خانه / فرهنگ و هنر / بیت باکس چیست و ضرب دهانی چگونه عمل می کند ؟

بیت باکس چیست و ضرب دهانی چگونه عمل می کند ؟

بیت باکس چیست و ضرب دهانی چگونه عمل می کند ؟ بیت باکس به زبان انگلیسی Beatbox یعنی اجرای ساز های متفاوت با دهان، که به شکل های بسیار زیبایی انجام می شود.

اما چیزی که خیلی قابل توجه مخاطبین بیت باکس قرار گرفته و سبب شده تا جذابیت خاصی در پی داشته باشد، این است که در زمان حال بیت باکس با سبک موسیقی هیپ هاپ تلفیق شده است، و به همین دلیل است که مخاطبین آن در سرتاسر جهان به مرور زمان هی افزایش یافته، و نا گفته نماند که اجرای این ساز ها با دهان بسیار کار دشواری بوده، اما به علت زیبایی این هنر، افراد زیادی تشنه یاد گیری آن هستند.

البته باید به این موضوع توجه کنیم که یکی از عنصر های موسیقی هیپ هاپ بیت باکسینگ Beatboxing بوده است. که البته تنها فقط به موسیقی هیپ هاپ خلاصه نمیشود، و زیبایی این هنر همین است که مرز خاصی نداشته، و اگر توانایی تقلید هر سبکی را داشته باشد حتما انجام می دهد. و جالب است بدانید که نه تنها دیده شده که توانایی تقلید سبک های مختلف را دارد، بلکه از طرف این سبک های بسیار مورد استقابل قرار گرفته است.

اما به این مسئله نیز باید توجه داشته باشید که، اگر چه بیت باکس جزوه یکی از ۵ عنصر هیپ هاپ میباشد، اما امروزه دیگر خوده بیت باکس یک هنر کاملا مستقل بوده، چرا که بیت باکس شکلی از ساز های کوبه ای است. و در واقع هنر تولید ضرب درام، و همچنین ریتم و موسیقی با استفاده از دهان میباشد، خوده این هنر که بدون استفاده از هیچگونه آلات موسیقی است را می تواند یک هنر مستقل دانست.

نا گفته نماند که هنرمندان بسیاری هستند که در کشور خودمان در حال تدريس و یا زدن بیت باکس و یا حتی تولید موسیقی های متفاوت میباشند، که به نظر من این مسئله به نوبه ی خود با ارزش است. مطمئنا شما نیز در فضا های مجازی و یا در مسابقات تلوزیونی با آنها آشنا شده اید که یکی از این بیت باکسر های ایرانی کیا رکنی نام دارد.

و اما به بخش بعدی یعنی همه چیز درباره بیت باکس میرویم ، تا با تاریخچه بیت باکس بهتر آشنا شویم، پس با باشعوری همراه شوید تا همه چیز را درباره بیت باکس یا ضرب دهانی متوجه شوید.

همه چیز درباره بیت باکس

همه چیز درباره بیت باکس یا ضرب دهانی

تاریخچه بیت باکس بر میگردد به دوره ی سیاه پوستان، چرا که آنان برای اعتراض علیه دولت ستمگرشان به وسیله رپ و بیت باکس یا ضرب دهانی اعتراض خود را بیان میکردند. اما با گذشت زمان این هنر وسیله ای برای ادای موسیقی شد.

و اما سبک هایی که در قسمت بالا از آن سخن گفتم عبارتند از ترپ ، داب استپ ، هیپ هاپ ،پاپ و … اینان سبک هایی بودند که در بیت باکس از آن استفاده می شده است، و اما در بخش بعدی به افراد بیت باکسر های معروف می خواهم اشاره کنم که در جهان سرشناس هستند.

بیت باکسر های معروف

در این بخش میخواهم از معروف ترین بیت باکسر های دنیا نام ببرم که آنان عبارتند از :

  • K.I.M
  • ۸۰fitz
  • Rahzel
  • Dub FX
  • Show Go
  • Sk Shlomo
  • Beardyman
  • Vineeth Vincent
  • Beatbox House
  • Alexander Deyanov

و در نهایت امیدوارم که به جواب سوال بیت باکس چیست رسیده باشید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده به انگلیسی UNFUCK YOURSELF اولین اثر از نویسنده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *