خانه / تکنولوژی / اپلیکیشن و نرم افزار / ۶ روش افزایش فالوور در اینستاگرام که حتما باید بدانید

۶ روش افزایش فالوور در اینستاگرام که حتما باید بدانید

چگونه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهیم

روش افزایش فالوور در اینستاگرام

داشتن فالوور های واقعی در اینستاگرام با حجم بالا از آرزوهای هر پیجی می باشد که اکثریت آن ها برای اینکه در یک هفته صاحب پیجی شوند که فالوور های زیادی دارد مجبور می شوند که مقدار پولی را در این زمینه خرج کنند تا حتی با تبادل شده بتوانند به نتیجه ی مطلوب خود برسند.

خب آیا همچین کاری نیاز است؟ آیا یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام وجود ندارد که بتوانیم فالوور های زیادی جمع کنیم؟ برای پاسخ به این سوال ها باید در ابتدا بگم؛ حتما در نظر داشته باشید که برای شروع کار به این فکر نباشید یک هفته ای چند هزار فالوور در پیج شما جمع شود (اصلا همچین چیزی غیر ممکن است)

شما باید در ابتدای کار فقط مشغول تولید محتوا در پیج خود باشید و به چیز دیگری فکر نکنید. و این رو هم براتون گوشزد کنم که اصلا به فکر خرید فالوور های فیک برای صفحه اینستاگرام خود نباشید چرا که زمانی به موفقیت های بزرگ خواهید رسید که تمامی فالوور های شما واقعی باشد که خب چی از این بهتر که یک بازار واقعی در پیج خود داشته باشید.

اگر می خواهید کسب و کار و درآمد خود را از اینستاگرام گسترش دهید و این روز ها برایتان سوال پیش آمده که چگونه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟ در ادامه می خواهم شما را با ترفند هایی آشنا کنم که اگر قول بدی که همه ی اونا رو توی پیج، پیاده سازی کنی؛ صد در صد نتیجه فوق العاده ای می گیری و هر روز شاهد رشد صفحه اینستاگرام خودت هستی (خوب گوش کن ببین چی میگم؛ اگر آب دستته بزار زمین و مقاله ترفند های استوری اینستاگرام رو به دقت بخون؛ چرا که اول از همه نیاز داری تا با قابلیت های جذاب استوری آشنا بشی)

 

چگونه فالوور اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

و اما خوشحال باشید که استراتژی هایی وجود دارد که به صفحه ی شما کمک می کند تا مخاطبین به سمت شما هدایت شوند. در حقیقت شما عزیزان با رعایت این ۶ نکته، جاده هایی را برای خود هموار می سازید تا فالوور ها به سمت شما جذب شوند پس برای آگاهی از راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام در ادامه با سایت باشعوری همراه شوید.

روش اصلی افزایش فالوور

استوری گذاشتن دائم

بهتر است از همین ابتدا رازی را برایتان آشکار کنم که در واقع باید اشاره کنم؛ اکثریت پیج های حرفه ای و پر مخاطب اینستاگرام متعلق به کسانی است که روزانه حدود ۲۰ استوری منتشر می کنند. استوری یکی از جذاب ترین قسمت های اینستاگرام می باشد که بسیاری از کاربران را وادار می کند که حتما بر روی اون حلقه رنگی کلیک کنند تا بدانند که چه چیزی درون آن قایم شده است. (انگار مثلا کادو برامون گذاشتن)

واقعیت هم چنین است که استوری ها نقش آهن ربای مخاطب را در اینستاگرام دارند و ۹۵% مخاطبین امروزه وقت خود را بر روی استوری ها می گذارند. پس این نکته رو اصلا فراموش نکنید؛ اگر می خواهید پیجی در اینستاگرام راه اندازی کنید که مخاطبین را مانند یک میخ بر روی صفحه ی خود بکوبید (منظورم فالوو کردن پیج شما به صورت دائم هست) حتما روزانه حداقل ۱۰ استوری را در پیج خود منتشر کنید تا شاهد نتیجه ی شگفت آور این قضیه باشید.

۲ تا نکته طلایی که باید برای استوری های دلنشین‌تان بیان کنم؛ اولی این که حتما برای استوری های خود یک برنامه ریزی دقیق بچینید برای مثال ۵ تا استوری از ساعت ۹ تا ۱۴ و همچنین ۵ استوری دیگر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ که مجموع ۱۰ استوری در روز می باشد. دومین قضیه هم مربوط به زمان هایی است که شما استوری های عکس (تصاویر) می گذارید یا پیجی دارید که بیشتر استوری هایش را عکس تشکیل می دهد تا ویدئو، با توجه به این قضیه پیشنهاد میکنم حتما از استوری ساز های اینستاگرام استفاده کنید (هدف از استوری ساز ها برای این بوده که استوری های شما از یک تم خاص استفاده شود تا مخاطبین نظم و حرفه ای بودن شما را ببینند)

افزایش فالوور واقعی رایگان

استفاده از هشتگ ها

و اما یکی از طلایی ترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام مربوط به هشتگ ها می باشد که اگر این نکته را خوب رعایت کنید می تواند به یک منبع فالوور برای شما تبدیل شود. بگذارید یک موضوعی را برایتان شفاف سازی کنم؛ نمی دانم چقدر با موتور جستوجوی گوگل آشنا هستید اما اگر چیز زیادی نمی دانید بهتر است بگویم که زمانی که شما در حال سرچ کردن کلماتی هستید، Google هم به شما پیشنهاداتی در رابطه با آن کلمات می دهد تا شما را بیشتر به موضوع دلخواهتان نزدیک کند و زمانی که نتیجه ها را مشاهده می کنید می بینید که بسیاری از سایت ها برای موضوعی که سرچ کرده اید مقاله هایی تهیه کرده اند (در حقیقت آن سایت ها کلماتی را که شما سرچ کرده اید را در مقاله خود قرار داده اند)

اینستاگرام هم نسبتا همینطور می باشد و تا جایی که شاهدش هستیم قصد دارد به نوعی با گوگل رقابت کند و اما تنها راهی که مخاطبین می توانند به موضوع دلخواهشان در اینستاگرام برسند، سرچ کردن از طریق هشتگ می باشد. خب فکر کنم قضیه برایتان مشخص شده است و در اینجا به این نتیجه میرسیم که در کپشن (توضیحات) اینستاگرام، حتما باید از هشتگ های مرتبط استفاده شود.

دوباره میگم حتما باید هشتگ ها نسبت به پست هایتان مرتبط باشند. اصلا بگذارید نکاتی در رابطه با استفاده غیر استاندارد هشتگ ها برایتان بگویم: متاسفانه بعضی از پیج ها برای اینکه بازدید بیشتری برای صفحه خود جمع کنند از هشتگ های غیر مرتبط استفاده می کنند، برای مثال یک پست در رابطه با گوشی S 10 گذاشته و هشتگ های دختر زیبا – پسر خوش تیپ را به پستش وصل کرده البته این قضیه در گذشته می توانست نتیجه خوبی داشته باشه اما امروزه اینستاگرام با آپدیت های جدیدش الگوریتم هایی را تنظیم کرده است که به هشتگ های غیر مرتبط امتیاز منفی می دهد (منظور این که پست ها در نتیجه های هشتگ ها دیده نمی شود)

همچنین یادتان باشد که از هشتگ دادن زیاد به پست خود اجتناب کنید تا خدایی نکرده از طرف اینستاگرام، امتیاز منفی دریافت نکنید؛ پیشنهاد میکنم حداکثر تا سقف ۲۰ عدد هشتگ در کپشن پست خود استفاده کنید.

نحوه افزایش فالوور در اینستاگرام

لایک کردن کامنت گذاشتن در پست های مرتبط

یک روش افزایش فالوور در اینستاگرام را برای شما بیان میکنم که می تواند برای شما بسیار موثر باشد. در حقیقت این مورد یک روش تبلیغاتی به حساب می آید و شما می توانید روزانه یک ربع تا نیم ساعت وقت خود را به آن اختصاص دهید؛ برای شروع کار می بایست یک سری از هشتگ های مرتبط به پیج خود را در اینستاگرام بررسی کنید مثلا اگر صفحه ای در اینستاگرام دارید که فقط عکس نوشته در آن منتشر می کنید، باید به دنبال هشتگ هایی باشید که به کلمات کلید شما نزدیک باشد.

پس از نوشتن یک لیست از هشتگ های مرتبط با پیج شما حال نوبت آن است که پس از سرچ کردن اولین هشتگ، پست هایی را باز کنید که بیشتر بازدید رو داشته و همانطور که مشاهده می کنید مخاطبین برای آن پست ها نظرات یا کامنت های زیادی گذاشته اند، خب کاری که شما باید انجام دهید ابتدا لایک کردن آن پست می باشد و سپس وارد بخش کامنت شده و یک پیام دعوتی در آنجا بنویسید. نمی دانم قضیه رو متوجه شدید یا نه. (پیشنهاد میکنم حتما آدرس پیج خود را در کامنت ها منشن یا تگ کنید تا از همین رو برای صفحه خود اعتبار سازی انجام دهید)

امروزه بسیاری از افراد وقت خود را در کامنت ها می گذارند و پس از دیدن پست کامنت آن را باز می کنند و نظرات مردم را مشاهده می کنند و زمانی که شخصی از یک پیج دیگر بازدید کند و کامنت آن را بخواند و از قضا ببیند که یک پیج مرتبط با سلیقه او وجود دارد نا ممکن است که وارد پیج شما نشده و شما را فالوو نکند و در رابطه با این موضوع پیشنهاد می کنم که حتما استوری های خود را در پیجتان آماده کرده باشید چرا که اگر دقت کنید، استوری ها در کامنت نیز مشخص می شود (حلقه رنگی شدن عکس پروفایل شما)

روش بالا بردن فالوور در اینستاگرام

درج پست آی جی تی وی

اگر می خواهید پیج خود را با توجه به علم روز تکنولوژی اینستاگرام پیش ببرید پیشنهاد میکنم حتما از پست های IGTV در صفحه ی خود استفاده کنید، در واقع آی جی تی وی اینستاگرام طوری طراحی شده است که اگر فردی یک ویدئو از آن را تماشا کند، پست های مرتبط با آن ویدئو برایش پیشنهاد می شود و اگر شما تا کنون از این مورد استفاده نکرده اید باید بگویم که کانال از مخاطبین خود را از دست داده اید.

البته آی جی تی وی قابلیت های ویژه ای را برای شما فراهم می کند که از اصلی ترین آن ها می توان به انتشار ویدئو تا ۱۰ دقیقه اشاره کرد که خب این مورد می تواند برایتان بسیاری کاربردی باشد.

چگونگی افزایش فالوور در اینستاگرام

زمان انتشار پست ها

دانستن آنکه زمان هایی می تواند به بازدید پیج شما ختم شود هم بسیار جالب است. در حقیقت اگر می خواهید زمانی هایی در اینستاگرام پست بگذارید تا افراد بیشتری پست های شما ببینند بهتر است از وقت هایی استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری در آن ساعت ها وارد اینستاگرام می شوند:

صبح ۷ تا ۹: ساعت‌های صبح زمان خوبی برای پست گذاشتن هستند، زیرا زمانی است که همه از خواب بلند می‌شوند. همه مردم نمی‌توانند مقاومت کنند و موبایلشان را برای اینکه ببینند درزمانی که خواب بوده‌اند چه اتفاقی افتاده است چک نکنند. بعد از ساعت ۹ صبح اندکی افت در تعامل پیدا می‌شود که به دلیل ساعت کاری یا ساعت مدرسه است.

ظهر ۱۱ تا ۱۴: وقت ناهار هم‌زمانی است که مردم کار را رها می‌کنند و آن‌ها اغلب به شبکه‌های اجتماعی خودسر می‌زنند.

عصر ۱۷ تا ۱۹: بعد از مدرسه و کار، مردم به استراحت می‌پردازند. ممکن است مردم به چک کردن گوشی‌هایشان زمانی که آن‌ها درراه برگشت به خانه هستند یا روبروی تلویزیون قبل از شام نشسته‌اند بپردازند. بهترین زمان ارسال پست حدود ساعت عصر ۱۷ تا ۱۹ شب است. حدود ساعت ۱۸ درست زمانی است که بسیاری از مردم در حال برگشت به خانه و یا خوردن شام هستند.

روش بالا بردن فالوور در اینستاگرام

ارتباط با مخاطبین

این نکته را برای شما باید گفت که هیچوقت هیچوقت ارتباط خود را با مخاطبین از دست ندهید حال این مورد به چه معنا می باشد؛ پیج هایی در اینستاگرام وجود دارد که ربات وار پست می گذارند و زمان هایی که مخاطبین کامنت های سوالی می ذارند اصلا جوابی بهشان داده نمی شود که در واقع انگار با دیوار حرف زده اند.

خودتان را تصور کنید که یکی از پست های اینستاگرام را دیده اید و کامنتی برایش گذاشته اید و از طرف آن پیج هیچ گونه عکس العملی نشان نداده است؛ خب معلومه که به شما بر می خورد در واقع در اینجا به این نتیجه می رسیم که حتما باید با مخاطبین خود مانند یک دوست رفتار کنیم حتی اگر آن ها سوال نکنند و یک نظر شخصی برای پست شما بگذارند بد نیست که حتما به آن کامنت پاسخی بدهید و لایک کردن کامنت مخاطبین هم می تواند بسیار مفید باشد.

پس بادتان باشد که فقط زمانی می توانید پیشرفت کنید که ارتباط بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید (دیده شده بسیاری از پیج های حرفه ای برای اینکه بتوانند نظرات مخاطبین خود را بسنجند، هفته ای یکبار در اینستاگرام خود لایو می گذارند تا بازخورد مخاطبین را برآورد کنند )

 

همه ی نکات هایی که به آن اشاره شد از رکن های اصلی روش افزایش فالوور در اینستاگرام بوده که با رعایت آن ها حتما به مرور زمان می توانید تغییرات را به وضوح مشاهده کنید

اشتراک گذاری:

همچنین ببینید

چگونه بک گراند ویندوز 10 را عوض کنیم

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ کمتر از ۲ دقیقه

آموزش تغییر تصویر زمینه دسکتاپ ویندوز ۱۰ همراه با تصاویر قدم به قدم اصلا صفحه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *