خانه / گالری طوری / عکس نوشته سخنان بزرگان / عکس نوشته گابریل گارسیا مارکز «۱۲ جمله زیبا و حکیمانه»

عکس نوشته گابریل گارسیا مارکز «۱۲ جمله زیبا و حکیمانه»

گالری عکس و جملات گابریل گارسیا مارکز

عکس نوشته گابریل گارسیا مارکز

گابریل خوزه گارسیا مارکز به اسپانیایی : Gabriel José García Márquez یکی از بزرگ ترین نویسندگان جهان بوده است. وی زاده ۶ مارس ۱۹۲۷ در دهکده آرکاتاکا واقع در کلمبیا متولد شده است و در ۱۷ آوریل ۲۰۱۴ درگذشت.

شاید نام گابریل گارسیا را به شدت در کلاس های ادبیات از زبان استادان خود شنیده باشید. شاید هم جملات این شخص بزرگ را از زبان دوستانتان شنیده باشید، اما نمی دانید که دقیقا ایشان چه کاری کرده است، اما من می خواهم در بخش بعدی از زندگی و فعالیت ایشان بیشتر برایتان بگویم. پس با سایت باشعوری همراه شوید تا به بخش عکس نوشته ها برویم.

گالری عکس و جملات گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز نویسنده، رمان نویس، روزنامه نگار، ناشر و فعال سیاسی کلمبیایی بوده است. گابریل بعد از درگیری هایش با رئیس دولت کلمبیا تحت تعقیب قرار گرفت و به مکزیک نقل مکان کرده و در آنجا زندگی می کرد.

مارکز یک فرد با استعداد در ادبیات بوده چرا که او توانست جایزه نوبل ادبیات را در سال ۱۹۸۲ بگیرد. یکی از پر فروش ترین رمان های مارکز که البته یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان که در سال ۱۹۶۷ منتشر شده هم است، رمان صد سال تنهایی بوده که خوده مارکز او را خیلی دوست داشت.

حتما خوانده شود:عکس نوشته های سخنان شکسپیر

عکس نوشته گابریل گارسیا برای پروفایل

جملات معروف گابریل گارسیا مارکز :

اگر خداوند برای لحظه ای فراموش میکرد که من عروسکی کهنه ام و تکه کوچکی از زندگی به من ارزانی میداشت ، احتمالا همه آنچه را که به فکرم میرسید نمیگفتم بلکه به همه ی چیزهایی که میگفتم فکر میکردم.

کمتر میخوابیدم و بیشتر رویا میدیدم چون میدانستم هر دقیقه ای که چشمانمان را بر هم میگذاریم شصت ثانیه ی را از دست میدهیم.

هنگامی که دیگران می ایستادند راه میرفتم و هنگامی که دیگران میخوابیدند بیدار میماندم. هنگامی که دیگران صحبت میکردند گوش میدادم و از خوردن یک بستنی شکلاتی چه لذتی که نمیبردم. کینه ها و نفرت هایم را روی تکه ای یخ مینوشتم و زیر نور آفتاب دراز میکشیدم.

اگر خداوند فقط تکه‌ای زندگی در دستان من میگذارد٬به هر کودکی دو بال هدیه می دادم٬ رهایشان می کردم تا خود بال گشودن و پرواز را بیاموزند.

اگر خداوند فقط و فقط تکه‌ای زندگی در دستان من میگذارد٬ درسایه ‌سار عشق می‌آرمیدم. به انسانها نشان می دادم که دراشتباهند که گمان کنند وقتی پیرشدند دیگر نمی توانند دلدادگی کنند و عاشق باشند. آه خدایا! آنها نمی دانند زمانی پیر خواهند شد که دیگر نتوانند عاشق شوند.

این بخشی از وصیتنامه مارکز بود که مطالعه کردید. امیدوارم از مطالعه و مشاهده جملات گابریل گارسیا بهره و لذت کافی برده باشید، سپاسگزاریم که ما را تا پایان پست عکس نوشته گابریل گارسیا مارکز همراهی کردید.

 

 

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

گالری عکس نوشته رفیق جونم تولدت مبارک

عکس نوشته تبریک تولد به رفیق برای پروفایل | ۱۱ عکس و متن کوتاه برای دوست

عکس نوشته تبریک تولد به رفیق برای پروفایل اگر کل دنیا هم بهت پشت کنه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *