خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش پاک کردن سابقه جستجو در گوگل کروم گوشی اندروید

آموزش پاک کردن سابقه جستجو در گوگل کروم گوشی اندروید

چگونه تاریخچه سرچ گوگل کروم را پاک کنیم

یکی از علت های اصلی که باعث شده تا به موضوع پاک کردن سابقه جستجو در گوگل کروم بپردازیم؛ سرعت مرورگر می باشد. حتما اخیرا برای شما نیز این مسئله پیش آمده، زمانی که وارد Chrome می شوید و می خواهید کلماتی را جستجو کنید، مرورگر به کندی عمل می کند (انگار خسته به نظر می رسد) از طرف دیگر لازمه که نکته کلیدی این موضوع را فاش کنم:

هنگامی که شما موضوعی را در گوگل سرچ می کنید و با توجه به نتایجی که مشاهده می کنید، وارد سایت مورد نظر می شوید، به همین خاطر مقداری از کش (Cache) مرورگر شما درگیر می شود «در واقع Cache همان حافظه نهان مرورگر تان می باشد» که همین امر موجب کاهش سرعت مرورگر گوگل موبایل تان می شود.

نکته طلایی قضیه ای که می خواستم اشاره کنم؛ اینه که به مرور زمان، هر وقت کلماتی را در گوگل سرچ می کنید؛ رسیدن به نتایج واقعی ای که از گوگل خواستار هستید مشکل ساز می شود که در اصل؛ بیشتر سایتهایی به شما پیشنهاد می شود که در گذشته به آن ها مراجعه کرده اید. پس لازمه همین الان نسبت به حذف History مرورگر خود اقدام نمایید و اگر شما عزیزان از سری کاربرانی هستید که برایتان سوال پیش آمده: چگونه تاریخچه سرچ گوگل کروم را پاک کنیم؟ پیشنهاد می کنم تا آخر پست همراه سایت باشعوری باشید.

چگونه تاریخچه سرچ گوگل کروم را پاک کنیم؟

(نکته: آموزش حذف سابقه مرورگر گوگل کروم که در ادامه به آن اشاره میکنیم؛ شامل گوشی های اندروید می باشد) پس از وارد شدن به مرورگر کروم، روی آیکن «سه نقطه عمودی» در بالای صفحه ضربه بزنید سپس روی گزینه «History» در اواسط لیست کلیک کنید.

اموزش حذف تاریخچه گوگل کروم

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ انبوهی از سرچ و جستجو هایی که تا الان داشته اید، قابل دسترس می باشد (تمام سرچ هایی که در گوگل داشته اید و همچنین سایت هایی که وارد شده اید) اما گزینه ای با عبارت «Clear browsing data» قبل از لیست هیستوری ها در دسترس می باشد و همانطور که از معنی آن معلوم است؛ شما با کلیک بر روی آن می توانید نسبت به حذف کلمات سرچ شده در گوگل کروم اقدام نمایید.

چگونه کلمات سرچ شده در گوگل کروم را حذف كنيم

در مرحله بعد همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ ۲ صفحه اصلی «BASIC» و «ADVANCED» در دسترس می باشد که در ابتدا شما در صفحه basic باید زمان سوابق را در حالت «All time» تنظیم نموده سپس تیک گزینه های ذیل را فعال کنید:

  • Browsing history (تاریخچه مرورگر)
  • Cookies and site data (کوکی ها و سوابق سایت)
  • Cached images and files (کش مربوط به فایل و عکس ها)

حذف هیستوری گوگل کروم اندروید

در قدم بعدی، به صفحه «Advanced» مراجعه کنید و حالت زمانی را بر روی «All time» اعمال کنید سپس تمامی تیک های گزینه های مربوطه را فعال کنید (نکته: پیشنهاد می کنم تیک گزینه «Saved passwords» را خاموش کنید تا از پاک شدن اطلاعات حساب کاربری و رمز عبور هایی که در سایت ها استفاده میکنید جلوگیری شود؛ برای مثال شاید شما در سایت دیجی کالا ثبت نام کرده اید و اطلاعات user – pass برایتان مهم باشد)

پاک کردن history گوگل کروم موبایل اندروید

پس از تنظیم دستورات خود در موارد فوق، در قدم آخر باید روی دکمه آبی رنگ «Clear data» کلیک کنید تمامی سوابق جستجو در گوگل کروم به کلی پاک شود. پیشنهاد می کنم برای عملکرد بهتر و افزایش سرعت مرورگر، هفته ای یکبار کش مرورگر خود را با رعایت آموزش های فوق حذف کنید. (تا حالا از خود پرسیده اید که چگونه تاریخچه جستجو در یوتیوب رو پاک کنم؟ 🤔 پس همین الان روی سوال خود کلیک کنید)

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *