خانه / بیوگرافی / بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ ؛ رئیس جمهور و میلیاردر آمریکایی

بیوگرافی دونالد ترامپ

دونالد ترامپ Donald John Trump یکی از شخصیت های میلیاردر در ایالات متحده آمریکا است که در سال ۲۰۱۶ جزو یکی از کاندیدای جمهوری خواه آمریکا شده بود و در همان سال هم موفق به کسب مقام ریاست جمهوری شده بود. وی متولد ۱۴ ژوئن سال ۱۹۴۶ در شهر نیویورک و بخش کویینز می باشد که با مدرک کارشناسی اقتصاد از مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا فارغ‌التحصیل شده‌است.

دونالد جی ترامپ قبل از ریاست جمهوری یکی از چهره های تلوزیونی بوده و سپس به خاطر علاقه ای که به سرمایه داری داشت ، تمام تلاش خود را صرف سرمایه گذاری کرده بود که با روحیه کارآفرینی در طی چند سال توانست خود را به عنوان یکی از ابر تاجر های آمریکا معرفی کند.

دونالد ترامپ فرزند چهارم از پنج فرزند مری ان و فرد ترامپ است و خواهرش مرین ترامپ بری، قاضی فدرال ایالات متحده در وضعیت ارشدیت در دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده آمریکا است. مادر ترامپ مهاجری اسکاتلندی بود، که در جزیره لوییس در ساحل غربی اسکاتلند متولد شده بود.

پدربزرگ و مادر بزرگ پدری ترامپ مهاجرینی آلمانی آمریکایی بودند؛ پدر بزرگ او، فریدریش درومپف، رستوران داری موفق در دوره مهاجرت وسیع به کلوندایک بود که اسم خود را انگلیسی سازی کرده بود. در ادامه بحث بیوگرافی دونالد ترامپ ، باشعوری سعی داشته تا عناوین ذیل را به شما مخاطبین عزیز معرفی کند:

  • تجارت دونالد ترامپ
  • زندگی شخصی دونالد ترامپ
  • برج ترامپ
  • جملات جالب دونالد جی ترامپ
  • کتاب های دونالد ترامپ

بیشتر بخوانید: کتاب انتخاب های سخت اثر هیلاری کلینتون

زندگی شخصی دونالد ترامپ

تجارت دونالد ترامپ

دونالد ترامپ پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه ثروتی برابر ۲۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا داشت. دونالد ترامپ حرفهٔ خود را در شرکت املاک پدرش، البزابت ترامپ و پسر، که بر مسکن اجاری طبقهٔ متوسط در بخش‌ های بروکلین، نیویورک، کویینز و استیتن آیلند نیویورک متمرکز بود شروع کرد.

یکی از نخستین پروژه‌ های دونالد ترامپ در مطالعات دورهٔ کارشناسیش، احیای مجموعهٔ آپارتمانی مصادره شدهٔ سوییفتن ویلج در سینسینتی، اوهایو بود که پدرش در سال ۱۹۶۲ به قیمت ۵٫۷ میلیون دلار خریداری کرده بود.

فرد و دونالد ترامپ درگیر پروژه شدند و با یک سرمایه‌ گذاری ۵۰۰ هزار دلاری، نرخ سکونت این مجتمع ۱۲۰۰ واحدی را از ۳۴٪ به ۱۰۰٪ رساندند.

دونالد ترامپ بر ۱۴۰۰۰ آپارتمان شرکت در بروکلین، کویینز و استتن آیلند نظارت می‌ کرد. در سال ۱۹۷۲، سازمان ترامپ سوییفتن ویلج با به بهای ۶٫۷ میلیون دلار فروخت.

زندگی شخصی دونالد ترامپ

بیوگرافی دونالد ترامپ: ترامپ در سال ۱۹۷۷، با مانکن اهل جمهوری چک ایوانا ترامپ، در نیویورک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند: دانلد، جونیر، ایوانکا ترامپ و اریک. ایوانا در سال ۱۹۸۸ تابعیت آمریکا را در حالی که ترامپ در کنارش بود، کسب کرد.

این زوج در سال ۱۹۹۱ طلاق گرفتند. ترامپ در سال ۱۹۹۳ دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام مارلا میپل، با او ازدواج کرد.آنها در سال ۱۹۹۹ طلاق گرفتند.

ترامپ در سال ۱۹۹۸، با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی ملاقات کرد.آنها در سال ۲۰۰۵ در پالم بیچ، فلوریدا، ازدواج کردند. ملانیا در سال ۲۰۰۶ تابعیت آمریکا را دریافت کرد.در همان سال او بارون پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد.

برج ترامپ

برج ترامپ: این ساختمان ۵۸ طبقه در خیابان پنجاهم منهتن قرار دارد که خانه و دفاتر اصلی دونالد ترامپ محسوب می شود و نقش ستاد مرکزی وی در عرصه رقابت ریاست جمهوری را ایفا می کرد.

برج ترامپ، کاری از معمار آمریکایی Der Scutt در سال ۱۹۸۳ است. مشخصه متمایز ساختمان، یک گوشه پلکانی درختکاری شده هست که نمایی زیگزاگی خلق کرده است.

طراحی این آسمان خراش ۴۲۳/۴ متری در کنار رود شیکاگو برعهده تیم Skidmore, Owings and Merrill بود.
ترامپ در ابتدای پروژه، این برج را به عنوان بلندترین ساختمان دنیا معرفی کرد اما بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، پلان تغییر کرد و اندازه ساختمان را کوچک تر کردند.

جملات جالب دونالد جی ترامپ

جملات جالب دونالد جی ترامپ

جملات جالب دونالد جی ترامپ: اولین چیزی که منشی تایپ می کند، لغت «رئیس» است.

بعضی وقت ها بهترین سرمایه گذاری های شما آن هایی هستند که انجام نمی دهید.

چیزی که بردگان را از بازندگان جدا می کند، این است که شخص چگونه به هر تغییر تازه واکنش نشان می دهد.

موفقیت از شکست حاصل می شود، نه از حفظ کردن پاسخ های درست.

همه چیز در زندگی، شانس است.

بدون شور و شوق، انرژی ندارید، هیچ چیز ندارید.

همیشه خوب است که دست کم گرفته شوی.

بعضی وقت ها با شکست در یک نبرد، راهی برای بردن جنگ پیدا می کنی.

تو به هر حال قرار است فکر کنی، پس چرا نمیخوای بزرگ فکر کنی؟

کتاب های دونالد ترامپ

تا اینجا که با بیوگرافی دونالد ترامپ اشنا شده اید، در آخر باید بگویم که وی به دلیل موفقیت هایی که کسب کرده بود، بسیار علاقه مند بوده که بسیار از تکنیک هایش را به صورت کتاب درآورد تا در اختیار علاقه مندان قرار دهد. کتاب های دونالد ترامپ به شرح ذیل می باشد:

  • کتاب آمریکای زمینگیر
  • کتاب آنچه واقعا اتفاق افتاد
  • کتاب مانند یک قهرمان فکر کنید
  • کتاب چگونه مثل یک بیلیونر فکر کنید
  • کتاب چرا می خواهیم شما ثروتمند باشید

در بریده ای از کتاب دونالد ترامپ آمده است: «سیاستمدارانی که در کمپین های انتخاباتی از بازی بزرگ سخن گفتند و وقتی زمان عمل رسید، مثل شکست خورده ها عمل کردند، زیرا نمی توانستند حکومت کنند. آنان نمی دانستند چگونه حکومت کنند»

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

بیوگرافی کامل لئوناردو دیکاپریو

با لئوناردو دی کاپریو بیشتر آشنا شوید

لئوناردو دی کاپریو به انگلیسی: Leonardo DiCaprio همانطور که خودتان می دانید یکی از بازیگران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *