خانه / فرهنگ و هنر / آشپزی / قهوه ترک شنی چیست و نحوه دم کردن آن چگونه میباشد؟

قهوه ترک شنی چیست و نحوه دم کردن آن چگونه میباشد؟

قهوه ترک شنی چیست و نحوه دم کردن آن چگونه میباشد ؟ این سوالی است که اکثرا برای افرادی پیش می آید که علاقه زیادی به قهوه دارند. همانطور که میدانید و از اسم آن معلوم است این قهوه با حرارت شن های داغ درست شده و طعم و مزه آن به کل با قهوه هایی که تا به الان آن نوشیده اید فرق می کند.

قصد دارم با مثالی فرق طعم و مزه ی قهوه های دیگر و قهوه ترک شنی را خدمت شما عزیزان عرض کنم، شما عزیزان مطمئنا حداقل یک بار به دامن طبیعت سفر کرده اید و در آنجا برای خود روی آتش چای آتیشی درست کرده و این چای آتیشی را میل می کنید و کاملا فرق طعم چای آتیشی با چای معمولی که رو اجاق خانه درست می کنید را حس کرده اید، قهوه شنی نیز دقیقا این چنین میباشد، افرادی که قهوه خور حرفه ای هستند منظور مرا خوب متوجه می شوند چرا که یکی از راه های لذت بردن، خوردن و نوشیدن است و اکثر ما انسان ها با مزه های متفاوت خاطرات مختلفی داریم.

حال می خواهم در بخش بعدی شما را بیشتر با قهوه ترک شنی و تاریخچه آن آشنا کنم، و اما با باشعوری همراه شوید تا همه چیز را درباره قهوه شنی دانسته تا بتوانید قهوه شنی خودتان را درست کنید.

تاریخچه قهوه ترک شنی

تاریخچه قهوه ترک شنی

این قهوه در اصل قهوه ترک میباشد، که بیشتر در بین اهالی کشور های غرب دریای سیاه مهبوبیت دارد. به این دلیل که به علت داغ بودن بیش از حد شن ها در آن اطراف، این افراد قهوه ترک را به جای حرارت روی شعله اجاق، روی شن های آنجا دم کرده و به علت بهتر بودن مزه آن، این قهوه را مینوشند.

از آنجایی که قهوه ترک شنی حتی نامش هم متفاوت است طرز دم کردن آن نیز متفاوت میباشد. در روش دم کردن قهوه ترک شنی به دلیل آنکه حرارت به صورت یکنواخت به جاذوه و یا همان جذوه وارد میشود، دم کردن این قهوه بهتر انجام شده و کیفیت نویشیدنی قهوه ترک افزایش میابد.

و اما بهتر است که برای اندازه گیر حجم مورد نیاز آب برای دم کردن این قهوه از فنجان های مخصوص و استاندارد سرو قهوه که اندازه سی سی آن بین ۸۰ تا ۹۰ میباشد استفاده کنید. فقط دقت کنید که برای هر نفر یک فنجان آب سرد نیاز میباشد.

اما میزان استفاده از پودر قهوه اینگونه میباشد که می بایست به ازای هر نفر یک الی دو قاشق چایخوردی پودر قهوه استفاده کرد، شاید بگویید دو قاشق قهوه تان را تلخ کرده اما این بستگی به نوع کیفیت قهوه شما نیز دارد، و البته که یکسری از افراد دوست دارند که قهوه شان غلیظ و به اصطلاح زهرمار باشد، این دسته از افراد میتوانند به جای یک قاشق، دو قاشق چایخوری پودر قهوه مصرف کنند.

نکات مهم در سرو قهوه ترک

نحوه دم کردن قهوه ترک شنی

و اما نکته نهایی برای سرو قهوه ترک شنی این است که به علت تلخ بودن این قهوه شنی بهتر است کنار خود مقداری آب سرد داشته باشید، چرا که بعد از خوردن این قهوه ترک ممکن است دهانتان گس شود و اگر میخواهید که این قهوه را شیرین میل کنید، سعی داشته باشید به جای شکر از قند استفاده کنید زیرا طعم بهتری به قهوه تان می دهد.

بهترین زمان ممکن برای اضافه کردن قند زمان ترکیب آب سرد و قهوه است. شاید برایتان سوال باشد که چرا می گویم از آب سرد برای دم کردن قهوه استفاده کنید و دلیل آن این است که هر چقدر میزان دم کشیدن قهوه تان طولانی تر باشد قهوه غلیظ تری خواهید داشت.

ممکن است فکر کنید که شما چگونه باید قهوه شنی درست کنید، قهوه شنی و دستگاه قهوه ساز آن کمک می کند تا شما عزیزان بتوانید حتی در خانه هایتان قهوه ترک شنی درست کنید، و اما امیدوارم از خواندن این مطلب لذت و بهره کافی را برده باشید، سپاسگزاریم که تا پایان این پست ما را همراهی کرده اید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده به انگلیسی UNFUCK YOURSELF اولین اثر از نویسنده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *