خانه / گالری طوری / عکس نوشته سخنان بزرگان / ۱۵ عکس نوشته ارنستو چگوارا که نباید از دست دهید

۱۵ عکس نوشته ارنستو چگوارا که نباید از دست دهید

عکس نوشته های ارنستو چگوارا

عکس نوشته ارنستو چگوارا

در این پست سعی شده تا برترین جملات چگوارا در قالب عکس نوشته برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم اما قبل از ورود به گالری عکس نوشته ارنستو چه گوارا بهتر است در حد چندین پاراگراف، مطالعه ای از بیوگرافی ارنستو چگوارا داشته باشیم:

ارنستو در بچگی مبتلا به بیماری آسم می‌گردد و این بیماری باعث خانه‌ نشینی و گوشه‌ گیری او می‌شود اما همزمان سبب می‌شود که او شخصیتی متکی به خود و شجاع داشته باشد که با مشکلات بجنگد. ارنستو که بزرگترین فرزند خانواده بود، در سال ۱۹۵۳ از دانشكده پزشكی فارغ‌التحصیل شد و سپس سفر به دیگر كشورهای آمریكایی را آغاز كرد، سفری كه نقطه عطفی در زندگی او به شمار می رفت. در سال ۱۹۵۴ زمانی كه در «گواتمالا» بود با پشتیبانی از حكومت «جاكوب آربنز» كه منتخب مردم بود قدم به عرصه مبارزات سیاسی گذاشت.

چه گوارا یکی از اعضای جنبش ۲۶ ژوئیه فیدل کاسترو بود. این جنبش در سال ۱۹۵۹ قدرت را در کوبا به‌ دست آورد. چگوارا چندین پست مهم در دولت جدید کوبا از جمله سفیر، رییس بانک مرکزی و وزیر صنایع را بر عهده داشت و پس از آن با امید برانگیختن انقلاب در دیگر کشورها کوبا را ترک کرد. وی ابتدا در سال ۱۹۶۶ به جمهوری دموکراتیک کنگو رفت و سپس به بولیوی سفر کرد.

در بامداد ۸ اکتبر ۱۹۶۷ در نزدیکی لاایگه را چه‌ گوارا به همراه چندتن دیگر از گروه چریکی به محاصره ارتش بولیوی درآمدند و چند روز بعد چه توسط سرباز بولیویایی ماریو تران با شلیک گلوله اعدام می‌گردند.

گالری عکس نوشته ارنستو چه گوارا

برای استفاده از گالری عکس نوشته ارنستو چه گوارا در سایت باشعوری لازم است دو نکته را برای شما یادآوری کنم؛ اولین مورد برای باز کردن گالری می باشد که برای اینکار شما فقط می بایست بر روی یکی از عکس ها کلیک کرده و با انگشت خود عکس ها را به سمت بالا – پایین اسلاید کنید و دومین نکته برای دانلود عکس نوشته ها بوده که برای این مورد باید انگشت خود را بر روی عکس نگه داشته و بر روی گزینه download….. را کلیک کنید.

سخنان ارنستو چگوارا

ما نباید نزد مردم برویم و بگوییم:ما آمده ایم تا شما را زیر بال و پر خود گرفته و فقیر نوازی کنیم . یا علم خودمان را به شما تعلیم دهیم . کمبود فرهنگتان . جهلتان را از مسائل ابتدایی و اشتباهاتتان را به خودتان گوشزد کنیم. به جایش باید با ذهنی پژوهنده و روحی فروتن . از منبع عظیم دانایی و خرد ِ مردم بهره بگیریم.

من نه یک مسیحی هستم و نه یک بشردوست. من هرچیزی به جز یک مسیحی هستم . و بشردوستی در مقایسه با باور من دارم بی ارزش به نظر می رسد. من به جای این که اجازه بدهم به یک صلیب میخ کوبم کنند . با هر سلاحی که دستم به آن برسد پیکار خواهم کرد.

هر قطره خون ریخته شده ما تجربه ایست که به آیندگان میرسـد . تا فردا آن را در مبارزه برای رهایی سرزمینشان بكار ببرند. همچنان كه خلقی خود را آزاد میسازد و گامی در پیکار برای رهایی برمیدارد.

چشمان آزاد ِ ما به افقی جدید باز شده و می ‌تواند دیروز را ببیند. ما به عنوان بردگان استعمار نمی ‌توانستیم تصویر کفتار و شغال را در پشت ظاهر استعمار کنندگان مشاهده کنیم. حیوان گوشتخواری که غذایش مردم غیر مسلح هستند.

 

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

گالری عکس نوشته رفیق جونم تولدت مبارک

عکس نوشته تبریک تولد به رفیق برای پروفایل | ۱۱ عکس و متن کوتاه برای دوست

عکس نوشته تبریک تولد به رفیق برای پروفایل اگر کل دنیا هم بهت پشت کنه …

یک دیدگاه

  1. سلام ممنون که از ارنستو چه گوارا نوشتی فقط یک مرد از مردبزرگی مثل ارنستو مینویسد خوش باش که خیلی مردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *