خانه / سبک زندگی / معرفی شهر ونیز ایتالیا با ۷ جاذبه گردشگری

معرفی شهر ونیز ایتالیا با ۷ جاذبه گردشگری

جاذبه های گردشگری شهر ونیز

یکی از شهر های رمانتیک و رویایی در کشور ایتالیا، شهر ونیز بوده که به شهر روی آب معروف می باشد. شهر ونیز واقع در شمال شرقی ایتالیا بوده و شامل ۱۱۷ جزیره می باشد که به وسیله چندین کانال آب از یکدیگر جدا شده اند. شهر ونیز دارای جاهای دیدنی جذابی می باشد و مطمئن باشید از هزینه ای که بابت سفر به ونیز صرف می کنید هیچوقت پشیمان نخواهید شد.

لازم به ذکر است، سفر به ونیز یکی از لوکیشن های عاشقانه برای ماه عسل زوج های خاص بوده که در واقع اوج حس رمانتیک بودن این شهر در شب های آن ظاهر می شود. ونیز شهری با تاریخچه‌ ای غنی و آکنده از جاذبه‌ های عجیب جغرافیایی است. به همین جهت هر ساله سیل عظیمی از گردشگران تور ایتالیا را به سمت این شهر جذب می‌کند. در ادامه با باشعوری همراه باشید تا با تاریخچه پیدایش این شهر دوست داشتنی آشنا شویم.

(یعنی واقعا میشه گفت که شهر ونیز همون قاب رویایی بوده که همیشه تصور داشتم که در همچین جایی زندگی می کردم، یکی جذابیت هایی که همیشه ونیز همیشه ما رو متحیر می کرد، این بوده که تمامی ساختمان ها و خونه ها در رنگ های متفاوت در کنار هم قرار دارند و البته نگم براتون که تصویر خانه ها در مسیر های آبی، چقدر می تواند رویایی باشد و با این توصیفات، شده قرض هم بکنیم، باید به همچنین جای درجه یکی سفر کرد و برای یکبار تجربه کنیم)

شهر ونیز چگونه ساخته شد

تاریخچه پیدایش شهر ونیز

پیدایش شهر ونیز و چگونه ساخته شدن آن به عصر باستان باز می‌گردد. نخستین سکونتگاه‌ های جزیره در تالاب‌ محافظت شده ونیز و احتمالاً در آخرین روزهای امپراطوری روم شکل گرفته‌اند. با این وجود مدت‌ها پیشتر ماهیگرانی برای امرار معاش در این مکان حضور داشتند. در قرون پنج تا شش بعد از میلاد موجی پی در پی از طوایف آلمانی به سرزمین‌های شمالی ایتالیا حمله می‌کردند و بسیاری از پناهندگان در پی این یورش‌ها به تالاب ونیز می‌گریختند. این مکان، پناهگاهی محافظت شده در برابر غارتگرانی که خود قایقی نداشتند به شمار می‌آمد. حضور دیگر پناهندگان در این مکان سبب افزایش سریع جمعیت آن شد.

بعد‌ها ونیز رشد کرد و در دنیا با نام جمهوری ونیز شناخته شد که دوک ونیز، بالاترین مقام این جمهوری آن را اداره می‌کرد؛ کسی که تجارت ونیز با اروپا را ارتقاء بخشید. آنها محصولاتی نظیر ابریشم، ادویه‌جات، غلات و سایر کالاهای گران‌قیمت را صادر می‌کردند. دوک ونیز، قصر زیبای ونیز را ساخت که اکنون نیز یکی از بناهای دیدنی این شهر است.

اما چیزی که به ونیزی ها کمک کرده است تا بتوانند پی استواری ایجاد کنند، استفاده از ستون هایی چوبی بود که داخل ماسه زیر آب فرو برده می شد. پس از مدتی ونیزی ها روی این چوب ها را با پلتفرم چوبی و سپس مصالح بنایی پر کردند و در آخر ساختمان خود را روی این بنا شکل دادند. حال با گذشت چندین قرن، همچنان پی چوبی ساختمان ها پا برجا است و فقط مدل ساختمان ها تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کتاب مرگ در ونیز اثر توماس مان

شاید برای شما عجیب باشد که چگونه پی چوبی پس از گذشت چند قرن هیچ گونه آسیبی ندیده است و همچنان می تواند سازه های سنگین را تحمل کند. دلیل این امر کاملا واضح است. این چوب ها داخل آب شور قرار دارند از این رو هیچ گونه میکروارگانیسمی مانند باکتری و قارچ، عمل پوسیدگی را انجام نخواهد داد و همچنان این سازه ها را سالم و پابرجا نگاه داشته است. در ادامه به جاذبه های گردشگری شهر ونیز می پردازیم.

جاذبه های گردشگری شهر ونیز

ونیز ایتالیا چگونه ساخته شده

شهر ونیز به دلیل وسعت جزیره ها دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که در اینجا به ۷ مورد از آن ها می پردازیم:

میدان سن مارکو

میدان سن مارکو میدان اصلی و عمومی ونیز است که در واقع گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است و از معماری چشمگیری برخوردار می باشد. این میدان تنها میدان ونیز بوده که به نام پیازا معروف می باشد، زیرا به بقیه ی میدان های شهر «کامپو» می گویند. از زمان جمهوری این میدان به بازار و مرکز زندگی مذهبی و شهری تبدیل شد و زندگی در اطراف آن تغییر و تحولات زیادی کرد. کلیسای جامع سن مارکو و محل دفن مارکوپلو در این میدان واقع شده است.

فضای میدان از دو مستطیل ال شکل تشکیل شده که هیچکدام از اضلاع آن با هم موازی نیستند و برج ناقوس کمپنیله (Campanile) در محل اتصال دو بخش سر کشیده است. بخش اعظم مستطیل بزرگتر در روبروی کلیسا با صندلی‌های کافه‎های اطراف پوشیده شده است. سطح این میدان پایینترین نقطه ونیز است و با هر بارندگی به استخری بزرگ تبدیل می‌شود.

کاخ پلازو دوکاله

محل قرار گیری کاخ پلازو دوکاله بسیار شاخص است. این بنا در کنار کلیسای سنت مارک (کلیسای جامع ونیز) و در میدان سنت مارک (سن مارکو) قرار گرفته است. کاخ داگز یا همان دوکاله ونیز همچنین به آبراهه ای که وارد ونیز می شود دید کامل دارد و از این بابت هم می توان عنوان کرد که موقعیت بسیار برجسته ای در شهر ونیز داشته و الگویی برای دیگر بناهای ونیزی شد. اگر به عنوان گردشگر سوار قایق های تفریحی ونیزی شوید، حتما این کاخ را خواهید دید.

ساختمان اولیه کاخ دوکاله، بنایی چوبی و نه چندان مستحکم با برج هایی برای دیده بانی بود که بعد از وقوع چند نوبت آتش سوزی بزرگ در نقاط مختلف آن ساختمان، تصمیم به ساخت قصری جدید در این مکان گرفته شد.

مناطق دیدنی ونیز

پل ریالتو

پل ریالتو بین سال‌های ۱۵۸۸ و ۱۵۹۱، تنها در عرض سه سال ساخته شد. هدف از ساخت پل ریالتو این بود که جایگزین دائمی به جای پل قایق و سه پل چوبی دیگر باشد که از قرن دوازدهم بر روی گراند کانال ساخته شده بودند. تا زمان ساخت «پل آکادمیا» در سال ۱۸۵۴، پل ریالتو تنها مسیر عبور عابرین پیاده از عرض گراند کانال بود.

کاخ سانتا سوفیا

کاخ سانتا سوفیا یکی از جاذبه گردشگری های جذاب ونیز بوده که بر روی آب ساخته شده است و ابتدا و امتداد کانال بزرگ ونیز را شامل می شود. از زیبایی های این کاخ در شب هنگام است که به دلیل نورپردازی های زیبای آن، جلوه ی باورنکردنی بر روی آب اجرا می شود.

کاخ سانتا سوفیا در زبان ایتالیایی به کادورو معروف می باشد که در واقع به معنای قصر طلایی است و این نام به دلیل دیوارهای داخلی پوشیده از طلا گرفته شده است. معماری این بنا به سبک گوتیک طراحی و ساخته شده است و در حیاط آن نیز یک موزه هنری کوچک وجود دارد.

موزه کارتسونیکو

کارتسونیکو یک موزه ۳ طبق بوده که بر روی کانال بزرگ بنا شده است. معماری موزه کارتسونیکو به سبک باروک بوده و از سری آثار گنجینه های هنری قرن هجدهم به شمار می رود. علاقه مندان در موزه کارتسونیکو می تواندد از آثاری همچون نقاشی، مجسمه و اثاثیه قدیمی بازدید کنند و همچنین از زیبا ترین آثار کارتسونیکو می توان به پلکان بزرگ، نقاشی های برجسته همچون «جامباتیستا تیه‌ پولو و «گالری پورتگو اشاره کرد.

جزیره لیدو

اگر به مکانی آرامش بخش و بدون هیاهو علاقه مندید پیشنهاد میکنم حتما از جزیره لیدو دیدن کنید. جزیره لیدو دارای یک مسیر ۱۱ کیلومتری شنی بوده و ساحلی دنج برای استراحت دلپذیر و به یاد ماندنی می باشد.

جزیره مورانو

جزیره مورانو هم یکی دیگر از جزایر آرامش بخش در اطراف ونیز بود که ۱٫۵ کیلومتر از شهر ونیز فاصله دارد و به کارخانه شیشه سازی معروف می باشد، از این رو یکی از تولید کنندگان شیشه در جهان به شمار می روند.

آب و هوای شهر ونیز

آب و هوای شهر ونیز

آب و هوای شهر ونیز، گرم و بخار آلود است، دلیل آن هم قطعا وجود آب در خیابان های این شهر است. در طول زمستان در این شهر برف می بارد اما نه در آن حد که دردسر ساز شود. به طور کلی در تمام طول سال ممکن است باران ببارد، بهترین زمان برای سفر به شهر ونیز بهار و پاییز است زیرا شرایط هوایی مطلوبی در شهر ونیز پابرجاست. سعی کنید لباس مناسب با خودتان در این سفر داشته باشید زیرا هر لحظه ممکن است که ونیز با یک باران شدید شما را غافلگیر کند.در ادامه کلیپ شهر ونیز را تماشا کنید:

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

جاذبه های گردشگری مسکو

معرفی شهر مسکو در روسیه ؛ همراه با ۸ جاذبه گردشگری

معرفی شهر مسکو در روسیه شهر مسکو یکی از زیباترین شهر های کشور روسیه بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *