خانه / سبک زندگی / دکوراسیون / نکات مهم در خرید کاغذ دیواری ؛ طراحی منحصر به فرد دیوار خانه

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری ؛ طراحی منحصر به فرد دیوار خانه

نکات مهم در خرید کاغذ دیواری

دیوار های خانه یکی از مهمترین ترین قسمت ها می باشد که در روحیه ما بسیار تاثیر گذار است، همچنین استایل اصلی منزل با طرح های کاغذ دیواری شکل می گیرید پس توجه داشته باشید که در انتخاب کاغذ دیواری باید بسیار دقت حاصل کرد تا در نتیجه طراوت خانه را همیشگی کرد.

قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید. یکی از مهمترین راه‌ ها برای‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای انتخاب و خرید، ایده و طرحی واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید، داشته باشید. ایده ای که دیوار های اتاق ها و پذیرایی را از یکدیگر متمایز کند. در ادامه با سایت باشعوری همراه باشید تا در انتخاب کاغذ دیواری با سبک چیدمان خانه راهنمایی شوید.

انتخاب کاغذ دیواری با سبک چیدمان خانه

انتخاب کاغذ دیواری با سبک چیدمان خانه

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد، باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند، باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

اغلب کاغذ دیواری های موجود در بازار، قابل شستشو و نظافت هستند، اما معمولا به دلیل استفاده از نوع و میزان مواد به کار رفته در آنها از نظر کیفیت درجه بندی می شوند؛ بهتر است در زمان خرید توجه داشته باشید که کاغذ دیواری برای کدام قسمت از خانه انتخاب می شود تا متناسب با احتمالاتی که در مورد دفعات شستشوی آن می دهید از انواع بهتر و باکیفیت تری استفاده کنید.

برای خانه هایی با سقف های بلند استفاده از کاغذ دیواری های با اشکال و خطوط افقی توصیه می شود؛ این نوع انتخاب گذشته از اینکه سقف را استانداردتر نشان می دهد در ایجاد صمیمیت در فضا نیز موثر است. کاغذ دیواری های بافت دار هم با عمق دادن به دیوارها عایق های نسبتا مناسبی برای جذب صدای محیط به حساب می آیند.

کدام رنگ کاغذ دیواری برای اتاق مناسب است؟

اغلب مواقع رنگ قرمز رنگی شاداب و پر آدرنالین است که شاید دیده باشید بسیاری از افراد آن را بعنوان نقطه کانونی اتاق پذیرایی انتخاب می‌کنند. اما اگر می‌خواهید کاغذ دیواری را برای اتاق خواب خود تهیه کنید آیا این رنگ مناسب است؟

معمولا پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های آرامش بخش‌تر همانند آبی روشن یا سبز روشن برای اتاق خواب استفاده کنید. بنابراین حتی اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز است باید آن را طور دیگری انتخاب کنید.

این مساله درباره طرح‌های مختلف کاغذدیواری نیز صدق می‌کنند، برخی طرح‌ها ممکن است حالت غیررسمی‌تری داشته باشند و مناسب اتاق پذیرایی نباشند. بنابراین لازم است اول بدانید برای کدام اتاق کاغذ دیواری می‌خرید، حتی پیش از خرید کاغذ دیواری، رنگ آن را با توجه به دکوراسیون اتاق انتخاب کنید تا دو مرحله پیش افتاده باشید.

۱۲ نکات مهم در خرید کاغذ دیواری که باید به آن توجه داشت

12 نکات مهم در خرید کاغذ دیواری که باید به آن توجه داشت

۱ – برای مکان هایی که سقف های کوتاه دارند استفاده از طرح های عمودی با هاله تیره و سقف روشن ارتفاع اتاق را بیشتر جلوه خواهد داد.

۲ – کاغد دیواری های گلدار و طرح دار ملایم برای اتاق های خواب و استراحت مناسب می باشند.

۳ – برای اتاق های کار و کنفرانس، کاغذ دیواری های ساده و یا با طرح های هندسی ملایم مورد استفاده می باشد.

۴ – کاغذ دیواری های طرح دار با رنگ های شاد و گرم برای اتاق های نشیمن توصیه می شود زیرا حس صمیمیت به محیط القا خواهد کرد.

۵ – برای اتاق های پذیرائی که تردد کم تری دارند از کاغذ دیواری های برجسته و یا مخملی و خاص می توان استفاده کرد.

۶ – دیوار آشپزخانه ها را با کاغذ دیواری هایی با طرح ها و رنگ های آرامش بخش و پر نشاط پوشش دهید.

۷ – طرح های ابر و بادی و پراکنده و طرح هایی از طبیعت با جزئیات زیاد در مدت زمان طولانی کسل کننده خواهد بود.

۸ – طرح های کاغذ دیواری می توانند سبک یک اتاق را تغییر دهند؛ به طور مثال: طرح داماسک و برجسته محیط را بسیار مجلل و شیک جلوه خواهد داد و طرح های راه راه محیط را رسمی خواهد کرد همین طور کاغذ دیواری های طرح دار روشن با جزئیات زیاد برای مکان های غیر رسمی مورد استفاده است.

۹ – برای مکان هایی که با مبلمان زیاد شلوغ شده است استفاده از کاغذ دیواری ساده گزینه مناسبی می باشد.

۱۰ – کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ، محیط را کوچکتر و بالعکس طرح های کوچکتر فضا را بزرگتر جلوه می دهد.

۱۱ – کاغذ دیواری های شفاف و براق دلیل انعکاس بهتر نور نسبت به کاغذهای مات انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک است.

۱۲ – اتاق هایی که در ها و پنجره های زیادی دارند استفاده از کاغذ دیواری هایی با طرح های بزرگ توصیه نمی شود نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت تراریوم در خانه

تمیز کردن کاغذ دیواری

تمیز کردن کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید

قبل از خرید، تمیز کردن کاغذ دیواری را در نظر داشته باشید برای همین بسیار مهم است که بدانید چطور می‌توانید کاغذ دیواری را تمیز کنید. بخصوص اگر کودکی در خانه دارید که ممکن است هر آن با ماژیک‌های رنگارنگش روی دیوارها نقاشی بکشد، لازم است کاغذ دیواری تهیه کنید که شستشوی آن نیز ساده‌تر است.

سخن آخر در راهنمای خرید کاغذ دیواری

اگر در خرید کاغذ دیواری شک و تردیدی دارید باید در ابتدا به سبک چیدمان منزل نگاهی بیاندازید که با این کار شکی نیست یک ایده ی عالی به ذهنتان می رسد. از این رو رنگ های وسایل خانه هم می تواند گزینه مناسبی در راهنمای خرید کاغذ دیواری باشد، پس انقدر به خوتان سخت نگیرید و با کمی حوصله رنگ آمیزی منزلتان را دلپذیر سازید.

 

منابع: استاد کار – لینوم فلکس – طرح آذین

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

جاذبه های گردشگری مسکو

معرفی شهر مسکو در روسیه ؛ همراه با ۸ جاذبه گردشگری

معرفی شهر مسکو در روسیه شهر مسکو یکی از زیباترین شهر های کشور روسیه بوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *