول از خرید او صرف نظر کرد ولی همین موضوع سبب شد به چشم سرالکس فرگوسن بیاید. و برای او همین بس که شروع به پیشرفت کرده بود و از همان سنین نوجوانی پله های ترقی را یکی یکی طی میکرد.درماه های تابستان سال ۲۰۰۳ بود که او در یک بازی برابر تیم بزرگ منچستریونایتد به نحو احسنت توانایی‌های خود را در معرض تماشا قرار داد و او بدرستی نشان داد که می‌تواند در دو جناح بازی کند

چرا که پس از بازی، اعضای تیم منچستریونایتد همگی از یک استعداد درخشان سخن می‌گفتند.اعضای تیم منچستر یونایتد بر این باور بودند که بهتر است در آینده کنار این جوان باشند تا در مقابلش. مربی بزرگی همچون فرگوسن هم از رونالدو خوشش آمده بود و او این جوان را می‌خواست. فرگوسن می‌خواست از رونالدو به جای دیوید بکام که به تازگی به رئال مادرید پیوسته بود بهره ببرد و به همین دلیل بود که او کریستیانو رونالدو را با قیمت ۲۴ میلیون و ۱۲ هزار پوند رهسپار تیم منچستریونایتد کرد.و این آغاز دوره ی طلایی کریستینو رونالدو بود.

کریستیانو رونالدو در تیم منچستر یونایتد

کریستیانو رونالدو در تیم منچستر یونایتد

رونالدو در ابتدای ورودش با پیراهن شماره هفت ظاهر شد اما او با وجود تمام مهارت‌ها و حمله‌هایش دوست نداشت تحت فشار انتظارات مردم باشد. انتظاراتی که مردم از یک شماره ۷ دارند بالا و سنگین است همین مسله رونالدو را کمی می آزورد پس او به همین دلیل بود که ترجیح میداد پیراهن شماره ۲۷ را بپوشد چرا که درتیم اسپورتینگ نیز همین شماره را می‌پوشید.

کریستینو رونالدو همیشه متهم به خودخواه بودن و تکروی است، به این دلیل که او در فوتبال بسیار حرفه ای بود و هم سرعت و تکنیک هایش عالی هستند با این وجود فرگوسن تمام حیثیت و آبروی کاری و حرفه ای خود را بر روی رونالدو گذاشته و دوباره با او قراردادی تا پایان سال ۲۰۱۰ بست.

کریستینو رونالدو در مصاحبه‌ ای با نشریه ایونینگ نیوزچنین بیان کرد: منچستریونایتد همیشه برای کمک به من حاضر است و همیشه از من حمایت می‌کند و من باید این را تلافی کنم. اما او اغلب در چندی از بازی‌ ها، مشکل عصبی پیدا می‌کند. چرا که او نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند و زود از کوره در می‌رود و سریع خشمگین شده و به سختی این خشم را کنترل میکند.جالب است بدانید که همین سریع خشمگین شدن او باعث شده که یک بار از بازی اخراج شود به این دلیل که اوبا انگشت تکان دادن به نشانه تهدید به سوی تماشاچیان از یک مسابقه نیز محروم شد.

و همچنین فیلیپ اسکولاری مربی تیم ملی پرتغال نیز به او هشدار داد در مسابقات جام‌جهانی رفتار خودش را کنترل کند تا که باعث اخراجش از بازی نشود. کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۰۵ به یک بازیکن جوان ویژه فیلیپو معروف شد و از سمت فیفا بیستمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال جهان لقب گرفت. رونالدو با این وجود که اخلاقش کمی تند است اما هنوز در بین طرفداران منچستر یونایتد محبوب است. به همین خاطر دوست ندارد هرگز تیم منچستریونایتد را ترک کند.

ورود کریستیانو رونالدو در تیم رئال مادرید

کریستیانو رونالدو در تیم رئال مادرید

در ۲۶ ژوئن ۲۰۰۹، باشگاه فوتبال رئال مادرید تأیید کرد که رونالدو در ۱ ژوئیه به این باشگاه خواهد پیوست و به مدت ۶ سال با این باشگاه قرارداد بست. لازم به ذکر بوده باشگاه رئال مادرید هر فصل ۱۳ میلیون یورو و در مجموع شش سال، ۹۴ میلیون یورو به رونالدو پرداخت کرده و قیمت خروج کریستیانو رونالدو از رئال ۱ میلیارد یورو تعیین شده که در واقع یک رکورد نیزبه حساب می رود.

طی مراسم استقبال از کریستیانو رونالدو در ۶ ژوئیه، ۸۰ هزار نفر به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آمدند که این تعداد استقبال کننده نیز یک رکورد به شمار می رفت. این تعداد استقبال کننده، رکورد ورود دیگو آرماندو مارادونا به باشگاه فوتبال ناپولی را شکست. پیش از این، رکورد استقبال کنندگان مادریدی دست خاویر ساویولا بوده است. رونالدو در بدو ورود به باشگاه رئال شماره ۹ را بر تن می کرد.

گرانترین بازیکن در تیم یوونتوس

کریستیانو رونالدو در تیم یوونتوس

در تاریخ ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۸، رونالدو با قراردادی به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو به باشگاه یوونتوس پیوست، که او را به گران‌ قیمت‌ ترین بازیکن بالای ۳۰ سال تبدیل کرد و همچنین این مبلغ بالاترین مبلغی است که یک باشگاه ایتالیایی برای یک بازیکن هزینه کرده‌است. رونالدو اعلام کرد که به یک چالش جدید نیاز داشته و به همین دلیل تصمیم به ترک رئال مادرید گرفته‌است. در آخر به تعداد گل های رونالدو می پردازیم.

تعداد گل های رونالدو

بازیکن یوونتوس با وجود این که شروع خوبی در سری A نداشت و نتوانست در سه بازی نخست خود با این تیم گلزنی کند، اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برد و دوباره به دوران اوج خود باز گشته است. او در ۹ بازی پنج گل برای یوونتوس به ثمر رسانده است. رونالدو پیش از این با پیراهن رئال مادرید از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸، ۳۱۱ بار گلزنی کرد.

پیش از آن نیز با پیراهن منچستریونایتد ۸۴ بار گل به ثمر رسانده بود. به همین خاطر او در صدر برترین گلزنان پنج لیگ برتر اروپا قرار دارد. لیونل مسی در جایگاه دوم قرار دارد و تنها یازده گل با مهاجم پرتغالی فاصله دارد. تفاوت رونالدو با ستاره آرژانتینی در این است که مسی تنها در بارسلونا بازی کرده است و همه گل‌هایش در لالیگا به ثبت رسیده است.

بیشتر ببینید: عکس پروفایل کریستین رونالدو

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ دونالد ترامپ Donald John Trump یکی از شخصیت های میلیاردر در ایالات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *