خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تبدیل کانال خصوصی به عمومی در تلگرام با ۴ کلیک ساده

آموزش تبدیل کانال خصوصی به عمومی در تلگرام با ۴ کلیک ساده

چگونه کانال تلگرام را از خصوصی به عمومی تبدیل کنیم

آموزش تبدیل کانال خصوصی به عمومی در تلگرام همراه با تصاویر

امروزه تلگرام به یکی از حرفه ای ترین پیام رسان در صنف شبکه اجتماعی بوده که می توانید در آن به راحتی با دوستان خود، چت و گفتگو داشته باشید. همچنین بسیاری از دوستان هستند که برای موضوع کاری خود یا هر دلیل دیگری، یک Channel یا همان کانال در تلگرام ایجاد می کنند و روزانه چندین پست در کانال خود منتشر می کنند.

موضوعی که در این پست می خواهیم به صورت کلی به شما عزیزان آموزش دهیم، اینه که در همان ابتدای ساخت کانال، به احتمال زیاد، شما هم کانال را به صورت خصوصی درست کرده اید اما برای بسیاری از دوستان همین موضوع جای سوال است که اصلا کانال خصوصی با کانال عمومی چه فرقی دارد؟

در واقع کانال خصوصی همانطور که از نامش پیداست، به صورت کاملا شخصی می باشد و قابلیت آدرس دهنده پیشرفته را ندارد و شما در کانال خصوصی، نمی توانید آیدی یا همان آدرس کانال ایجاد کنید تا با استفاده از آن، مخاطبین به راحتی به کانال شما دسترسی داشته باشید، بلکه حتما خود سازنده باید آدرس و لینک کانال را برای دیگران ارسال کنند تا آنها بتوانند وارد کانال شوند.

بهترین حالت کانال این است که شما آن را به حالت عمومی تبدیل کنید؛ کانال عمومی تلگرامی به کانال گفته می شود که شما یک آدرس دقیق که همان آیدی کانال می باشد را برای channel ایجاد کرده اید و با استفاده از آن، کاربران می توانند به راحتی در کانال شما عضو شوند.

پس اگر می خواهید در کانال خود تغییراتی را اعمال کنید و به تازگی برایتان سوال پیش آمده که چگونه کانال تلگرام را از خصوصی به عمومی تبدیل کنیم؟ در قدم اول پیشنهاد می کنم که حتما تلگرام خود را به آخرین نسخه به روز رسانی کنید سپس در ادامه همراه سایت باشعوری باشید تا بتوانید به صورت کامل و تصویری با جزئیات آشنا شوید.

چگونه کانال تلگرام را از خصوصی به عمومی تبدیل کنیم؟

ابتدا وارد کانال خود شوید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم، باید وارد دسترسی های ادمین کانال تلگرامی خود شوید که برای اینکار باید روی نوار بالای کانال کلیک کنید (همان قسمت که عکس پروفایل و اسم کانال درج شده است)

چگونه کانال تلگرام را عمومی کنیم

در صفحه ای که برایتان باز می شود، شما وارد بخش دسترسی های ادمین می شوید و همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، می توانید عضو جدید در کانال خود اضافه کنید یا در صورت لزوم، ادمین جدید برای کانال خود در نظر بگیرید اما از آن جایی که می خواهیم تبدیل کانال خصوصی به عمومی در تلگرام را انجام دهیم، باید در این قسمت وارد تنظیمات کانال شویم.

فرق کانال خصوصی و عمومی در تلگرام چیست

برای وارد شدن به settings به فارسی: تنظیمات کانال در تلگرام؛ همانطور که در تصویر فوق به آن اشاره کرده ایم؛ یک گزینه به شکل قلم در بالای صفحه قرار دارد که مربوط به ویرایش جزئیات کانال است و در واقع همان تنظیمات پایه کانال تان می باشد که باید روی آن ضربه بزنید.

در صفحه بعدی شما وارد تنظیمات کانال شده اید و این قسمت شامل گزینه های بسیاری می باشد اما همانطور که در تصویر به آن اشاره شده، یک گزینه در همان وسط صفحه قرار دارد که با عبارت «Channel Type» کاملا به وضوح قابل مشاهده می باشد که باید روی آن نیز کلیک کنید.

چطور کانال خصوصی رو به عمومی تبدیل کنیم

پس از کلیک روی گزینه فوق، شما وارد آخرین مرحله شده اید و همانطور که متوجه شده اید، کانال شما تا الان در حالت Private Channel بوده است که می توانید آن را تغییر دهید که برای اینکار باید روی دکمه کناری عبارت «Public Channel» ضربه بزنید تا کانال شما به حالت عمومی تبدیل شود.

همانطور که در قسمت پایینی صفحه مشاهده می کنید، گزینه ی «Permanent link» برایتان ظاهر شده است که در واقع همان آیدی و آدرس کانال شما می باشد که باید یک لینک آیدی برای کانال خود بسازید. برای ساخت آیدی شما باید از حروف EN انگلیسی استفاده کنید و اگر می خواهید از چند کلمه استفاده کنید؛ بین آن ها حتما، (_) لحاظ کنید (لازم به ذکر است که نیازی به آوردن @ در اول کلمه یا عبارت شما نیست)

تغییر لینک کانال عمومی تلگرام

برای ساخت آیدی کانال پیشنهاد می کنم که از نام و اسم کانال خود به صورت انگلیسی استفاده کنید تا کسانی که داخل کانال تان عضو می شوند، از اسم کانال و آدرس، گیج نشوند. پس هماهنگی را رعایت کنید. پس از اعمال تغییرات فوق، در بالای صفحه، روی علامت تیک ضربه بزنید تا از این پس کانال شما در حالت عمومی، فعالیت داشته باشد.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *