خانه / استایل و زیبایی / بهترین ماسک های خانگی برای صورت | ۷ ماسک برای جوان سازی

بهترین ماسک های خانگی برای صورت | ۷ ماسک برای جوان سازی

ماسک صورت برای شفاف شدن پوست

بهترین ماسک های خانگی برای صورت

داشتن صورتی سفید و بی نقص می تواند تاثیر بسزایی در اعتماد به نفس شما بگذارد و همچنین شادابی بسیار برای شما فراهم می کند. بسیاری از افراد به دلیل خشکی پوست صورت ، التهاب های پوستی و …. رنج می برند و از این رو برای جلوگیری و بهبود آن به طرف ماسک های شیمیایی رجوع می کنند.

ناگفته نماند که همین ماسک های شیمیایی می تواند عوارضی هم برای پوست شما داشته باشد زیرا هر ماسک شیمیایی که می خواهید بر روی پوست خود بزنید ؛ باید نگران آن باشید که ابتدا در قسمتی از پوست خود تست کنید تا اگر عوارضی داشته باشد از آن امتناع کنید.

خب پس اگر می خواهید از دست ماسک های گران قیمت خلاص شوید پیشنهاد می کنم که حتما ماسک های خانگی را استفاده کنید که در حقیقت محتویات آن کاملا طبیعی و بدون عوارض می باشد. پس با سایت باشعوری همراه باشید تا به معرفی ۷ ماسک صورت برای شفاف شدن پوست شما عزیزان بپردازیم.

(لازم به ذکر بوده که در ابتدای مطلب اشاره کنم که اگر پوست صورت شما دچار التهاب یا هر نوع بیماری های پوستی می باشد، اول از همه پیش یک متخصص بروید تا دوران در مان شما طی شود و در مرحله بعد که صورت شما نیاز به درمان خاصی ندارد، می توانید از ماسک های خانگی برای سفید شدن پوست صورت که در ادامه به شما پیشنهاد می کنم، استفاده نمایید که البته برای اثر بخشی آن باید حداقل دو تا سه ماه از آنها استفاده کنید تا نتیجه مطلوب آن را بعد از گذر زمان مشاهده کنید)

معرفی ۷ ماسک صورت برای شفاف شدن پوست

ماسک های طبیعی و خانگی برای آبرسانی و همچنینن مرطوب کردن پوست صورت بسیار مفید واقع می شود. تنها ۲۰ دقیقه زمان کافیست تا با استفاده از ماسک های طبیعی، شادابی و درخشندگی را به پوست خود بازگردانید.

ماسک طبیعی می تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست شما تبدیل شود که برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک بسیار موثر است. لازم نیست هر روزه از این ماده استفاده کنید؛ گذاشتن ماسک روی صورت برای زمان های خاص مانند وقتی که می خواهید به پوست تان رسیدگی کنید، می تواند موثر باشد.

برای اینکه ماسک طبیعی بهترین تاثیر را در صورت شما داشته باشد بهتر است ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کنید و در مرحله بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید و تمیز کنید تا عاری از هر گونه آلودگی و آرایش قدیمی شود. اگر ماسک خانگی خود را از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه کنید، تاثیر به سزایی خواهد داشت.

توصیه می کنم تمام محتویات این مقاله را بخوانید تا تاثیر خود را داشته باشد اما اگر می خواهید به یکی از ماسک های خانگی دسترسی پیدا کنید فقط کافیست رو هر کدام که دوست دارید کلیک کنید تا در کمترین زمان به ماسک صورت برای شفاف شدن پوست برسید

  1. ماسک صورت لیمو و عسل
  2. ماسک صورت شیر و عسل
  3. ماسک صورت آرد برنج و شیر
  4. ماسک صورت نشاسته و شیر
  5. ماسک صورت خیار و آلوئه ورا
  6. ماسک صورت ماست و زرد چوبه
  7. ماسک صورت ماست و خیار

ماسک صورت لیمو و عسل

ماسک صورت لیمو و عسل

از بهترین ماسک های خانگی برای صورت می توان به ماسک لیمو و عسل اشاره کرد عسل و لیمو دو مورد از عناصر معجزه آمیز برای سلامت بدن میباشند. این دو به کمک خاصیت ضد باکتریایی و انتی اکسیدانی خود سلامت و ایمنی بدن را تقویت میکنند. علاوه بر ماسک عسل و لیمو که برای سلامت پوست و مو بکار میرود. ترکیب نوشیدنی عسل و لیمو نیز برای سلامت اعضای داخلی بدن همچون سلامت معده کاربرد زیادی دارد.

از دیگر مزایای استفاده مکرر از این ماسک کمک به عوامل ضد پیری پوست میباشد. این ماسک از بهترین مواد معدنی و ویتامین های ضد پیری پوست صورت تشکیل شده است. بنابراین با استفاده از مکرر از این ماسک پوست خود را از پیری مصون نگه دارید.

طرز تهیه ماسک لیمو و عسل

  • یک قاشق چایخوری عسل طبیعی
  • یک عدد لیموی نصفه و تازه
  • یک پیاله تمیز

یک قاشق عسل طبیعی را داخل پیاله بریزید و آب نصف لیمو را کاملا با فشار بیرون بیاورید و با عسل مخلوط کنید.همانطور که ابتدای مقاله گفته شد بهتر است در ابتدا صورت خود را با آب ولرم بشویید. بعد این مخلوط را با دست روی صورت خود بمالید و حدودا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید. و در انتها صورت را با آب شستشو دهید.

ماسک صورت شیر و عسل

ماسک صورت شیر و عسل

شیر و عسل به از بین بردن زخم‌ها کمک می‌کنند. درحقیقت آنها نه تنها آکنه و دیگر رنگیزه‌های پوست، بلکه جراحات و زخم‌های آبله مرغان را از بین می‌برند. استفادۀ روزانه از شیر و عسل نتیجۀ بهتری دارد.

ممکن است باور نکردنی باشد اما استفاده از ماسک شیر و عسل برای صورت، می‌تواند به کاهش خطوط و چروک‌های پیری که نشانه‌ای برای افزایش سن شماست، کمک کند. ماسک صورت شیر و عسل، حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که از پیدایش خطوط و چروک پیری روی صورت شما جلوگیری می‌کند.

اگر آکنه‌ها شما را اذیت می‌کنند، ماسک شیر و عسل ناجی شماست. استفادۀ منظم آن، فراوانی و قرمزی آکنه را کاهش می‌دهد. عسل خام برای درمان آکنه معروف است و تاثیر آن زمانی زیاد می‌شود که آن را با شیر مخلوط کنید.

طرز تهیه ماسک شیر و عسل

  • نصف پیاله شیر بدون اسانس و شکر
  • نصف پیاله عسل

شیر و عسل را در یک پیاله ریخته و به مدت ۲ دقیقه، تند تند به هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس با نوک انگشتان خود ماسک شیر و عسل را به پوست خود بمالید و بهتر است ۱۵ دقیقه روی صورت بماند تا تاثیر گذار باشد و در آخر هم می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید

ماسک صورت آرد برنج و شیر

ماسک صورت آرد برنج و شیر

از بهترین ماسک های خانگی برای صورت می توان به ماسک آرد برنج و شیر اشاره کرد ، آرد برنج یک درمان خانگی عالی برای درخشان کردن پوست، درمان لک و حفظ روشنی پوست شماست خواص ماسک آرد برنج و شیر به شرح ذیل می باشد:

  • دارای سطح بالایی از PABA ( پارا آمینوبنزوئیک اسید) است که بعنوان کرم ضد آفتاب عمل کند.
  • آلانتوئین موجود باعث تسکین آفتاب سوختگی و افزایش قدرت بازسازی پوست می شود.
  • آنزیم تیروزیناز، باعث کنترل تولید ملانین در پوست می شود.
  • استفاده از آن، باعث از بین بردن چربی و سبوم اضافه از پوست می شود.
  • منبع غنی از ویتامین B است که باعث افزایش روند تولید سلول های جدید و کندکردن روند پیرشدن آن ها می شود.
  • با بهبود کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست، به سفید و روشن شدن پوست کمک می کند.

طرز تهیه ماسک آرد برنج و شیر

  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • شیر به مقدار کافی

آرد برنج را با شیر ترکیب کنید تا یک خمیر صاف به دست آید. سپس ماسک به دست آمده را با انگشتان خود به مدت ۲ دقیقه بر روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در نهایت نیز می توانید پوست خود را با آب سرد بشویید . این عمل را ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید

ماسک صورت نشاسته و شیر

ماسک صورت نشاسته و شیر

نشاسته یکی از انواع ماسک هایی است که خاصیت ترمیمی بالایی دارد و در گذشته به جای پودر بچه برای رفع سوختگی پوست و درمان آبله مرغان و رفع سوختگی و عرق سوز شدن از آن استفاده می کردند. ماسک نشاسته و شیر را بهتر است که یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و بعد از یک ماه متوجه تاثیر معجزه آسای نشاسته بر روی پوست صورت خود می شوید.

طرز تهیه ماسک نشاسته و شیر

  • یک قاشق مربا خوری نشاسته
  • دو قاشق مربا خوری شیر

ابتدا نشاسته را در مقداری آب سرد حل کنید سپس به نشاسته حل شده شیر را اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن شیر و نشاسته این ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. بهتر است که در هنگام استفاده از این ماسک یک لیوان شیر و نشاسته نیز میل کنید.

ماسک صورت خیار و آلوئه ورا

ماسک صورت خیار و آلوئه ورا

آلوئه ورا یک عنصر اساسی برای به تعویق انداختن پیری پوست است. ماسک خیار یک ماسک مغذی و مرطوب کننده بسیار عالی برای جلوگیری از پیری پوست است. با توجه به مواد تشکیل دهنده، این ماسک برای پوستهای مستعد آکنه و آفتاب سوخته بسیار مفید است.

خیار حاوی سیلیس ماده معدنی کمیاب است که خاصیت جوان کنندگی پوست را دارد. علاوه بر این، منبع خوبی از ویتامین C و آنتی اکسیدان های دیگر است که به روشنی، درخشانی و جوان تر کردن پوست کمک میکند.

طرز تهیه ماسک خیار و آلوورا

  • یک خیار نصفه
  • ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • مخلوط کن

پوست نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را خرد کنید سپس خیار را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا داخل مخلوط کن بریزید و برای چند دقیقه دستگاه را روشن کنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید بماند سپس با آب سرد بشوئید این کار را دوبار در هفته انجام دهید

ماسک صورت ماست و زرد چوبه

ماسک صورت ماست و زرد چوبه

ماسک زردچوبه به تنهایی می تواند نقش مثبتی در از بین بردن جای جوش و لک های صورت داشته باشد. ماست نیز در شفافیت پوست صورت و نرم شدن آن نقش با اهمیتی دارد، با این تفاسیر ماسک زردچوبه و ماست می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای پوست صورت باشد.

طرز تهیه ماسک ماست و زرد چوبه

برای تهیه این ماسک، زردچوبه و ماست را به نسبت مساوی ترکیب کنید و بر روی پوست صورت قرار دهید و به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید، سپس صبر کنید تا ماسک بر روی پوست خشک شود. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه پوست صورت را بشویید و با دستمال خشک کنید شاهد تغییرات زیادی در پوست خود خواهید بود.

ماسک صورت ماست و خیار

ماسک صورت ماست و خیار

ماسک ماست و خیار یکی از بهترین ماسک های خانگی برای صورت بوده که پوست شما را مثل آینه، شفاف می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش ‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

طرز تهیه ماسک ماست و خیار

  • یک عدد خیار
  • یک قاشق سوپ خوری ماست

ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

خوشبوترین عطر مردانه برای تابستان

۷ عطر مردانه مناسب برای فصل تابستان را از دست ندهید

بسیار پیش آمده زمانی که فصل تابستان فرا می رسد شما عزیزان به فکر خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *