خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / آموزش تگ محصول در اینستاگرام به طور کامل و دقیق

آموزش تگ محصول در اینستاگرام به طور کامل و دقیق

آموزش تگ قیمت در اینستاگرام

آموزش تگ محصول در اینستاگرام

امروزه اینستاگرام از قدرت بازاری برخوردار بوده که به جرات می توان گفت اگر قصد فروش محصولی را دارید؛ فقط با چند تکنیک ساده قادر به فروش های پی در پی خواهید بود. حتی بیشتر از داشتن یک مغازه در بلوار. همانطور که به تاریخ اینستاگرام نگاه می کنید: در ابتدا از این اپلیکیشن فقط به عنوان آلبوم عکس استفاده میشد اما با به روز رسانی های این اپ، حالا برای خود یک بازار بین المللی شده و هر کسی با هر توانی که دارد می تواند درآمدزایی و کسب و کار خود را گسترش دهد.

سایت باشعوری در پست آموزش تگ محصول در اینستاگرام قصد دارد تا به یکی از عجیب ترین امکانات اینستاگرام بپردازد و آموزش آن را برایتان مهیا سازد که به تگ محصول، تگ قیمت و تگ خرید معروف می باشد. همانطور که از نامش معلوم است با این امکان شما قادر به فروش محصولات خود به صورت مستقیم از وب سایت خود خواهید بود که در حقیقت لینک خرید محصولات خود را به صورت مستقیم به پست اینستاگرامی مورد نظر وصل می کنید.

البته ناگفته نماند؛ این ورژن برای مدیرانی که دارای وب سایت فروشگاهی هستند میسر می باشد. پس اگر می خواهید به عنوان یکی از مدیران موفق فروش آنلاین، حرفه ای شوید؛ پیشنهاد می کنم در ابتدا حتما به مقاله آموزش دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام مراجعه فرمایید.

تگ خرید یا تگ قیمت در اینستاگرام چیست؟

تگ خرید و یا دکمه خرید آیکون کوچکی در قسمت سمت چپ هر محصول می باشد که زمانی که آن را لمس می کنید، مشخصات قیمتی هر محصول برای شما نمایان می شود، لطفا توجه داشته باشید که این ویژگی در نسخه وب اینستاگرام غیر قابل مشاهده است و تنها از طریق گوشی می توانید این قابلیت را مشاهده کنید.

هنگامی که بر روی تگ خرید مربوطه کلیکی شود، خود اینستاگرام شما را به صفحه جدیدی هدایت می کند که در آن عکسی تمام صفحه به همراه قیمت محصول قرار داده شده است، همچنین با کلیک بر روی نوار آبی رنگ، می توانید محصول خود را در وب سایت مربوطه نیز مشاهده کنید.

آموزش تگ قیمت در اینستاگرام

آموزش تگ قیمت در اینستاگرام

مرحله اول:
  • در ابتدا می بایست صفحه ی اینستاگرام خود را از حالت شخصی به صفحه ی بیزینس یا کسب و کار تبدیل کنید
مرحله دوم:
  • حساب کاربری شاپیفای را فعال کنید
مرحله سوم:
  • صفحه فیسبوک خود را بسازید و آن را به صفحه اینستاگرام خود متصل کنید (همزمان با بیزینس کردن پیج ممکن است)
مرحله چهارم:
  • انتشار یا پابلیش صفحه فیسبوک
مرحله پنجم:
  • ایجاد کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
مرحله ششم:
  • اتصال حساب کاربری شاپیفای به کاتالوگ محصولات در صفحه فیسبوک
مرحله هفتم:
  • اضافه کردن محصولات به کاتالوگ فیسبوک
مرحله هشتم:
  • بررسی توسط اینستاگرام برای تایید اکانت
مرحله نهم:
  • اضافه شدن خود به خود تگ محصولات در قسمت انتشار پست

اضافه کردن تگ خرید برای محصولات در اینستاگرام

اضافه کردن تگ خرید برای محصولات در اینستاگرام با توجه به مراحل فوق

توضیح مرحله اول:

ابتدای آموزش تگ محصول در اینستاگرام با بیزینس کردن اکانت شما میسر می شود؛ برای بیزنس کردن حساب خود در ابتدا مطمئن شوید که اینستاگرام شما از آخرین نسخه برخوردار می باشد. سپس بعد از باز کردن اینستاگرام، وارد بخش پروفایل خود شوید و گزینه سمت راست را باز کنید (معمولا به شکل سه خط می باشد) بعد از آن بر روی آیکن Settings که به شکل چرخ دنده است کلیک کنید و مسیر ذیل را دنبال کنید:

Account > Switch to Business Account

همانطور که مشاهده می کنید شما باید دو Category را در اینستاگرام معلوم کنید (نوع کسب و کار – زمینه کاری) پس از انتخاب آن ها گزینه Next را بزنید. در مرحله بعد ایمیل یا شماره موبایل کسب و کارتان را وارد کنید و “Next” را بزنید و در نهایت با تایید درخواست خود، صفحه اینستاگرام شما به صفحه ی کسب و کار تبدیل می شود.

توضیح مرحله دوم:

برای ایجاد حساب شاپیفای، در ابتدا باید به سایت www.shopify.com رجوع کنید البته ناگفته نماند که از قبل فیلترشکن خود را روشن کنید. سپس بر روی گزینه (Start Free trial) بزنید و همانطور که مشاهده می کنید برای ثبت نام باید آدرس ایمیل خود را وارد نمایید تا به مرحله بعد منتقل شوید.

در صفحه بعد یک لیست سه گزینه ای را مشاهده می کنید که در واقع سوال و جواب برایتان مشخص شده است و شما فقط زحمت انتخاب آن را می کشید و در نهایت گزینه “Next” را بزنید.

در قسمت بعد، شاپیفای یک لیست کامل در اختیار شما می گذارد که در واقع باید اطلاعات خود را شرح دهید: (نام، نام خانوادگی، آدرس “خارج از ایران”، شهر، کشور، کد پستی، ایالت یا استان، شماره تلفن، آدرس وبسایت شما)

توضیح مرحله سوم:

برای ساختن یک صفحه ی کسب و کار در فیسبوک ابتدا شما باید یک صفحه ی شخصی داشته باشید و از طریق آن یک صفحه ی کسب و کار بسازید و شخص خود را به عنوان مالک صفحه ی کسب و کار خود به فیسبوک معرفی کنید. اگر عضو فیسبوک نیستید ثبت نام در آن ساده و رایگان است.

به سایت فیسبوک (Facebook.com ) مراجعه کنید و اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید تا صفحه ی شخصی شما ایجاد شود. پس از ایجاد صفحه ی شخصی به لینک زیر بروید.

https://www.facebook.com/pages/creation/

سپس مراحل ذیل را به دقت اجرا نمایید:

۱ – انتخاب گزینه سمت چپ (Business or Brand)

۲ – انتخاب اسم و دسته بندی

۳ – انتخاب عکس پروفایل و پس زمینه

۴ – پس از انتخاب عکس پروفایل و پس زمینه فروشگاه خود، وارد صفحه ی خود می شوید که در اینجا باید بر روی ایکن تنظیمات بزنید

۵ – در قسمت تنظیمات؛ در ستون سمت راست روی گزینه “Instagram” کلبک کنید. در ستون سمت راست بر روی “Log In” بزنید و اطلاعات صفحه ی اینستاگرام خود را وارد کنید تا فیسبوک و اینستاگرام شما به یکدیگر متصل شوند.

۶ – برای استفاده از امکان فروش فیسبوک لازم است که قالب پیش فرض خود را به حالت فروشگاه تغییر دهید. برای این کار در بخش تنظیمات وارد قسمت Template and Tabs شوید.
۷ – سپس همانند عکس روی “Edit” کلیک نمایید و از منوی بعد Shopping را انتخاب کنید تا صفحه شما به حالت فروشگاه در بیاید.

توضیح مرحله چهارم:

برای انتشار صفحه ی خود به بخش تنظیمات (بالا سمت راست صفحه) بروید و در همان سربرگ ”General” در منوی سمت راست گزینه ی اول (Page Visibility) دکمه ی ”Edit” را زده و حالت صفحه را به ”Published” تغییر دهید تا صفحه ی شما به انتشار برسد.

توضیح مرحله پنجم:

ایجاد کاتالوگ محصولات در فیسبوک: برای ایحاد کاتالوگ محصولات در فیسبوک راه ساده تری نیز وجود دارد ولی به دلایل نامعلوم این امکان برای بعضی از کاربران (داخل ایران) در دسترس نیست. از این رو راه دیگری را برای ایجاد کاتالوگ محصولات در فیسبوک در ادامه معرفی خواهیم کرد.

به لینک http://Business.facebook.com بروید تا فرایند ثبت نام در مدیریت کسب و کار گوگل را آغاز کنید. در صفحه ی اصلی وارد بخش ایجاد حساب شوید.

۱ – با کلیک بر روی دکمه ی ایجاد حساب صفحه ی روبرو برای شما باز می شود. پس از وارد کردن اطلاعات “Next” را بزنید.

۲ – در مرحله ی بعد از شما خواسته می شود که اطلاعات دقیق تری از کسب و کار خود اضافه نمایید. که برای آدرس همانطور که پیش تر گفته شد آدرسی و تلفنی خارج از ایران فراهم کنید.

۳ – اگر اطلاعات خود را کامل و مورد قبول وارد کرده باشید ایمیلی در جهت تایید نهایی برای شما ارسال شده است که با مراجعه به ایمیل خود و کلیک کردن بر روی لینک موجود، ایجاد حساب شما در مدیریت کسب و کار فیسبوک به پایان رسیده است.

۴ – حال می توانید صفحه ی ایجاد کرده ی خود را به صفحه ی مدیریت خود متصل کنید. برای این کار در صفحه ی اصلی “Add Page” را بزنید. سه حالت برای اضافه کردن یک صفحه ی جدید دارید: اضافه کردن یک صفحه ی از پیش ساخته، درخواست دسترسی به صفحه ی از پیش ساخته و در نهایت ایجاد یک صفحه ی جدید.

۵ – برای اضافه کردن صفحه “Add Page” را بزنید و در پنجره ی باز شده صفحه مورد نظر را انتخاب کنید و مجدد “Add Page” را بزنید تا صفحه ی شما به پنل مدیریت کسب و کار شما اضافه شود.

۶ – پنجره ی تاییدی برای شما باز خواهد شد و اضافه شدن صفحه ی شما را تایید می کند. توجه داشته باشید که برای اضافه کردن صفحه شما باید ادمین صفحه یاشید یا اجازه ی دسترسی به آن را داشته باشید. از آن جایی که صفحه را خود شما ایجاد کرده اید به طور پیش فرض به صورت ادمین آن در نظر گرفته شده اید ( برای ویرایش سطوح دسترسی و اضافه کردن نقش ها و افراد به پنل مدیریت به بخش “Add Role” مراجعه کنید).

۷ – برای ایجاد کاتالوگ منوی آبشاری را در صفحه ی اصلی باز کرده و در قسمت “Assets” وارد بخش Catalog”” شوید. برای ایجاد کاتالوگ جدید بر روی دکمه ی Add کلیک کنید. سپس در پنجره ی زیر ”Product” را انتخاب کنید.

توضیح مرحله ششم:

حال باید کانال فروش فیسبوک ایجاد نمایید ( sales Channel ) : برای اینکار بر روی علامت + در تنظیمات ادمین شاپیفای زده بر روی Add sales channel کلیک نمایید. سپس اکانت فیسبوک خود را در قسمت Facebook > Account به شاپیفای متصل نماییدConnect account.

آموزش تگ محصولات در اینستاگرام

توضیح مرحله هفتم:

۱ – حال نیاز دارید که به کاتالوگ خود کالا نیز اضافه کنید. برای این کار به بخش کاتالوگ بروید یا بر روی لینک زیر کلیک کنید تا صفحه ی مدیریت کاتالوگ منتقل شوید.

http://fb.com/products

۲ – در صفحه ی مدیریت کاتالوگ از طریق گزینه ی “Add Product” می توانید به کاتالوگ، کالا اضافه کنید.

۳ – در پنجره ی بعد از سه طریق می توانید کالا اضافه کنید: به صورت دستی (پیشنهاد شده برای کمتر از ۵۰ محصول)، از طریق داده های موجود (از طریق شاپیفای) و به کمک پیکسل فیسبوک. “Add Manually” را انتخاب کرده و “Next” را بزنید تا به صورت دستی کالا ها را وارد کنید.

۴ – پنجره ی بعدی پنجره ی مشخصات کالا می باشد که تمامی فیلد های آن باید کامل شوند تا بتوانید کالای خود را ثبت کنید و به کاتالوگ خود اضافه کنید. در شکل زیر فیلد های موجود توضیح داده شده اند.

۵ – اگر همه ی مراحل ثبت فروشگاه اینترنتی را تا الان به درستی انجام داده باشید و تعدادی کالا هم وارد کرده باشید درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و دکمه ی تگ کالا برای در کنار دکمه ی تگ افراد ایجاد خواهد شد. برای اطلاع از شرایط تایید و مراحل بررسی درخواست خود اینجا کلیک کنید.

 

از اینکه توانستیم آموزش تگ محصول در اینستاگرام را برای شما مهیا سازیم بسیار خرسندیم و امیدواریم که در پیشرفت شما عزیزان سهیم بوده باشیم.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *