خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / نحوه استفاده از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام با ۳ کلیک ساده

نحوه استفاده از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام با ۳ کلیک ساده

چگونه در اینستاگرام تماس تصویری داشته باشیم

نحوه استفاده از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام

هر چقدر که از تاریخ اینستاگرام می گذریم، شاهد روند پیشرفت این اپلیکیشن جذاب خواهیم شد. در گذشته فقط از طریق واتساپ، تلگرام و ایمو می توانستیم با دوستان خود تماس تصویری داشته باشیم اما امروزه با آخرین به روز رسانی اینستاگرام به راحتی می شود این قابلیت رو هم در این اپلیکیشن زیبا تجربه کرد.

برای برخورداری از تماس ویدئویی در اینستاگرام با تمامی امکاناتش پیشنهاد میکنم حتما در ابتدا آن را به روز رسانی کنید تا در وسط راه برایتان مشکلی پیش نیاید یا اگر اینستاگرام شما فاقد این قابلیت است، به آن اضافه شود.

پس اگر شما هم با سوال چگونه در اینستاگرام تماس تصویری داشته باشیم ؟ در ادامه سایت باشعوری به صورت تمام و کمال به راهنمایی شما عزیزان خواهد پرداخت.

چگونه در اینستاگرام تماس تصویری داشته باشیم

برای تماس تصویری در اینستاگرام در ابتدا می بایست وارد دایرکت – چت مخاطب مورد نظر شوید که برای این کار همانطور که خودتان می دانید بر روی قسمت آیکن دایرکت (ِDirect) کلیک کنید. همانطور که مشاهده می کنید شما وارد لیست مخاطبان خود شده اید. در اینجا بر روی مخاطب مورد نظر کلیک کنید تا دایرکت او برایتان باز شود.

آموزش کامل تماس تصویری اینستاگرام

در این مرحله همانطور که در قسمت بالای گوشی خود مشاهده می کنید ؛ ۳ آیکن برایتان وجود دارد که یکی از آن ها به شکل دوربین می باشد که در واقع با کلیک بر روی آن درخواست شما برای مخاطب مورد نظر ارسال خواهد شد و به بیان دیگر تماس تصویری شما استارت خواهد خورد.

قابلیت تماس ویدئویی در اینستاگرام

توجه داشته باشید که طرف مقابل شما حتما باید به اینترنت متصل شده باشد تا زنگ تماس تصویری اینستاگرام او برایش به صدا در آید در غیر اینصورت او به هیچ وجه متوجه نخواهد شد البته ناگفته نماند زمانی که تماس شما ناموفق بود؛ برای مخاطب مورد نظر شما پیامی ارسال خواهد شد که و زمانی که وی اینستاگرام خود را چک کند متوجه تماس تصویری شما می شود.

آموزش استفاده از تماس ویدئویی در اینستاگرام

لازم به ذکر می باشد زمانی که توانستید تماس خود را با موفقیت به پایان برسانید اینستاگرام از شما سوال می کند که آیا کیفیت تماس شما خوب بوده یا نه که البته ضرری هم ندارد نظر خود را ثبت کنید.

چگونه در اینستاگرام تماس تصویری داشته باشیم

آشنایی با ترفند های تماس ویدئویی اینستاگرام

زمانی که شما با دوست خود تماس ویدئویی برقرار می کنید چهار گزینه برایتان در بالای گوشی شما وجود دارد که استفاده از هر کدام می تواند بستگی به نیاز شما داشته باشد که در اینجا هر ۴ گزینه را برایتان معرفی خواهیم کرد:

آشنایی با ترفند های تماس ویدئویی اینستاگرام

۱ – اولین گزینه از سمت چپ که بسیار کارامد خواهد بود برای زمانی است که شما در حال صحبت هستید و همزمان می خواهید کار دیگری را در گوشی خود انجام دهید که با کلیک بر روی این گزینه؛ صفحه ی Video Call مخاطب شما در گوشی ای از گوشی شما کوچک خواهد شد که در نهایت با خیال راحت می توانید کار دیگری را در موبایل خود انجام دهید البته نگران نباشید، گزینه ای هم در همان صفحه کوچک شده وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید صفحه را دوباره بزرگ کنید. (البته این گزینه با ۲ بار ضربه زدن بر روی صفحه هم فعال خواهد شد)

پنهان کردن تصویر خود در تماس تصویری اینستاگرام

۲ – دومین گزینه از سمت چپ که به شکل دوربین می باشد برای زمانی است که نمی خواهید تصویر شما نمایان شود البته این نکته به این معنی نیست که تماس تصویری شما قطع می شود ؛ فقط تصویر شما از دوربین قطع خواهد شد اما تماس شما برقرار خواهد بود

قطع صدا در تماس ویدئویی اینستاگرام

۳ – سومین گزینه برای صدای شما بوده که با کلیک بر روی آن تایین می کنید که صدای شما پخش شود یا نه… بسیاری از کاربران این سوال برایشان پیش آمده که چرا صدای من در تماس تصویری پخش نمی شود که در حقیقت ممکن است این گزینه را فعال کرده باشند (زمانی بی صدا خواهد بود که این گزینه «آیکون میکروفون» یک خط بر روی آن کشیده شده باشد)

چرخاندن دوربین در تماس تصویری اینستاگرام

۴ – چهارمین گزینه از سمت چپ که ۲ فلش چرخشی می باشد در حقیقت برای دوربین عقب – جلو موبایل شما می باشد. شما با این گزینه تعیین خواهید که تماس شما از دوربین سلفی باشد یا دوربین پشت گوشی…

قطع تماس تصویری اینستاگرام

۵ – آخرین گزینه که به شکل علامت ضربدر است برای زمانی می باشد که می خواهید به تماس خود خاتمه دهید و بیان دیگر تماس خود را قطع کنید

آیا اینستاگرام از قابلیت تماس تصویری گروهی برخوردار است؟

پاسخ به سوال تماس تصویری گروهی در اینستاگرام کاملا مثبت است و شما با آخرین به روز رسانی می توانید در اینستاگرام به راحتی یک تماس تصویری چند نفره رو تجربه کنید. برای این کار در ابتدا به دایرکت – Direct اینستاگرام رجوع کنید و همانطور که در بالای صفحه واضح بوده، یک آیکون دوربین اضافه شده است.

قابلیت تماس تصویری گروهی در اینستاگرام

با کلیک بر روی آن، مخاطبین شما به صورت Select در می آیند که در حقیقت شما می توانید چند نفر رو تیک بزنید و پس از زدن بر روی گزینه Start ، تماس گروهی اینستاگرام برای شما آغاز خواهد شد.

چگونه تماس تصویری اینستاگرام را غیر فعال کنیم

در اینستاگرام گزینه ای وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن می توانید تعیین کنید که تماس تصویری بین شما دو نفر صورت گیرد یا نه، در حقیقت با این کار اجازه تماس تصویری را به مخاطب خود نمی دهید و او هر چقدر هم که تلاش کند باز هم نمی تواند با شما تماس تصویری اینستاگرامی داشته باشد:

چگونه تماس تصویری اینستاگرام را غیر فعال کنیم

برای اینکار در ابتدا دوباره وارد قسمت دایرکت – Direct می شوید و چت مخاطب مورد نظر را باز می کنید؛ همانطور که در بالای صفحه مشاهده می کنید: آیکونی وجود دارد که به شکل علامت تعجب ! است و دورش یک حلقه وجود دارد.

در این مرحله شما می بایست گزینه دوم را فعال کنید؛ گزینه Mute Video Chats که پس از کلیک بر روی دکمه این قسمت، دکمه به رنگ آبی می شود و این یعنی که دسترسی تماس تصویری از مخاطب گرفته شده است و دیگر نمی تواند با شما تماس تصویری داشته باشد مگر این که شما این گزینه رو غیر فعال کنید.

 

از اینکه توانستیم شما را از قابلیت تماس تصویری اینستاگرام برخوردار کنیم بسیار خوشحالیم و تماس های زیبا و شیرینی را برایتان در کنار دوستان آرزومندیم.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *