خانه / فرهنگ و هنر / آشپزی / طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده و حرفه ای در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده و حرفه ای در ۳۰ دقیقه

طرز تهیه کامل ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی به انگلیسی: (Esquites) از سری میان وعده های اسنک بوده که که در حقیقت ترکیب ذرت و پنیر پیتزا، لذت عجیبی را برایمان میسر می سازد. همانطور که از نامش پیدایست، اصالت این وعده دوست داشتنی مربوط به کشور مکزیک می باشد که در خیابان های ایران نیز دیده می شود.

حال که دلتان هوس یک فنجان معجون لذیذ کرده است نوبت آن رسیده تا طرز تهیه ذرت مکزیکی را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. باشعوری شما را به ادامه ی مطلب برای یک خوراکی هیجان انگیز دعوت می کند.😉

(ذرت مکزیکی یکی از خوراکی های محبوب برای لذت بودن از وقت تفریحی بوده که حتما پیشنهاد می کنم در کنار دوستان خود، بخورید تا لذت و طعم دلپذیر آن چند برابر شود، نکته ای که در طعم ذرت مکزیکی وجود داره که دقیقا به همین خاطر محبوب بوده، طعم تند فلفلی با پنیر پیتزا می باشد که البته یادتان باشد که در هیچ کدام از آنها ناپرهیزی نکنید؛ یعنی مثلا فلفش رو زیاد از حد نریزید یا پنیر را بیشتر اضافه نکنید، اگر می خوای یه ذرت حرفه ای درست کنی باید تعادل مواد لازم رو رعایت کنی و اینکه یادت باشه هر سسی مناسب ذرت مکزیکی نمی باشد که خب البته نگران نباشید چرا که در ادامه به یکی از فرمول های سس ذرت مکزیکی اشاره می کنیم تا بتوانید درجه یک ترین ذرت را برای خود درست کنید)

طرز تهیه ذرت مکزیکی

اگر ذرت خام دارید ابتدا می بایست آن را داخل آب ریخته و روی اجاق بگذارید تا خوب بپزد البته برای سرعت زمان پیشنهاد می کنم از کنسرو ذرت استفاده کنید. در این مدتی که ذرت در حال پخته شدن است سریع بروید سراغ قارچ ها و آن ها را به صورت نگینی خورد کنید (دقت داشته باشید که حتما نگینی شده باشد). پس از خورد کردن قارچ ها سپس به سراغ ژامبون بروید (مرغ یا گوشت بودنش به انتخاب خودتان) ژامبون ها را نیز مانند قارچ ها نگینی خورد کنید.

نکته: شما می توانید به جای ژامبون از سوسیس هم استفاده کنید، زیاد فرقی نمی کند این گزینه به انتخاب خودتان بستگی دارد.

اگر ذرت شما پخته است حال نوبت آن رسیده تا بقیه ماجرا را دنبال کنید. در این مرحله یک قابلمه بر روی یک شعله ملایم گذاشته و سپس ذرت، قارچ و ژامبون را درون آن بریزید، یک عدد کره ی کوچک را نیز درون قابلمه انداخته و خوب به هم زده تا آب شود .

پس از آب شدن کره و داغ شدن مخلوط مورد نظر نوبت آن رسیده است تا پنیر پیتزا را بر روی مخلوط اضافه کنید و تا جایی که جا دارد خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، در همین حین یادتان نرود که حتما حتما آویشن را نیز به اندازه نیز اضافه کنید. در پایان نیز سس ذرت مکزیکی را به آن اضافه کرده و خوب به هم بزنید.

سس ذرت مکزیکی خوش طعم

طرز تهیه سس ذرت مکزیکی در منزل

یکی از مراحل حساس تهیه ذرت مکزیکی، درست کردن سس آن می باشد چرا که در واقع پایه و اساس طعم واقعی، به سس ذرت مکزیکی برمی گردد. اصلا نگران نباشید، شما با همین یک لیست ساده می توانید خوش طعم ترین سس را تهیه کنید:

  • سس مایونز
  • سس خردل
  • نوشابه زرد
  • نمک
  • فلفل
  • پودر سیر

خب همانطور که واضح است ایتدا سس مایونز را با سس خردل مخلوط می کنیم و پس از یکنواختی کامل، نمک، فلفل و پودر سیر را نیز به آن اضافه می کنیم و دوباره به هم زدن خود ادامه می دهیم. پس از مخلوط شدن کامل مواد، حال نوبت نوشابه می باشد، حتما برایتان کمی عجیب می آید اما خوشبختانه یا بدبختانه یکی از رمز و راز های رستوران های فست فود بوده که به شما اعتراف می کنم.😎

ناگفته نماند که حتما به اندازه نوشابه زرد دقت کنید، برای همین یک بطری کوچک کافی است اما نه همه ی آن، نصف بطری نوشابه برای داشتن یک سس ذرت مکزیکی لذیذ کفایت می کند. پس از اضافه کردن نوشابه برای آخرین بار به مدت ۵ دقیقه خوب به هم بزنید و سپس سس حاصله را به موادی که از قبل آماده کرده ایم اضافه کنید و از یک ذرت مکزیکی خانگی لذت ببرید. در انتها نیز خواص ذرت را برای شما به اشتراک می گذاریم.

خواص ذرت

خواص ذرت

  • ذرت یک منبع غنی از ویتامین B١ است که در سوخت و ساز کربوهیدرات ها استفاده می شود.
  • سرشار از ویتامین B٥ است که به فعالیت های فیزیولوژیکی در بدن کمک می کند.
  • حاوی فولیت است که در تولید سلول های جدید نقش قابل ملاحظه ای دارد.
  • حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین C است که برای مقابله با بیماری ها مفید است.
  • به دلیل این مزایای تغذیه ای، متخصصان تأکید دارند که ذرت را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.
  • ذرت علاوه بر اینها، سرشار از فیبر خوراکی است که به شما کمک می کند با مشکلات هاضمه و دستگاه گوارش مثل یبوست مقابله کنید.
  • ذرت غذای خوبی برای پیشگیری از سرطان است؛ فیبر خوراکی ذرت به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می کند، احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.
  • برای کمک به کاهش میزان قندخون در افراد مبتلا به دیابت مفید است.
  • همچنین این مواد (فیبر)، موجب کاهش کلسترول می شود، در حقیقت روغن موجود در دانه و پوست ذرت سبب پایین آمدن کلسترول توسط پلاسمای خون به ویژه میان افراد میانسال و سالمند می شود.
  • مصرف روزانه یک فنجان دانه های ذرت در میان وعده های غذایی، می تواند احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ (ناشی از یبوست) را کاهش دهد.
  • همچنین مصرف میزان کافی از فیبر گیاهی به بهبود عملکرد روده ها کمک و مانع از ابتلا به یبوست و همورویید می شود.
  • زنان مبتلا به کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از کمبود ویتامین می توانند با مصرف ذرت به بهبود این نوع از اختلال کمک کنند.
  • اسیدفولیک موجود در ذرت نیز در پیشگیری از نارسایی مادرزادی لوله عصبی موثر است.
  • کارشناسان توصیه می کنند افرادی که به کم خونی مبتلا هستند ذرت بخورند.
  • برخی از املاح موجود در ذرت مانند منیزیم می توانند گرفتگی های عضلانی را بهبود ببخشند.
  • همچنین کلسیم و فسفر موجود در آن تأثیر چشمگیری بر استخوان سازی می گذارد؛ بنابراین مصرف آن برای کودکان درحال رشد و نوجوانان بسیار مفید است.
  • ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها علاوه بر این که جلوی بیماری ها را می گیرند، می توانند در شادابی پوست، مو و ناخن نیز موثر باشند.

تا حد امكان سعی كنید ذرت مكزیكی را به صورت خانگی تهیه كنید. كنار خیابان و مراكز پر رفت و آمد مكان مناسبی برای طبخ ذرت مكزیكی نیست. این مكان‌ ها مملو از آلودگی‌ها و میكروب‌های بیماری‌ زایی هستند كه در صورت نفوذ به ماده غذایی می‌توانند برای مصرف‌ كنندگان خصوصا كودكان بسیار مخاطره‌آمیز باشند.

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

بررسی و معرفی کتاب خودت را به فنا نده اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده به انگلیسی UNFUCK YOURSELF اولین اثر از نویسنده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *