خانه / مهارت های ارتباطی / آداب معاشرت / آموزش آداب معاشرت در مهمانی | ۴ نکته مهم

آموزش آداب معاشرت در مهمانی | ۴ نکته مهم

چگونه در مهمانی رفتار کنیم

آداب معاشرت در مهمانی در واقع یکی از نکات مهمی بوده که در هنگام رفتن به مراسم ها بسیار حائز اهمیت می باشد. زمانی که در جمع یک مهمانی نشسته اید در واقع هر یک از حرکات و سکنات شما نشان دهنده ی شخصیت شما می باشد پس باید مراقب باشید که چه می گویید و چگونه برخورد می کنید.

البته ناگفته نماند که این موضوع در رابطه با مهمانی های خودمانی صدق نمی کند و این مطلب بیشتر برای مهمانی های رسمی به حساب می آید چرا که در آن جا برای اولین بار دیده شده اید و باید شخصیت خودتان را به رخ بکشید، البته این را هم داخل پرانتز بگم که مظور از به رخ کشیدن، خودنمایی ظاهری نیست بلکه منظور این بوده که خدایی نکرده مثل ماست یه جا ننشینید و به میزبان ذل نزنید. 😂

نگران نباشید چرا که شما در مهمانی لازم نیست انتگرال ریاضی حل کنید بلکه یک سری باید ها و نباید هایی بوده که ملزم به رعایت آن ها می باشد پس اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه در مهمانی رفتار کنیم؟ جای خوبی رو پیدا کردید. پس با حفظ و رعایت نکات باشعوری خود در مهمانی، شما را به ادامه ی مطلب راهنمایی می کنم.

چگونه در مهمانی رفتار کنیم؟

مهمانی ها را دست کم نگیرید چرا که همین رفت و آمد ها بوده که آشنایان از شما شناخت پیدا می کنند پس سعی کنید که در زمان آداب معاشرت در مهمانی ، زیباترین عکس ها را در ذهن میزبان به یادگار بگذارید، برای این کار در مرحله اول سعی کنید تا جایی که جا دارد شیک و ساده به نظر برسید و همچنین خوش بو .

بیشتر بخوانید: آشنایی با ورزش بادی ریتم

تحقیقات نشان داده که اگر به ظاهر خود اهمیت بدهید در واقع شفاف سازی خود را برای سُر خوردن در ذهن میزبان مهیا کرده اید. ناگفته نماند که استفاده از عطر و ادکلن بسیار در این زمینه پیشنهاد شده است چرا که با این کار امضای یادگاری خود را در ذهن میزبان ثبت کرده اید😉 این ها نکاتی بوده که آراستگی شما را برای ورود به مهمانی مهیا می سازد.

ورود به مهمانی

در زمان ورود به مهمانی همیشه یادتان بماند که نه خیلی زود به آنجا بروید نه خیلی دیر که رعایت نکردن این ۲ زمان می تواند برای شما یک امتیاز منفی تلقی شود چرا که همین مورد باعث می شود که میزبان، میزان وقت شناسی شما را بسنجد. پس حواستان را جمع کنید که میزبان چه زمانی را برای حضور شما در مهمانی تعیین کرده است.😱

تا جایی که ازتون بر میاد سعی کنید یک هدیه برای میزبان تهیه کنید که در واقع با این کار به او ثابت می کنید که احترام ویژه ای برایشان قائل هستید. لازم نیست هدیه بسیار گران قیمت باشد ؛ خرید چند شاخه گل و یا یک جعبه شکلات می تواند بسیار موثر باشد مهم رساندن حسن نیت شما به میزبان است.

زمانی که وارد مهمانی می شوید از ۱۰ ثانیه قبل یک لبخند برای خودتان آماده داشته باشید تا در هنگام مواجه شدن با میزبان با یک لبخند😊، سلام و احوال پرسی کنید و یادتان باشد که پس از سلام و احوال پرسی هدیه را به میزبان واگذار کنید. همچنین اگر چندین مهمان قبل از شما به مهمانی رسیده اند سعی کنید که به همه آن ها سلام کنید (اگر غریبه هستند سلام کفایت می کند؛ نیاز به احوال پرسی نیست) و در آخر یک نفس عمیق بکشید و یک جای خالی برای خودتان پیدا کنید تا در آنجا بشینید؛ به همین راحتی 😁

صحبت کردن در مهمانی

آداب معاشرت مهمانی رفتن

در این موضوع بسیاری برایشان سوال پیش آمده که چگونه باکلاس صحبت کنیم ؟ و برای پاسخ به این سوال باید بگم که خیلی لازم نیست رنگ و لعاب صحبت کردنتون رو زیاد کنید بلکه با کلاس صحبت کردن در مهمانی به این معنا می باشد که بیشتر شنوده باشید تا گوینده چرا که اگر سوالی از شما پرسیده نشده نیازی نیست که صحبت کنید فقط کافی است که به مبل تکیه کنید و خیارتان را پوست بگیرید. 😌

البته منظورم این نیست که صمم بکم یه جا بشینید و هیچ حرفی نزنید؛ اگر دیدید که زمان زیادی گذشته است و شما هیچ صحبتی نکرده اید فقط کافی است با کمی خلاقیت یک عنوان کوچکی را مطرح کنید تا سر صحبت را باز کنید (دقت داشته باشید که عنوانی که مطرح می کنید، موضوع پیش پا افتاده ای باشد. طوری عنوان رو مطرح نکنید که خودتان هم حوصله بحث کردنشو نداشته باشید یا خدایی نکرده میزبان رو معطل کنید) ناگفته نماند که همین عنوان های کوچک هستند که بحث های تو در تو را به چالش می کشاند. می بینید؟ ، به همین سادگی توانستید وقتی را برای صحبت و آشنایی با میزبان صرف کنید.

نکاتی که برای باکلاس صحبت کردن باید رعایت کنید این است که با شروع کردن محاوره باید لبخند خود را بر لبانتان داشته باشید اما فقط برای شروع؛ اگر دیدید که گفت و گو جدی شد لبخند خود را به آرامی محو کنید اما نه تا جایی که به اخم تبدیل شود. یادتان باشد که در صحبت کردنتان گزافه گویی نداشته باشید و همچنین حرف های میزبان رو یه ردیف تایید نکنید چرا که با این کار ممکن است او احساس کند شما می خواهید شیرین بازی در بیارید. به همین راحتی می توانید یک صحبت لذت بخش در مهمانی داشته باشید.

سرو غذا در مهمانی

آداب مهمانی رفتن

  • برای سرو غذا در مهمانی ابتدا منتظر بمانید تا میزبان سر میز حاضر شود و قاشقش را بردارد و بعد شروع به خوردن غذا کنید.
  • قبل از اینکه سر میز بنشینید، تلفن همراهتان را خاموش کنید. وقتی که در جمع حضور دارید، مودبانه نیست با تلفن‌تان صحبت کنید یا پیام بفرستید.
  • هیچوقت با دهان پر صحبت نکنید. این کار چندش‌آور است. حتی اگر کسی از شما سؤالی پرسید، اول غذای‌تان را قورت دهید و بعد پاسخ دهید.
  • قبل از اینکه به غذای‌تان نمک، فلفل یا هر طعم دهنده‌ی دیگری اضافه کنید، اول غذا را بچشید. اگر این کار را نکنید، ممکن است میزبان از این کار شما دلگیر شود.
  • قبل از اینکه شروع به غذا خوردن کنید، همه‌ی غذا را تکه‌ تکه نکنید، یا تمام خورشت را به برنج اضافه نکنید، هر بار یک یا دو تکه را جدا کنید، یا یک یا دو قاشق خورشت روی برنج‌تان بریزید. هیچوقت غذای‌تان را فوت نکنید. اگر غذا خیلی داغ است، یکی-دو دقیقه صبر کنید تا سرد شود.
  • بعضی از غذاها باید با دست خورده شوند. در چنین مواقعی منتظر باشید اول میزبان شروع کند.
  • از هر چیزی که روی میز قرار دارد، یک یا دو لقمه امتحان کنید،‌ مگر اینکه به غذای خاصی آلرژی داشته باشید.
  • اگر از غذای میزبان خوشتان آمده، حتما از آن تعریف کنید. اما اگر غذا را دوست نداشتید، در مورد آن حرفی نزنید.
  • از قاشق و چنگال تان برای غذا خوردن استفاده کنید نه برای ژست گرفتن!‌😡
  • آرنج‌ هایتان را روی میز نگذارید.آرام غذا بخورید و سرعت‌ تان را طوری تنظیم کنید تا به طور تقریبی غذایتان همراه با میزبان به پایان برسد.
  • وقتی غذای‌تان تمام شد، قاشق و چنگال‌تان را روی میز یا توی بشقاب‌ تان بگذارید.
  • هیچوقت سر میز از خلال‌دندان یا نخ‌داندان استفاده نکنید.

خروج از مهمانی

آداب مهمانی

به نظر می رسد که آداب معاشرت در مهمانی تا این لحظه خیلی سخت نبوده اما اگر از مطلب خسته شده اید باید بگویم که لحظات مهمانی در حال پایان یافتن می باشد پس یادتان باشد که زمان زیادی را در مهمانی ننشینید چرا که ممکن است میزبان خسته باشد یا شاید فردای آن روز کاری داشته باشد که باید زودتر بخوابد پس بلند شوید و خروج خودتان را اعلام کنید که این کار می تواند با تشکر از پذیرایی میزبان انجام شود.

همچنین می توانید برای جبران آن ها را در یک روز دیگر به خانه ی خود دعوت کنید که با این کار حسن نیت خودتان را برای جبران به میزبان منتقل می کنید. امیدواریم که تا این جا مطلب برایتان مفید واقع شده باشد و آداب معاشرت در مهمانی را به طور کامل برایتان شفاف سازی کرده باشد. 🙏

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *