خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش انتقال کانال تلگرام به اکانت دیگر در نسخه جدید | کامل و قدم به قدم

آموزش انتقال کانال تلگرام به اکانت دیگر در نسخه جدید | کامل و قدم به قدم

چگونه کانال تلگرام را به شخص و شماره دیگری انتقال دهیم

آموزش انتقال کانال تلگرام به اکانت دیگر در نسخه جدید همراه با تصاویر

زمانی که شخصی یک کانال در تلگرام ایجاد می کند، به عنوان سازنده و ادمین اصلی، در شناسه تلگرام ثبت می شود و اگر دوست داشته باشد، می تواند فرد دیگری را هم به عنوان ادمین درجه دو در کانال خود ثبت کند. در همین موضوع ثبت ادمین نیز می تواند مشخص کند که آن شخص تا چه حد و به چه اندازه می تواند به کانال دسترسی داشته باشد.

اما موضعی که می خواهیم در این پست به صورت کامل به آن بپردازیم؛ مسئله انتقال مالکیت کانال تلگرام به اکانت دیگری می باشد – یعنی در واقع زمانی برایتان پیش می آید که می خواهید تمامی دسترسی های کانال تلگرامی خود را به شخص دیگری واگذار کنید، در این زمان، بسیاری از دوستان به این فکر می افتند که ابتدا آن شخص را ادمین کانال کنند سپس سراغ دیلیت اکانت تلگرام خود می روند.

اشخاص دیگری هم هستند که برای واگذاری کانال تلگرام به دیگری، اقدام به تغییر شماره اکانت تلگرام خود می کنند که البته این موضوع می تواند در آینده برایتان مشکل ساز شود. پس اگر می خواهید کانال خود را شخص دیگری واگذار کنید بدون اینکه به اکانت تلگرام تان آسیبی برسد و برایتان سوال پیش آمده: چگونه کانال تلگرام را به شخص و شماره دیگری انتقال دهیم؟ در همین ابتدا باید بگم که شما باید از تلگرام اورجینال استفاده کنید و در قدم اول باید به گوگل پلی بروید و تلگرام خود را به روز رسانی کنید.

سایت باشعوری یکی از منابع حرفه ای در زمینه آموزش ترفند های تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی بوده و سعی شده تا با کیفیت ترین مطالب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد پس برای یادگیری بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

چگونه کانال تلگرام را به شخص و شماره دیگری انتقال دهیم؟

تلگرام خود را باز کنید اما لازم نیست به تنظیمات مراجعه کنید چرا از همین جای کار باید وارد کانال خود شوید سپس روی نوار بالایی کانال خود کلیک کنید (دقیقا بالای صفحه که عکس پروفایل و نام کانال شما درج شده است)

با کلیک بر روی بخش فوق، تنظیمات و دسترسی های کانال برایتان باز می شود که در واقع فقط صاحب کانال ها می توانند آن را ببینند – سپس شما باید به بخش تنظیمات ادمین وارد شوید که برای اینکار در همان صفحه ای که برایتان باز شده است، گزینه «Administrators» قرار دارد اما اگر این گزینه را مشاهده نکردید، روی گزینه قلم در بالای صفحه کلیک کنید تا به تمامی تنظیمات دسترس داشته باشید و در همان صفحه نیز گزینه Admin قرار دارد.

تغییر مالک اصلی کانال در تلگرام

پس از ورود به صفحه ادمین، شما می توانید صاحب کانال که خودتان هستید و اشخاصی که قبلا آن ها را ادمین کرده اید را مشاهده کنید – اگر تا به حال ادمین اضافه نکرده اید، باید در این بخش، یک مدیر جدید اضافه کنید که برای این کار، در ابتدای صفحه روی گزینه «Add Admin» که در کنارش شکل ستاره قرار دارد، ضربه بزنید.

چگونه ادمین کانال تلگرام را عوض کنیم

پس از انتخاب فرد مورد نظر برای ادمین، حالا شما باید به سراغ تنظیمات admin بروید که برای اینکار در همان صفحه ادمین، شخص جدیدی اضافه شده است و در کنار عکس پروفایلش، گزینه سه نقطه قرار دارد؛ روی آن کلیک کنید و روی عبارت Edit admin ضربه بزنید.

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید؛ تمامی گزینه هایی که مشمول دسترسی های ادمین بوده را می توانید خود شما تعیین کنید؛ برای مثال: می توانید دکمه تغییرات اطلاعات کانال را برایش غیر فعال کنید تا دیگر نتواند اطلاعات کانال را (اسم، توضیحات، عکس پروفایل و …) ویرایش کند.

اما از آنجایی که قصد انتقال کانال تلگرام به اکانت فرد مورد نظر را داریم، باید تمامی دکمه ها را فعال کنیم تا آن شخص به تمامی پیکربندی ها دسترسی داشته باشد اما نکته اینجاست که کانال به صورت پیش فرض، تمامی دکمه ها را به غیر از گزینه «Add New Admins» فعال کرده است که به معنی این است، آن فرد می تواند شخصی دیگری را برای ادمین انتخاب کنید یا خیر و شما نیز باید دکمه همین گزینه را فعال کنید.

نحوه واگذاری کانال تلگرام به شخص دیگر

پس از فعال کردن گزینه «Add New Admins» بلافاصله گزینه ای جدید در آخرین ردیف قابل مشاهده می باشد که با عبارت «Transfer Channel Admins» در دسترس شما قرار دارد؛ این عبارت همان گزینه انتقال و واگذاری مالکیت کانال به آن شخص می باشد که باید روی آن کلیک کنید.

چگونه مدیر کانال تلگرام را عوض کنیم

پس از ضربه روی گزینه فوق، تلگرام یک پیغام در وسط صفحه برایتان باز می کند که دو شرایط مهم را برای انتقال مالکیت به شما نشان می دهد: اول اینکه شما باید تایید دو مرحله ای کانال را فعال کنید و یک هفته از تایید بگذرد – دوم اینکه شما پس از انتقال مالکیت نباید تا ۲۴ ساعت، تلگرام خود را باز کنید (لازم به ذکر است که این امکانات برای جدیدترین نسخه تلگرام بوده که به تازگی اضافه شده است – تلگرام برای امنیت بیشتر واگذاری مالکیت کانال، می خواهد از هویت اصلی مالک با خیر شود)

اموزش تغییر مالکیت کانال تلگرام

پس از مشاهده پیام فوق، شما باید روی گزینه «SET PASSWORD» ضربه بزنید چرا که از همین جا مرحله شما باید یک رمز برای کانال خود ایجاد کنید و کانال شما از لحاظ امنیتی برای انتقالی، ثابت شده باشد.

چگونه کانال تلگرام را واگذار کنیم

خب حالا شما همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، باید تایید دو مرحله ای کانال را آغاز کنید – با فعال کردن تایید دو مرحله ای، شما زمانی که به یک سیستم جدید وارد می شوید و میخواهید به حساب تلگرام خود وارد شوید، برایتان یک کد sms می شود برای شروع کار، روی گزینه «set password» که کادر آبی رنگ مشخص شده است، ضربه بزنید.

تغییر سازنده کانال در تلگرام

 

در صفحه بعدی شما می توانید یک کد ۱۰ رقمی وارد کنید که همان پسورد و رمز شما به حساب می اید، برای تایید بیشتر روز را یک بار دیگر باید وارد کنید که در واقع ۲ مرتبه تکرار می شود پس از وارد کردن هر بار رمز، روی گزینه آبی رنگ «Continue» کلیک کنید.

چگونه سازنده کانال تلگرام را عوض کنیم

 

در صفحه بعدی شما می توانید یک پسورد درجه دوم وارد کنید تا زمانی که رمز اصلی خود را فراموش کردید، می توانید آن را وارد کنید تا حساب شما باز شود (می توانید از یک کلمه استفاده کنید البته این موضوع اختیاری است که اگر مایل نباشید، می توانید روی «Skip» بالای صفحه ضربه بزنید)

آموزش تغییر مدیر اصلی کانال در تلگرام

 

در مرحله بعدی، تلگرام از شما می خواهد تا یک ایمیل برای بازیابی رمز اکانت تلگرام وارد نمایید. یعنی اگر رمز تایید دو مرحله ای را فراموش کردید، با زدن روی گزینه forget ، تلگرام یک آدرس به همان ایمیل شما ارسال می کند که می توانید رمز جدید برای اکانت خود تعریف کنید .

تغییر ادمین اصلی کانال تلگرام

پس از وارد کردن ایمیل، در مرحله بعدی، تلگرام یک کد به همان ایمیل شما ارسال می کند که شما باید آن را در همین قسمت «Verification code» وارد نمایید.

انتقال کانال تلگرام به خط دیگری

خب تبریک میگم؛ شما مراحل امنیتی برای ورود به حساب جدید را با موفقیت گذرانده اید و شما در این قسمت باید دکمه آبی رنگ «Return to Settings» کلیک کنید.

تغییر مدیریت کانال تلگرام

در صفحه جدید، اگر دوست داشتید می توانید رمز دو مرحله ای را تغییر دهید یا اینکه غیر فعال کنید – حتی ایمیل خود را هم می توانید تغییر دهید – اگر نیازی به تغییرات ندارید، در بالای صفحه، روی فلش ضربه بزنید.

چگونه مالکیت کانال تلگرام را انتقال دهیم

موضوعی که در انتهای آموزش انتقال کانال تلگرام به اکانت دیگر باید به شما یادآوری کنم اینه که پس از انجام مراحل فوق، شما باید یک هفته صبر کنید و ۲۴ ساعت به اکانتی که قصد تغییر مالکیت کانال را دارید، وارد نشوید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *