خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تصویری لغو دانلود خودکار روبیکا

آموزش تصویری لغو دانلود خودکار روبیکا

چگونه دانلود خودکار روبیکا را غیر فعال کنیم

آموزش و ترفند لغو دانلود خودکار روبیکا نسخه جدید همراه با تصاویر

روبیکا یکی از اپلیکیشن های محبوب داخلی بوده که توانسته است ویژگی و قابلیت های فراوانی را به کاربران ایرانی عرضه کند. یکی از قابلیت های جدید اپ روبیکا، اضافه شدن پیام رسان بوده که در واقع امکان چت و گفتگو را برای کاربران فراهم کرده است.

البته با دیدن پیام رسان روبیکا، تصویری آشنا برایمان تداعی می شود (قالبی شبیه به تلگرام) نکته مفید پیام رسان روبیکا نسبت به تگرام این است که دیگر با سختی های فیلترینگ تلگرام رو به رو نیستید و به راحتی می توانید با مخاطبین خود چت کنید. حتما شما هم پس از عضویت در پیام رسان روبیکا، در چندین کانال و رسانه ها نیز عضو شده اید که در واقع از همان ابتدا، هر چی عکس، آهنگ و ….. در کانال ها قرار دارد به صورت اتوماتیک برایتان دانلود می شود.

به همین خاطر این موضوع به ضرر اینترنت شما تمام می شود اما خب لازم به نگرانی نیست چرا که این قابلیت به صورت پیش فرض در تنظیمات روبیکا فعال می باشد و البته حل شدنی هست 😉 پس ااگر برای شما عزیزان نیز سوال پیش آمده که چگونه دانلود خودکار روبیکا را غیر فعال کنیم؟ پیشنهاد می کنم تا آخر پست، همراه سایت باشعوری باشید

چگونه دانلود خودکار روبیکا را غیر فعال کنیم؟

در ابتدای کار پیشنهاد میکنم؛ اپلیکیشن روبیکا را آپدیت کنید تا در مراحل به مشکلی برنخورید سپس اپ روبیکا را باز کنید؛ همانطور که در تصویر مشخص کرده ایم؛ شما به صورت پیش فرض روی صفحه پیام رسان قرار دارید که برای لغو دانلود خودکار روبیکا ، باید به صفحه تنظیمات مراجعه کنید.

برداشتن دانلود خودکار روبیکا

گزینه تنظیمات روبیکا در پایین صفحه – سمت چپ اعمال شده است که باید روی آن کلیک کنید سپس همانطور که در تصویر برایتان مشخص کرده ایم؛ در صفحه تنظیمات روبیکا چندین گزینه در دسترس می باشد، اما از آنجایی که قصدمان غیرفعال سازی دانلود خودکار بوده، باید روی گزینه «داده ها و ذخیره سازی» کلیک کنید.

لغو دانلود خودکار روبیکا

 

پس از ورود به صفحه تنظیمات داده های روبیکا، همانطور که مشاهده می کنید؛ در کنار عبارت «دانلود خودکار رسانه ها» یک دکمه آبی رنگ قرار دارد که نشانه ی فعال بودن دانلود خودکار می باشد و پس از آن که روی آن کلیک کنید به رنگ خاکستری در می آید.

غیر فعال سازی دانلود خودکار روبیکا

از این پس خیالتان راحت باشد چرا که دیگر فرمت های تصاویر، ویدئو ها، فایل ها، گیف ها آهنگ ها در رسانه هایی که عضو هستید، به صورت خودکار دانلود نمی شود. (برای صرفه جویی در مصرف اینترنت، پیشنهاد می کنم به راهنمای جلوگیری از دانلود خودکار واتساپ مراجعه کنید)

ترفند لغو دانلود خودکار روبیکا برای یک فرمت

همانطور که در موارد فوق اشاره شد، شما به راحتی می توانید دانلود خودکار را به کلی خاموش کنید اما شاید شما از آن دسته عزیزانی هستید که می خواهید فقط یک فرمت را غیر فعال کنید. برای مثال شاید شما فقط با دانلود خودکار تصاویر مشکل داشته باشید. (آیا در این زمینه راه حلی هست؟🤔) بله؛ چرا که نه ! پس از اینکه به صفحه تنظیمات «داده ها و ذخیره سازی» مراجعه کردید (طبق موارد گفته شده فوق) دکمه مربوطه آبی و فعال می باشد. البته لازم به ذکر بوده که به صورت پیش فرض؛ ۲ فرمت «ویدئوها – فایل ها» غیرفعال می باشد.

چگونه دانلود خودکار روبیکا را قطع کنیم

پس از اینکه روی فرمت تصاویر کلیک کردیدف همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ دانلود خودکار به دو طریق فعال می باشد: اولین بخش مربوط به «هنگام استفاده از داده تلفن همراه» بوده که در واقع فعال بودن دانلود خودکار با مصرف اینترنت موبایل می باشد و دومین بخش «هنگام اتصال به وای فای» برای زمانی است که موبایل شما به اینترنت WIFI متصل می باشد که از همان اتصال شروع به دانلود خودکار می کند. (در این صفحه با سلیقه و نیاز خود می توانید دانلود خودکار مربوط به فرمت “تصاویر” را شخصی سازی کنید؛ برای مثال: در کانالی عضو هستید که عکس های زیادی در آن قرار دارد، پس شما با خاموش کردن تیک “کانال ها” از بخش <داده تلفن همراه> تعیین می کنید تا دانلود خودکار فرمت تصاویر از تمامی کانال ها با توجه به مصرف داده تلفن همراه غیرفعال شود)

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *