خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ نسخه جدید با گوشی + همراه با تصاویر گام به گام

آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ نسخه جدید با گوشی + همراه با تصاویر گام به گام

چگونه در گوگل مپ مکان ثبت کنیم

آموزش ثبت لوکیشن در گوگل مپ گوشی همراه با تصاویر

شاید شما هم از سری کاربرانی هستید که می خواهید مکان مورد نظر خود را در سرویس Google Maps ثبت کنید. به احتمال زیاد، اخیرا مغازه یا کسب و کاری را برای خود راه اندازی کرده اید که به همین جهت قصد دارید تا لوکیشن دقیق خودتان را در نقشه گوگل ثبت کنید.

خب اول از همه به خاطر راه اندازی کسب و کارتان، تبریک میگم (شیرینی ما یادت نره😉) دوم اینکه شما لازم نیست برای ثبت موقعیت مکانی خود، حتما با کامپیوتر اقدام کنید چرا که شما به راحتی می توانید با گوشی و اپلیکیشن Google Maps موجود در خود موبایل نیز نسبت به ثبت لوکیشن دست به کار شوید.

پس اگر این روز ها سوال؛ چگونه در گوگل مپ مکان ثبت کنیم؟ ذهنتان را مشغول کرده، وقت را از دست ندهید و در ادامه با سایت باشعوری همراه شوید.

چگونه در گوگل مپ مکان ثبت کنیم؟

لازم است در ابتدای ساخت لوکیشن در گوگل مپ یادآوری کنم که حتما Location موبایل خود را روشن کنید تا موقعیت دقیق شما در گوگل مپ واضح شود، البته اگر دقیقا در همان جایی هستید که قصد ثبت لوکیشن اش را در گوگل مپ دارید اما جلوتر به صورت دقیق اشاره می شود که می توانید بدون آنکه در همان موقعیت باشید، لوکیشن آن موقعیت را ثبت کنید.

ثبت موقعیت مکانی

نکته ی دیگر اینکه حتما باید سرویس Google Maps گوشی خود را به حساب جیمیل تان متصل کنید. بعد از وارد شدن به اپلیکیشن سرویس گوگل مپ، همانطور که در تصویر اشاره شده است؛ باید روی گزینه «Contribute» در پایین صفحه کلیک کنید. (آیا تا به حال از خود پرسده اید؛ چگونه بفهمیم چند دستگاه به اکانت اینستاگرام ما متصل هستند؟ پیشنهاد میکنم حتما با این آموزش امنیتی در ادامه با ما همراه باشید)

برنامه ثبت مکان در گوگل مپ

صفحه جدیدی که برایتان باز شده است؛ مربوط به بخش Contribute بوده که به زبان فارسی همان همکاری می باشد؛ در واقع در این بخش می توانید با سرویس نقشه گوگل همکاری داشته باشید؛ به عنوان مثال شاید برایتان پیش بیاید که بخواهید نام یک موقعیت در نقشه را ویرایش کنید که البته برای اینکار باید حساب گوگل شما از امتیازات بالایی برخوردار باشد. اما گزینه ای که در این صفحه برایمان مهم است؛ دکمه آبی رنگ «Add Place» به فارسی: (اضافه کردن مکان) می باشد.

ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی

صفحه جدیدی که برایتان باز شد دقیقا مربوط به اضافه کردن لوکیشن مورد نظرتان می باشد: اولین گزینه «Name» باید نام موقعیت خود را وارد کنید (برای مثال: اکبر جوجه) دومین گزینه «Category» مربوط به دسته بندی لوکیشن می باشد (برای مثال: Restaurant)

چگونه در گوگل مپ لوکیشن ثبت کنیم

در همان صفحه ای که در حال ثبت مکان خود هستید؛ در وسط صفحه نقشه کوچکی از موقعیت شما قرار دارد که با کلیک بر روی آن می توانید نشانه گر قرمز را دقیقا در همان موقعیتی که مد نظر دارید، بگذارید سپس در همانطور که در تصویر مشاهده می کنید؛ روی «Ok» کلیک کنید.

نحوه ساخت لوکیشن در گوگل مپ

در ادامه شما می توانید اطلاعات دیگر مربوط به کاری که انجام می دهید را وارد کنید برای مثال در قسمت «Hours» می توانید ساعات کاری خود را ثبت کنید – در قسمت «Add phone Number» میتوانید شماره تماس لوکیشن خود را وارد کنید – اگر هم در حوضه کاری موقعیت خود، سایت داشته باشید می توانید در آنجا وارد نمایید. در آخر صفحه نیز گزینه «Add a photo» در دسترس بوده که اگر عکس یا تصویری مربوط به کسب و کارتان دارید، می توانید در این قسمت بارگذاری کنید. پس از درج اطلاعات مربوطه در آخر روی گزینه موشکی شکل در بالای صفحه که از رنگ خاکستری به آبی تغییر کرده، کلیک کنید.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *