خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / چگونه برای تلگرام رمز بگذاریم ؟ آموزش تصویری تنها با ۳ کلیک

چگونه برای تلگرام رمز بگذاریم ؟ آموزش تصویری تنها با ۳ کلیک

آموزش پسورد گذاشتن برای تلگرام

چگونه برای تلگرام رمز بگذاریم

پیام رسان تلگرام یکی از آن اپ های حساس بوده که بهتر است کمتر در دسترس دیگران قرار بگیرد، چرا که تمامی چت و گفتگو ها با افراد باید به گونه ای باشد تا در دسترس بقیه افراد قرار نگیرد (برای مثال صحبت هایی که با همسر خود در تلگرام انجام می دهید یا اینکه دوستان را در تلگرام تان دارید که گفتگو های فراوانی بین تان رد و بدل شده است و از این رو شما دوست ندارید که این چت ها در در بقیه قرار نگیرد)

مشکل از اونجایی شروع میشه که : (فرض کنید به یک مهمانی رفته اید و بنا به دلایلی، موبایل خود را قسمتی از خانه قرار داده اید و همانطو که سرگرم صحبت با مهمانان هستید؛ شخصی به سراغ گوشی شما رفته و وارد تلگرام تان می شود؛ خب دیگه بقیشه فکر کنم خودت بدونی چی میشه…. حالا این که یه مثال بود، در کل باید سعی کنید که بیشتر حواستان به گوشی باشد)

شاید بسیاری از شما بگویید که خب من لازم نیست برای تلگرام رمز بزارم چرا که کلا گوشی من بعد از خاموش شدن صفحه؛ سریع قفل Lock می شود…. بله شما درست میگید ولی بیا و فرض رو بر این بگذاریم که طرف انقدر حرفه ای بوده که فهمیده چه نوع الگویی رو برای موبایلت گذاشتی و فورا قفل گوشی رو باز میکنه اما اگر برای تلگرامت رمز بزاری، دیگه خیالت راحته و میدونی اگر گوشیم دست فلانی بشه، حداقل خیالم راحته که نمیتونه وارد تلگرامم بشه….

به همین خاطر در این پست قصد دارم تا آموزش رمز و پسورد گذاشتن برای تلگرام را به شما عزیزان ارائه دهیم تا دیگه به کلی از شر افراد کنجکاو خلاص شوید… سایت باشعوری یکی قدرتمند ترین منابع تولید کننده محتوای شبکه های اجتماعی بوده که می توانید ریز تا درشت هر پیام رسانی را به راحتی آب خوردن یاد بگیرید.

آموزش پسورد گذاشتن برای تلگرام

مرحله اول: برای شروع کار همانطور که خودتان می دانید، باید به قسمت Setting تلگرام وارد شوید و پس از باز شدن صفحه تنظیمات، باید به بخش حریم خصوصی وارد شوید که برای اینکار کافیه که روی عبارت «Privacy and Security» کلیک کنید.

چگونه برای تلگرام رمز بگذاریم

پس از باز شدن صفحه حریم خصوصی همانطور که به وضوح برایتان معلوم است؛ قسمتی به نام Security وجود دارد که در زیر آن گزینه ای با عبارت «Passcode Lock» می باشد که باید روی آن کلیک کنید.

پسورد گذاشتن برای تلگرام اندروید

در این قسمت شما به بخش تنظیم پسورد برای تلگرام وارد شده اید و همانطور که معلوم است، این قسمت غیر فعال می باشد. در اینجا شما بر روی دکمه کناری کلیک کنید تا بتوانید ارقام رمز تلگرام خود را وارد کنید.

برای قفل کردن تلگرام چیکار کنیم

برای وارد کردن رمز تلگرام حتما به یاد داشته باشید که یک پسورد ۴ رقمی باید وارد کنید و نه بیشتر. برای اینکه تایید رمز شما در تلگرام اثبات شود، شما باید یکبار دیگر هم کد رمز خود را وارد کنید و سپس تیک بالای صفحه را کلیک کنید.

چطوری تلگرام خود را رمزدار کنیم

خب تبریک میگم از حالا به بعد تلگرام شما قفل شده است و از این پس برای ورود می بایست رمز ۴ رقمی خود را وارد کنید. ناگفته نماند که اگر اندروید گوشی شما بالا باشد به صورت اتومات، از این پس می توانید تلگرام خود را با اثر انگشت باز کنید (البته اگر قفل اثر انگشت خود را برای گوشی تعریف کرده باشید) پس از قفل گذاشتن در تلگرام، یکسری گزینه ها برایتان اضافه می شود که به توضیح آن ها می پردازیم:

  1. Change Passcode
  2. Unlock with Fingerprint
  3. Auto – lock
  4. Show App Content in Task Switcher

فعال کردن قفل اثر انگشت تلگرام

گزینه اول برای تغییر رمز یا پسورد تلگرام می باشد و اگر زمانی قصد اینکار را داشتید می توانید روی این گزینه کلیک کنید و ارقام قفل جدید را در این قسمت تعریف کنید.

دومین گزینه همانطور که قبلا اشاره شد برای فعال کردن قفل اثر انگشت تلگرام می باشد که با اختیار خود می توانید آن را غیر فعال کنید (البته بهتر است فعال بماند تا فقط با انگشت خودتان تلگرام باز شود)

سومین گزینه در واقع بیانگر این موضوع بوده که بعد از خارج شدن از تلگرام، تا چند دقیقه بعد تلگرام قفل شود که در این بخش، گزینه های ۱ و ۵ دقیقه، ۱ و ۵ ساعت را در اختیار دارید.

چهارمین گزینه برای اسکرین شات گرفتن از تلگرام می باشد و بهتر است این گزینه فعال باشد چرا که در صورت غیر فعال بودنش، شما دیگر نمی توانید از صفحه تلگرام خود اسکرین شات بگیرید.

چگونه برای تلگرام کامپیوتر رمز بگذاریم

برای رمز گذاشتن روی تلگرام کامپیوتر همانطور که میدانید باید به قسمت تنظیمات مراجعه کنید و در مرحله بعد روی عبارت «Privacy and Security» کلیک کنید.

چگونه برای تلگرام کامپیوتر رمز بگذاریم

بعد از باز شدن صفحه حریم خصوصی، به سمت پایین اسکرول کنید تا عبارت «Local Passcode» برایتان نمایان شود و پس از کلیک بر روی آن، رمز خود را ۲ بار تکرار کنید و پس از کلیک بر روی Save، تلگرام شما قفل می شود.

رمز گذاشتن روی تلگرام کامپیوتر

از اینکه توانستیم سوال چگونه برای تلگرام رمز بگذاریم شما را حل کنیم بسیار خرسندیم و امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد، راستی اگر هنوز واتساپ خود را پسورد نگذاشته اید، پیشنهاد میکنم حتما روی چگونه برای واتساپ قفل بگذاریم کلیک کنید.

پیشنهادی: مخفی کردن وضعیت آنلاین در تلگرام

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *